CPI_Aragon_50 skrev:nähe,, ingen som har någon lust å svara på min senaste inlägg angående munstycke o dess problem??
OBS: jag tror också att hastighetsmätaren är trasig hur fixar man till den
men gör som jag sa dåCPI_Aragon_50 skrev:nu blev jag ganska osäker, många säger att man ska slänga i 3,2g å i startuning står det 4-5g :S
jag har storlek 76 på å den verkar funka bra kommer upp till 60-65 raksträcka
TaubeMrx skrev:Du kanske har en styrpt CDI box .. Och därför händer det inget, kolla upp det.
Bättre med ett först stort munstycke än med för litet, finns egentligen ingen risk om du har aningen för stort medans om du har för litet kan den värmenypa.CPI_Aragon_50 skrev:jo tändstiftets färg blev mörkare med storlek 76 jämfört med 72 så just nu har jag 76, MEN varför är det bättre att ha större?
och jag blev nyfiken på cdi strypning vad är det, hur tar man bort det vart sitter den och hur vet man om man har cdi i strypning eller inte
CPI_Aragon_50 skrev:jo så här ligger det till idag la jag 4.5g vikter o axxet va bra tyckte jag axxet kom efter 3 sekunder.. och moppen dör när man släpper gas kan det vara att den inte är tätt i insugningen o luftfiltret eftersom att jag märkte att den var lite lös
o så hur tömmer man bensinen med bensinslangen, hur tvättar man förgasaren och hur tvättar man luftfiltret
skulle gärna vilja ha svar på allt
för hårda kopplinsfjädrar. varför den dör, de kan va så att den får för mkt soppa, så den kan inte förbränna allt när du lägger den i tomgången.CPI_Aragon_50 skrev:jo så kan de va eftersom den va ganska oljig, men ibland så dör moppen när man släpper gasen, varför? kan de va för insuget inte sitter tät?
och så moppen axar väldigt bra efter 3 sekunder varför? för tunga vikter? för lätta vikter?