Postat: 11 januari 2011, 19:41
blablablabla
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://www.twostrokerider.se/forum/
2stroke4ever skrev:okej, om du har sådan planer, kör för fan![]()
sen är ju frågan vem som ärligt vill ha en volvo som första bil? framför allt 240....stektkorv skrev:de enda du behöver göra är att köpa en gammal 240 för några tusen! KÖP CROSSEN! annars kan du sen sälja den för en rejäl slant
Håller med dig!erik_94 skrev:sen är ju frågan vem som ärligt vill ha en volvo som första bil? framför allt 240....stektkorv skrev:de enda du behöver göra är att köpa en gammal 240 för några tusen! KÖP CROSSEN! annars kan du sen sälja den för en rejäl slant
du e då fan jävligt lustig, kvalité är det som alla andra Volvos, roskänsligare, my ass, de är bättre rost behandlade än föregående modellerna, tråkigt strypta? säg en ltt, byt wastgateklockan sen kan du ställa upp laddtrycket, sen de där med taskig elektronik vill jag att du förklarar vad du grundar det på?Skåningens-handelsbod skrev:taskig elektronik, usel kvalitet, rostkänsligare än de flesta volvosar, och och tråkigt strypta.CaToXXo skrev:Får man bara fråga varför?Skåningens-handelsbod skrev:Då är vi ganska lika där. även om jag dissar 940.n.
+1 på denRacingTobbe skrev:Kör på !
Okej, så du hatar bilen för att motorstyrningen var för avancerad för dig och att du inte kan köpa rätt komponenter... dock så kan jag hålla med om att tankmätaren är ett vanligt fel på 740, har dock inte hört att det förekommer även på 940 men säger du det så...Skåningens-handelsbod skrev:mycket elfel, ofta irriterande som att instrumentpanelen slocknar, tankmätaren ger upp, mm. på senare modeller med elgivare till hasitghetsmätaren lade hastighetsmätaren av, mm.YamahaPojken skrev:du e då fan jävligt lustig, kvalité är det som alla andra Volvos, roskänsligare, my ass, de är bättre rost behandlade än föregående modellerna, tråkigt strypta? säg en ltt, byt wastgateklockan sen kan du ställa upp laddtrycket, sen de där med taskig elektronik vill jag att du förklarar vad du grundar det på?Skåningens-handelsbod skrev: taskig elektronik, usel kvalitet, rostkänsligare än de flesta volvosar, och och tråkigt strypta.
oftast orsakade av dörrkontakter som kortat, och andra typisk elfel, tankmätarskiten hade modellen ärvt från 740-serien.
även om 740 och 940 knappt har enda del gemensamt, enligt kontakter på Volvo så skall den skilja sig på ungefär 27000 olika punkter från 740.
motorstyrningen på senare modeller är stökig som fan, mm.
motorstyrningarna var olika till samma motor olika årsmodeller, mm. En bil jag inte direkt älskar, jobbade mig trött på dem på mitt gamla jobb, det var ett jävla jobb att skaffa fram RÄTT elkomponenter.
ok men ford vet jag inteSkåningens-handelsbod skrev:jag hatar den inte, men modellen tillhör inte mina favosar så att säga.YamahaPojken skrev:Okej, så du hatar bilen för att motorstyrningen var för avancerad för dig och att du inte kan köpa rätt komponenter... dock så kan jag hålla med om att tankmätaren är ett vanligt fel på 740, har dock inte hört att det förekommer även på 940 men säger du det så...Skåningens-handelsbod skrev: mycket elfel, ofta irriterande som att instrumentpanelen slocknar, tankmätaren ger upp, mm. på senare modeller med elgivare till hasitghetsmätaren lade hastighetsmätaren av, mm.
oftast orsakade av dörrkontakter som kortat, och andra typisk elfel, tankmätarskiten hade modellen ärvt från 740-serien.
även om 740 och 940 knappt har enda del gemensamt, enligt kontakter på Volvo så skall den skilja sig på ungefär 27000 olika punkter från 740.
motorstyrningen på senare modeller är stökig som fan, mm.
motorstyrningarna var olika till samma motor olika årsmodeller, mm. En bil jag inte direkt älskar, jobbade mig trött på dem på mitt gamla jobb, det var ett jävla jobb att skaffa fram RÄTT elkomponenter.
Jag föredrar att hålla mig till 740 och äldre volvosar, har väl att göra med att man jobbat så mycket med dem.
V/S-modellerna anser jag var det tråkigaste Volvo någonsin gjort och vad jag misstänker VÄLDIGT MYCKET Ford över.
tro inte att du kan läxa upp mig när det gäller gammla hederliga volvos säger jag bara, att du påstår att 940 luktar ford ger ju bara en inblick i hur mkt du kan om volvo, iaf så tycker jag inte att grabben ska byta 250in mot en ford sierra, du får bara problem, ha kvar hojjen å köp en redig bil ist.Skåningens-handelsbod skrev:jag har bra på benen när de gäller volvosar, det skall du veta, mer än de flesta här.YamahaPojken skrev:ok men ford vet jag inteSkåningens-handelsbod skrev: jag hatar den inte, men modellen tillhör inte mina favosar så att säga.
Jag föredrar att hålla mig till 740 och äldre volvosar, har väl att göra med att man jobbat så mycket med dem.
V/S-modellerna anser jag var det tråkigaste Volvo någonsin gjort och vad jag misstänker VÄLDIGT MYCKET Ford över.
Kan inte hålla med riktigt om den saken eftersom att det är en följddiskussion som utförts egentligen omedvetet att vara Off- topic av de som diskuterar.PoWeRKinG skrev:asså alla ni borde bli varnade. detta måste vara den största missen i forumets historia.
ca 2 sidor med off topic
ok fel av mej isf! men var e missförstånd nr 1?Skåningens-handelsbod skrev:Missförstånd nr 2: V/S-modellerna luktar ford, 940 är den sista SVENSKA volvon.YamahaPojken skrev:tro inte att du kan läxa upp mig när det gäller gammla hederliga volvos säger jag bara, att du påstår att 940 luktar ford ger ju bara en inblick i hur mkt du kan om volvo, iaf så tycker jag inte att grabben ska byta 250in mot en ford sierra, du får bara problem, ha kvar hojjen å köp en redig volvo för då får du mycket bil för pengarna.Skåningens-handelsbod skrev: jag har bra på benen när de gäller volvosar, det skall du veta, mer än de flesta här.
ojoj du räddar nog hela världen med det inlägget, sen va det ungefär 3/4 av en sida som även runners förklarade varför här ovanför.PoWeRKinG skrev:asså alla ni borde bli varnade. detta måste vara den största missen i forumets historia.
ca 2 sidor med off topic
Jag vill ha en volvo som första bil, och det ska bli en C70!erik_94 skrev:sen är ju frågan vem som ärligt vill ha en volvo som första bil? framför allt 240....stektkorv skrev:de enda du behöver göra är att köpa en gammal 240 för några tusen! KÖP CROSSEN! annars kan du sen sälja den för en rejäl slant