När jag först skulle köpa moppe, då hade jag ingen aning om nånting, men jag hade på nåt sätt fått för mig att det första man skulle kolla efter när man kollade på en moppe var om avgassystemet var rostigt. Var det händelsevis det (än om det bara var ytrost längst nere vid kröken) så var moppen ingenting att ha.
Så, den moppe jag först kollade på (Min gamla Suzuki TS50)
Det roliga var att den hade rostig krök nu då, och jag blv lite ställd, och tänkte att "nej, den här är inget att ha, men den är så snygg, så jag funderar ett tag till"
Och efter mycket snack om saker jag inte förstod vad de var, fick jag höra att det enda man behöver göra för att moppen inte skulle bluddra skulle man bara byta munstycke. Och jag tänkte att "jaha, låter ju som ett lättfixat problem, det är väl en gummigrej man trär på förgasaren" (?)
Och jag visste inte ens vad en förgasare var.
Men nu förstår man mer
