Har du sagt nått om vad du tänker svetsa i? Framförallt materialtjockleken spelar ju roll för vilka svetstyper som är lämpliga - MMA är inget man kör på tunnplåt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
G-son skrev:Har du sagt nått om vad du tänker svetsa i? Framförallt materialtjockleken spelar ju roll för vilka svetstyper som är lämpliga - MMA är inget man kör på tunnplåt.
jag tänkte inte direkt svetsa så mycket tunn plåt bara någon gång då och då men det blir nog mest fyrkansprofiler och runda rör. Men kan man koppla in gas till en mma svets. Men ibland så blir det tunn plåt men då kan man typ punkta fast eller?
går att svetsa tunnplåt med pinne om man kör i ertapper och kör på lagom ström och kan svetsa. jag svetsar tunnplåt med min svetstransformator av märket telwin ibland. men har ifs svetsutbildning med
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Några instruktionsfilmer om MMA. Gammalt, men metoderna är fortfarande desamma idag. De två första handlar om pinnsvetsning, den tredje handlar om att att förstå varför och förebygga att grejerna slår sig av svetsningen, den är sevärd oavsett vilken typ av svets man använder.