Trimma din 4-taktare steg för steg

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

systern får snart bilkörkort vilket betyder att jag får ta hennes boatian chica, ska trimma den som faen :)
där jag bor så kör alla pojkar med crossmodell och tjejerna med scooter, och hur ofta har en tjej trimmat?
Speeedy777
Elmoped

Inlägg av Speeedy777 »

Tjenare! Jag fick en boost bootle idag av min vän.. en sådan http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1714
Och jag undrar på vilken slang jag ska montera denna? På slangen som går från insuget? eller vart ska man annars montera denna? Tacksam för svar! :)
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L-lCh8CwDv4[/youtube]
Helst direkt på insuget
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
moya
Elmoped

Inlägg av moya »

Hej! Jag har en 4w-moto från 2008 och har lämnat in den för avstrypning. Men den har kommit tillbaka med svaret att det inte finns några strypningar alls på den, utöver en plugg i luftburken. Har sökt i lite olika forum men det verkar inte finnas någon med svar, undrar om någon vet något om denna mystery machine!
Tack på förhand!
volvo epa
Elmoped

Inlägg av volvo epa »

Hej
har en mobelli (2-takt) som man skulle villa trimma lite, min fråga, går det o ta bort v-vikterna istället för att ha några alls? går den fortare då?
nån som vet hur v-ringen ser ut på mobelli? (gärna bild)
tackar för svar
mvh volvo epa
GeT_MaTtE
Elmoped

Inlägg av GeT_MaTtE »

frissefrasse skrev:hej

Monterade den nya CDI:n idag men märkte ingen skillnad alls, behöver den justeras något för det lilla jag gjort? (skorsten, skruv i förgasare och 90 munstycke)

Är det inte konstigt att det varken fanns nån v-ring, nån givare i motorkåpan eller strypt CDI.

Kan det vara så att den går halvslött pga att den bara gått 27mil?
behöver nålen i förgasaren justeras eller räcker det med att gå upp i munstycke?
Min scooter hade inte heller några strypningar men är ändå skitslö vet du vad man kan göra åt det?
Albin923
Elmoped

Inlägg av Albin923 »

Hej hasse Har en Masaru Classic/4-takt vill ta av pluggen i luftboxen och skruva av mässingskruven i förgasaren jag undrar vilken storlek på munstycket jag behöver då? Och hur snabbt kommer den ca gå
Tacksam för svar.
Har för lite pengar så de blir en Masaru Classic
Skriv svar