Sida 85 av 88

Postat: 2 september 2013, 21:11
av yamahadt55
yamahadt55 skrev:tjena! tänkte kolla va ni tycker om dr 80cc till AM6,hur många hk kan man få ut osv,
nån?

Postat: 4 september 2013, 12:40
av derix
yamahadt55 skrev:
yamahadt55 skrev:tjena! tänkte kolla va ni tycker om dr 80cc till AM6,hur många hk kan man få ut osv,
nån?
asså det är ingen speciellt vass cylinder (väldigt slö) och kvalliten är inte heller på top (ganska kass) så jag hade inte köpt den om jag var du :)

Postat: 4 september 2013, 12:44
av DEA!!
derix skrev:
yamahadt55 skrev:
yamahadt55 skrev:tjena! tänkte kolla va ni tycker om dr 80cc till AM6,hur många hk kan man få ut osv,
nån?
asså det är ingen speciellt vass cylinder (väldigt slö) och kvalliten är inte heller på top (ganska kass) så jag hade inte köpt den om jag var du :)
Hade hellre satsat på polini guss om du ska ha 80cc?

Postat: 4 september 2013, 12:45
av derix
Tjena någon som vet om man måste slippa/borra upp blocket för att denna cylinder:

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-b ... a5340.html

att passa? och nån som har tankar på den eller vad man får ut effekt mässigt?

Postat: 4 september 2013, 14:21
av Nilleboy91
yamahadt55 skrev:tjena! tänkte kolla va ni tycker om dr 80cc till AM6,hur många hk kan man få ut osv,
Jag kör på en dr 80cc på min drac o jag har inget o gnälla över den :P
Är väll inte den piggaste cylindern orginal är bara botten vrid i den, men efter en portning tyckte jag min blev riktigt trevlig :) o sen e det ingen 80cc utan den ligger på 73,6cc

okej

Postat: 4 september 2013, 16:45
av yamahadt55
okej, 80cc är de jag vill ha, hade en kompis som körde på guss 80cc å han tycker att hans gamla 70cc gick bättre, den cylindern vill jag inte ha iaf, tycker personligen den inte är något bra en kolv till den kostar 999kr te,x.
sen såg jag ett utländsföretag som genförde dr och top performance med portar osv, så var dom identiska.var te.x nerslippat på toppen där de står top performance på dr osv , kan länka om ingen här tror mig, därför trodde jag att den dr va helt okej, men som sagt får kanske satsa på något annat då, barikit kanske är mera för pengarna då? 80cc

Re: okej

Postat: 4 september 2013, 17:44
av Nilleboy91
yamahadt55 skrev:okej, 80cc är de jag vill ha, hade en kompis som körde på guss 80cc å han tycker att hans gamla 70cc gick bättre, den cylindern vill jag inte ha iaf, tycker personligen den inte är något bra en kolv till den kostar 999kr te,x.
sen såg jag ett utländsföretag som genförde dr och top performance med portar osv, så var dom identiska.var te.x nerslippat på toppen där de står top performance på dr osv , kan länka om ingen här tror mig, därför trodde jag att den dr va helt okej, men som sagt får kanske satsa på något annat då, barikit kanske är mera för pengarna då? 80cc
dr e helt okej :) finns inga direkta 80cc till AM6 med 50mm kolv o 39mm slaglängd hamnar man på 76cc något xD

Postat: 4 september 2013, 18:22
av Drome
Hej alla glada!

Har en liten skall kliare här.
Har tänkt att införskaffa mig en Malossi Mhr Team cylinder och har surfat runt på internet och läst lite om den men där står det typ bara massa negativt om den.
typ att pr3 piskar skiten ur den i både kvalité och HK! är det sant? jag har hört att Team cylindern ska va grym på typ allt. sen undrar jag också om mit voca rör kommer lira bra med den cylindern? alltså kommer effekt kurvan komma ungefär samtidigt på dom två för jag har för mig att team cylindern har register mellan 9-13/13 och mitt voca rör har den effekt kurvan också så det borde gå bra ihop!

MVH: Drome tack i förhand

Postat: 4 september 2013, 18:48
av DEA!!
Mhr team är riktigt pigg! Dom som kan porta säger att det är en riktigt bra cylinder att jobba med.

Postat: 4 september 2013, 19:04
av Drome
ja jag har hört det jag med men varför hör man så mycket negativt om cylindern också för man tycker ju att det inte kan vara så stor skillnad på uppfattning från person till person lixom ;)

Postat: 5 september 2013, 12:44
av DEA!!
Varför negativa grejer? Kvalitén tror jag inte är så dålig det är ju ändå malossi.

Postat: 12 september 2013, 19:55
av Xaxiz
Hallå! Jag tänkte bara fråga hur bra det blir att ha en 70cc cylinder tillsammans med ett urpluggat original rör? Låter det mer än med original cylindern? Hur mycket större effektskillnad blir det?

Postat: 12 september 2013, 19:57
av DEA!!
det kommer givetvis att låta rappare! Du kommer att få ett bra axx och bottendrag.

Postat: 15 september 2013, 20:31
av DerbiiHädda
Finns det nån bra 70cc cylinder till
Derbi Senda xtreme (PIA) som man kan ha org vevpartiet till? Isåfall vilken?

Postat: 15 september 2013, 22:11
av Persson97
DerbiiHädda skrev:Finns det nån bra 70cc cylinder till
Derbi Senda xtreme (PIA) som man kan ha org vevpartiet till? Isåfall vilken?
köp en airsal sport eller en noname om du hittar det någon stans..

Postat: 21 september 2013, 12:58
av DerbiiHädda
När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?

Postat: 21 september 2013, 13:01
av david96
DerbiiHädda skrev:När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ikwvo1Hq_rY

Postat: 21 september 2013, 13:04
av DerbiiHädda
david96 skrev:
DerbiiHädda skrev:När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ikwvo1Hq_rY
haha, tror jag endast kommer köra sådär då jag kört in den ;)

Postat: 21 september 2013, 13:09
av david96
DerbiiHädda skrev:
david96 skrev:
DerbiiHädda skrev:När man bytt cylinder till 70cc, ''MÅSTE'' man köra 500km på 3/4 gas?
Eller räcker det att man typ kör kanske 20mil 3/4 gas istället för 50mil? Eller kommer den skära då?
ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ikwvo1Hq_rY
haha, tror jag endast kommer köra sådär då jag kört in den ;)
det är så man kör in den ?

Postat: 21 september 2013, 13:44
av DerbiiHädda
david96 skrev:
DerbiiHädda skrev:
david96 skrev: ställ in den rätt! sen låter du den bli varm för att sedan köra så här :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ikwvo1Hq_rY
haha, tror jag endast kommer köra sådär då jag kört in den ;)
det är så man kör in den ?
kör man in den genom att maxa den direkt?

Postat: 21 september 2013, 13:47
av david96
DerbiiHädda skrev:
david96 skrev:
DerbiiHädda skrev: haha, tror jag endast kommer köra sådär då jag kört in den ;)
det är så man kör in den ?
kör man in den genom att maxa den direkt?
han ligger inte och maxxar länge och den är rätt inställd :)

Postat: 21 september 2013, 15:28
av suzukiwheelier
david96 skrev:
DerbiiHädda skrev:
david96 skrev: det är så man kör in den ?
kör man in den genom att maxa den direkt?
han ligger inte och maxxar länge och den är rätt inställd :)
ställ in rätt, låt den bli varm, kör 200m på tomgång och dra på lite lugnt sen upp på bakan i 6:an ;)

http://www.youtube.com/watch?v=xywIlgvLdkQ

sådär körde jag in min,läckte tjuvluft där då man drog på fullgas därför körde ja rätt lugnt :/ på detta videoklipp hade ja orginal fögg å urpluggat å airsal 73cc :oops: numera 21mm å gianelli ;)

Postat: 28 november 2013, 08:45
av jack.lofgren
Ska köpa 60- 70cc i vinter till min mt5a och undrar vilken cylinder jag ska ha?
Det som sitter på nu är 16mm förgasare, sportluft och ett dåligt jamacol rör, jag vill att den ska gå i typ 55-60km/h



http://www.skoterdelen.com/cylinder-ink ... -3090.aspx

http://www.skoterdelen.com/cylinder-ink ... -3090.aspx

http://www.skoterdelen.com/cylinder-ink ... -3090.aspx
och hur är det med inkörning av såna?

Postat: 11 december 2013, 10:02
av Gurraaaaa
vilken av dessa på cylindrar är bäst/mest prisvärd? :~)

http://www.cykelkraft.se/moped/reservde ... -aluminium

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16820

Tacksam för hjälp. :)

Postat: 11 december 2013, 10:49
av david96
Gurraaaaa skrev:vilken av dessa på cylindrar är bäst/mest prisvärd? :~)

http://www.cykelkraft.se/moped/reservde ... -aluminium

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16820

Tacksam för hjälp. :)
båda är prisvärda och bra. Välj själv. Jag gillar pr saker mer. Men vad för rör har du? Har du ett pr rör så kör pr cylinder:3

Postat: 11 december 2013, 10:54
av Gurraaaaa
david96 skrev:
Gurraaaaa skrev:vilken av dessa på cylindrar är bäst/mest prisvärd? :~)

http://www.cykelkraft.se/moped/reservde ... -aluminium

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16820

Tacksam för hjälp. :)
båda är prisvärda och bra. Välj själv. Jag gillar pr saker mer. Men vad för rör har du? Har du ett pr rör så kör pr cylinder:3
Har just nu ett gianelli 2t, men det vet jag att det inte kommer funka alls till någon av dem utan jag tänkte skaffa ett nytt rör eftersom jag tänkte köpa 70cc å större förgasare osv, har tyvärr inte hittar något pr rör till min model (drd pro) :/ annars har jag kikat på yasuni r3 å r2 rören..

Postat: 12 december 2013, 08:36
av Linole
Hur mycket starkare blir moppen med Hebo manston 50cc sport?

Postat: 12 december 2013, 09:38
av tetesnubben
Linole skrev:Hur mycket starkare blir moppen med Hebo manston 50cc sport?
inte mycket med 50 sport, frågan är om du märker skillnad ;)

Postat: 12 december 2013, 13:35
av Persson97
tetesnubben skrev:
Linole skrev:Hur mycket starkare blir moppen med Hebo manston 50cc sport?
inte mycket med 50 sport, frågan är om du märker skillnad ;)
typ en airsal sport är ju sågott som en orginalcylle, inte någon skillnad direkt, en Hebo borde väll ha något bättre portar?
dock så ger säkert en portad org cylinder mer.

Postat: 19 december 2013, 22:55
av Filip ericsson
tjena

har börjat sökt runt lite efter 70cc dom senaste veckorna, och i går så hittade jag metrakit pro race 3 som verkar vara en cp go cylinder men det är ju det där äckliga aliminium cylindern funkar den bra eller? + att det står att det är sillikonkarbon i cylinderloppet så funkar den här bra inte något skit som skär efter 10mil, eller är det mer värt att köpa en gjutjärn? :D

Postat: 19 december 2013, 23:40
av Persson97
förstår inte riktigt ditt resunemang..
varför skulle något bolag någonsin göra cyllar som dom vet bara håller 10 mil? ingen skulle ju lägga ut pengar på dessa då?

Postat: 19 december 2013, 23:47
av Filip ericsson
Persson97 skrev:förstår inte riktigt ditt resunemang..
varför skulle något bolag någonsin göra cyllar som dom vet bara håller 10 mil? ingen skulle ju lägga ut pengar på dessa då?
Det jag menade var om dom håller med lite hårdare inkörning? :)

Postat: 19 december 2013, 23:50
av MrAndersson
Ja. Om den är rätt inställd.

Postat: 20 december 2013, 00:25
av Filip ericsson
MrAndersson skrev:Ja. Om den är rätt inställd.
Ok, men om man kör in den ganska normalt hur länge brukar en sådan allminium cylinder hålla?

Postat: 20 december 2013, 00:44
av MrAndersson
Filip ericsson skrev:
MrAndersson skrev:Ja. Om den är rätt inställd.
Ok, men om man kör in den ganska normalt hur länge brukar en sådan allminium cylinder hålla?
Så länge den kyler rätt, får rätt bränsleblandning och rätt mängd olja så 2000-2500 mil.