fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?
anton96 skrev:fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?
hardu ställt in förgasaren ! ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
anton96 skrev:fick kolven o kolvringarna igår o ny honad cylinder . satt ihop allt o startade den , den varvade på choken o utan dog den även om jag gasade. orkade inte kolla mer på det men sen idag så skulle jag test o då gick den utan problem , testade spraya startgas o det hände inget o då tog jag bort sadeln o testade lite i luftburken o då o den ;s aja sen så skulle jag köra in den i kvarteret , gick bra typ 10km sen så började den varva av sig själv så jag stängde av den så den inte skulle vara sönder . testade o kicka igång den men det gick inte , så började gå hem med den . då testade jag att rulla igång den, då gick den igång o gick bra. sen hemma så beslutade jag att köra lite till o kolla . gick bra typ 1km sen så började den vara igen o startade inte :s vad kan det bero på ?
med munstycke eller luft o tomångskruv ?
BÅDA daah ?
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:
BÅDA daah ?
nej, inte munstycke för man kan ju inte maxa med ny kolv ? och tomgång har jag gjort men jag fattar inte med luftskruven ? märker ingen skillnad när man skruvar på den
anton96 skrev:
BÅDA daah ?
nej, inte munstycke för man kan ju inte maxa med ny kolv ? och tomgång har jag gjort men jag fattar inte med luftskruven ? märker ingen skillnad när man skruvar på den
vad menar du ?
munstycket ger juh mer bensin som den orkar mer och du undviker cylinder skador
luftskruven påverkar hur mycket luft som kmr in på tomgången vilket leder till ett högre varv
om du vill han ska gå korrekt så byter du munstycke och ställer in den efter det
eller så stryper du ner den igen !
vad menar du ?
luftskruven påverkar hur mycket luft som kmr in på tomgången vilket leder till ett högre varv
om du vill han ska gå korrekt så byter du munstycke och ställer in den efter det
anton96 skrev:
vad menar du ?
vilket munstycke ska jag ha då ?
beror helt på setup och inställningar
vad haru för setup ?
resten av inställningar på förgasaren ?
har inte fått igång den än med 88, tar sjukt lång tid för den att starta efter man bytt munstycke. men om man ska kolla stiftet så ska man väl maxa typ 100 meter sen stänga av tändningen ?
har inte fått igång den än med 88, tar sjukt lång tid för den att starta efter man bytt munstycke. men om man ska kolla stiftet så ska man väl maxa typ 100 meter sen stänga av tändningen ?
så gör inte jag ^^
det gör jag när jag finjusterar den endast
då drar jag bara på en hög gas X antal sekunmder o dödar den
sen tittar jag stiftet
bra / bättre / sämre ?
så vet jag juh om jag guck upp/ ner i munstycke och om detgår bättre forstätter jag med köra ovs