Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda? :)
tack på förhand :)
nån? ska beställa snart
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

ollebolle15 skrev:
ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda? :)
tack på förhand :)
nån? ska beställa snart
Skulle själv kört på gussen, mer aggresiv effektkurva o är som jag förstått det en del vassare. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

k-skåpet skrev:
ollebolle15 skrev:
ollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda? :)
tack på förhand :)
nån? ska beställa snart
Skulle själv kört på gussen, mer aggresiv effektkurva o är som jag förstått det en del vassare. :)
okej, tror du att den är bra att stunta med? :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Vilken är bäst?

Malossi MHR?

Malossi MHR Replica?
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

potog skrev:Vilken är bäst?

Malossi MHR?

Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med? :)
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

k-skåpet skrev:
potog skrev:Vilken är bäst?

Malossi MHR?

Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med? :)
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet! :)
Så MHR har samma kanaler som

team och replica?
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög
Inlägg: 170
Blev medlem: 7 mars 2012, 17:37

Inlägg av juniorjesper »

Vilket cylinderkit är bäst? Jag Det ska hålla bra, men ändå bra effekt. Gjutjärn har jag hört ska ha dålig effekt?

Har kollat lite på MK handmade 70 gjutjärn, Airsal 70 sport/racing?, Top Performance 74cc gjutjärn.

På Top Perfomance så är det ju ett annat topplock som ger 3 hk mer så de verkade ju kanon och sen är det gjutjärn..
Men har sett att några har sagt att Top Perfomance är den värsta cylindern dom haft osv..

Jag ska ha moppen till att åka till skolan, men ändå busa, köra me kompisar osv :P
Vill gärna dra dom haha :twisted:

Setup:
Furia 02
Skuren orginal 50cc
12 mm dellorto (ska köpa 21 mm om ja köper 70cc)
15/65 drevning
sportluft

Och undrar om jag måste byta vev? Den har gått ca 1200 mil..
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande
http://www.youtube.com/juniorjesper
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

CaToXXo skrev:
Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Nej, den har bara en kolvring.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
Vilken airsal 70 har dubbla kolvringar då?? jag har en 70cc airsal sport (tror jag) och den går mycket bättre än vad den borde för att vara en airsal sport.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

k-skåpet skrev:
potog skrev:Vilken är bäst?

Malossi MHR?

Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med? :)
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet! :)
MHR har delad topp och det har icke Replica..
Nicke_95 skrev:
CaToXXo skrev:
Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Nej, den har bara en kolvring.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
Vilken airsal 70 har dubbla kolvringar då?? jag har en 70cc airsal sport (tror jag) och den går mycket bättre än vad den borde för att vara en airsal sport.
Racing har 2.
K0zz44
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 19 augusti 2012, 22:57
Ort: Linghed

Inlägg av K0zz44 »

Vilket cylinderkit är värst av alla dom här, liksom bäst acc? :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

siiimooon skrev:
k-skåpet skrev:
potog skrev:Vilken är bäst?

Malossi MHR?

Malossi MHR Replica?
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med? :)
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet! :)
MHR har delad topp och det har icke Replica..
MHR team har delat topplock, vanliga MHR80 har vanligt topplock sitter själv med en sådan cylinder på skrivbordet.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Bästa 70 sport till d50b0? Har tittat på barikits gjutjärnskit, http://twostroke.se/product.asp?product=12452
Finns ju direkt inte mycket att välja på då jag bara hört skit om airsals 73cc.

Någon som har erfarenhet av Barikit 70cc? Hållbarhet? Effekt? osv..All info är tacksamt :)
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

k-skåpet skrev:
siiimooon skrev:
k-skåpet skrev:MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet! :)
MHR har delad topp och det har icke Replica..
MHR team har delat topplock, vanliga MHR80 har vanligt topplock sitter själv med en sådan cylinder på skrivbordet.
Verkar konstigt då min kompis hade delad och en ring..
Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 juli 2012, 17:29
Ort: Vallda

Inlägg av Simon-2012 »

Tjo jag vet inte om någon har ställt den här frågan innan, jag har just nu 80cc på och jag har funderat på att trimma mer "antingen hyper setup" eller bara en jävligt stark setup. Vad är skillnaden på dessa cylindrar. och vilken ger mest effekt på följande setup "kolla spoilern" hade tänkt skaffa ett av följande avgassystem till cylinder, Cylindern ska portas så bra som möjligt

Cylindrar

Parmakit - Cylinderkit (92cc) Racing (AM6

Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (AM6)

Airsal - Cylinderkit (X-trem) AM6 88cc


Avgassystem

Yasuni - Avgassystem (R2)

Yasuni - Avgassystem (R3 Carrera)



[spoiler]Nuvarande Setup :
- Barikit 80cc Racing
- SCR Corse Chrome avgassystem
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- Barikit 30mm ostrypt insug
- Barikit nållager
- Förstärkta vevlager
- Tomaselli snabbgas
- Ostrypt CDI
- 15-52 drevning
- 102 huvudmunstycke
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift[/spoiler]

Så det jag är ute efter är att få veta vilken Cylinder och vilket rör som ger mest effekt!

Och anser ni att inlägget "svaret" är felaktigt så kan ni dissa det men hjälp uppskattas. Som sagt det är en Rieju Spike som eventuellt ska trimmas lite mer :lol:


EDIT: är det något mer jag måste köpa skriv gärna det (munstycke ska bytas)
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

siiimooon skrev:Verkar konstigt då min kompis hade delad och en ring..
Lär ju vart antingen en Team lr så hade de bytt topplock på den. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

Tjenare!
Undrar vilket nållager man ska ha till Polini Guss 80cc (AM6)?
Vilket mått och sånt alltså :)
men länka gärna, tack o hej :)
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Tja! Undrar om man läre fräsa blocken eller slipa upp det lite om man ska sätta dit ett Hebo Pata Negra 70cc? :) hörs hej
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Nej, de behöver du inte men du kan matchporta blockat så får du ut lite mer effekt ur den. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

k-skåpet skrev:Nej, de behöver du inte men du kan matchporta blockat så får du ut lite mer effekt ur den. :)
Okok :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

ollebolle15 skrev:Tjenare!
Undrar vilket nållager man ska ha till Polini Guss 80cc (AM6)?
Vilket mått och sånt alltså :)
men länka gärna, tack o hej :)
Nå? får som vanligt nästan aldrig svar här.. :(
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

ollebolle15 skrev:
ollebolle15 skrev:Tjenare!
Undrar vilket nållager man ska ha till Polini Guss 80cc (AM6)?
Vilket mått och sånt alltså :)
men länka gärna, tack o hej :)
Nå? får som vanligt nästan aldrig svar här.. :(
Samma mått som sitter i nu.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

[spoiler]
Simon-2012 skrev:Tjo jag vet inte om någon har ställt den här frågan innan, jag har just nu 80cc på och jag har funderat på att trimma mer "antingen hyper setup" eller bara en jävligt stark setup. Vad är skillnaden på dessa cylindrar. och vilken ger mest effekt på följande setup "kolla spoilern" hade tänkt skaffa ett av följande avgassystem till cylinder, Cylindern ska portas så bra som möjligt

Cylindrar

Parmakit - Cylinderkit (92cc) Racing (AM6

Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (AM6)

Airsal - Cylinderkit (X-trem) AM6 88cc


Avgassystem

Yasuni - Avgassystem (R2)

Yasuni - Avgassystem (R3 Carrera)



[spoiler]Nuvarande Setup :
- Barikit 80cc Racing
- SCR Corse Chrome avgassystem
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- Barikit 30mm ostrypt insug
- Barikit nållager
- Förstärkta vevlager
- Tomaselli snabbgas
- Ostrypt CDI
- 15-52 drevning
- 102 huvudmunstycke
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift[/spoiler]

Så det jag är ute efter är att få veta vilken Cylinder och vilket rör som ger mest effekt!

Och anser ni att inlägget "svaret" är felaktigt så kan ni dissa det men hjälp uppskattas. Som sagt det är en Rieju Spike som eventuellt ska trimmas lite mer :lol:


EDIT: är det något mer jag måste köpa skriv gärna det (munstycke ska bytas)
[/spoiler]

har du 102 nu? inte konstigt den small och bööa :P

fortfarande athena cylindern! med avstämt rör elr så kör du på Hebo panta negra som du är så jävla kåt i :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Tjenare!!

Funderar på en ny cylinder till min Rieju drac nu.

Har kollat på denna cylindern http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180 metrakit handmade.

Undrar då hur skicket är på den osv och om den är bättre än en airsal sport/racing 70cc.

Och undrar även ifall jag kommer behöva byta veven isåfall.

Mvh
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
NickeAstrom
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 12 juli 2011, 14:58

Inlägg av NickeAstrom »

P3kkl skrev:Tjenare!!

Funderar på en ny cylinder till min Rieju drac nu.

Har kollat på denna cylindern http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180 metrakit handmade.

Undrar då hur skicket är på den osv och om den är bättre än en airsal sport/racing 70cc.

Och undrar även ifall jag kommer behöva byta veven isåfall.

Mvh
Jag har en Metrakit handmade på min drac och den fungerar utmärkt. Jag har kört med den ca10-15 mil och den blev väll aldrig direkt inkörd precis utan det har gasats på bra nästan ända sen jag satt dit den.(kanske inte det smartaste) men den håller då än så länge :) jag kör på original-veven då det är en ganska så ''klen'' 70 Svårt att säga om den är bättre än Arisal beror väll helt enkelt på hur du ska köra Den levererar ju lite mindre effekt än Arisal men ska då hålla bättre med tanke på att det är gjutjärn.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

MHR 80cc eller polini EVO 80cc?
vem fan e lennart?
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

potog skrev:MHR 80cc eller polini EVO 80cc?
MHR.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

märker man skillnad mellan org cylinder och 50cc sport, racing elr liknande?
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

NOName? skrev:märker man skillnad mellan org cylinder och 50cc sport, racing elr liknande?
mellan org 50cc och sport 50cc märker man ingen större skillnad, men tex en mhr 50cc eller polini 50cc är ju rena racing cylindrar och går mycket hårdare än orginal
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
derix
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 4 maj 2012, 07:35
Ort: vellinge

74cc vs 70cc

Inlägg av derix »

tjena undrar om det är stor skillnad mellan airsail 70cc sport/race och brk 74cc?

och måste man byta veven med 74cc på Derbi motorn?
[frans]
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 juli 2012, 10:53

Inlägg av [frans] »

Tjaa!
Hur mycke kan denna cylinder varva med rätt vev?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

[frans] skrev:Tjaa!
Hur mycke kan denna cylinder varva med rätt vev?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper! :D men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar ;)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

stunt 4 life skrev:
[frans] skrev:Tjaa!
Hur mycke kan denna cylinder varva med rätt vev?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper! :D men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar ;)

frans: barkiten är riktigt tam vet itne vad den varvar men har den själv och den varvar inte speciellt mycket


stunt 4 life: pantanegra har en extremvarvillighet och du kommerr slita kolv snabbare med då den varvar verkligne som ett as har inte så mycket erfarehet av mhr men tror nog den skulle hålla längre en hebon :) sen håller ju grejerna länge fall du ställer in de bra och ger rätt mängd olja
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

david96 skrev:
stunt 4 life skrev:
[frans] skrev:Tjaa!
Hur mycke kan denna cylinder varva med rätt vev?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper! :D men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar ;)

frans: barkiten är riktigt tam vet itne vad den varvar men har den själv och den varvar inte speciellt mycket


stunt 4 life: pantanegra har en extremvarvillighet och du kommerr slita kolv snabbare med då den varvar verkligne som ett as har inte så mycket erfarehet av mhr men tror nog den skulle hålla längre en hebon :) sen håller ju grejerna länge fall du ställer in de bra och ger rätt mängd olja
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern? :) om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

stunt 4 life skrev: okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern? :) om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis :)
Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Nicke_95 skrev:
stunt 4 life skrev: okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern? :) om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis :)
Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.
15/53? :)¨
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Skriv svar