problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
Riejuman skrev:problem IGEN med min rrx. börjar bli riktigt trött på alla problem men undrar nu då vad det kan vara för fel då jag måste köra med chocken på hela tiden annors stannar den mittiallt. ibland går den utan(max20sekunder) och då man håller in chocken så kan man inte gasa något mycket för då börjar den bööööa. tror att det är munstycket som jag måste byta upp mej i men det konstiga är att förut gick den perfekt men nu har den börjat kronglat.
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
Behöver HJÄÄÄÄÄLP
förgasaren har jag rengjort nyligen. men undrar att tror ni att jag kan köra med moppen som den är några dagar till innan jag får hem munstycken elr? kan den skära då? är detta ett tecken på att den håller på att skära?
Riejuman skrev:väntar nog då. men kan kolven och cylindern ha tagit skada?
japp
och troligen har den det också!
tycker ni att jag skall byta cylindern och kolven elr går det bara att byta kolven? eftersom skulle inte vilja byta cylindern eftersom den kostar så mycket
idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.
Riejuman skrev:idag var jag och köpte en ett nytt munstycke 108. trodde att jag hade orginal munstycke(65) men förra ägaren hade bytt . men då uppstod ett till problem. då jag startar moppen(vrider på kran) så efter första kicket börjar det läcka mychet med ´bensin från förgasaren. samt från luftfiltret. vad kan vara felet? kan det vara att jag måste byta nål också men jag vet inte
Den gummi packningen som är mellan förgasaren och flottörskålen sitter troligen fel.
men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter fel
men det läcker ju ut från luftfiltret också. och jag är helt seker på att det inte är den packningen som sitter fel
Det kallas blowback...det har nästan alla två-taktare...mer eller mindre...du får gärna googla på det då jag inte är helt hundra på området.
Öppna det locket iallafall och titta så att allt sitter rätt.
har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)?
Riejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)?
det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inuti för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren
Riejuman skrev:har tagit bort förgasaren nu 3 gånger och kollat så allt är i skick och allt är det men ändå läcker den. tror ni inte att det är nålen som är för liten(min pappas teori)?
det räcker inte att ta loss den. du får ta isär den och titta så allt är riktigt inuti för jag hade problem med min förgasare en gång och då hade flottörskiten gått sönder. och då läckte moppen olja och bensin överallt ifrån förgasaren
man brukar alltid plocka isär allt !
sen tryckluft
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
man brukar alltid plocka isär allt !
sen tryckluft
hade gjort det för någon dag sedan, men felet blev efter jag bytte upp mig i munstycke från 98 till 108
det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte
Swe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte
första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte
Swe2FX skrev:det finns en liten nål som håller uppe flotören den åker oftast ut när man tar bort flotörskålen tack vare att den lilla nålen hade åkt ut så satt jag i tre timmar och försökte lista ut varför min förgasare läckte
första gången jag tog upp förgasaren idag så såg jag att den hade åkt ut så trodde förstås att det var felet men det var det inte
Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla
Ah okej surt
Men det är säkert något med flottören så plocka isär och kolla
min mrx -07 börjar hacka när man kommer upp i ca 50km/h, men det konstiga är att jag kan varva den lika mycket i lägre hastigheter. den är helt original och aldrig varit trimmad.