nån? ska beställa snartollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda?
tack på förhand
Skulle själv kört på gussen, mer aggresiv effektkurva o är som jag förstått det en del vassare.ollebolle15 skrev:nån? ska beställa snartollebolle15 skrev:Tja!
tänkte köpa en ny cylinder till min Rieju drac och undrar vilken som är bäst utav Barikits 80cc Racing eller Polini Guss 80cc och vad det är för kvalite samt hur effekten är i dom båda?
tack på förhand
okej, tror du att den är bra att stunta med?k-skåpet skrev:Skulle själv kört på gussen, mer aggresiv effektkurva o är som jag förstått det en del vassare.ollebolle15 skrev:nån? ska beställa snartollebolle15 skrev:Tja!
tack på förhand
MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med?
Så MHR har samma kanaler somk-skåpet skrev:MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!ollebolle15 skrev:okej, tror du att den är bra att stunta med?
Vilken airsal 70 har dubbla kolvringar då?? jag har en 70cc airsal sport (tror jag) och den går mycket bättre än vad den borde för att vara en airsal sport.CaToXXo skrev:Nej, den har bara en kolvring.Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
MHR har delad topp och det har icke Replica..k-skåpet skrev:MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
Racing har 2.Nicke_95 skrev:Vilken airsal 70 har dubbla kolvringar då?? jag har en 70cc airsal sport (tror jag) och den går mycket bättre än vad den borde för att vara en airsal sport.CaToXXo skrev:Nej, den har bara en kolvring.Nicke_95 skrev:Airsal sport 70cc har också 2 kolvringar.
Har en sån cylinder själv, samt att kompisen har en, och vi båda har en ring var.
MHR team har delat topplock, vanliga MHR80 har vanligt topplock sitter själv med en sådan cylinder på skrivbordet.siiimooon skrev:MHR har delad topp och det har icke Replica..k-skåpet skrev:MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.potog skrev:Vilken är bäst?
Malossi MHR?
Malossi MHR Replica?
Verkar konstigt då min kompis hade delad och en ring..k-skåpet skrev:MHR team har delat topplock, vanliga MHR80 har vanligt topplock sitter själv med en sådan cylinder på skrivbordet.siiimooon skrev:MHR har delad topp och det har icke Replica..k-skåpet skrev:MHR är steget vassare men replican har dubbla kolvringar för lite längre livslängd. ska du porta gör det ingen större skillnad då alla egentligen är samma cylinder i grund och botten.
Det lär inte vara några större problem, DiNozzan kör med den cylindern o han har då inga större problem att slänga upp den på bakhjulet!
Lär ju vart antingen en Team lr så hade de bytt topplock på den.siiimooon skrev:Verkar konstigt då min kompis hade delad och en ring..
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Okokk-skåpet skrev:Nej, de behöver du inte men du kan matchporta blockat så får du ut lite mer effekt ur den.
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
[/spoiler]Simon-2012 skrev:Tjo jag vet inte om någon har ställt den här frågan innan, jag har just nu 80cc på och jag har funderat på att trimma mer "antingen hyper setup" eller bara en jävligt stark setup. Vad är skillnaden på dessa cylindrar. och vilken ger mest effekt på följande setup "kolla spoilern" hade tänkt skaffa ett av följande avgassystem till cylinder, Cylindern ska portas så bra som möjligt
Cylindrar
Parmakit - Cylinderkit (92cc) Racing (AM6
Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (AM6)
Airsal - Cylinderkit (X-trem) AM6 88cc
Avgassystem
Yasuni - Avgassystem (R2)
Yasuni - Avgassystem (R3 Carrera)
[spoiler]Nuvarande Setup :
- Barikit 80cc Racing
- SCR Corse Chrome avgassystem
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- Barikit 30mm ostrypt insug
- Barikit nållager
- Förstärkta vevlager
- Tomaselli snabbgas
- Ostrypt CDI
- 15-52 drevning
- 102 huvudmunstycke
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift[/spoiler]
Så det jag är ute efter är att få veta vilken Cylinder och vilket rör som ger mest effekt!
Och anser ni att inlägget "svaret" är felaktigt så kan ni dissa det men hjälp uppskattas. Som sagt det är en Rieju Spike som eventuellt ska trimmas lite mer
EDIT: är det något mer jag måste köpa skriv gärna det (munstycke ska bytas)
Jag har en Metrakit handmade på min drac och den fungerar utmärkt. Jag har kört med den ca10-15 mil och den blev väll aldrig direkt inkörd precis utan det har gasats på bra nästan ända sen jag satt dit den.(kanske inte det smartaste) men den håller då än så längeP3kkl skrev:Tjenare!!
Funderar på en ny cylinder till min Rieju drac nu.
Har kollat på denna cylindern http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180 metrakit handmade.
Undrar då hur skicket är på den osv och om den är bättre än en airsal sport/racing 70cc.
Och undrar även ifall jag kommer behöva byta veven isåfall.
Mvh
tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper![frans] skrev:Tjaa!
Hur mycke kan denna cylinder varva med rätt vev?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
stunt 4 life skrev:tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper![frans] skrev:Tjaa!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar
okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?david96 skrev:stunt 4 life skrev:tja! nu äre ju så att ja ska bygga hyper![frans] skrev:Tjaa!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844men jag vet int vad jag ska ha för cylinder? vill ha en med vrid i så ja får gasres men ja ska även ha en jävla ketchup effekt! ska man köra på pata negra eller MHR 80?? gärna många svar
frans: barkiten är riktigt tam vet itne vad den varvar men har den själv och den varvar inte speciellt mycket
stunt 4 life: pantanegra har en extremvarvillighet och du kommerr slita kolv snabbare med då den varvar verkligne som ett as har inte så mycket erfarehet av mhr men tror nog den skulle hålla längre en hebonsen håller ju grejerna länge fall du ställer in de bra och ger rätt mängd olja
Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.stunt 4 life skrev: okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis
15/53?Nicke_95 skrev:Kör du på lätt drevning så ja, den kommer gå nåt så in i h*lvete.stunt 4 life skrev: okej, men tror du jag kommer ha gasres med negern?om jag har typ
*koso 28mm förgasare.
*polini racing lammellsats.
*MVT digital tändning.
*avstämt rör/ voca.
*pata negra 70cc.
*40mm insug.
*barikit vev 39mm.
*barikit c4 lager eller MK c3.
å mera godis