Sida 74 av 93

Postat: 4 december 2011, 20:13
av Ozzix
Tjena gubs.. Har fått tag på ett gianelli 2t rör till min Derbi Senda extreme Sm 05.( bara rör, resten org) Vilket munstycke tror ni kommer funka rint? :)

Postat: 4 december 2011, 20:28
av Ekman
Ozzix skrev:Tjena gubs.. Har fått tag på ett gianelli 2t rör till min Derbi Senda extreme Sm 05.( bara rör, resten org) Vilket munstycke tror ni kommer funka rint? :)
kolla vad du har på just nu och sen går du upp ca. 10 storlekar och går neråt eller uppåt beroende på hur den går..

Postat: 4 december 2011, 20:48
av Ozzix
vicke xX SMT skrev:
Ozzix skrev:Tjena gubs.. Har fått tag på ett gianelli 2t rör till min Derbi Senda extreme Sm 05.( bara rör, resten org) Vilket munstycke tror ni kommer funka rint? :)
kolla vad du har på just nu och sen går du upp ca. 10 storlekar och går neråt eller uppåt beroende på hur den går..
Aight ! tack

Postat: 11 december 2011, 19:24
av CaToXXo
Derbi Senda 05

Metrakit Thrower
Steg 1 portad Airsal 70 sport
Dellorto 14mm
Org luftburk med dragen luftplugg, samt borrat ett par hål i sidan av luftburken.

Nån som har en liten aning om vad för munstycke jag ska ha??

Postat: 11 december 2011, 19:29
av Ekman
CaToXXo skrev:Derbi Senda 05

Metrakit Thrower
Steg 1 portad Airsal 70 sport
Dellorto 14mm
Org luftburk med dragen luftplugg, samt borrat ett par hål i sidan av luftburken.

Nån som har en liten aning om vad för munstycke jag ska ha??
vad har du för setup just nu och vilket munstycke? :)

Postat: 11 december 2011, 20:08
av CaToXXo
vicke xX SMT skrev:
CaToXXo skrev:Derbi Senda 05

Metrakit Thrower
Steg 1 portad Airsal 70 sport
Dellorto 14mm
Org luftburk med dragen luftplugg, samt borrat ett par hål i sidan av luftburken.

Nån som har en liten aning om vad för munstycke jag ska ha??
vad har du för setup just nu och vilket munstycke? :)
Allt det förutom cylindern som jag har haft original, har kört med 88.

Så det enda du ska lägga på är 70cc?

Då skulle jag nog testa med nått munstycke runt 100 :)

Postat: 11 december 2011, 20:17
av CaToXXo
Hehe nu får du ursäkta min dubbelpost, men ska du editera mitt inlägg istället för att citera så vafan :lol: Jo jag har satt i 102 nu men har inte fått igång skiten än, var lite därför jag fråga så... :?

Postat: 11 december 2011, 20:18
av Ekman
CaToXXo skrev:Hehe nu får du ursäkta min dubbelpost, men ska du editera mitt inlägg istället för att citera så vafan :lol: Jo jag har satt i 102 nu men har inte fått igång skiten än, var lite därför jag fråga så... :?
Hahah ojdå! ;) missade citera knappen :D

får du gnista då? ;)

Postat: 11 december 2011, 20:20
av CaToXXo
vicke xX SMT skrev:
CaToXXo skrev:Hehe nu får du ursäkta min dubbelpost, men ska du editera mitt inlägg istället för att citera så vafan :lol: Jo jag har satt i 102 nu men har inte fått igång skiten än, var lite därför jag fråga så... :?
Hahah ojdå! ;) missade citera knappen :D

får du gnista då? ;)
Japp det har jag, moppen "nyser" ur avgasröret en gång typ var 20e kick bara, annars stendöd... :/ aldrig hört en moppe nysa förut, låter urfånigt :lol:

Postat: 15 december 2011, 20:40
av Punkarn
Har en dellorto Sha 14-12

vet dock inte om den är 14mm eller 12 då <.<'' Eller så är den bah 2.

Aja, undrar äre 5mm eller 6mm munstycken till dem?

Postat: 15 december 2011, 20:44
av CaToXXo
Punkarn skrev:Har en dellorto Sha 14-12

vet dock inte om den är 14mm eller 12 då <.<'' Eller så är den bah 2.

Aja, undrar äre 5mm eller 6mm munstycken till dem?
ahmen skrev du här med, jag som skicka ett pm bara för att din tråd blev låst ;)
men det är 6mm gäng som jag skrev i pm'et med ;)

Postat: 15 december 2011, 21:41
av Punkarn
CaToXXo skrev:
Punkarn skrev:Har en dellorto Sha 14-12

vet dock inte om den är 14mm eller 12 då <.<'' Eller så är den bah 2.

Aja, undrar äre 5mm eller 6mm munstycken till dem?
ahmen skrev du här med, jag som skicka ett pm bara för att din tråd blev låst ;)
men det är 6mm gäng som jag skrev i pm'et med ;)
aja, tack. :P

Postat: 17 december 2011, 14:02
av CaToXXo
Derbi Senda
EBS-motorn
Steg 1 Portad airsal 70 sport
Metrakit thrower
Sportluft
Dellorto 14mm

Hade 88 i innan jag skaffa 70cc och sportluft.

Postat: 25 december 2011, 13:59
av CaToXXo
bump, nån som har en chansning?

Postat: 25 december 2011, 17:53
av 2stroke4ever
CaToXXo skrev:bump, nån som har en chansning?
ca 100

Postat: 8 januari 2012, 12:05
av streamjr
Rieju mrx -07
vilket munstycke ska jag cirka ha(88 är original)?
har tagit bort pluggen i kröken och sportluftfilter. :)

Postat: 8 januari 2012, 12:09
av Axel
streamjr skrev:Rieju mrx -07
vilket munstycke ska jag cirka ha(88 är original)?
har tagit bort pluggen i kröken och sportluftfilter. :)
100 ungefär. Köp en sats från typ 95 o de finns, till 105 eller högre. :)

Postat: 8 januari 2012, 12:10
av streamjr
AxxxeL skrev:
streamjr skrev:Rieju mrx -07
vilket munstycke ska jag cirka ha(88 är original)?
har tagit bort pluggen i kröken och sportluftfilter. :)
100 ungefär. Köp en sats från typ 95 o de finns, till 105 eller högre. :)
okey tänkte beställa 88-108 :)

Postat: 8 januari 2012, 12:10
av Ekman
streamjr skrev:Rieju mrx -07
vilket munstycke ska jag cirka ha(88 är original)?
har tagit bort pluggen i kröken och sportluftfilter. :)
Om 88 är original skulle jag testa med ett 98 och sedan finjustera lite om det behövs.

Postat: 8 januari 2012, 12:10
av streamjr
AxxxeL skrev:
streamjr skrev:Rieju mrx -07
vilket munstycke ska jag cirka ha(88 är original)?
har tagit bort pluggen i kröken och sportluftfilter. :)
100 ungefär. Köp en sats från typ 95 o de finns, till 105 eller högre. :)
okey tänkte beställa 88-108 :)

Postat: 8 januari 2012, 12:18
av Ekman
streamjr skrev:
AxxxeL skrev:
streamjr skrev:Rieju mrx -07
vilket munstycke ska jag cirka ha(88 är original)?
har tagit bort pluggen i kröken och sportluftfilter. :)
100 ungefär. Köp en sats från typ 95 o de finns, till 105 eller högre. :)
okey tänkte beställa 88-108 :)
Ja de blir bra! ;)

Postat: 16 januari 2012, 00:56
av xytoo
har en Rieju mrx med 70cc Hebo manston revolution atr portad 200-136° och så kör jag med dellorto 21mm (stavning) och tk rör men den förgasaren beter sig konstigt och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha :/

1. förgasaren läcker som F-N så måste starta bensin kranen precis innan jag startar, varför läcker den ? kan flotören ha hängt sig elr något ? :)

2. munstycket ... iom att den e så portad så kommer ju all effekt på dom höga varven och moppen är trött och seg den går typ såhär, blödrar så den inte kommer upp på effekt registret så jag får växla ner och när den kmr upp på dom höga varven så är det precis som om den inte får bensin den börjar hacka och dö :s så därför blir jag knäpp ska jag gå upp elr ner :o

edit killen som hade moppen innan sa att de satt 70 elr 80 munstycke nu :)

Postat: 16 januari 2012, 09:34
av difaren
Xytoo!!

I med större munstycke fort som satan!

Postat: 16 januari 2012, 15:01
av xytoo
difaren skrev:Xytoo!!

I med större munstycke fort som satan!
Helt säker på de ? :) hitta felet varför den läckte de va för bensin slangen hade hoppat av lite :)

bilder..

setup.
dellorto 21mm
Hebo manston revoluton (ATR portad 200-136 grader)
tk rör
öppet luftfilter
huvudmunstycket 82
det andra (tror de är tomgångsmunstycket) 60 och lågfarts munstycket vet jag inte xd

jag körde ca 3 km innan jag tog detta fottot och varva upp ca 1 gång, och då börja den hacka och dö :) men vilket munstycke ska jag byta ? :O för det är precis som om den får för lite på höga varv och för mycket på låga fast jag har full gas hela tiden..

Bild

Bild

Postat: 16 januari 2012, 16:41
av Riejuman
byt tändstift dirr eftersom det är ju kålsvart

Postat: 16 januari 2012, 17:53
av xytoo
Riejuman skrev:byt tändstift dirr eftersom det är ju kålsvart
måste man byta direkt när tändstiftet har blivit svart ? :shock:

jag byta aldrig på min dt när den gick fett och tändstiftet va svart för när jag satt i mindre munstycke så blev stiftet normal färgat :O

Postat: 16 januari 2012, 21:45
av stensbol
Hej en dellorto 14mm.

Har en fråg
Hur stort är original munstycket på en sådan förgasare??

Tacksam för svar

Postat: 17 januari 2012, 09:13
av ThePowerDerbi
stensbol skrev:Hej en dellorto 14mm.

Har en fråg
Hur stort är original munstycket på en sådan förgasare??

Tacksam för svar
Beror ju på, alla moppar har olika stora munstycken. Går inte att veta exakt. Men vad har du för moppe? Annars kan du kolla själv, kolla Hassses guide HÄR! :wink:

Postat: 23 januari 2012, 21:23
av yamaha-anton
tjaa vilken mustycke ska jag ha med denna setupen?
yamaha dt50r 07 är moppen
orginal förgasare:
16mm dellorto (80 munstycke org)


setup:
mk thrower
ostrypt insug


så vilket munstycke? :)

Postat: 23 januari 2012, 21:24
av 2stroke4ever
yamaha-anton skrev:tjaa vilken mustycke ska jag ha med denna setupen?
yamaha dt50r 07 är moppen
orginal förgasare:
16mm dellorto (80 munstycke org)


setup:
mk thrower
ostrypt insug


så vilket munstycke? :)
100

Postat: 23 januari 2012, 21:25
av nightprowler
yamaha-anton skrev:tjaa vilken mustycke ska jag ha med denna setupen?
yamaha dt50r 07 är moppen
orginal förgasare:
16mm dellorto (80 munstycke org)


setup:
mk thrower
ostrypt insug


så vilket munstycke? :)
hmm med tanke på att setupen är så jävla grov så kanske du ska ha 320 och bra inställning :)

Postat: 23 januari 2012, 21:40
av 2stroke4ever
nightprowler skrev:
yamaha-anton skrev:tjaa vilken mustycke ska jag ha med denna setupen?
yamaha dt50r 07 är moppen
orginal förgasare:
16mm dellorto (80 munstycke org)


setup:
mk thrower
ostrypt insug


så vilket munstycke? :)
hmm med tanke på att setupen är så jävla grov så kanske du ska ha 320 och bra inställning :)
tuffing där!

Postat: 23 januari 2012, 21:48
av yamaha-anton
2stroke4ever skrev:
nightprowler skrev:
yamaha-anton skrev:tjaa vilken mustycke ska jag ha med denna setupen?
yamaha dt50r 07 är moppen
orginal förgasare:
16mm dellorto (80 munstycke org)


setup:
mk thrower
ostrypt insug


så vilket munstycke? :)
hmm med tanke på att setupen är så jävla grov så kanske du ska ha 320 och bra inställning :)
tuffing där!
det är lungt han e min kompis han är bara trött och utråkad nu :D


100 munstyke kan jag börja med ,tror du jag ska gå uppåt eller neråt i storlek sen?

Postat: 23 januari 2012, 21:50
av 2stroke4ever
tror det är rätt perfekt. Ställ nålen i mitten. Luftskruven (närmast luftboxen) 1,5varv ut från max inskruvad (dvs grunställa förgasaren) och kör. Kolla sedan färgen på stiftet bara. Svart= byt ner brunt= bra och vitt= för litet

kör hårt :)

Postat: 7 februari 2012, 20:51
av Red Power
Har en Derbi 08 med 13/52 drev och gianelli rör. Den axxar segt på låga varv, kan man förättra det genom att byta lågfartsmunstycke?

Tacksam för svar ;)