okej, får snart damp på vilket rör ja ska ha:PBanken92 skrev:Tycker du ska satsa på underliggande spJävligt snygg moped föresten
Jag skulle nog tatt ett SP tror jag, alla där som du har skrivit är högvarviga har jag för migXerove skrev:okej, får snart damp på vilket rör ja ska ha:PBanken92 skrev:Tycker du ska satsa på underliggande spJävligt snygg moped föresten
hjälp mig bestämma snälla![]()
det står mellan:
Turbo Kit Krom kolfiber dämpare
Gianelli 2t kolfiber dämpare
Metrakit sp
Yasuni r1 kevlar dämpare
Turbo Kit Dos Salidos (kan de va snyggt? har inte funderat på de men)
kom gärna med annat förslag![]()
vill ha ett snyggt och ett rör som går bra till orginal cylindern, vill heldre ha bra acc än topp fart
tack för alla komentarer föresten
okejBanken92 skrev:Jag skulle nog tatt ett SP tror jag, alla där som du har skrivit är högvarviga har jag för migXerove skrev:okej, får snart damp på vilket rör ja ska ha:PBanken92 skrev:Tycker du ska satsa på underliggande spJävligt snygg moped föresten
det står mellan:
Metrakit sp
Yasuni r1 kevlar dämpare
vill ha ett snyggt och ett rör som går bra till orginal cylindern, vill heldre ha bra acc än topp fart
tack för alla komentarer föresten![]()
Förslag på lågvarviga och kanske lite mer uppot högvarviga är:
Metrakit Thrower - lågvarvigt
Leovince V6 - vet ej ifall det är lågvarvigt eller hög, tror de e lågvarvigt
Dos Salidos är grymt snyggt, men vet inte vad du tycker det är ju din moped trots allt![]()
Men underliggande tycker jag du ska ha eftersom det är GRYMT snyggt till din moppe
Ne , de e inte jäätte snyggtXerove skrev:okejBanken92 skrev:Jag skulle nog tatt ett SP tror jag, alla där som du har skrivit är högvarviga har jag för migXerove skrev: okej, får snart damp på vilket rör ja ska ha:P
det står mellan:
Metrakit sp
Yasuni r1 kevlar dämpare
tack för alla komentarer föresten![]()
Förslag på lågvarviga och kanske lite mer uppot högvarviga är:
Metrakit Thrower - lågvarvigt
Leovince V6 - vet ej ifall det är lågvarvigt eller hög, tror de e lågvarvigt
Dos Salidos är grymt snyggt, men vet inte vad du tycker det är ju din moped trots allt![]()
Men underliggande tycker jag du ska ha eftersom det är GRYMT snyggt till din moppevet att trowher är lågvarvigt men inte spec snyggt tycker ja
![]()
men ja har hört att tk går bäst till AM6 motor
hehe. Jag tror du måste byta vev om du ska köpa en 70 cc midrace. den varvar ju ut mycket mer = mer kräm och då hänger inte original-partiet med och går sönder. då behövs ett förstärkt. Typ: MHR;s vevparti. Du kanske kan fixa en sportcylle 70 cc och Fila upp avgas och insugs porten samt kanalerna. då tror jag inte du ska behöva byta vev. MEn du tjänar verkligen på att byta vevenXerove skrev:tack tackkinamoppe-mannen skrev:Fy fan vad snygg den ärUnderliggande är redigt nice
![]()
börjat fundera på att köpa 70cc med n
skulle vilja ha gasres i min moppe men går det utan att byta vev vill bara köpa en sport cylinder (eller en miderace går ju bra de med men som sagt vill inte byta vev)
mhm de vet jagkinamoppe-mannen skrev:hehe. Jag tror du måste byta vev om du ska köpa en 70 cc midrace. den varvar ju ut mycket mer = mer kräm och då hänger inte original-partiet med och går sönder. då behövs ett förstärkt. Typ: MHR;s vevparti. Du kanske kan fixa en sportcylle 70 cc och Fila upp avgas och insugs porten samt kanalerna. då tror jag inte du ska behöva byta vev. MEn du tjänar verkligen på att byta vevenXerove skrev:tack tackkinamoppe-mannen skrev:Fy fan vad snygg den ärUnderliggande är redigt nice
![]()
skulle vilja ha gasres i min moppe men går det utan att byta vev vill bara köpa en sport cylinder (eller en miderace går ju bra de med men som sagt vill inte byta vev)
Den låter mycket bra. Barikit ger hög kvalitè för ett bra pris. sp funkar bra till den och 24 låter okej. Det låter som en vettig setupXerove skrev:mhm de vet jagkinamoppe-mannen skrev:hehe. Jag tror du måste byta vev om du ska köpa en 70 cc midrace. den varvar ju ut mycket mer = mer kräm och då hänger inte original-partiet med och går sönder. då behövs ett förstärkt. Typ: MHR;s vevparti. Du kanske kan fixa en sportcylle 70 cc och Fila upp avgas och insugs porten samt kanalerna. då tror jag inte du ska behöva byta vev. MEn du tjänar verkligen på att byta vevenXerove skrev: tack tack![]()
skulle vilja ha gasres i min moppe men går det utan att byta vev vill bara köpa en sport cylinder (eller en miderace går ju bra de med men som sagt vill inte byta vev)men ja pallar värkligen inte ta isär motorn:P xD
men funderar på den här setupen:
Cylinder:
Barikit Racing 74cc
(vet inte om orginal veven pallar men)
eller
Metrakit Handmade 70cc
Rör:
MetraKit SP serien
Yasuni r2
TK krom
Gianelli 2t
något av dom (tipsa gärna om mer) och vilket går bäst till vilken cylinder?
troligen
Barikit Racing 74cc, metrakit sp, 24mm förgasare?
mm de ä de som är bekymret:/ håller den?kinamoppe-mannen skrev:Den låter mycket bra. Barikit ger hög kvalitè för ett bra pris. sp funkar bra till den och 24 låter okej. Det låter som en vettig setupXerove skrev:mhm de vet jagkinamoppe-mannen skrev: hehe. Jag tror du måste byta vev om du ska köpa en 70 cc midrace. den varvar ju ut mycket mer = mer kräm och då hänger inte original-partiet med och går sönder. då behövs ett förstärkt. Typ: MHR;s vevparti. Du kanske kan fixa en sportcylle 70 cc och Fila upp avgas och insugs porten samt kanalerna. då tror jag inte du ska behöva byta vev. MEn du tjänar verkligen på att byta vevenmen ja pallar värkligen inte ta isär motorn:P xD
men funderar på den här setupen:
Cylinder:
Barikit Racing 74cc
(vet inte om orginal veven pallar men)
eller
Metrakit Handmade 70cc
Rör:
MetraKit SP serien
Yasuni r2
TK krom
Gianelli 2t
något av dom (tipsa gärna om mer) och vilket går bäst till vilken cylinder?
troligen
Barikit Racing 74cc, metrakit sp, 24mm förgasare?Men veven vettu
oj visste ja intekinamoppe-mannen skrev:Allting handlar om varvtal. Du har AM6:a va? kolla hur mycket varv den kommer upp i med din setup och jämnför med vevens tålighet i varven.
Airsal har jag ingen aning omkänner ingen som har det på en AM6. men eftersom AM6 är kinkiga motorer kan jag till 90 % säga att du måste byta vev om du ska upp till 70 cc.
orginal röret vill ja bara prova för att se hur de ser ut me över liggandemaximannen skrev:Nja kanskeXerove skrev:håller med dig maximannenmaximannen skrev: Nee klart snyggar med underliggandekommer och provar ditt pro race
haha
![]()
haha om jag får det nån gång
men skulle inte du pröva original röret också eller