KarlssoN^ skrev:vilken billig 70cc håller bäst, alltså om man skall pendla ? barakit har ja hört att är bra ? har ja fel ? men är Barakit sämre effekt en airsal ?
Mk handmade är bra brukscylinder.
Men detta är scooter delen!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
KarlssoN^ skrev:vilken billig 70cc håller bäst, alltså om man skall pendla ? barakit har ja hört att är bra ? har ja fel ? men är Barakit sämre effekt en airsal ?
Hej!
Jag undrar om det är nån som vet på ett ungefär hur mycket Stage 6 Pro Sport 70cc cylindern varvar?
Samt hur mycket det skilljer sig i varv/kraft mellan den o Malossi Sport 70cc cylindern?
Skulle det göra mycket/vara värt att byta upp sig från Malossi Sport cylindern till Stage 6 Sport cylindern?
Det gäller till liggande Minarelli AC.
Tack på förhand
Ska nu köpa en 70cc till min snake furious. Antingen så blir det en Airsal T6 70cc eller en Polini Alu 70cc. Polini cylindern kostar 1500 kr på en hemsida jag hittat, och airsal cylinder kostar cirka 1200 kr på twostroke.
Nu till min fråga, vilken cylinder är då bäst till min Setup?
Är ute efter topp men ändå bra axx liksom, vilken cylinder skulle ge mest Hk och hur snabbt skulle den gå med vardera cylindrar?
Doppler Vev
Doppler S3r
Dellorto 17,5mm
Stage6 - Luftfilter Star (Röd)
Hebo Rem
Doppler Vikter
Mallosi Kopplingsfjädrar (Vita)
hej jag har liggande minarelli och undrar vilken 50 cc cylinder som är bäst asså mest topp och axx kan någon skicka en länk från twostroke vilken 50 sport cylinder ja ska köpa från 1000-1800 kr
hej jag har liggande minarelli och undrar vilken 50 cc cylinder som är bäst asså mest topp och axx kan någon skicka en länk från twostroke vilken 50 sport cylinder ja ska köpa från 1000-2000 kr :)har redan postat men får aldrig svar)
Senast redigerad av BetaArken den 30 mars 2010, 20:53, redigerad totalt 1 gånger.
Har en aerox o ska köpa en billig 70cc och ska stuntta o funderar på köpa en motorforce 70cc sport så undrar om de är något att ha? Om inte så säg nån billig cylinder som är bra för stunt!!!!
hej jag har liggande minarelli och undrar vilken 50 cc cylinder som är bäst asså mest topp och axx kan någon skicka en länk från twostroke vilken 50 sport cylinder ja ska köpa från 1000-2000 kr :)har redan postat men får aldrig svar)
vad är det för skillnad på vattenkyld och luftkylda cylindrar alltså effektmässigt vilken är bättre och berätta gärna varför den ena är bättre än den andra,
not-gay skrev:vad är det för skillnad på vattenkyld och luftkylda cylindrar alltså effektmässigt vilken är bättre och berätta gärna varför den ena är bättre än den andra,
det är egentligen ingen större skillnad på själva cylindrarna men att den vattenkylda cylindern får markant bättre kylning så kan det medföra bättre
effekt.. det är oxå mycket större risk att en luftkyld cylinder värmenyper/skär och sliter mer på kolvringen/arna
Tjena, har en Jog RR med dragen v-brick och pluggen i röret är borttagen, Vilken sport cylinder tycker ni jag ska köpa till den?
Vill ha en under 2000 lappen som ger bra styrka och har bra prestanda =)
50-70cc...
Mack33 skrev:Tjena, har en Jog RR med dragen v-brick och pluggen i röret är borttagen, Vilken sport cylinder tycker ni jag ska köpa till den?
Vill ha en under 2000 lappen som ger bra styrka och har bra prestanda =)
50-70cc...
Hjälper ju en del om du säger att den är vatten elr luftkyld.
Är det någon som vet vart man kan beställa en bart polini 70cc cylindern? Min har skurit (oljepumpen sluta funka innan den hade blivit inkörd) men kolven och kolvringarna är fina. Så jag behöver endast själva cylindern men jag hittar bara cylinderkit tack för svar.
Är det någon som vet vart man kan beställa en bart polini 70cc cylindern? Min har skurit (oljepumpen sluta funka innan den hade blivit inkörd) men kolven och kolvringarna är fina. Så jag behöver endast själva cylindern men jag hittar bara cylinderkit tack för svar.
vilket märke på moppen?
mack33, stage6 sport pro 70cc.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
[quote="kallepalle"][quote="KizZamP"]BEHÖVER STOR HJÄLP!!!!
Är det någon som vet vart man kan beställa en bart polini 70cc cylindern? Min har skurit (oljepumpen sluta funka innan den hade blivit inkörd) men kolven och kolvringarna är fina. Så jag behöver endast själva cylindern men jag hittar bara cylinderkit tack för svar.[/quote]
[quote="Mack33"]och vad mer måst jag byta om jag ska köpa en stage6 sport pro 70cc?
är inte så kunnig..[/quote]vikter (är nog bäst om du ska få ut så bra effekt som möjligt och koppling till de) 19 eller 21mm men rekomenderar en 21mm förgasare, insug och sport luftfilter. De tre är ett måste om du ska ha 70cc på
Stunt-Nisse skrev:tjena undrar om man tappar mycket effekt om man har ett litet jack på kolven och flertal jack på toppen
Du menar alltså att kolven/toppen har spikat litegrann? Det fungerar väl sisådär , inget att köra med direkt.
nja fattar inte riktigt vad du menar men det verkar som om det vart nåt skit i och hackat typ och jacket i kolven verkar inte vara ett jack utan det verkar som om det var menat att det skulle va så