Ja du får väl tro de om du vill, men inbilla inga andra att det fungerar så.Roxxen96 skrev:bensinkalle: Spelar ingen roll om du överflödar mig med din information, kan mycket väl vara kranen. Flottören orkar inte hålla tillbaka hur mycket bensin som helst, hur tänker du där? Om det rinner konstant kommer det ändå in bensin i förgasaren osv osv... Om man tar loss bränsle slangen och lutar den ner mot marken, om det då rinne bensin hela tiden utan att stanna så är det kranen som jag nämnt. JAG HAR SJÄLV FÅTT BYTA PGA DETTA, DET ÄR ETT TYDLIGT "syndrom".. FÖR ATT KRANEN ÄR KASS. Tro inte att jag sitter och skriver detta för jag tycker det är roligt och tror att jag kan mycket, det kan mycket väl vara kranen eftersom jag själv har vart i denna situationen då den vart jävligt sur att starta. Startar första hur fint som helst, efter några sekunder dör den och surar som satan. Men nu har jag bytt och den funkar hur fint som helst. Jag säger inte att det måste vara kranen, men det kan möjligtvis vara. Sen är det väl choken om den inte är inkopplad, sjävklart.
Vad tror du händer om nu en bensinkran är trasig och flottören inte "orkar" hålla emot allt? Då fyller man ju hela motorn med bensin om moppen får stå, förgasaren flödar över osv.
Så länge flottören är hel så tätar den 100%. Bensinkran är mest en säkerhetsåtgärd ifall flottören skulle läcka så det inte står och rinner rakt igenom när man ställer moppen.
Jo lite så fungerar det förstås, ska man vara petig är det ju luftskruv/ blandskruv och lågfartmunstycke man ska justera in, men av erfarenhet har jag märkt att viss skillnad gör det även på lägre varv när man byter munstycke. I alla fall, det var ditt argument jag reagerade på, att bara för att den går rent så betyder det inte att den är korrekt inställd och därför ska man inte utesluta att det kan vara bestyckningsfel.Men vad har huvudmunstycket med en segstartad moppe att göra? Huvudmunstycket reglerar ju bensinmängden på 3/4 --> 4/4 gas?
Men hur som helst, det är säkert choken som är bekymret. Automatchokar suger apballe.