Sida 93 av 129

Postat: 16 mars 2011, 07:38
av ServerError
siiimooon skrev:TK går minst lika bra sin Giannelli..
Men TK är väl dåligt?

Postat: 16 mars 2011, 08:24
av siiimooon
ServerError skrev:
siiimooon skrev:TK går minst lika bra sin Giannelli..
Men TK är väl dåligt?
Nej, det är minst lika bra som Giannelli.

Postat: 16 mars 2011, 09:16
av Moppe_Freak124
Någon som kan bygga avstämt rör till min setup PM mig
så kan vi snacka mer om pris och skit
hör av er var inte rädda

lyfte mitt inlägg..

Postat: 16 mars 2011, 16:24
av agertoft
kan jag köpa en gianelli krök och ta min Derbi drd racing 06 originalljuddämpare och sätta på den?

ungefär hur stort munstycke ska jag ha på då? vet att det är individuellt , men det ger mig en ungefärlig upskattning av vilka munstycken jag ska köpa?

Kommer den låta trimmad?

Låter den mindre trimmad med bara urpluggat originalrör? Ungefär hur stort munstycke till detta?


var sitter pluggen, i mynningen? är den svår att ta bort?

Postat: 16 mars 2011, 17:14
av chifen
ServerError skrev:
siiimooon skrev:TK går minst lika bra sin Giannelli..
Men TK är väl dåligt?
Dåligt och dåligt. Det är ett rätt bra rör för sin peng faktiskt men det är inte i gianellis klass. Gianelliröret är mer påkostat och det märks. Bättre effekt, skönare (och tystare) ljud och bättre kvalitét.

Är känt som ett "fuckorör" eftersom ägarna av det ofta äger en drac och tror att mopeden gladeligen gör över 120km/h med gasres om man kör med tk och snabbgashandag som sedan urminnestider har gett mycket extra effekt för dessa tk-muppar trots att allt de gör är att minska rörelsen på handtaget för samma rörelse av trotteln. Dåligt är det inte men är inget mirakelrör heller. Dämparen är väl vad som är sämst på röret, dånar onödigt mycket.
agertoft skrev:kan jag köpa en gianelli krök och ta min Derbi drd racing 06 originalljuddämpare och sätta på den?

ungefär hur stort munstycke ska jag ha på då? vet att det är individuellt , men det ger mig en ungefärlig upskattning av vilka munstycken jag ska köpa?

Kommer den låta trimmad?

Låter den mindre trimmad med bara urpluggat originalrör? Ungefär hur stort munstycke till detta?


var sitter pluggen, i mynningen? är den svår att ta bort?
Originaldämparen kommer inte passa rakt på utan du kommer behöva modifiera fästet för det. Den kommer låta mindre än med gianellidämparen men smattrandet från kröken kommer du få ändå pga relativt tunn godstjocklek.

Pluggen sitter i mynningen



OBS När ni citerar inlägg i fortsättningen, ta bort Bild framför och efter länkarna så slipper inläggen bli så långa. Ni kan göra om dom till en vanlig länk istället genom att sätta där istället

Postat: 16 mars 2011, 17:33
av ServerError
chifen skrev:
ServerError skrev:
siiimooon skrev:TK går minst lika bra sin Giannelli..
Men TK är väl dåligt?
Du verkar va bra på detta med rör (chifen) så jag tänkte jag kan fråga dig om Yasuni R2 rör om du har tid.
Det är så att jag har original cylindern 50cc och jag behöver nytt rör för original är sönder. Men Yasuni R2 rören står att det är anpassat för 70cc men jag har hört att det går bra med 50 cc också men man behöver en adapter till cylindern. Vad jag undrar är; Blir inte hela röret off med fästena om man sätter adapter? Och tror du det blir bra med de röret? ljud, effekt osv?

Postat: 16 mars 2011, 18:31
av lillabengan
hej, vad ska man ha för rör till en polini guss 80cc cylinder med 21mm dellorto förgasare 110 munstycke i, mrd koppling, doppler vev, och 13,15-53 drevning.

nån som har något förslag till rör har tk 80cc nu...

mkt tacksam för svar :)

Postat: 16 mars 2011, 20:19
av siiimooon
lillabengan skrev:hej, vad ska man ha för rör till en polini guss 80cc cylinder med 21mm dellorto förgasare 110 munstycke i, mrd koppling, doppler vev, och 13,15-53 drevning.

nån som har något förslag till rör har tk 80cc nu...

mkt tacksam för svar :)
Kanske ett vanligt TK, eller kanske Thrower.
För den cylindern är väl ganska lågvarvig har jag för mig?
Yasuni R1 kanske kan funka?

Postat: 16 mars 2011, 21:34
av stektkorv
ServerError skrev:
siiimooon skrev:TK går minst lika bra sin Giannelli..
Men TK är väl dåligt?
TK är inte dåligt men själv tycker ja dom låter som skit och är fula :)

Postat: 16 mars 2011, 21:45
av jontepolarN^
någon som vet effektkurvan på yasuni r1?

Postat: 16 mars 2011, 22:22
av siiimooon
jontepolarN^ skrev:någon som vet effektkurvan på yasuni r1?
Ganska likt dom flesta Turbokit.
Dvs. 7,5k-12,5k.

Postat: 17 mars 2011, 20:28
av vivacity rules
är giannelli 2t eller tk high quality bäst till RRX? vet att tk låter och att alla drac fuckon använder tk men jag bara undrar så inga tk hatare tack :wink: :D

Postat: 17 mars 2011, 20:46
av siiimooon
vivacity rules skrev:är giannelli 2t eller tk high quality bäst till RRX? vet att tk låter och att alla drac fuckon använder tk men jag bara undrar så inga tk hatare tack :wink: :D
Dom är lika, ta det du gillar bäst.

Postat: 18 mars 2011, 19:58
av erikmed5e
funderar på att köpa Hebo Perf. Bufanda och undar om jag kommer behöva byta munstycken eller byta förgasare det jag har gjort nu är att dervat om den och tagit bort strypnigar i cdi boxen :P

Postat: 21 mars 2011, 21:00
av TrixzY
någon som kan rekommendera ett vasst rör till org setup till min xps? :)

Postat: 21 mars 2011, 21:53
av siiimooon
TrixzY skrev:någon som kan rekommendera ett vasst rör till org setup till min xps? :)
TK, Giannelli, MK SP eller PR, MHR, Hebo, Big one, ja det finns några att välja på.

Postat: 22 mars 2011, 07:04
av Cappe14
Hebo bufanda är ett skit najs rör enligt mig :) har bara bytt munstycke och den går fin fint :)

Postat: 22 mars 2011, 15:30
av TrixzY
okej, bra sidor att beställa ifrån förutom twostroke och cykelkraft? :)

Postat: 22 mars 2011, 16:54
av a6lex
TrixzY skrev:okej, bra sidor att beställa ifrån förutom twostroke och cykelkraft? :)
Racingplanet har ganska mycket också :)

Postat: 24 mars 2011, 15:30
av TrixzY
Tackar! Har Doppler ER2, Tk high quality och Giannelli T2 i tankarna!

vilket e mest effekt och skönt ljud? :)

Postat: 24 mars 2011, 17:15
av siiimooon
TrixzY skrev:Tackar! Har Doppler ER2, Tk high quality och Giannelli T2 i tankarna!

vilket e mest effekt och skönt ljud? :)
Alla på denhär sidan kommer peka ut TK som det sämsta röret som finns, och det tycker jag är konstigt eftersom alla på denhär sidan är fuckon.

Men TK går väldigt bra, Giannelli är inte riktigt lika vasst som TK till AM6 (som du har). Doppler vet jag inget om.

Postat: 24 mars 2011, 18:01
av chifen
TrixzY skrev:Tackar! Har Doppler ER2, Tk high quality och Giannelli T2 i tankarna!

vilket e mest effekt och skönt ljud? :)
Du kan läsa vad jag skrev om tk på förra sidan. Skulle rekommendera Gianellit, bäst kvalité utav rören där. Likvärdig effekt som tk på std AM6 fast lite bättre drag på låga varv och skönast ljud :) Doppler är helt okej sportrör, varken mer eller mindre :) Ovanligt är det ju vilket kan vara kul om man vill va lite egen.

Postat: 24 mars 2011, 18:29
av TrixzY
Okej har hört mycket bra om ljuden i TK men enligt första sidan på denna tråden har Doppler 7.5-12 rpm och det e lite bättre än både TK och giannelli? värt att sattsa på det? :)

Postat: 24 mars 2011, 18:59
av jaedanne
tjena, ja tänker köpa ett (Hebo bufanda) eller (gianelli 2t) till min Derbi Senda xtreme. det jag undrar är, vilket av dom rören som är bäst till en Derbi som har orginal cylinder ?

ja har bara drevat om den till 13/52 å den gör 75 km så vill ha lite mer fart ;)

Postat: 24 mars 2011, 21:03
av siiimooon
jaedanne skrev:tjena, ja tänker köpa ett (Hebo bufanda) eller (gianelli 2t) till min Derbi Senda xtreme. det jag undrar är, vilket av dom rören som är bäst till en Derbi som har orginal cylinder ?

ja har bara drevat om den till 13/52 å den gör 75 km så vill ha lite mer fart ;)
Giannelli går oftast bäst, men ta det nu tycker är snyggast..

Postat: 25 mars 2011, 15:51
av agertoft
kan jag sätta på ett leo v6 på min Derbi drd racing 06?

måste jag göra ngt annat än att byta munstycke då`?


tacksam för svar, trevlig helg på er:):)

Postat: 25 mars 2011, 16:07
av TrixzY
ja du kan sätta på V6 men om du bara har orginal setup annars e det inget mer än att byta munstycken! :)

Postat: 25 mars 2011, 16:21
av agertoft
tackar:) allt annat är original:)

Postat: 25 mars 2011, 16:22
av TrixzY
Amen då så! :)

Postat: 25 mars 2011, 16:27
av agertoft
vet du vad den kommer att toppa? kommer jag upp på bakhjulet med den då?

Postat: 25 mars 2011, 16:29
av TrixzY
Beror ju på drevning och inställningar med! eftersom det e ett lågvarvigt rör så kommer den bli starkare på dem lågvarven och kanske inte få en jätte hög topphastighet!

Postat: 25 mars 2011, 16:57
av agertoft
tacktack:) 70 kanske?

Postat: 25 mars 2011, 16:58
av TrixzY
75-80 skulle jag säga faktiskt men vet inte säkert! :)

Postat: 25 mars 2011, 19:45
av agertoft
du är helt säker på att jag inte behöver fixa ngt annat för att den ska gå fint?

70 räcker mer än tillräckligt för mig, så jag vill inte trimma mer. Vill bara vara 1000% säker på att jag inte sabbar ngt eller gör så att den går dåligt.

tack så jättemycket för hjälpen hittills, fortsätt så:D

Postat: 25 mars 2011, 22:56
av TrixzY
Nejdå, det e mer när du kommer upp i 70cc du kan behöva byta koppling och vev och sådant men ska inte behöva det nu!

Rör och munstycken räcker gott och väl! :)