Jag hade precis åkt till kiosken på lunchrasten och var på väg tillbaka till skolan med min kompis som körde en helt original MT5, han körde på gångbanan i typ 40 och jag på vägen i samma fart som han, (hade dock på Turbokit röret). Lite längre fram såg jag två bilar som låg typ i exakt 50 på 50-vägen... Så jag gasade på förbi den första som var en gul Opel för att "styla lite" och ställde mig bakom den andra framför den, det var en mörkgrön Vovlo V70. Det var något bekant med bilen men jag kunde inte komma på hur det kom sig just då för nu var det bara ungefär 300m kvar till skolan, så jag körde om volvon när jag fick tillfälle. När jag hade kommit förbi den så kom jag på varför jag tyckte mig känna igen den och varför den körde så långsamt... Det var en civilpolis som hade stoppat en kompis som hade en trimmad Honda x8r för 2 veckor sedan... Så när jag tittade bak så jag den komma efter mig i full fart. Då plötsligt började mitt hjärta pumpa snabbt som fan så jag bara drog på fullgas. Det var typ 50 meter kvar till skolan. Snuten kom ikapp mig precis när jag svängde vänster på en mindre 30 väg som ledde förbi skolan. Den följde efter mig med 2 meters mellanrum, men som tur var så fanns det en liten rondell framför skolan så jag körde igenom den, men polisen bara drog rakt över rondel kanten och nästan sladdade runt. Jag fortsatte förbi moppeparkeringen på skolan där typ 5 kompisar stod och stirrade på mig och den gröna volvon där vi flög förbi. Jag lutade mig typ till marken när jag svängde vänster till en annan liten väg som gick runt skolan med massa gupp. Polisen såg guppen och saktade ner för annars skulle hela bilen slåss sönder om han fortsatte i den farten. Jag bara drog över guppen i full fart men kom fram till en spärr som jag klämde mig igenom med moppen, och så kollade jag bak och såg att snuten hade stannat mitt på den lilla vägen och typ väntade... Men jag hade inte en tanke på att vända om så jag körde på den lilla gångbanan förbi spärren och stängde sedan av moppen och började leda den. Jag ledde den en bit tills jag kom till ett tätbebyggt område där jag startade den och körde runt hela området tills jag kom ut på 50 vägen igen. Den här gången låg jag i 40 hela vägen tillbaka till skolan. Som tur var så fanns inte snuten kvar, bara mina kompisar på parkeringen som väntade. De frågade mig vad det var för galning som körde efter mig och jag sa att det var samma snut som gav "Markus" 2000kr i böter för olovlig körning på sin x8r

Mitt hjärta bankade resten av skoldagen men samtidigt kände jag triumf över att ha ägt snuten för första gången