Sida 78 av 88
Postat: 15 augusti 2012, 12:18
av ollebolle15
ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda?

tack på förhand

nån? ska beställa snart
Postat: 15 augusti 2012, 12:21
av k-skåpet
ollebolle15 skrev:ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda?

tack på förhand

nån? ska beställa snart
Skulle själv kört på gussen, mer aggresiv effektkurva o är som jag förstått det en del vassare.

Postat: 15 augusti 2012, 12:23
av ollebolle15
k-skåpet skrev:ollebolle15 skrev:ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda?

tack på förhand

nån? ska beställa snart
Skulle själv kört på gussen, mer aggresiv effektkurva o är som jag förstått det en del vassare.

okej, tror du att den är bra att stunta med?

Postat: 15 augusti 2012, 13:07
av potog
Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
Postat: 15 augusti 2012, 13:09
av k-skåpet
potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med?

Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!

Postat: 15 augusti 2012, 14:05
av potog
k-skåpet skrev:potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med?

Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!

Så MHR har samma kanaler som
team och replica?
Postat: 16 augusti 2012, 17:12
av juniorjesper
Vilket cylinderkit är bäst? Jag Det ska hålla bra, men ändå bra effekt. Gjutjärn har jag hört ska ha dålig effekt?
Har kollat lite på MK handmade 70 gjutjärn, Airsal 70 sport/racing?, Top Performance 74cc gjutjärn.
På Top Perfomance så är det ju ett annat topplock som ger 3 hk mer så de verkade ju kanon och sen är det gjutjärn..
Men har sett att några har sagt att Top Perfomance är den värsta cylindern dom haft osv..
Jag ska ha moppen till att åka till skolan, men ändå busa, köra me kompisar osv

Vill gärna dra dom haha
Setup:
Furia 02
Skuren orginal 50cc
12 mm dellorto (ska köpa 21 mm om ja köper 70cc)
15/65 drevning
sportluft
Och undrar om jag måste byta vev? Den har gått ca 1200 mil..
Postat: 16 augusti 2012, 17:28
av Nicke_95
CaToXXo skrev:Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Nej, den har bara en kolvring.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
Vilken airsal 70 har dubbla kolvringar då?? jag har en 70cc airsal sport (tror jag) och den går mycket bättre än vad den borde för att vara en airsal sport.
Postat: 20 augusti 2012, 00:08
av siiimooon
k-skåpet skrev:potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med?

Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!

MHR har delad topp och det har icke Replica..
Nicke_95 skrev:CaToXXo skrev:Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Nej, den har bara en kolvring.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
Vilken airsal 70 har dubbla kolvringar då?? jag har en 70cc airsal sport (tror jag) och den går mycket bättre än vad den borde för att vara en airsal sport.
Racing har 2.
Postat: 20 augusti 2012, 15:36
av K0zz44
Vilket cylinderkit är värst av alla dom här, liksom bäst acc?

Postat: 20 augusti 2012, 15:39
av k-skåpet
siiimooon skrev:k-skåpet skrev:potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med?

Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!

MHR har delad topp och det har icke Replica..
MHR team har delat topplock, vanliga MHR80 har vanligt topplock sitter själv med en sådan cylinder på skrivbordet.
Postat: 20 augusti 2012, 15:46
av byYn
Bästa 70 sport till d50b0? Har tittat på barikits gjutjärnskit,
http://twostroke.se/product.asp?product=12452
Finns ju direkt inte mycket att välja på då jag bara hört skit om airsals 73cc.
Någon som har erfarenhet av Barikit 70cc? Hållbarhet? Effekt? osv..All info är tacksamt

Postat: 20 augusti 2012, 18:36
av siiimooon
k-skåpet skrev:siiimooon skrev:k-skåpet skrev:MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!

MHR har delad topp och det har icke Replica..
MHR team har delat topplock, vanliga MHR80 har vanligt topplock sitter själv med en sådan cylinder på skrivbordet.
Verkar konstigt då min kompis hade delad och en ring..
Postat: 20 augusti 2012, 19:35
av Simon-2012
Tjo jag vet inte om någon har ställt den här frågan innan, jag har just nu 80cc på och jag har funderat på att trimma mer "antingen hyper setup" eller bara en jävligt stark setup. Vad är skillnaden på dessa cylindrar. och vilken ger mest effekt på följande setup "kolla spoilern" hade tänkt skaffa ett av följande avgassystem till cylinder, Cylindern ska portas så bra som möjligt
Cylindrar
Parmakit - Cylinderkit (92cc) Racing (AM6
Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (AM6)
Airsal - Cylinderkit (X-trem) AM6 88cc
Avgassystem
Yasuni - Avgassystem (R2)
Yasuni - Avgassystem (R3 Carrera)
[spoiler]Nuvarande Setup :
- Barikit 80cc Racing
- SCR Corse Chrome avgassystem
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- Barikit 30mm ostrypt insug
- Barikit nållager
- Förstärkta vevlager
- Tomaselli snabbgas
- Ostrypt CDI
- 15-52 drevning
- 102 huvudmunstycke
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift[/spoiler]
Så det jag är ute efter är att få veta vilken Cylinder och vilket rör som ger mest effekt!
Och anser ni att inlägget "svaret" är felaktigt så kan ni dissa det men hjälp uppskattas. Som sagt det är en Rieju Spike som eventuellt ska trimmas lite mer
EDIT: är det något mer jag måste köpa skriv gärna det (munstycke ska bytas)
Postat: 20 augusti 2012, 19:43
av k-skåpet
siiimooon skrev:Verkar konstigt då min kompis hade delad och en ring..
Lär ju vart antingen en Team lr så hade de bytt topplock på den.

Postat: 21 augusti 2012, 21:26
av ollebolle15
Tjenare!
Undrar vilket nållager man ska ha till Polini Guss 80cc (AM6)?
Vilket mått och sånt alltså

men länka gärna, tack o hej

Postat: 21 augusti 2012, 21:54
av stunt 4 life
Tja! Undrar om man läre fräsa blocken eller slipa upp det lite om man ska sätta dit ett Hebo Pata Negra 70cc?

hörs hej
Postat: 21 augusti 2012, 22:06
av k-skåpet
Nej, de behöver du inte men du kan matchporta blockat så får du ut lite mer effekt ur den.

Postat: 21 augusti 2012, 22:09
av stunt 4 life
k-skåpet skrev:Nej, de behöver du inte men du kan matchporta blockat så får du ut lite mer effekt ur den.

Okok

Postat: 22 augusti 2012, 15:16
av ollebolle15
ollebolle15 skrev:Tjenare!
Undrar vilket nållager man ska ha till Polini Guss 80cc (AM6)?
Vilket mått och sånt alltså

men länka gärna, tack o hej

Nå? får som vanligt nästan aldrig svar här..

Postat: 23 augusti 2012, 18:28
av siiimooon
ollebolle15 skrev:ollebolle15 skrev:Tjenare!
Undrar vilket nållager man ska ha till Polini Guss 80cc (AM6)?
Vilket mått och sånt alltså

men länka gärna, tack o hej

Nå? får som vanligt nästan aldrig svar här..

Samma mått som sitter i nu.
Postat: 23 augusti 2012, 18:33
av david96
[spoiler]
Simon-2012 skrev:Tjo jag vet inte om någon har ställt den här frågan innan, jag har just nu 80cc på och jag har funderat på att trimma mer "antingen hyper setup" eller bara en jävligt stark setup. Vad är skillnaden på dessa cylindrar. och vilken ger mest effekt på följande setup "kolla spoilern" hade tänkt skaffa ett av följande avgassystem till cylinder, Cylindern ska portas så bra som möjligt
Cylindrar
Parmakit - Cylinderkit (92cc) Racing (AM6
Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (AM6)
Airsal - Cylinderkit (X-trem) AM6 88cc
Avgassystem
Yasuni - Avgassystem (R2)
Yasuni - Avgassystem (R3 Carrera)
[spoiler]Nuvarande Setup :
- Barikit 80cc Racing
- SCR Corse Chrome avgassystem
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- Barikit 30mm ostrypt insug
- Barikit nållager
- Förstärkta vevlager
- Tomaselli snabbgas
- Ostrypt CDI
- 15-52 drevning
- 102 huvudmunstycke
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift[/spoiler]
Så det jag är ute efter är att få veta vilken Cylinder och vilket rör som ger mest effekt!
Och anser ni att inlägget "svaret" är felaktigt så kan ni dissa det men hjälp uppskattas. Som sagt det är en Rieju Spike som eventuellt ska trimmas lite mer
EDIT: är det något mer jag måste köpa skriv gärna det (munstycke ska bytas)
[/spoiler]
har du 102 nu? inte konstigt den small och bööa
fortfarande athena cylindern! med avstämt rör elr så kör du på Hebo panta negra som du är så jävla kåt i

Postat: 23 augusti 2012, 22:40
av P3kkl
Tjenare!!
Funderar på en ny cylinder till min Rieju drac nu.
Har kollat på denna cylindern
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180 metrakit handmade.
Undrar då hur skicket är på den osv och om den är bättre än en airsal sport/racing 70cc.
Och undrar även ifall jag kommer behöva byta veven isåfall.
Mvh
Postat: 23 augusti 2012, 23:17
av NickeAstrom
P3kkl skrev:Tjenare!!
Funderar på en ny cylinder till min Rieju drac nu.
Har kollat på denna cylindern
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180 metrakit handmade.
Undrar då hur skicket är på den osv och om den är bättre än en airsal sport/racing 70cc.
Och undrar även ifall jag kommer behöva byta veven isåfall.
Mvh
Jag har en Metrakit handmade på min drac och den fungerar utmärkt. Jag har kört med den ca10-15 mil och den blev väll aldrig direkt inkörd precis utan det har gasats på bra nästan ända sen jag satt dit den.(kanske inte det smartaste) men den håller då än så länge

jag kör på original-veven då det är en ganska så ''klen'' 70 Svårt att säga om den är bättre än Arisal beror väll helt enkelt på hur du ska köra Den levererar ju lite mindre effekt än Arisal men ska då hålla bättre med tanke på att det är gjutjärn.
Postat: 24 augusti 2012, 07:01
av potog
MHR 80cc eller polini EVO 80cc?
Postat: 24 augusti 2012, 14:41
av siiimooon
potog skrev:MHR 80cc eller polini EVO 80cc?
MHR.
Postat: 1 september 2012, 22:10
av NOName?
märker man skillnad mellan org cylinder och 50cc sport, racing elr liknande?
Postat: 1 september 2012, 23:35
av rexzo
NOName? skrev:märker man skillnad mellan org cylinder och 50cc sport, racing elr liknande?
mellan org 50cc och sport 50cc märker man ingen större skillnad, men tex en mhr 50cc eller polini 50cc är ju rena racing cylindrar och går mycket hårdare än orginal
74cc vs 70cc
Postat: 2 september 2012, 09:20
av derix
tjena undrar om det är stor skillnad mellan airsail 70cc sport/race och brk 74cc?
och måste man byta veven med 74cc på Derbi motorn?
Postat: 2 september 2012, 11:50
av [frans]
Tjaa!
Hur mycke kan denna cylinder varva med rätt vev?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
Postat: 6 september 2012, 19:43
av stunt 4 life
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper!

men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar

Postat: 6 september 2012, 19:45
av david96
stunt 4 life skrev:
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper!

men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar

frans: barkiten är riktigt tam vet itne vad den varvar men har den själv och den varvar inte speciellt mycket
stunt 4 life: pantanegra har en extremvarvillighet och du kommerr slita kolv snabbare med då den varvar verkligne som ett as har inte så mycket erfarehet av mhr men tror nog den skulle hålla längre en hebon

sen håller ju grejerna länge fall du ställer in de bra och ger rätt mängd olja
Postat: 6 september 2012, 19:54
av stunt 4 life
david96 skrev:stunt 4 life skrev:
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper!

men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar

frans: barkiten är riktigt tam vet itne vad den varvar men har den själv och den varvar inte speciellt mycket
stunt 4 life: pantanegra har en extremvarvillighet och du kommerr slita kolv snabbare med då den varvar verkligne som ett as har inte så mycket erfarehet av mhr men tror nog den skulle hålla längre en hebon

sen håller ju grejerna länge fall du ställer in de bra och ger rätt mängd olja
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?

om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis

Postat: 6 september 2012, 20:25
av Nicke_95
stunt 4 life skrev:
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?

om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis

Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
Postat: 6 september 2012, 20:27
av stunt 4 life
Nicke_95 skrev:stunt 4 life skrev:
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?

om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis

Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
15/53?

¨