Aha, ja då ska jag ju lätt ha 90-100. Tum egeln är ju 10-20 större
Jag kollade just på twostroke.se efter ett set 90-100, MEN jag vet ju inte om jag ska ha tex dellorto, hur många mm jag ska ha :S Vad fan, hur mkt ska man ta reda på om munstycket?
yamaha2pwn skrev:om de är samma som på dt50r så äre 11-62, men eftersom bakhjulet är mindre på sm modellen så kan de ha 12-62 eller 11-60 typ nått sånt
Okej då är det nog 11/60. Har 60 bak men inte orkat räkna fram.
Du orkar räkna där bak men inte där fram? Ironiskt
haha tror du jag orkar räkna bak? det står 60 på drevet
Tjena. Har en ostrypt fungerande Moric CDI Box.
Säljer den billigt.
bara att kontakta min msn johansvenssonn@live.com ifall någon vill ha den.
pengabehov.
kungzotr skrev:Tjena. Har en ostrypt fungerande Moric CDI Box.
Säljer den billigt.
bara att kontakta min msn johansvenssonn@live.com ifall någon vill ha den.
pengabehov.
willemedDERBIN skrev:du ska defi ha större förgasare !
MINST20 mm
jag skulle kört en 24a
Okej, det stod på informationen till den förgasaren att den passar bra till 80cc, men visst, jag tyckte också det lät litet och att jag kanske borde ha typ 24-26 men kan ju dock inte så mkt om föggar så:P
willemedDERBIN skrev:du ska defi ha större förgasare !
MINST20 mm
jag skulle kört en 24a
Okej, det stod på informationen till den förgasaren att den passar bra till 80cc, men visst, jag tyckte också det lät litet och att jag kanske borde ha typ 24-26 men kan ju dock inte så mkt om föggar så:P
O.O
skulle aldrig köra med en 17.5a på en 80 ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:du ska defi ha större förgasare !
MINST20 mm
jag skulle kört en 24a
Okej, det stod på informationen till den förgasaren att den passar bra till 80cc, men visst, jag tyckte också det lät litet och att jag kanske borde ha typ 24-26 men kan ju dock inte så mkt om föggar så:P
High-End-modellen från Metrakit, och bland det värsta som finns att köpa till Derbi- / Minarelli-motorer.
Detta kit lämnar mellan 14-24Hk och varvar 13.500 till 15.000RPM.
Vi rekommenderar endast detta kit för tävligsbruk eller riktigt sjuk trimning, för maximal prestanda... Observera att kraften i detta kit tas ut tack vare den extrema varvvilligheten, till skillnad från t.ex Malossis som istället ger ett ruskigt vrid.
OBS: Denna cylinder bör endast användas tillsammans med Metrakits ProRace 50 vevparti. Tillsammans ger dessa trots att det är 50cc en oslagbar duo som spöar det mesta på racebanan!
Så står det om deras Metrakit - Cylinderkit (ProRace2) 50cc (AM6), och undrar om det verkligen kan ge mer än ett 80 cc?! :O
SouthRider skrev:High-End-modellen från Metrakit, och bland det värsta som finns att köpa till Derbi- / Minarelli-motorer.
Detta kit lämnar mellan 14-24Hk och varvar 13.500 till 15.000RPM.
Vi rekommenderar endast detta kit för tävligsbruk eller riktigt sjuk trimning, för maximal prestanda... Observera att kraften i detta kit tas ut tack vare den extrema varvvilligheten, till skillnad från t.ex Malossis som istället ger ett ruskigt vrid.
OBS: Denna cylinder bör endast användas tillsammans med Metrakits ProRace 50 vevparti. Tillsammans ger dessa trots att det är 50cc en oslagbar duo som spöar det mesta på racebanan!
Så står det om deras Metrakit - Cylinderkit (ProRace2) 50cc (AM6), och undrar om det verkligen kan ge mer än ett 80 cc?! :O
nej det ger inte mer än ett 80cc... sålänge du inte kör 80cc med orgrör eller nått.
SouthRider skrev:High-End-modellen från Metrakit, och bland det värsta som finns att köpa till Derbi- / Minarelli-motorer.
Detta kit lämnar mellan 14-24Hk och varvar 13.500 till 15.000RPM.
Vi rekommenderar endast detta kit för tävligsbruk eller riktigt sjuk trimning, för maximal prestanda... Observera att kraften i detta kit tas ut tack vare den extrema varvvilligheten, till skillnad från t.ex Malossis som istället ger ett ruskigt vrid.
OBS: Denna cylinder bör endast användas tillsammans med Metrakits ProRace 50 vevparti. Tillsammans ger dessa trots att det är 50cc en oslagbar duo som spöar det mesta på racebanan!
Så står det om deras Metrakit - Cylinderkit (ProRace2) 50cc (AM6), och undrar om det verkligen kan ge mer än ett 80 cc?! :O
nej det ger inte mer än ett 80cc... sålänge du inte kör 80cc med orgrör eller nått.
Nej jag tänkte väll, men det står ju ''för sjuk trimning'' så tänkte att... Jag vette fan x)
Ennu en fråga, gör det nån skillnad om den nya förgasaren är PHVA eller nått annat märke som tex PHBN? För om ja måste ha ett visst märke undrar jag vad jag har då, har för mig det är PHBN.
SouthRider skrev:Ennu en fråga, gör det nån skillnad om den nya förgasaren är PHVA eller nått annat märke som tex PHBN? För om ja måste ha ett visst märke undrar jag vad jag har då, har för mig det är PHBN.
näe tror inte det iaf tror det bara har nånting med choken att göra
SouthRider skrev:Ennu en fråga, gör det nån skillnad om den nya förgasaren är PHVA eller nått annat märke som tex PHBN? För om ja måste ha ett visst märke undrar jag vad jag har då, har för mig det är PHBN.
näe tror inte det iaf tror det bara har nånting med choken att göra
Vadå har med choken att göra? Att choken kanske inte passar isf menar du elr?