Sida 2 av 2

Postat: 12 juni 2011, 17:15
av anton96
yamaha2pwn skrev:den är rätt så repig så jag skulle bytt, särskilt när den har repor över kolvringen med.


men är det orginal kolven? trodde de skulle vara 2 kolvringar.
han innan har bytt till en airsal cylinder ist , men den är inte trim eller så.

Postat: 13 juni 2011, 09:37
av anton96
http://www.speedyshare.com/files/28942940/DSCN1881.JPG
här är cylindern bara små repor, känns inte äns, så det är ingen fara med den `?

Postat: 24 juni 2011, 14:21
av anton96
fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?

Postat: 24 juni 2011, 18:34
av willemedDERBIN
anton96 skrev:fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?
hardu ställt in förgasaren ! ?

Postat: 24 juni 2011, 19:59
av anton96
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev:fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?
hardu ställt in förgasaren ! ?
med munstycke eller luft o tomångskruv ? :)

Postat: 25 juni 2011, 11:55
av willemedDERBIN
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev:fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?
hardu ställt in förgasaren ! ?
med munstycke eller luft o tomångskruv ? :)
BÅDA daah ?

Postat: 25 juni 2011, 12:14
av anton96
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev: hardu ställt in förgasaren ! ?
med munstycke eller luft o tomångskruv ? :)
BÅDA daah ?
nej, inte munstycke för man kan ju inte maxa med ny kolv ? och tomgång har jag gjort men jag fattar inte med luftskruven ? märker ingen skillnad när man skruvar på den :o

Postat: 25 juni 2011, 12:18
av willemedDERBIN
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev: med munstycke eller luft o tomångskruv ? :)
BÅDA daah ?
nej, inte munstycke för man kan ju inte maxa med ny kolv ? och tomgång har jag gjort men jag fattar inte med luftskruven ? märker ingen skillnad när man skruvar på den :o
vad menar du ?
munstycket ger juh mer bensin som den orkar mer och du undviker cylinder skador

luftskruven påverkar hur mycket luft som kmr in på tomgången vilket leder till ett högre varv

om du vill han ska gå korrekt så byter du munstycke och ställer in den efter det
eller så stryper du ner den igen !

Postat: 25 juni 2011, 13:07
av anton96
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev: BÅDA daah ?
nej, inte munstycke för man kan ju inte maxa med ny kolv ? och tomgång har jag gjort men jag fattar inte med luftskruven ? märker ingen skillnad när man skruvar på den :o
vad menar du ?
munstycket ger juh mer bensin som den orkar mer och du undviker cylinder skador

luftskruven påverkar hur mycket luft som kmr in på tomgången vilket leder till ett högre varv

om du vill han ska gå korrekt så byter du munstycke och ställer in den efter det
eller så stryper du ner den igen !
vilket munstycke ska jag ha då ?

Postat: 25 juni 2011, 13:11
av willemedDERBIN
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev: nej, inte munstycke för man kan ju inte maxa med ny kolv ? och tomgång har jag gjort men jag fattar inte med luftskruven ? märker ingen skillnad när man skruvar på den :o
vad menar du ?
munstycket ger juh mer bensin som den orkar mer och du undviker cylinder skador

luftskruven påverkar hur mycket luft som kmr in på tomgången vilket leder till ett högre varv

om du vill han ska gå korrekt så byter du munstycke och ställer in den efter det
eller så stryper du ner den igen !
vilket munstycke ska jag ha då ?
beror helt på setup och inställningar

vad haru för setup ?
resten av inställningar på förgasaren ?

Postat: 25 juni 2011, 13:41
av anton96
willemedDERBIN skrev:
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev: vad menar du ?
munstycket ger juh mer bensin som den orkar mer och du undviker cylinder skador

luftskruven påverkar hur mycket luft som kmr in på tomgången vilket leder till ett högre varv

om du vill han ska gå korrekt så byter du munstycke och ställer in den efter det
eller så stryper du ner den igen !
vilket munstycke ska jag ha då ?
beror helt på setup och inställningar

vad haru för setup ?
resten av inställningar på förgasaren ?[/quote
dragen plugg bara .
hade 82 innan men har bytt till 88 nu precis

Postat: 25 juni 2011, 13:45
av willemedDERBIN
vad säger stiftet ?

Postat: 25 juni 2011, 13:52
av anton96
willemedDERBIN skrev:vad säger stiftet ?
har inte fått igång den än med 88, tar sjukt lång tid för den att starta efter man bytt munstycke. men om man ska kolla stiftet så ska man väl maxa typ 100 meter sen stänga av tändningen ?

Postat: 25 juni 2011, 14:56
av willemedDERBIN
anton96 skrev:
willemedDERBIN skrev:vad säger stiftet ?
har inte fått igång den än med 88, tar sjukt lång tid för den att starta efter man bytt munstycke. men om man ska kolla stiftet så ska man väl maxa typ 100 meter sen stänga av tändningen ?
så gör inte jag ^^
det gör jag när jag finjusterar den endast

då drar jag bara på en hög gas X antal sekunmder o dödar den
sen tittar jag stiftet
bra / bättre / sämre ?

så vet jag juh om jag guck upp/ ner i munstycke och om detgår bättre forstätter jag med köra ovs