Sida 15 av 31

Re: Trophy??

Postat: 28 augusti 2010, 23:21
av -Gurra-
-Gurra- skrev:Tja, håller på att letta efter en bra 50cc cylinder och undrar vad Trophy står för? (Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc)
någon som vet? :)

Postat: 29 augusti 2010, 00:02
av phcarlsson
Beställde en Stage6 Streetrace cylinder igår, Gjutjärn osv. Den är Ganska lågvarvig va? dvs bra bottendrag?:) ska ha den och stunta med, men ändå kunna blåsa på:=

Re: Trophy??

Postat: 29 augusti 2010, 00:10
av KarlssoN^
-Gurra- skrev:
-Gurra- skrev:Tja, håller på att letta efter en bra 50cc cylinder och undrar vad Trophy står för? (Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc)
någon som vet? :)
tror det är bara ett namn, (Trophy = segertecken eller trofé, alltså den skall vara "bra" )....


phcarlsson skrev: Beställde en Stage6 Streetrace cylinder igår, Gjutjärn osv. Den är Ganska lågvarvig va? dvs bra bottendrag? ska ha den och stunta med, men ändå kunna blåsa på:=
alla gjutisar brukar vara lågvarviga :)


zolton skrev:Kan nån skicka en bra guide på hur man byter cylinder.

TACK!
http://www.garagego.se/forum/guider/oev ... ed-bilder/

Postat: 7 september 2010, 20:02
av ZX
VAd tror ni min aerox -04 gör med denna?

MED ALLT ORIGINAL!!!! ingen v-ring borta, inget avstrypt rör ingenting!!


http://www.twostroke.se/product.asp?product=13182

Postat: 7 september 2010, 20:36
av fax110
ZX skrev:VAd tror ni min aerox -04 gör med denna?

MED ALLT ORIGINAL!!!! ingen v-ring borta, inget avstrypt rör ingenting!!


http://www.twostroke.se/product.asp?product=13182
max 5 km/h mer om ens det ?

Postat: 10 september 2010, 17:06
av Chrilleman
roxor_boxor skrev:kör en slider 07

funderar på att på att köpa 70cc till den. just nu så stuntar jag med S6 pro replica och det funkar bra. vill skaffa en cylinder som passar med röret och samtidigt är bra för att stunta.

polini 70 sport är väll ett ganska bra alternativ? fast mitt rör är högvarvigt och cylindern lågvarvig så vet ju inte riktigt hur det blir. vill heller ej skaffa flr högvarvig cylinder, då jag troligen måste byta vev.
Malossi 70 sport hade 600 mer rpm än polini sport 70n dvs mer högvarvig om det nu passar för dig, men jag tror polinin skulle funka utmärkt :D

Postat: 13 september 2010, 09:49
av JoppeM
Tjaa=) Måste jag byta vev om jag ska montera en Stage6 Sport pro 70cc?? :)

Postat: 13 september 2010, 11:23
av nasse_89
JoppeM skrev:Tjaa=) Måste jag byta vev om jag ska montera en Stage6 Sport pro 70cc?? :)
vad är det för moppe och hur långt har den gått samt vad har du för setup?

Postat: 15 september 2010, 20:19
av JoppeM
Aerox 2002 över 1000iaf , veven tycks vara i rätt bra skick=) Pro replica, 105muns, 3,5 vikter, Hebo variator och sportlufts

Postat: 16 september 2010, 16:12
av KarlssoN^
nej behövs inte bytas vev på en sport setup, om veven pajja så är det troligen att den har värmenypt.

Postat: 17 september 2010, 07:47
av ZX
Nån som vet hur mycket den här cylindern varvar? :D
http://twostroke.se/product.asp?product=13182 :D

Postat: 21 september 2010, 19:43
av RoxxTobb
Hej jag undrar vad det kostar att porta original cylindern eller billigare att köpa en 50sp/70cc? :P

Postat: 22 september 2010, 18:59
av aerox_killen95
Tjena! Vilken är den absolut vassaste 70cc cylindern man kan köpa till hyper just nu?

Postat: 26 september 2010, 18:01
av ZX
Är detta en bra cylinder?
http://twostroke.se/product.asp?product=14379

och vad kommer moppen göra med den?

Setup:
Yasuni z
12mm dellorto
S6 50cc sport
S6 3.5 vv
Större munstycke


// ZX

Postat: 10 oktober 2010, 22:02
av soltari
Tjenare!

Hade tänkt att köpa lite grejer snart och undrade vilken cylinder som skulle sitta fint med följande setup:

Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Hebo Big Power luftfilter
Yasuni R

Senare eventuellt byta drevning och tändning.

Då till cylindrar, har kollat lite på Stage6s racing 70cc cylinderkit, men även på polini corsa 70cc som verkar sjukt fin.

Är en liggande minarelli motor, kommer användas till vardag, inget stuntande eller liknande.

Vad tror ni? Polini eller Stage6?

Tacksam för svar!

Postat: 10 oktober 2010, 22:04
av Vivven
[quote="aerox_killen95"]Tjena! Vilken är den absolut vassaste 70cc cylindern man kan köpa till hyper just nu?[/quot e]

te.x
stage 6 R/T 70cc
Mhr Team 2
Malossi bb88

Postat: 10 oktober 2010, 22:14
av zvynx
Vivven skrev:
aerox_killen95 skrev:Tjena! Vilken är den absolut vassaste 70cc cylindern man kan köpa till hyper just nu?[/quot e]

te.x
stage 6 R/T 70cc
Mhr Team 2
Malossi bb88
big bore 88cc? 86 är det väl endå? sen så är inte det en 70cc :] R/T och Pata negra är typ de vassaste 70cc cylinderarna på marknaden just nu :)

Postat: 10 oktober 2010, 22:18
av Vivven
zvynx skrev:
Vivven skrev:
aerox_killen95 skrev:Tjena! Vilken är den absolut vassaste 70cc cylindern man kan köpa till hyper just nu?[/quot e]

te.x
stage 6 R/T 70cc
Mhr Team 2
Malossi bb88
big bore 88cc? 86 är det väl endå? sen så är inte det en 70cc :] R/T är typ den vassaste cylindern på marknaden just nu :)
missade "70cc" och ja.. 86 är det.
Jag skulle säga att R/T och team 2 lirar jämnt men en portad R/T är vassare än en portad team. men mycket beror på portningen och ALLT beror på hur väl man har ställt in mopeden m.m.

Postat: 10 oktober 2010, 22:31
av Daaanne
Ni har missat mycket inom tuning alltså.

Highend cylindrar: Stage6 R/T 70cc bland det värsta just nu. Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.

Postat: 10 oktober 2010, 22:43
av zvynx
Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.

Highend cylindrar: Stage6 R/T 70cc bland det värsta just nu. Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
vem fan har missat TCR eller 2fast? han frågade ju vilken "70cc" cylinder som var vassast på marknaden.

sen så behöver man inte ökad slag på veven för att köra en bb77 på minarelli motor.

Postat: 11 oktober 2010, 19:18
av Daaanne
zvynx skrev:
Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.

Highend cylindrar: Stage6 R/T 70cc bland det värsta just nu. Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
vem fan har missat TCR eller 2fast? han frågade ju vilken "70cc" cylinder som var vassast på marknaden.

sen så behöver man inte ökad slag på veven för att köra en bb77 på minarelli motor.
Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?

Postat: 12 oktober 2010, 21:34
av ZX
Vad menas med = 70cc Cylinderkit, Stage6 StreetRace... En riktig SLEEPER!??



http://www.twostroke.se/product.asp?product=14379

?? // ZX ^^

Postat: 12 oktober 2010, 22:08
av zvynx
Daaanne skrev:Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?
det har du visst!
Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..

Postat: 12 oktober 2010, 22:14
av Daaanne
zvynx skrev:
Daaanne skrev:Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?
det har du visst!
Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..
Du tog bort min mening med Stage6 R/T där jag även skrev att man skulle slänga på en 42mm vevparti för bättre prestanda. Inget som rörde BB77.

Postat: 13 oktober 2010, 12:20
av zvynx
Daaanne skrev:
zvynx skrev:
Daaanne skrev:Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?
det har du visst!
Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..
Du tog bort min mening med Stage6 R/T där jag även skrev att man skulle slänga på en 42mm vevparti för bättre prestanda. Inget som rörde BB77.
Ser iaf ut som att du menar att man ska slänga på en 42mm vev för att få bättre prestanda då man kan köra med cylindrarna du räknar upp på slutet. men nu när du förklarat att det rörde R/T cylindern så fattar jag, dock så MÅSTE man ha en 42mm då R/T har en monteringsplatta som höjer upp den en bit.

Postat: 14 oktober 2010, 17:47
av Daaanne
zvynx skrev:
Daaanne skrev:
zvynx skrev: det har du visst!
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..
Du tog bort min mening med Stage6 R/T där jag även skrev att man skulle slänga på en 42mm vevparti för bättre prestanda. Inget som rörde BB77.
Ser iaf ut som att du menar att man ska slänga på en 42mm vev för att få bättre prestanda då man kan köra med cylindrarna du räknar upp på slutet. men nu när du förklarat att det rörde R/T cylindern så fattar jag, dock så MÅSTE man ha en 42mm då R/T har en monteringsplatta som höjer upp den en bit.
Haha nej man måste inte ha 42mm vev för R/T uttala dig inte i förväg förrens du har sett en. Adaptern och cylindern är anpassad efter original slaglängd. Kompisen har R/T på sin Derbi Senda och då kör han inte med 42mm vevparti.

Postat: 17 oktober 2010, 20:59
av Valter
Tjena behöver hjälp!
Har en aerox 08 med stage 6 rör och 4,8 vikter!
Vill börja stunta med den vad ska jag ha förr cc då?
Och vad bör jag ändra på mer i så fall Smile

Postat: 20 oktober 2010, 08:20
av aerox-sami
Tja

har beställt en begagnad malossi mhr replica men kolven är sönder måste jag beställa orginal kolven eller funkar det med någon annan som till exempel en stage6 streetrace 70cc kolv ? :D

Postat: 23 oktober 2010, 15:47
av soltari
soltari skrev:Tjenare!

Hade tänkt att köpa lite grejer snart och undrade vilken cylinder som skulle sitta fint med följande setup:

Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Hebo Big Power luftfilter
Yasuni R

Senare eventuellt byta drevning och tändning.

Då till cylindrar, har kollat lite på Stage6s racing 70cc cylinderkit, men även på polini corsa 70cc som verkar sjukt fin.

Är till en aerox, kommer användas till vardag, inget stuntande eller liknande.

Vad tror ni? Polini eller Stage6?

Tacksam för svar!
Liten bump då det blir köpa snart. :)

Om ingen av dessa två, så kanske ni vet någon annan som skulle sitta fint?

Edit: kollade lite på Malossis 70cc MHR replica. Något att ha?

Billigaste trimmet?

Postat: 28 oktober 2010, 01:46
av marlon69
Tog av cylindern Airsal 50 cc sport och den såg hyfsad ut. Dock
så var kolven i sämre skick. Den översta kolvringen var borta.
När jag tittade under toppen så upptäckte jag att den var
väldigt kletig av en svart oljeliknande sörja. Torkade bort lite,
se bilden. Vad kan man rengöra med? K-sprit? Bensin?
Bild[/img]
Vad kan man dra för slutsatser av detta? Som jag förstår det så
går min scooter på en för snål oljeblanding (ca 1,5%) ur
oljetanken för att min Airsal 50cc sport cylinder ska vara nöjd.
(borde vara 2-2,5%) Förra ägaren verkar ha kört utan
oljeblandat och oljetanken var tom. Detta kan förklara
nypningen.
Sen har jag ett munstycke stl 80 original som kanske borde
vara 90?
Funderar lite på om avgassystemet någonsin blivit rengjort
sen 2002... Om det är fullt av olja så kan väl det också
inverka?
Tror att jag behåller cylindern för den ser inte så repig ut
och satsar på en ny kolv istället.


Har problem med att få loss kolvbulten. Tog bort knastret
på en sidan och försökte trycka ut det på andra. Det gick
inte. I morgon provar jag att ta bort bägge knastren för
att se om det hjälper. :evil: Bild[/img]

Postat: 2 november 2010, 20:27
av soltari
soltari skrev:
soltari skrev:Tjenare!

Hade tänkt att köpa lite grejer snart och undrade vilken cylinder som skulle sitta fint med följande setup:

Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Hebo Big Power luftfilter
Yasuni R

Senare eventuellt byta drevning och tändning.

Då till cylindrar, har kollat lite på Stage6s racing 70cc cylinderkit, men även på polini corsa 70cc som verkar sjukt fin.

Är till en aerox, kommer användas till vardag, inget stuntande eller liknande.

Vad tror ni? Polini eller Stage6?

Tacksam för svar!
Liten bump då det blir köpa snart. :)

Om ingen av dessa två, så kanske ni vet någon annan som skulle sitta fint?

Edit: kollade lite på Malossis 70cc MHR replica. Något att ha?
Får väl ta och bumpa igen då aktivitet i denna tråd verkar låg. :lol:
Ingen som har någon erfarenhet av dessa tre?

Postat: 2 november 2010, 20:44
av Vivven
soltari skrev:
soltari skrev:
soltari skrev:Tjenare!

Hade tänkt att köpa lite grejer snart och undrade vilken cylinder som skulle sitta fint med följande setup:

Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Hebo Big Power luftfilter
Yasuni R

Senare eventuellt byta drevning och tändning.

Då till cylindrar, har kollat lite på Stage6s racing 70cc cylinderkit, men även på polini corsa 70cc som verkar sjukt fin.

Är till en aerox, kommer användas till vardag, inget stuntande eller liknande.

Vad tror ni? Polini eller Stage6?

Tacksam för svar!
Liten bump då det blir köpa snart. :)

Om ingen av dessa två, så kanske ni vet någon annan som skulle sitta fint?

Edit: kollade lite på Malossis 70cc MHR replica. Något att ha?
Får väl ta och bumpa igen då aktivitet i denna tråd verkar låg. :lol:
Ingen som har någon erfarenhet av dessa tre?[/quote

MHR replican skulle ge bra effekt till restrerande setup

Postat: 2 november 2010, 21:14
av soltari
Okej, tackar så mycket för det. :)
Kan tänkas bli ett C16 istället för ett R, men tror jag får ta det i rör tråden isf.

bra eller dålig cylinder? och går det ens att köpa delar til

Postat: 11 november 2010, 14:21
av toxicstone
http://www.malossistore.be/Prodotto.asp ... &Search=si

Lyckades hitta den i finland dock med mindre information

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=31+8284

Det jag vill veta, är det en bra hållbra cylinder? är ju gjutjärn med dubbla ringar på kolven vad jag kan se.
vad räknas denna som, sport, uper sport, midrace osv? läste där stog sport tror jag men 2000kr för en sport är det inte dyrt?

ja sen all annan nyttig info, t ex går den att köpa i sverige, var kan jag åtminstonde köpa reservdelar som kolv osv.

hur jämnförbar är den med en streetrace cylinder? i prestanda osv.


jättetacksam för snabba svar

Postat: 11 november 2010, 15:35
av Vivven
är inte det en: mallosi sport 70cc? ja.. det står 68cc men det där stämmer ju aldrig på pricken!