Sida 8 av 88
Postat: 7 mars 2008, 16:39
av chifen
beror helt på hur den är portad och vad du har för rör

Postat: 7 mars 2008, 16:50
av dracen__93
den är ganska så mycket portad och jag har orginalröret
och jag vill inte byta till någe annat

Postat: 7 mars 2008, 17:58
av dracen__93
ingen som vet hur länge orginalvev håller ungefär?
Postat: 7 mars 2008, 18:01
av LimmiL
dracen__93 skrev:ingen som vet hur länge orginalvev håller ungefär?
beror väl helt på hur du kör, om du varvar som en tok hela tiden håller den väl inte lika länge som om man kör lugnt

Postat: 7 mars 2008, 19:24
av dracen__93
men om jag kör lungt och varmkör den hur länge tror ni att den håller?
Postat: 7 mars 2008, 19:29
av yamaharidermana
Den håller ett bra ta då.
Postat: 7 mars 2008, 19:40
av dracen__93
men över 1000 mil till?
Postat: 8 mars 2008, 17:14
av Hell_qwist
vem vet, det gör den säkert, tare bara lugnt, sen beror det väl lite på hur du kört innan:P
Metrakit
Postat: 10 mars 2008, 10:02
av SMT-Ludde
Hellu, hur mkt horsepower kan man tryckar ur en Metrakit Handmade?
Postat: 10 mars 2008, 17:16
av duke
Postat: 10 mars 2008, 19:36
av SMT-Ludde
Vilken är håller bäst kvalite av Barikit racing 74cc och Metrakit Handmade?
Och hur mkt hästkrafter kan man få ut av dom vardera? Även tänkt och finporta enkla grejjor. Håller veven för båda?:S SVAR TACK

Postat: 10 mars 2008, 19:53
av rauken
Undrar om en airsal 70cc till en Derbi DrD Racing Limited Edition-07 passar en Gilera SMT 07?? Stort behov av svar!!
Postat: 13 mars 2008, 13:48
av Xerove
jag lånar tråden lite men jag har en Top performence 74cc och till den har jag 19mm förgsare (kommer en 24mm pwk snart), metrakit SP, Hebo membran, stage6 luftfilter.
och jag undrar om ni tycker jag ska byta min cylinder mot en airsal 70cc? isåfall sport eller T6 racing? vill att org vev och ramlager ska palla med den här cylindern
Postat: 13 mars 2008, 16:53
av Henry
Xerove skrev:jag lånar tråden lite men jag har en Top performence 74cc och till den har jag 19mm förgsare (kommer en 24mm pwk snart), metrakit SP, Hebo membran, stage6 luftfilter.
och jag undrar om ni tycker jag ska byta min cylinder mot en airsal 70cc? isåfall sport eller T6 racing? vill att org vev och ramlager ska palla med den här cylindern
Kör på den du har....
Postat: 15 mars 2008, 14:45
av Pille
Metrakit Handmade 70cc vs Airsal Alu-Sport 70cc På en drac me TK... Den har varit trimmat vädligt länge haft ett 70cc airsal på innan så vet inte hur min Vev är nu om den pallar dett airsal
Kan inte bestämma vilket jag ska köpa >,<
Postat: 15 mars 2008, 22:58
av Rieju_RRX
Vilken cylinder ska jag ta!? Metrakit Handmade vs Top performance 74cc med 11.5 hk. Och jag undrar om Top performance 74cc är lågvarvlig eller högvavlig?
Postat: 17 mars 2008, 07:27
av adambergquist
Nån som vet hur yasuni cross funkar till derbis orginalcylle ?
Postat: 17 mars 2008, 19:14
av mrxrider
går rätt dåligt, en del av yasunis rör har en tendens att vara av reedigt dålig kvallis köp gianelli eller Hebo ffs

kosta så mycket?
Postat: 19 mars 2008, 20:00
av viper
vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men på mrx.se så har dom en massa cylindersatser till beta,
men saken är den att de kostar typ 6 laxar! ett orginal cylinerkit kan väll inte kosta 6000?
då kan man lika gärna köpa Hebo Manston Pato Negra eller vad den heter från startuning eller twostroke?

Re: kosta så mycket?
Postat: 19 mars 2008, 20:10
av yamaharidermana
[quote="viper"]vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men på mrx.se så har dom en massa cylindersatser till beta,
men saken är den att de kostar typ 6 laxar! ett orginal cylinerkit kan väll inte kosta 6000?
då kan man lika gärna köpa Hebo Manston Pato Negra eller vad den heter från startuning eller twostroke?

[/quo
orginal cylindern kan ju inte kosta 6000kr dåmåste de ju va mer än cylindern.
Postat: 27 mars 2008, 20:17
av PiggylaZ
Hej kanske inte rätt plats att skriva men snälla hjälp mig. Nu är det så att ja funderar på att köpa en Hebo lc 70cc som är nästan ny, en 21mm dellorto (stavning?) förgasare och mk kolfiber lameller och hårdare kopplingsfjädrar för 2k är det värt det? o så undrar jag om orginal veven pallar den setupen med ett sp rör eller liknande?
Postat: 28 mars 2008, 04:42
av Hell_qwist
2 tusen, ta det inga problem:D be om ordentliga höupplösta billder på allt bara. men veven, den håller ok, bara man chillar lite, de e oftast ramlagrerna som tar stryk. men om man ska byta lager äre lika bra och köpa ny vev med:P detfinns billaga dopplerveven är bra. du känar massa på och köpa de andra så lägga ut 1300 på en ny vev är helt ok och lager så klart:P
Postat: 28 mars 2008, 23:18
av mrxrider
PiggylaZ skrev:Hej kanske inte rätt plats att skriva men snälla hjälp mig. Nu är det så att ja funderar på att köpa en Hebo lc 70cc som är nästan ny, en 21mm dellorto (stavning?) förgasare och mk kolfiber lameller och hårdare kopplingsfjädrar för 2k är det värt det? o så undrar jag om orginal veven pallar den setupen med ett sp rör eller liknande?
är det en Hebo alu lc? säljsav markus i kronoberg?isåfall känner jag han och ja den cylindern hadde han på orginalvev(och han "buskörde" ju lite men det har hållt fint endå........den moppen gick åta fan(dt)

han har även fått upp veven i 14k varv utan någe problem:O
Postat: 30 mars 2008, 21:05
av BlackSpii
Hej , Undrar vad jag sak ha för 70cc till min AM6? Hebo metrakit? andra förslag? någon som vet?
Postat: 30 mars 2008, 21:23
av chifen
BlackSpii skrev:Hej , Undrar vad jag sak ha för 70cc till min AM6? Hebo metrakit? andra förslag? någon som vet?
vad är du ute efter för effekt?
Postat: 30 mars 2008, 21:41
av BlackSpii
bra ax och bra topfart
Postat: 30 mars 2008, 21:49
av chifen
BlackSpii skrev:bra ax och bra topfart
låg eller hövvarvigt? ska du köra på toppfart men ändå ha helt ok axx bör du köra på hebon som dock sliter lite mer men de ska gå bra ändå

vill du stunta lite och så rekomenderar jag mk cylindern som ger helt godkännd effekt ändå om du vill ha bra fart och axx en bra pris/effekt cylinder. om det är handmade vi snackar om alltså. men om de inte är just för stunt så är det hebon jag rekomenderar då AM6 är lite mer åt de högvarviga hållet

Postat: 30 mars 2008, 22:46
av Pille
airsal alu sport 70cc pallar orginal veven o ramlagerna det Länge?moppen har gåt 800 mil typ.. och har högvarvigt effekt på
Postat: 31 mars 2008, 08:11
av XPS_POJKEN
Tänker köpa en 75cc cylinder billigt som är lätt skuren, Vet ej om det är alu, eller gjutjärn, Om de e gjutjärn är det väl bara att borra upp loppet lite? Och då måste man väl köpa en kolv som passar i det nya loppet när man ha borrat upp det eller?

Postat: 1 april 2008, 16:06
av derbi_9205
hejpa alla :p
tips på nön bra cylinder vill hälst inte byta vev.. tänkte på en sp cylinder.
så blir denna setup kanske... :
metrakit sp 70 cylinder
21mm fögasare
malossi mhr rör
vad tycker ni om de.. behöver ja byta vev..??? skriv gärna förslag om nön annan bra setup te min Derbi 05.
Postat: 1 april 2008, 16:41
av yamaharidermana
insug.membran,kopplingsjädrar lammel´er
Postat: 1 april 2008, 16:44
av derbi_9205
mm da mana :p
Postat: 2 april 2008, 08:05
av Wiesel
TheMTdude skrev:men jag moste väll kunna använda samma kolv till 50cc 5,5hkk som jag har till vanliga 50cc
Funkar alldeles utmärkt med orginalkolven till 5,5hk på en Honda Mt5.
Den lilla effekten som sitter i dom cylindrarna sitter bara i portarna och durationen. Inget större lopp i cylindern.
MVH/Danne
Postat: 6 april 2008, 01:51
av Xerove
någon som vet om manston cylindern är en midrace? många som säger att det är en hyper
och kan man ha 28mm förgasare till eller blir det förstort så man ska satsa på en 24?
Postat: 6 april 2008, 11:18
av Henry
Xerove skrev:någon som vet om manston cylindern är en midrace? många som säger att det är en hyper
och kan man ha 28mm förgasare till eller blir det förstort så man ska satsa på en 24?
Vanliga manston är hyper, ja.