I vilket fall, tack för all hjälp, fick svar på så många frågor :D
Detta forumet är suveränt, får svar på typ 5min max, av kunniga folk också :)
okejJonteAerox skrev:Åh fyfan vad bra, fick svar på allt där, och tur att jag redan har ZX oså då!viiktor15 skrev:nejnej, mindre förgasare ger bättre bottendrag och större ger bättre tophastighet, ska du stunta så kör på 17,5 70cc nåt membran optimerat för bättre bottendrag, zx rör annan koppling och kanske annan tryckfjäderJonteAerox skrev:Desto större förgasare desto bättre? Eller är det olika storlekar för olika cylindrar, eller ger dem olika effekt eller hur funkar det?Vill ha bra botten och acc som sagt.
Beställer den förgasaren nu och kör på membranen jag fick med i cylindern!
Aa när jag får pengar tänkte jag att köpa Stage 6 Speed Control och Malossi Fly clutch 107mm :) Låter det som något bra om vill ha botten och bra för stunt? :)viiktor15 skrev:okej :D men du behöver nog inte köpa membran om du inte inte har dte lixom då inte gör någon jätte skillnad men ändå märkbar, sen som powerking skrev variator är alltid bra :DJonteAerox skrev:Åh fyfan vad bra, fick svar på allt där, och tur att jag redan har ZX oså då! :D Beställer den förgasaren nu och kör på membranen jag fick med i cylindern!viiktor15 skrev: nejnej, mindre förgasare ger bättre bottendrag och större ger bättre tophastighet, ska du stunta så kör på 17,5 70cc nåt membran optimerat för bättre bottendrag, zx rör annan koppling och kanske annan tryckfjäder :)
Sluta kommentera om du inte vet vad du snackar om, att sätta på mjuka fjädrar för bättre axx är bara bullshit, fjädrarna ska stämma överrens med röret så kopplingen tar vid rätt varvtal!! Och varför är de äldre vevarna bättre? Vevarna utvecklas ju mer och mer för att tåla mer osv? Om du inte kan så va bara tyst!potog skrev:Dom äldre vevarna är starkare som sagt allt va bättre för