Final Cross/SM - Grattis Torsken!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Vem ska vinna Cross/SM?

Omröstningen slutade 8 januari 2014, 14:18

1: Olles Senda
56
26%
2: Torskens Rieju Metrakit Edition
79
37%
2: Torskens Rieju Metrakit Edition
79
37%

Antal röster: 214

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Finns online emails. Kan fixa 10 konton här under 3 min är.lätt som fan. Ni borde begränsa så att visa får.rösta. att man ska ha visst antal inlägg eller varit medlem sen minst innan tävlingen iallafall. ..

Togge...
[spoiler]Togge shhh du klarar fan inget hatar på mig när jag säger vad som vad bra och fel på din portning. Allt var ju iprincip fel men sa det på ett snällt sätt och gav dig tips och då blev du sur xD

Alla som kan något vet att du är en skojjare.
Togge portning barikit 80cc. 14hk på metanol!
Min med hjälp ifrån martin 22 med metanol... sen så ville du svarvaa min topp som går ner i loppet. med 2mm.. kolv rakt i topplocket hade de betytt...

Sen 70cc 19.7 ifrån jonthä. 24.7 när den nöp i bänken. Och du säger jag är sämst och skryter? Har jag publicerat siffrorna innan? Nej det har jag inte för jag gör de för de ät skoj och vill lära mig och dem jag portat åt har jag gjort det gratis för tycker det är skoj att se dem så förvånade att dem är så mycket bättre än dina xD[/spoiler]
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

Röstar man på vilken som är snyggast eller vilken som har mest arbete nedlagt på den?
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

MrCurop skrev:Röstar man på vilken som är snyggast eller vilken som har mest arbete nedlagt på den?
du röstar på den du tycker du är snyggast, i mitt fall röstade jag på olle, man ser så långt ögat når att han har lagt ner mer tid, mer "unikare". så olle förstjänar en röst helt klart, sen så är det ganska befängt att göra nya konton och rösta.......
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

gilerahjärnan skrev:
MrCurop skrev:Röstar man på vilken som är snyggast eller vilken som har mest arbete nedlagt på den?
du röstar på den du tycker du är snyggast, i mitt fall röstade jag på olle, man ser så långt ögat når att han har lagt ner mer tid, mer "unikare". så olle förstjänar en röst helt klart, sen så är det ganska befängt att göra nya konton och rösta.......
Jo det är det, kan man inte se vilka som har röstat och kolla se om någon av medlemmarna något gemensamt, när dem blev gick med i forumet osv..

Tycker bara det är lite tråkigt hur några säger att han inte lagt ner någon tid, att han bara satt på några klistermärken. Spelar det roll vad han har gjort på moppen? Bara den är snygg så?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Grattis Olle!
Skiter i omröstningens resultat, du är den som vann, vi alla vet det ändå.
gilerahjärnan
Varnad

p0d1 skrev:Grattis Olle!
+100
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Håller med till 100%, om man kollar på Torskens röster så är nog 3/4 registrerade mindre än 1 timme före dom röstade. Synd att dom inte har någon regel att man inte får rösta om man inte varit medlem i mer än 1 månad.
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

Pasha skrev:
Håller med till 100%, om man kollar på Torskens röster så är nog 3/4 registrerade mindre än 1 timme före dom röstade. Synd att dom inte har någon regel att man inte får rösta om man inte varit medlem i mer än 1 månad.
Hur ser du det?
gilerahjärnan
Varnad

MrCurop skrev:
Pasha skrev:
Hur ser du det?
kolla pod1 kommentaren i sida 1.
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

MrCurop skrev:
gilerahjärnan skrev:
Jo det är det, kan man inte se vilka som har röstat och kolla se om någon av medlemmarna något gemensamt, när dem blev gick med i forumet osv..

Tycker bara det är lite tråkigt hur några säger att han inte lagt ner någon tid, att han bara satt på några klistermärken. Spelar det roll vad han har gjort på moppen? Bara den är snygg så?

Nej det spelar absolut ingen roll, du röstar på den du tycker är snyggast :) Men sen tycker många att den nerlagda tiden på moppen också spelar roll. Tycker lite jag med ;) Eftersom man oftast ser på moppar hur mycket tid man lagt ner på dem, vilket oftast resulterar till en snyggare och cleanare moppe :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Nu säljer torsken sin RRX. Borde inte det vara tillräckligt för diskvalificering? Kolla hans FB för bevis.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

tetesnubben skrev:
MrCurop skrev:
gilerahjärnan skrev: du röstar på den du tycker du är snyggast, i mitt fall röstade jag på olle, man ser så långt ögat når att han har lagt ner mer tid, mer "unikare". så olle förstjänar en röst helt klart, sen så är det ganska befängt att göra nya konton och rösta.......

Nej det spelar absolut ingen roll, du röstar på den du tycker är snyggast :) Men sen tycker många att den nerlagda tiden på moppen också spelar roll. Tycker lite jag med ;) Eftersom man oftast ser på moppar hur mycket tid man lagt ner på dem, vilket oftast resulterar till en snyggare och cleanare moppe :)
Whatever, tycker det är lite konstigt att man röstar utifrån den nerlagda tiden på moppen, men visst, vi alla tycker olika! :P
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

MrCurop skrev:
Pasha skrev:
Hur ser du det?
Notera "så är det nog".
MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

gilerahjärnan skrev:
MrCurop skrev:
Pasha skrev: Håller med till 100%, om man kollar på Torskens röster så är nog 3/4 registrerade mindre än 1 timme före dom röstade. Synd att dom inte har någon regel att man inte får rösta om man inte varit medlem i mer än 1 månad.
Hur ser du det?
kolla pod1 kommentaren i sida 1.
Aha, men jag är i alla fall inte den som avgör det, men om det nu är så att han har fuskat tycker jag han borde diskas
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Pasha skrev:Notera "så är det nog".
Han låg i alla fall i stort underläge innan massa nya konton kom in och började rosta på honom, vilket finns väldokumenterat i tråden.
Aldrig att han hade vänt eller kommit nära 50/50 om det varit riktiga medlemmar som röstat.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Tyvärr finns det inge bevis, och jag kan inte fälla utan rena bevis. Att en reggade sig precis vid omröstning är inget direkt bevis, snarare ett påstående. Så finns det inge bevis - tyvärr. Jag kan inget göra!
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

vi alla vet ju vem som är den riktiga vinnaren ändå
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Rexxy skrev:Tyvärr finns det inge bevis, och jag kan inte fälla utan rena bevis. Att 30 personer minst reggade sig precis vid omröstning är inget direkt bevis, snarare ett påstående. Så finns det inge bevis - tyvärr. Jag kan inget göra!
Redigerade ditt inlägg lite så det är korrekt.

Svårt att bevisa, indeed, men vi alla vet att det är så.
Tyvärr tillåter sidan ju detta fusk genom att inte ha någon form av krav för att kunna rösta, antal inlägg eller medlem ett visst antal dagar.
jack.lofgren skrev:vi alla vet ju vem som är den riktiga vinnaren ändå
Exakt.
+10 på dig Jack, :*
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

p0d1 skrev:
Redigerade ditt inlägg lite så det är korrekt.

Svårt att bevisa, indeed, men vi alla vet att det är så.
Tyvärr tillåter sidan ju detta fusk genom att inte ha någon form av krav för att kunna rösta, antal inlägg eller medlem ett visst antal dagar.
Jag vet inte ens om den funktionen finns i forumet, så det kan jag inte svara på. :)
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Kan man hitta något projekt på olles Derbi? :)

En fråga bara, är någon av dem två ens aktiva på tsr? :?
Användarens profilbild
gashäng
Elmoped

Inlägg av gashäng »

Rösta på torsken RRX!!!
Fetare moppe fåru fan leta efter!👌
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

gashäng skrev:Rösta på torsken RRX!!!
Fetare moppe fåru fan leta efter!👌
Bläddra till sida 1 i tråden, kolla bidrag nummer 1. Inte så svårt att hitta en mycket fetare moppe.
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

tetesnubben skrev:Kan man hitta något projekt på olles Derbi? :)

En fråga bara, är någon av dem två ens aktiva på tsr? :?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45645 här :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
Torsken
Elmoped

Inlägg av Torsken »

Hej alla baaarn. Faktiskt första gången jag läser kommentarerna i denna tråden. Ja det är verkligen underhållande ;)

Jag hade kunnat svara på alla era frågor, synd att jag inte har tid för de dock så jag ska försöka ändå lite kort.

Kan börja att säja att jag inte tycker om när folk anklagar mig till fusk utan att veta min version/bild av det hela. Men samtidigt ser jag tydliga själ till att faktiskt tro det, tyvärr. Men nej jag har inte fuskat.

Jag la upp en länk på in fb sida för att informera om tävlingen och de som ville fick slänga in en röst som lite support. Detta är något ni stör er på... Får man inte det? Det står ingenting om i reglerna att man inte får fråga sina vänner om de vill rösta på en. Sen om man frågar personligt eller genom ett facebook inlägg tycker inte jag är någon skillnad.

Om jag nu fått så många röster på kort tid är jag glad att folk röstade på mig. Om de inte va riktiga röster vet jag faktiskt inte...

Tyvärr kan jag inte bevisa att jag inte fuskat vilket är synd.. Så de ända jag kan göra är att hoppas på att ni litar på mitt ord.

ingen ide att ni ställer ytterligare frågor för kommer inte läsa denna tråden mer och har inte tid med sånt här. men jag hoppas ni fått en förståelse över min situation. :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Fan att jag missade den här tävlingen.. Hade varit kul att se hur långt Spike'n
hade kommit. Får väl se till att slänga med ett bidrag nästa gång ^^

Båda mopparna är riktigt fina och jag håller även med de som säger att det verkar vara mer "gjort" på Sendan men det är inte bara jobbet som man lagt ner på moppen som gäller, det är ju såklart kreativiteten som ligger bakom bygget som gäller också. Därför förstår jag varför så många röstat på Riejun. Den kanske inte är lika modifierad men den har fanimej stuk! Så grattis Torsken! :D

PS. Torsken har inte fuskat på något sätt, han länkade precis som han sa tävlingen på sin facebook sida och det är såklart inget fusk. Admin har nog koll på om det har skapats 30 konton samtidigt så det är bara att fråga honom för de som ändå inte tror!
Användarens profilbild
derbiolle
Elmoped

Inlägg av derbiolle »

Tack för allt ni säger. Men säger torsken att han inte fuskat så får vi lita på det. Oavsett så vill jag bara tacka för en bra tävling och säga grattis till Torsken om han kollar här igen mot förmodan. :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Var bara redo till december 2014, då kommer en ny tävling upp! ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

men vi kan inte göra något åt det...
Torsken skrev: Kan börja att säja att jag inte tycker om när folk anklagar mig till fusk utan att veta min version/bild av det hela. Men samtidigt ser jag tydliga själ till att faktiskt tro det, tyvärr. Men nej jag har inte fuskat.
undanflykten där ja... ingen går väll på detta bullshit om han säger så (det markerade) utan att ha en egen åsikt att förmedla till oss?
sen avslutar han så fint med att han inte kommer svara mer för att vi inte ska slå hål på honom eller?
derbiolle skrev:Tack för allt ni säger. Men säger torsken att han inte fuskat så får vi lita på det. Oavsett så vill jag bara tacka för en bra tävling och säga grattis till Torsken om han kollar här igen mot förmodan. :)
ödmjuk också, 10 + på dig olle, och grattis som p0d1 säger + att du inte kom mer efter när han har ett hundratal följare på fb som han förmedlat tävlingen till.
Rexxy skrev:Var bara redo till december 2014, då kommer en ny tävling upp! ;)
vad för tävling?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Persson97 skrev:
Rexxy skrev:Var bara redo till december 2014, då kommer en ny tävling upp! ;)
vad för tävling?

Tror han menar samma tävling bror ;)
Jockesomfan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jockesomfan »

[quote="potog"]kopplar man inte kontot till en email adress? måste man inte ha flera e-portadresser om man ska kunna göra massa konton? :)
jag fiskade inte alls så lägg ner tommy ;)[/quote]

www.10minutemail.com inte svårare :/
Skriv svar