Sida 81 av 93

Postat: 11 september 2012, 21:37
av moppepojk
Derbi sneda xtreme 04

70cc airsal
Tk rör
Sportluft
Ostrypt cdi
Org förgasare
Har 90 munnstycke nu

Postat: 13 september 2012, 16:09
av Rieju_Jacob
Tja tror ni min helt orginala mrx klarar av ett 82 utan att blöddra, och om jag ev. ska sätta på mitt trimrör kommer den få tillräckligt med mat utan att riskera att den skär? :o

Postat: 13 september 2012, 20:11
av NOName?
vad är det för skillnad på dessa munstyckesatser?

http://www.cykelkraft.se/KGDY10043.phtml
http://www.cykelkraft.se/SLS6-28DEL6-004.phtml

den ena är ju billigare och har annan förpackning? är det något jag missat eller?

Postat: 18 september 2012, 13:04
av Rieju_Jacob
Tjatja
ponera att man har ett för stort huvudmunstycke, har jag fel eller kan man då bara vrida på luftskruven så den inte ska blöddra ? :roll:

Postat: 18 september 2012, 13:48
av TuZx
Rieju_Jacob skrev:Tjatja
ponera att man har ett för stort huvudmunstycke, har jag fel eller kan man då bara vrida på luftskruven så den inte ska blöddra ? :roll:
kan gå om det inte är förstår munstycke

Postat: 20 september 2012, 20:48
av NOName?
någon som tycker 102 låter stort för original Rieju mrx -06?

Postat: 20 september 2012, 21:19
av Rieju_Jacob
Jag ska prova med det i helgen noname, återkommer

Postat: 20 september 2012, 21:25
av NOName?
Rieju_Jacob skrev:Jag ska prova med det i helgen noname, återkommer
okej, det sitter på just nu, kör urpluggat och kan bara ge 1/4 gas i sista växeln då jag närmar mig 75, annars hackar den ner till 65 så kan jag börja gasa igen

Postat: 21 september 2012, 12:01
av groonie
vilken munstyckesats ska jag köpa om jag drar pluggen på en beta rr 09?

Postat: 21 september 2012, 13:44
av NOName?
groonie skrev:vilken munstyckesats ska jag köpa om jag drar pluggen på en beta rr 09?
6mm, köp en sats som har 10+ storlekar större än du har original

Postat: 24 september 2012, 18:26
av Vicco
Rieju rrx 07

urpluggat orginal rör
sportluftfilter
17,5 fögg


vilket munstycke skulle kunna passa bra?

Postat: 25 september 2012, 18:24
av NOName?
Vicco skrev:Rieju rrx 07

urpluggat orginal rör
sportluftfilter
17,5 fögg


vilket munstycke skulle kunna passa bra?
testa 10 storlekar större än du har nu, arbeta dig sedan neråt

Postat: 25 september 2012, 19:15
av Vicco
det är det att jag har 110 och det är på tok för stort så undrar ungefär hur mkt ska jag gå ner för att den ska gå någorlunda bra?=)

Postat: 25 september 2012, 19:36
av NOName?
Vicco skrev:det är det att jag har 110 och det är på tok för stort så undrar ungefär hur mkt ska jag gå ner för att den ska gå någorlunda bra?=)
har själv 102, det är en 06a, kör urpluggat och 11/53 dreving. men det är för litet, skulle behöva någon storlek större.

bara att testa dig fram

Postat: 25 september 2012, 20:58
av Vicco
Har du 17,5 förgasare?:)

Postat: 25 september 2012, 21:01
av NOName?
Vicco skrev:Har du 17,5 förgasare?:)
tänkte inte på det efter första inlägget :S

Postat: 26 september 2012, 09:53
av lindquist96
hej!
jag har en Derbi Senda xtreme 06 och jag tycker den tar för mycket bensin just nu sitter det 86 i munstycke.

setup:
1:gianelli
2:ostrypt cdi
3:86 i munstycke

tacksam för svar!

Postat: 26 september 2012, 20:20
av derbirasse
har en Derbi x-treme 2010 org munstycke är 75. har tagit bort blindröret och och katalysatorn som går från röret hur stort munstycke skall jag ha.

Postat: 26 september 2012, 20:45
av Börniee
lindquist96 skrev:hej!
jag har en Derbi Senda xtreme 06 och jag tycker den tar för mycket bensin just nu sitter det 86 i munstycke.

setup:
1:gianelli
2:ostrypt cdi
3:86 i munstycke

tacksam för svar!
Ta bort röret då ock kär orginal???

Postat: 27 september 2012, 15:44
av Krallzen
Rieju mrx 06-

Metrakit handmade 70cc

Turbo kit lacada

Orginal förgasare

Orginal luftburk

Aprilia sx 50 -07

Postat: 28 september 2012, 18:00
av Sw33t
Aprilia sx 50 -07

Har borttagen plugg, skorsten och blindrör.
Har en polare som kör en xtreme utan pluggen o skorstenen med 88st.
Hur mycket gör blindröret, och vad bör jag använda?

Har bara ett sunkigt 78st just nu...

Postat: 7 oktober 2012, 16:17
av Ajx3000
Yamaha DT 50X 07
Strypning bort ur röret och varvstopp borta, resten är orginal. Vet att det är 75 nu men vad ska jag lägga?

Postat: 7 oktober 2012, 16:18
av FreZz
Ajx3000 kör med 92 det körde jag

Postat: 7 oktober 2012, 17:55
av Ajx3000
Tack! :D

Postat: 7 oktober 2012, 19:04
av Krallzen
Rieju mrx 2006

Metrakit handmade 70cc

Orginal förgasare

Turbo kit lacada.

12-53

Orginal luftburk.

Tacksam för svar.

Kör med 114 just nu, men tror det är för stort ? :S

Postat: 7 oktober 2012, 19:22
av TheGrimReaper
Krallzen skrev:Rieju mrx 2006

Metrakit handmade 70cc

Orginal förgasare

Turbo kit lacada.

12-53

Orginal luftburk.

Tacksam för svar.

Kör med 114 just nu, men tror det är för stort ? :S
Går den bra så är det rätt munstycke :roll: Så hur går den?

Postat: 7 oktober 2012, 19:25
av Krallzen
Thegrimreaper. har inte hittat det rätta munstycken ännu. 110 så går den lite hackigt på lågavarv en pytteliten stund sen när man börjar komma upp i varv så går den fruktansvärt bra. 114 då går den perfekt tills man börjar dra på fullgas så böar den bara ihop. Den går grymt bra med choken i. Jag kan köra med 110. men jag är bara rädd för att den ska nypa för att den inte får tillräckligt med bensin, för åf sa att den får för lite bensin när man ljust grått,brunt. tändstift.

Postat: 7 oktober 2012, 19:28
av TheGrimReaper
Krallzen skrev:Thegrimreaper. har inte hittat det rätta munstycken ännu. 110 så går den lite hackigt på lågavarv en pytteliten stund sen när man börjar komma upp i varv så går den fruktansvärt bra. 114 då går den perfekt tills man börjar dra på fullgas så böar den bara ihop. Den går grymt bra med choken i. Jag kan köra med 110. men jag är bara rädd för att den ska nypa för att den inte får tillräckligt med bensin, för åf sa att den får för lite bensin när man ljust grått,brunt. tändstift.
Går den bättre när du har choken (eller om du inte kan ta full gas) så ska du ha större munstycke.

Postat: 7 oktober 2012, 19:35
av Krallzen
TheGrimReaper skrev:
Krallzen skrev:Thegrimreaper. har inte hittat det rätta munstycken ännu. 110 så går den lite hackigt på lågavarv en pytteliten stund sen när man börjar komma upp i varv så går den fruktansvärt bra. 114 då går den perfekt tills man börjar dra på fullgas så böar den bara ihop. Den går grymt bra med choken i. Jag kan köra med 110. men jag är bara rädd för att den ska nypa för att den inte får tillräckligt med bensin, för åf sa att den får för lite bensin när man ljust grått,brunt. tändstift.
Går den bättre när du har choken (eller om du inte kan ta full gas) så ska du ha större munstycke.
Alltså, hur kan det vara att jag måste byta till ännu större munstycke? den går ju bra på högavarven med 110, men den böar bara ihop på höga varven med 114. betyder det inte att 114 är för stort munstycke?


Alltså hur kan den gå renare på alla växlar med 110 än 114? om den vill ha mer bensin? berätta det gärna för mig. /Krallzen

Postat: 7 oktober 2012, 21:18
av OscarGradeus
Derbi Senda SM 06
Gianelli 2t trimkrök+ljuddämpare

Vad behöver jag för munstycke? :)

Postat: 18 oktober 2012, 09:59
av Rieju_Jacob
TuZx skrev:
Rieju_Jacob skrev:Tjatja
ponera att man har ett för stort huvudmunstycke, har jag fel eller kan man då bara vrida på luftskruven så den inte ska blöddra ? :roll:
kan gå om det inte är förstår munstycke
Typ strl 102

Postat: 18 oktober 2012, 18:52
av Landsten
Tjeenare!

Har nyss köpt mig en Drac(-01) som har Hebo krök+ org ljuddämpare 13/52 drevning och förra ägaren har också bytt munstycke.
Nu till frågan, när jag startar mopeden låter allt bra och när man varvar upp den låter det bra med. Men när jag ska köra iväg så axxar den jätte långsamt och ''blöddrar'' och varvar inte ut ordentligt innan den får ett jäkla ryck och börjar gå som fan. Detta händer på växlarna upp till 2-3 men sen går den grymt.

Antar att det är munstycket så va tycker ni ja ska ha för munstycke?

Är inte jätte hajj på det här med moppar..

Tack på förhand!

Postat: 27 oktober 2012, 13:53
av Lajjnus
tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?

Postat: 27 oktober 2012, 13:54
av Roxxen96
Lajjnus skrev:tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?
Setup?

Postat: 27 oktober 2012, 13:58
av Lajjnus
Roxxen96 skrev:
Lajjnus skrev:tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?
Setup?

gianelli
drevning
ostrypt cdi
sportluftfilter