Yamaha DT50x stuntprojekt 3/4

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Har du provat lufta manuellt? Pumpa, håll in handtaget, släpp på luftningskruven sen skruva fast, se gör du om det tills du får tryck?
Helt Räser
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

AndreWidestedt skrev:Har du provat lufta manuellt? Pumpa, håll in handtaget, släpp på luftningskruven sen skruva fast, se gör du om det tills du får tryck?
Yes har testat det men det är lite skumt för om jag håller ner fotbromsen kan jag bromsa med handbromsen och tvärtom
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

moliki skrev:
AndreWidestedt skrev:Har du provat lufta manuellt? Pumpa, håll in handtaget, släpp på luftningskruven sen skruva fast, se gör du om det tills du får tryck?
Yes har testat det men det är lite skumt för om jag håller ner fotbromsen kan jag bromsa med handbromsen och tvärtom
När du luftar tror ja att du måste pumpa med båda bromsarna samtidigt, och hålla båda nere samtidigt.

När du håller ner ena bromsen får du tryck i systemet, så när du bromsar med andra så blire tillräckligt för att bromsa, du kanske måste fylla på med bromsvätska?
Helt Räser
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Vart köpte du den där bromsskruven så man kan bromsa med foten och med handbroms?
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

köpte den på en hydralfirma där jag bor men finns att köpa på internet. http://calleschopperdelar.jetshop.se/ba ... c-264.aspx

Men jag rekommenderar att du far till en hydralfirma, där kan dom göra slangen i den längd du vill ha och det blir jävligt billigt. det kostade 150 för slangen och banjobulten :)
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Jävlar de va billigt! Men blir det inte jobbigt att ha kopplingen vid gashandtaget?
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

lite men man får vinkla det så det passar en själv och så att det blir bra :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tycker det är ett kul projekt, särskilt med tanke på att det är en riktigt fin moppe du utgår ifrån och inte ett lik som många andra :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

Persson97 skrev:Tycker det är ett kul projekt, särskilt med tanke på att det är en riktigt fin moppe du utgår ifrån och inte ett lik som många andra :)
tack :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Oj, ska ju följas med såklart! :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar