Sida 2 av 9
Postat: 3 november 2009, 20:20
av kallepalle
för att dom har 17,5mm med en bricka som stryper den till 14mm
Postat: 3 november 2009, 21:28
av derbi_senda93
kallepalle skrev:för att dom har 17,5mm med en bricka som stryper den till 14mm
Precis.
Postat: 4 november 2009, 20:22
av Moppe-pojken94
För er so undrar så är pickup-kabel vit och rosa på en cpi cdi (iallafall på en sm 07!)
Postat: 8 december 2009, 19:00
av cpism
har en cpi sm 09 är det samma system och strypningar tror du.(låter det mycket om man kapar blindrören)??
Oostrypt cdi box
Postat: 23 januari 2010, 17:48
av Rroobbaann
Någon som vet var man kan få tag i en ostrypt cdi box till cpi ,, elr om ni vet nån kabel man kan klippa för att strypningen ska gå bort.
Postat: 23 januari 2010, 18:09
av Riiikard
Så stor förgasare orginal ? ...
Skumt

Postat: 23 januari 2010, 19:00
av guth
langa bild när du mäter upp 18mm då alla sluta whinar och äg dom

Postat: 3 april 2010, 06:56
av g-ounze
Nu har jag smällt dit bildbevis på 18mm förgasaren
Tog mig tiden och gjorde de när jag väl rengjorde den!
Postat: 3 april 2010, 06:56
av g-ounze
guth skrev:langa bild när du mäter upp 18mm då alla sluta whinar och äg dom


Nu så!
Postat: 3 april 2010, 10:03
av guth
Derbi_senda93 skrev:g-ounze skrev:Derbi_senda93 skrev:
Nej. Du säger ju att det är AM6 på cpi förutom cylinder typ, eller hur?
Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!
Så bra. men eftersom resten måste vara AM6 då, som vi var överens om, så är förgasaren 16mm eftersom Rieju rrx har 16mm original och det är ju AM6. hur går det ihop ?

nooob! sluta tro att AM6:an har något och göra med förgasar storlek?!?! isof skulle den både ha 12mm och 16mm eftersom rr har 12 och rrx har 16 eller?
Postat: 3 april 2010, 11:36
av fax110
g-ounze skrev:guth skrev:langa bild när du mäter upp 18mm då alla sluta whinar och äg dom


Nu så!
du skall mäta ända längst in alltså det går inte ens mäta där med ett skjutmåt just runt throttheln där den gå ihop som mest och oftast är den dubbelt så högt som brett. har också svårt att tro att den är på 18mm för det känns väldigt overkill
Postat: 3 april 2010, 13:00
av g-ounze
fax110 skrev:g-ounze skrev:guth skrev:langa bild när du mäter upp 18mm då alla sluta whinar och äg dom


Nu så!
du skall mäta ända längst in alltså det går inte ens mäta där med ett skjutmåt just runt throttheln där den gå ihop som mest och oftast är den dubbelt så högt som brett. har också svårt att tro att den är på 18mm för det känns väldigt overkill
Men tröga jäävlar.. Mitt skjutmått går så djupt in i insugs anslutningen att man ser den genom trottel hålet på ovansidan.. Och då är den endå större på höjden än bredden -_-
Vad är de ni inte fattar? Även återförsäljaren påstodd att de va 18 eller 19mm förgasare.. och jag mätte den till 18?
Ni ville ha bild bevis... o fick bild bevis!
Postat: 3 april 2010, 13:02
av g-ounze
derbimannen skrev:g-ounze skrev:derbimannen skrev:min kompis cpi sm 09 har 16mm förgasare.
Coolt.. ögonmått då va? Jag har en CPI SM... Jag har meckat me den.. Så ja tror ja vet liiiite bättre =) Palla att ens sätta emot
det står ju 16mm på förgasaren.
Och vilken förgasare har du sett de på?
xD HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
Står inte ens några mått på den utan ett typ.. femsiffrigt serie nummer och en "Mikuni" logga..
Postat: 19 april 2010, 14:57
av simmelimme1
någon som testat blackbox på en cpi sm/sx/smx, funkar det bra? och sen vilken färg har pickup kabeln? tacksamm för svar..
Postat: 19 april 2010, 15:48
av sonnydrifter
måste vara nån galen *** som tror att ALLA AM6 har 16 mm förgasare.... min va de ju 12 eller 14 på först..kommer ej ihåg å de va orginal...

.... fan vart får man tag i koplett el system å motorer te dom här mopparna? .... hehe..
Postat: 19 april 2010, 16:13
av g-ounze
Ja elsystemet är en klar sjukdom.. Hmm.. Undrar om man skulle kunna sno från en annan moppe?
Postat: 19 april 2010, 16:20
av drd-henke
Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också![/quote]
Hahahaha du drar fan inte den riejunxD dröm vidare
den gör ju fan 85 och din gör typ 47 max med pluggen i:D
och vad jag har hört så gjorde din bara 72 med pluggen dragen och att din mamma sen svetsade ditt pluggen igen xD hahahha
Postat: 19 april 2010, 16:25
av g-ounze
drd-henke skrev:Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!
Hahahaha du drar fan inte den riejunxD dröm vidare
den gör ju fan 85 och din gör typ 47 max med pluggen i:D
och vad jag har hört så gjorde din bara 72 med pluggen dragen och att din mamma sen svetsade ditt pluggen igen xD hahahha[/quote]
Först o främst gjorde den 80 på max varv p.g.a drevning.. Och den hade knullat din i axx..
Och pluggen är dessutom redan dragen igen
För de andra... Vi ses i skolan <3

Postat: 19 april 2010, 16:28
av g-ounze
drd-henke skrev:Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!
Hahahaha du drar fan inte den riejunxD dröm vidare
den gör ju fan 85 och din gör typ 47 max med pluggen i:D
och vad jag har hört så gjorde din bara 72 med pluggen dragen och att din mamma sen svetsade ditt pluggen igen xD hahahha[/quote]
Ahjo.. Glömde.. Varre inte din Senda som hade gasres o toppa 100 med grovkrök

har för mig Anton sa de (y)
Postat: 19 april 2010, 16:36
av drd-henke
Ahjo.. Glömde.. Varre inte din Senda som hade gasres o toppa 100 med grovkrök

har för mig Anton sa de (y)[/quote]
ne den gjorde 85 med grov krök och inget gas res:D
men när de var pro race rör och sånna saker gjorde den 100++:D
ps när sa han de?=)
Postat: 19 april 2010, 16:44
av g-ounze
drd-henke skrev:Ahjo.. Glömde.. Varre inte din Senda som hade gasres o toppa 100 med grovkrök

har för mig Anton sa de (y)
ne den gjorde 85 med grov krök och inget gas res:D
men när de var pro race rör och sånna saker gjorde den 100++:D
ps när sa han de?=)[/quote]
När du sög hans *fult ord*. Mannen du käftar på TSR men är rädd för din skugga i skolan! Tönt är du!
Och den gjorde aldrig 100+ med original cylinder..
/Snälla TSR medlemmar HJÄLP MIG x) Ytterligare en till Derbi Fanboy som har en Senda som toppar över 100 med effekt rör o små godis (y)
Postat: 19 april 2010, 16:49
av drd-henke
g-ounze skrev:drd-henke skrev:Ahjo.. Glömde.. Varre inte din Senda som hade gasres o toppa 100 med grovkrök

har för mig Anton sa de (y)
ne den gjorde 85 med grov krök och inget gas res:D
men när de var pro race rör och sånna saker gjorde den 100++:D
ps när sa han de?=)
När du sög hans *fult ord*. Mannen du käftar på TSR men är rädd för din skugga i skolan! Tönt är du!
Och den gjorde aldrig 100+ med original cylinder..
/Snälla TSR medlemmar HJÄLP MIG x) Ytterligare en till Derbi Fanboy som har en Senda som toppar över 100 med effekt rör o små godis (y)[/quote]
obs glömde skriva pro race 70 upp borrat och förgasare koppling doppler vev 18000rpm

var min bror som hade den så vet inte så mkt mer om det:D
Postat: 19 april 2010, 16:51
av g-ounze
drd-henke skrev:g-ounze skrev:drd-henke skrev:Ahjo.. Glömde.. Varre inte din Senda som hade gasres o toppa 100 med grovkrök

har för mig Anton sa de (y)
ne den gjorde 85 med grov krök och inget gas res:D
men när de var pro race rör och sånna saker gjorde den 100++:D
ps när sa han de?=)
När du sög hans *fult ord*. Mannen du käftar på TSR men är rädd för din skugga i skolan! Tönt är du!
Och den gjorde aldrig 100+ med original cylinder..
/Snälla TSR medlemmar HJÄLP MIG x) Ytterligare en till Derbi Fanboy som har en Senda som toppar över 100 med effekt rör o små godis (y)
obs glömde skriva pro race 70 upp borrat och förgasare koppling doppler vev 18000rpm

var min bror som hade den så vet inte så mkt mer om det:D[/quote]
Ljug vidare (y) Vi får se vad min hade toppat om min var PR kittad.
Vad Anton berättat så har de bara varit original cylinder på den rakt igenom!
Vi tar de i skolan imon ist (y) Palla smutsa ner denna tråd me denna idiotiska konversationen fuck face
Postat: 19 april 2010, 16:57
av drd-henke
g-ounze skrev:drd-henke skrev:g-ounze skrev:
ne den gjorde 85 med grov krök och inget gas res:D
men när de var pro race rör och sånna saker gjorde den 100++:D
ps när sa han de?=)
När du sög hans *fult ord*. Mannen du käftar på TSR men är rädd för din skugga i skolan! Tönt är du!
Och den gjorde aldrig 100+ med original cylinder..
/Snälla TSR medlemmar HJÄLP MIG x) Ytterligare en till Derbi Fanboy som har en Senda som toppar över 100 med effekt rör o små godis (y)
obs glömde skriva pro race 70 upp borrat och förgasare koppling doppler vev 18000rpm

var min bror som hade den så vet inte så mkt mer om det:D
Ljug vidare (y) Vi får se vad min hade toppat om min var PR kittad.
Vad Anton berättat så har de bara varit original cylinder på den rakt igenom!
Vi tar de i skolan imon ist (y) Palla smutsa ner denna tråd me denna idiotiska konversationen fuck face[/quote]
ta med anton så kommer han att säga att det var 70cc
Postat: 19 april 2010, 17:01
av g-ounze
drd-henke skrev:g-ounze skrev:drd-henke skrev:
När du sög hans *fult ord*. Mannen du käftar på TSR men är rädd för din skugga i skolan! Tönt är du!
Och den gjorde aldrig 100+ med original cylinder..
/Snälla TSR medlemmar HJÄLP MIG x) Ytterligare en till Derbi Fanboy som har en Senda som toppar över 100 med effekt rör o små godis (y)
obs glömde skriva pro race 70 upp borrat och förgasare koppling doppler vev 18000rpm

var min bror som hade den så vet inte så mkt mer om det:D
Ljug vidare (y) Vi får se vad min hade toppat om min var PR kittad.
Vad Anton berättat så har de bara varit original cylinder på den rakt igenom!
Vi tar de i skolan imon ist (y) Palla smutsa ner denna tråd me denna idiotiska konversationen fuck face
ta med anton så kommer han att säga att det var 70cc[/quote]
Skiter i vilket Henke-boii.. Vi tar de imorgon
Postat: 19 april 2010, 23:37
av simmelimme1
simmelimme1 skrev:någon som testat blackbox på en cpi sm/sx/smx, funkar det bra? och sen vilken färg har pickup kabeln? tacksamm för svar..
ingen som vet eller?
Postat: 20 april 2010, 05:54
av g-ounze
simmelimme1 skrev:simmelimme1 skrev:någon som testat blackbox på en cpi sm/sx/smx, funkar det bra? och sen vilken färg har pickup kabeln? tacksamm för svar..
ingen som vet eller?
De bästa man kan göra är ju att kolla på CDI boxen, dess anslutningar och sladdar..
Sen kollar du på blackboxen och dess sladdar o anslutningar =P
Postat: 20 april 2010, 21:35
av simmelimme1
g-ounze skrev:simmelimme1 skrev:simmelimme1 skrev:någon som testat blackbox på en cpi sm/sx/smx, funkar det bra? och sen vilken färg har pickup kabeln? tacksamm för svar..
ingen som vet eller?
De bästa man kan göra är ju att kolla på CDI boxen, dess anslutningar och sladdar..
Sen kollar du på blackboxen och dess sladdar o anslutningar =P
men jag vet ju redan hur black boxen ska kopplas... bara det att jag vet inte vilken av de 5 kablarna på cdin som är pick up kabeln..

Postat: 20 april 2010, 22:04
av antonocean
Tja, när jag ska dra Skorstenen är det bara och rycka bort den eller? Ger det äns något?
Postat: 20 april 2010, 23:53
av g-ounze
antonocean skrev:Tja, när jag ska dra Skorstenen är det bara och rycka bort den eller? Ger det äns något?
Den ser rätt lös ut. Dra bara ut den så funkar de ska du se

men de stryper inte värst mycket.
Tänk på att byta upp dig i munstycke
Postat: 21 april 2010, 00:25
av antonocean
okeej men om det inte är mycket kan man lika gärna sätta dit ett sportluftfilter? nån som har en bra lösning om man inte vill ta bort hela skiten från moppen?
Postat: 21 april 2010, 15:50
av Dodavovidod
ni med CPI moppar i SM / SX utförande vet ni om bromsljuset bak är fäst i B** läppen ? jag skulle vilja ha av den från min fina CPI SX

den liksom pajar allt

Postat: 21 april 2010, 16:00
av g-ounze
Dodavovidod: Bak lampan sitter fast i b-läppen med 2 skruvar. Fast skruvarna sitter fast i baklampan.. Så de är som 2 "pinbultar" som sticker ut ur baklampan. Jag kör utan B-läpp.. Bus enkelt att fixa de! Du märker när du skrivar.
antonocean: Du skulle kunna ta bort bara de gummit mellan luft burken och förgasarens "luft anslutning". Sen köpa nått litet filter eller dedär filtret i storleken av en 5a!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11930
Hoppas de hjälpte

Postat: 21 april 2010, 16:17
av antonocean
Men måste jag såga o skit i den då??
Postat: 21 april 2010, 16:19
av antonocean
Dodavovidod skrev:ni med CPI moppar i SM / SX utförande vet ni om bromsljuset bak är fäst i B** läppen ? jag skulle vilja ha av den från min fina CPI SX

den liksom pajar allt

Såga på bögläppen o slipa kanten den syns knappt då:)