DerbiSM skrev:Behöver lite hjälp med No-inlämmningen..
Skriver om vattenkraft, någon som har bra fakta om det ?
meanzick skrev:Men det är en muntlig engelska del se också va ?
Den har vi redan haft.
Den gcik bra för mig tycker jag.
Vad handla den om, vad gjorde man osv ?
Låter dumt men du fattar
Du kommer få välja några kompisar du vill göra den med, det fick vi iaf välja.
Sen så kommer ni få var sitt kort och där kommer det t.ex. vara en gubbe som fiskar och då ska du förklara vad som händer på bilden o.s.v. för dina kompisar och dem ska förklara deras kort.
Du ska inte prata med läraren om kortet. För när min kompis gjorde det så sa hon att det inte var meningen att diskutera det med henne utan att hon bara var där för att se hur vi pratar o.s.v.
Så här var det för oss, men är inte säker på att det är helt likadant.. Men det borde det vara.
DerbiSM skrev:Behöver lite hjälp med No-inlämmningen..
Skriver om vattenkraft, någon som har bra fakta om det ?
Den har vi redan haft.
Den gcik bra för mig tycker jag.
Vad handla den om, vad gjorde man osv ?
Låter dumt men du fattar
Du kommer få välja några kompisar du vill göra den med, det fick vi iaf välja.
Sen så kommer ni få var sitt kort och där kommer det t.ex. vara en gubbe som fiskar och då ska du förklara vad som händer på bilden o.s.v. för dina kompisar och dem ska förklara deras kort.
Du ska inte prata med läraren om kortet. För när min kompis gjorde det så sa hon att det inte var meningen att diskutera det med henne utan att hon bara var där för att se hur vi pratar o.s.v.
Så här var det för oss, men är inte säker på att det är helt likadant.. Men det borde det vara.
Men muntliga måste ju vara enklast menar jag?? eller?
Men är nervös inför det skriftliga, för om man klarar det bra så sätter man ett MVG har läraren sagt till mig
Och sedan ska man ju ha NP i NO, våra skola fick biologi YES!! Vad fick ni andra??
hehe jag tyckte båda delarna var rätt lätta men hörövningen var någe svårare
på den muntliga kan man snacka om vad som hellst egentligen, dom vill bara att man ska diskutera och bilderna och det ska hjälpa till. Iallafall va det så för oss ^^
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tjenna. Tänkte försöka att ta tag i skolarbeterna nu som jag har:),
Problemet är att jag glömt några böker i skolan och behöver helst ha sakerna gjorda nu.
Biologi:
Vad är ett ekosystem? Beskriv vilka ”delar” som finns och hur det fungerar så noga som du kan.(har sökt på google utan resultat)
Solen driver vattnets kretslopp. Hur då?
Beskriv problematiken med växthuseffekten. Orsak, effekter, åtgärder.
Sant eller falskt?
en näringskedja börjar alltid med en producent.
alla djur behöver kväve.
i ett ekosystem cirkulerar energi och materia i kretslopp
om man hugger ner skog utan att nyplantera ökar växthuseffekten
växtätare är samma sak som förstahandskonsument.
Och sen lite Naturvetenskap. Ska göra ett arbete om svarta hål. Som nästan är klart, men man måste ha med någon fakta från minst en bok. Och jag har ingen sådan bok här hemma eller har tillgång till ett bibliotek just nu.
Så om någon har någon sådan bok hemma och skulle kunna bara skriva typ en mening eller något som handlar om svartahål och sen skriva bokens namn och författare så skulle det uppskattas:)
Tuta skrev:hehe jag tyckte båda delarna var rätt lätta men hörövningen var någe svårare
på den muntliga kan man snacka om vad som hellst egentligen, dom vill bara att man ska diskutera och bilderna och det ska hjälpa till. Iallafall va det så för oss ^^
läsförståelsen var skit lätt, men hörförståelsen var en annan sak fick G i alla fall vet om den var ett svag eller starkt Hatar språk också har lätt för att läsa och höra med satva är en annan sak så det var det som jag failade på
Tja grabbar ! nu har vi börjat med specialarbete i skolan ,, jag ska skriva om bilen. Är det ngn som har gjort detta som kan ge mig det ? :D:D den som gör det får ngt i belöning om den vill eller är så himmla snäll och ger till mig gratis :oops: :)
Rabxorzz skrev:Tulken, påminn mig imorgon!
Jag har prov på de imorrn, och orkar inte skriva de nu XD
Gonatt
Säg lite olika bilder från Eng np, munstilga då
Vet bara han som flugfiskar än så länge
En flugfiskare, lite festival folk (ser ut som roskilde eller ngt skit lerigt), en skatare i en ramp (vita tillfälliga staket runt om).
Kommer med edit när jag kommer på fler
Asså shit, borde hata min svenska/engelska lärare.
Fick reda på i torsdags att vi ska ha en muntlig redovisning på engelska av en bok. En bokanalys på engelska med andra ord, lika svår som svenska analyserna. Så det blev till att läsa en engelsk bok över helgen å sen skriva recension på den. Nu flyttade hon även ett inlämningsdatum tills i morgon på en fet svenska inlämning. Eller aa, 4-5 sidor ändå. Hunnit skrivit 3 iaf. Måste fixa min svenska sak också snart.
Ngn som råkar vara expert på statarsystemet som användes på 1700 talet eller ? ;P sjukt att man ska kunna sånt.