Du behöver inte ändra något, turbinen (avgashuset) skapar ett mottryck vilket gör att motorn inte märker att den är överladdad och gasväxlingssystemet fungerar lika dant som om den vore en N/A.KarlssoN^ skrev:intressant projekt! undrar bara lite, hur hade du tänkt att göra för att inte färskgaserna skall gå rätt ut i avgasröret, ändra placering på portarna för att få överdrivet stor blowdown ? Eller ändra formen på avgasporten och röret, för att få extra stor returpuls ?
Vad hade du tänkt för turbo ? Själv skulle jag tagit IHI RHB3 Turbon, så motorn får någon chans att spoola turbon.
Nja rhb31 är inte så mycket att hänga i granen tyvärr då den enligt kompressormappen bara kan ladda mellan 0,6-0,7 utan att gå in i surge eller chokas.
Har en turbo som är aningen större (tyvärr) men som ska klara 2 bar vilket är lite trevligare. Ni kan få gissa vad den heter när jag lagt upp bild på den