Epa/ A-traktor Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

BASSE skrev:
fax110 skrev:hej jag undrar om nån vet hur många man får skjussa i en a traktor asså även om det inte finns säten till dom alla säger olika men i vanliga traktor lagen får man ta med hur många passagerare som hälst eftersom det räknas som last osv andra säger det som står i reggpapren gäller men andra säger polisen sagt annat :S

är nån som vet elr som kan ringa 144 14 och fråga åt mig :) ? har ingen telefon här
lite fundersam på de med :P typ har man flak borde man ju kunna ha en hel jävla hög där bak med folk :lol: fast är de lagligt?
vad tror du? :lol: får man ha folk på ett släp bakom bilen? eller i en husvagn bakom bilen? Nej det får man inte!!!
Polis: Varför hänger det så där ? så pekade hon på min 39 år gamla inredning.

Jag: Bilen är säkert älldre än dig och du vet väl att det börjar hänga i den åldern.
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

falken skrev:
BASSE skrev:
fax110 skrev:hej jag undrar om nån vet hur många man får skjussa i en a traktor asså även om det inte finns säten till dom alla säger olika men i vanliga traktor lagen får man ta med hur många passagerare som hälst eftersom det räknas som last osv andra säger det som står i reggpapren gäller men andra säger polisen sagt annat :S

är nån som vet elr som kan ringa 144 14 och fråga åt mig :) ? har ingen telefon här
lite fundersam på de med :P typ har man flak borde man ju kunna ha en hel jävla hög där bak med folk :lol: fast är de lagligt?
vad tror du? :lol: får man ha folk på ett släp bakom bilen? eller i en husvagn bakom bilen? Nej det får man inte!!!
ahah :lol: hade ju varit gött:P leka buss å ta betalt :roll: haha nej men seriöst trode ja ju inte de va lagligt, men de finns ju endel rätt konstiga lagar måste ja säga :P och ja är inte den som har koll på alla :lol:
Ang ta isär bakdämparen
HeHu skrev:Man måste vara 2 pers till att hålla ihop fjädern, flyger den upp i huvet är du stendöd
Användarens profilbild
Bysan
Elmoped

Inlägg av Bysan »

De är ju som alla andra släp fordon husvangnar man får inte ha mer än antalet 1 passagerare i en a-traktor om den inte är reggad för 4 perssoner men de finns typ bara ett x antal kvar av dom i sverige
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

:P men nu skulle ja vilja veta om de finns några här som har byggt elelr har polare som byggt en a-traktor och vetvad kostnaden är att besikta den, de blir ju ingen vanlig besiktning, så de kan ju inte va billigt :(
Ang ta isär bakdämparen
HeHu skrev:Man måste vara 2 pers till att hålla ihop fjädern, flyger den upp i huvet är du stendöd
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Fifan ja blev tagen av snuten i Natt :evil:

Ja fick en 1000 lapp i böter för att jag gjorde en liten sladd... Sen höll ja på o åka på olovlig körning + beslagtagen bil men ja lyckades lura poliserna lite + att dom var schyssta :D:D

Så nu har poliserna ögonen på mig har dom dagt ^^
BASSE skrev:men nu skulle ja vilja veta om de finns några här som har byggt elelr har polare som byggt en a-traktor och vetvad kostnaden är att besikta den, de blir ju ingen vanlig besiktning, så de kan ju inte va billigt
De kostar max en 500 kr för att typbesikta ;) Det är faktiskt skitbilligt :D

är nån som vet elr som kan ringa 144 14 och fråga åt mig ? har ingen telefon här
Enligt vägverket så får man åka så många som det står i registreringsbeviset, och det står alltid 1 passagerare där ;)

Men enligt den riktiga lagen får man åka så många som det finns plats för, så länge man inte skymmer sikten för föraren ;) Så om du åker några fler om du har t.ex. soffa i epan så kommer inte polisen att säga något ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

bensinskalle skrev:Fifan ja blev tagen av snuten i Natt :evil:

Ja fick en 1000 lapp i böter för att jag gjorde en liten sladd... Sen höll ja på o åka på olovlig körning + beslagtagen bil men ja lyckades lura poliserna lite + att dom var schyssta :D:D

tråkigt :/ men skyst av dom iallfall ;)

men gött de där du sa att typbesikta ;)
Ang ta isär bakdämparen
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

Samma för min kompis som åxå gjorde en liten sladd :evil: han fick böter för vårdslöshet i trafik och kanske indraget lämp :P
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

riejumannen skrev:

Samma för min kompis som åxå gjorde en liten sladd :evil: han fick böter för vårdslöshet i trafik och kanske indraget lämp :P
ok =/ Dom kallade min sladd störande nånting... :D Men ja fick behålla bil o allt, blev som tur va bara böter och några varningens ord :roll: Ja höll ju på o klantade mig ordentligt med spärrarna men de gick bra till slut :P
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

bensinskalle skrev:
riejumannen skrev:

ok =/ Dom kallade min sladd störande nånting... :D Men ja fick behålla bil o allt, blev som tur va bara böter och några varningens ord :roll: Ja höll ju på o klantade mig ordentligt med spärrarna men de gick bra till slut :P
Okej hehe men du har dubbla låder du va? haha de har inte han så då blir de lite värre ;D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

ídag small min blockpackning pga av en ispropp i motorn för att de hade vart kallare än va min glykol tålde och morsan tvingade mej att ställa den utomhus en natt å de var ju inte så bra :P så snart ska ja i med ny motor å så :)
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

idag har jag å en kompis har börjat bygga en 240 a-traktor! :D kommer bli fin som fan när den är klar hehe slänger nog upp ett projekt här på tsr nån dag när ja orkar men för er som vill se lite byggbilder kan ju gå in på min bdb å kolla :) volvo-fredde@bdb gästlösen= fuckyou

vi har precis börjat med projektet så vi har inte hunnit så värst långt men vi har iaf tagit ur all inredning där bak och kapat taket skaffat en till växellåda eftersom man måste ha dubbla låder sen har vi tagit av bagageluckan och sidoruterna där bak. :wink:

edit: haha såg att dom tre senaste inläggen i den här tråden var från mej xD :oops: :wink:
Senast redigerad av riejumannen den 4 januari 2009, 01:32, redigerad totalt 1 gånger.
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:jag å en kompis har börjat bygga en 240 a-traktor! :D kommer bli fin som fan när den är klar hehe slänger nog upp ett projekt här på tsr nån dag när ja orkar men för er som vill se lite byggbilder kan ju gå in på min bdb å kolla :) volvo-fredde@bdb gästlösen= fuckyou

vi har precis börjat med projektet så vi har inte hunnit så värst långt men vi har iaf tagit ur all inredning där bak och kapat taket skaffat en till växellåda eftersom man måste ha dubbla låder sen har vi tagit av bagageluckan och sidoruterna där bak. :wink:

edit: haha såg att dom tre senaste inläggen i den här tråden var från mej xD :oops: :wink:
gött men glöm inte att du ska hjälpa mig i så fall fundera också på å kapa en 240 eller 740 :D
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:jag å en kompis har börjat bygga en 240 a-traktor! :D kommer bli fin som fan när den är klar hehe slänger nog upp ett projekt här på tsr nån dag när ja orkar men för er som vill se lite byggbilder kan ju gå in på min bdb å kolla :) volvo-fredde@bdb gästlösen= fuckyou

gött men glöm inte att du ska hjälpa mig i så fall fundera också på å kapa en 240 eller 740 :D
haha själva kapningen var inte så svårt men dedär med dubbla låder blir en utmaning ;D :roll:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:

haha själva kapningen var inte så svårt men dedär med dubbla låder blir en utmaning ;D :roll:
haha ja fyfan de där me å bygga lådor en utmaning men passar inte mina dubbla lådor i en 240/740 jo viss måste man modda men tror du de skulle fungera? :P
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
volvo_adde skrev: gött men glöm inte att du ska hjälpa mig i så fall fundera också på å kapa en 240 eller 740 :D
haha ja fyfan de där me å bygga lådor en utmaning men passar inte mina dubbla lådor i en 240/740 jo viss måste man modda men tror du de skulle fungera? :P
de beror på va du har för låder i nu det vanligaste i en 240 är väl m45 eller m47+m40 om man har dubbla och i en 740 så är de väl m47+m40 typ hehe :)
Senast redigerad av riejumannen den 4 januari 2009, 01:41, redigerad totalt 1 gånger.
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:
riejumannen skrev: haha själva kapningen var inte så svårt men dedär med dubbla låder blir en utmaning ;D :roll:
de beror på va du har för låder i nu det vanligaste i en 240 är väl m45+m40 om man har dubbla och i en 740 så är de väl m47+m40 typ hehe :)
jao men tror inte de skulle fungera har m30 m40 hehe :D
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
volvo_adde skrev: haha ja fyfan de där me å bygga lådor en utmaning men passar inte mina dubbla lådor i en 240/740 jo viss måste man modda men tror du de skulle fungera? :P
de beror på va du har för låder i nu det vanligaste i en 240 är väl m45+m40 om man har dubbla och i en 740 så är de väl m47+m40 typ hehe :)
jao men tror inte de skulle fungera har m30 m40 hehe :D
okej hehe men på vägverkets hemsida (www.vv.se) så finns de instruktioner till allt som man behöver göra när man bygger a-tralla så det står hur man ska spärra växellåder och sånt :wink:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

ska de inte gå att köra med m47 + m47? fast då behövs la att man moddar kardantunneln?

fast ja kör nog på m47 + m40 på min 745, ska bara hitta en bra m40låda :P
Ang ta isär bakdämparen
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

ska de inte gå att köra med m47 + m47? fast då behövs la att man moddar kardantunneln?

Ang ta isär bakdämparen
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

BASSE skrev:ska de inte gå att köra med m47 + m47? fast då behövs la att man moddar kardantunneln?

hehe är man smart så sätter man upp m47+m40 bara under bes å sen plockar man ner den igen å spar lite bränsle hehe för de varvar ju jävligt när man har dubbla :wink:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
BASSE skrev:ska de inte gå att köra med m47 + m47? fast då behövs la att man moddar kardantunneln?

hehe är man smart så sätter man upp m47+m40 bara under bes å sen plockar man ner den igen å spar lite bränsle hehe för de varvar ju jävligt när man har dubbla :wink:
de va därför ja undra om växellådorna från duetten hade funkat för ja skulle ändå plockat ur å kört enkel efter bessen :D
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:

de va därför ja undra om växellådorna från duetten hade funkat för ja skulle ändå plockat ur å kört enkel efter bessen :D
okej men dom passar nog inte eftersom de är olika motorer :)
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:
riejumannen skrev: hehe är man smart så sätter man upp m47+m40 bara under bes å sen plockar man ner den igen å spar lite bränsle hehe för de varvar ju jävligt när man har dubbla :wink:
okej men dom passar nog inte eftersom de är olika motorer :)
jao skulle nog tro det hehe :D
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

riejumannen skrev:

haha jo de är klart man gör :P tillomed pappa tyckte de :lol: men han man dubbla och så 4an på bakre lådan, asså m40 lådan, och sen kör md den främre lådan som vanligt ( 1-2-3-4-5-R) då blir de la som vanligt? asså som att köra med enkellåda?
Ang ta isär bakdämparen
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

lite skillnad blir de säkert men de går ju att köra så med :P
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
BASSE
Svårstartad skrothög

Inlägg av BASSE »

riejumannen skrev:lite skillnad blir de säkert men de går ju att köra så med :P
mm, men hörde de någon stans, typ att 4an på m40 va samma utväxling som att köra med enkel...vet inte, säkert lite skilnad ja :P aja man får la testa :D
Ang ta isär bakdämparen
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

riejumannen skrev:ídag small min blockpackning pga av en ispropp i motorn för att de hade vart kallare än va min glykol tålde och morsan tvingade mej att ställa den utomhus en natt å de var ju inte så bra :P så snart ska ja i med ny motor å så :)
ja skrev tidagare att blockpackningen hade gått men så var de inte utan en slang som hade sprängts på baksidan av motorn som ja inte hade sett för än idag så de var bara att byta slangen sen funka han som vanligt igen hehe så nu är han fixad igen =)
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
RiejuSpike03
Elmoped

Inlägg av RiejuSpike03 »

Bild

Bild

min polares epa en duett vs 142 ps han fick sitt kort idag så ska ut och åka som fan :P
Senast redigerad av RiejuSpike03 den 5 januari 2009, 11:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

gött men bilderna funkar inte :wink:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

riejumannen skrev:gött men bilderna funkar inte :wink:
jag ser dom då iaf :)
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

eyy killar ;)

Varför hostar ni inget a-traktor forum :D

Eller det finns redan såna :) ?

Mvh
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

Ingen som har en 142 grill liggandes och vill bli av med den?
wiiie
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

kallepalle skrev:
riejumannen skrev:gött men bilderna funkar inte :wink:
jag ser dom då iaf :)
nu funkar dom för mej med ;D
MarcusAndersson skrev:eyy killar ;)

Varför hostar ni inget a-traktor forum :D

Eller det finns redan såna :) ?

Mvh
de finns redan ;D epatraktor.org är de bästa :wink:
XPS_POJKEN skrev:Ingen som har en 142 grill liggandes och vill bli av med den?
hör med nån skrot där finns de säkert ;D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

fyfan vet ni :O en som ja känner var ute å körde på isen med sin 240 a-traktor å så gick dom igenom isen :( men båda klarade sej iaf som tur var.

http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Tonar ... 90106.aspx

där är en länk där de mesta står.
Fuck you i'm from sweden
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

jag ska börja plugga på traktor kortet nu har ni några bra tips ? nån som har länkar till program hemsidor och sånt klarar man sig utan böcker ? vad heter programet som man kan göra alla frågor på ?
Skriv svar