Sida 8 av 16

Postat: 28 februari 2012, 18:00
av DiNozzan
Grymmaste på tsr någonsin och kommer vara ett bra tag frammåt! Bra jobbat!

Postat: 28 februari 2012, 18:07
av Boomer
DiNozzan skrev:Grymmaste på tsr någonsin och kommer vara ett bra tag frammåt! Bra jobbat!
Hoppas han uppnår samma status som DooD :)

Postat: 28 februari 2012, 18:23
av TechnoMen
Boomer skrev:
DiNozzan skrev:Grymmaste på tsr någonsin och kommer vara ett bra tag frammåt! Bra jobbat!
Hoppas han uppnår samma status som DooD :)
Bara han inte kör ihjäl sig.. :/

Annars jävligt fin maskin det där..! :)

Postat: 2 mars 2012, 16:56
av bencsik
Sätt en fullflödare från en bil så dämpar det nog tillräckligt bra utan att strypa ;-)

Postat: 2 mars 2012, 17:13
av GreckE
har han slutat uppdatera? :O

Postat: 3 mars 2012, 08:44
av HHR
Idag blir det bänkning!

Postat: 3 mars 2012, 10:38
av Axel
FILM är ett måste då.

Postat: 3 mars 2012, 10:47
av Mattyyy
Perra hör av dig till mig angående quaden!

Postat: 3 mars 2012, 21:41
av Perra.S
Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.

Sen upptäcktes nästa problem. Röret är alldeles för högvarvigt för den lilla area som det är på avgasporten så det blir bara en massa varv men ingen effekt att tala om. Så lösningen får bli ett nytt rör med lite lägre varv samt att jag ska se hur mkt mer area det går att få till på avgasporten utan att höjja den något större.

Men varvade gjorde det iaf, vi loggade en bit över 18 000 rpm.

Bild

Stort tack till Hampus med för tiden i bänken och svarvning av variatorvikter m.m ;)

Postat: 3 mars 2012, 21:47
av Boomer
Perra.S skrev:Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.

Sen upptäcktes nästa problem. Röret är alldeles för högvarvigt för den lilla area som det är på avgasporten så det blir bara en massa varv men ingen effekt att tala om. Så lösningen får bli ett nytt rör med lite lägre varv samt att jag ska se hur mkt mer area det går att få till på avgasporten utan att höjja den något större.

Men varvade gjorde det iaf, vi loggade en bit över 18 000 rpm.

Bild

Stort tack till Hampus med för tiden i bänken och svarvning av variatorvikter m.m ;)
Bättre lycka nästa gång ;)
Ett riktigt monster!!\m/

Postat: 3 mars 2012, 21:48
av anton96
slirade bakhjulet? ser lite slitet ut :p

Postat: 3 mars 2012, 22:05
av TechnoMen
Det där är ett monster..! :) men bättre lycka nästa gång.. :)

Men jag vill ändå ha en film nästa gång! :lol:

Postat: 3 mars 2012, 22:44
av Axel
att ni int fixade eeeen film..........

Postat: 4 mars 2012, 00:51
av KarlssoN^
Perra.S skrev:Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.

Sen upptäcktes nästa problem. Röret är alldeles för högvarvigt för den lilla area som det är på avgasporten så det blir bara en massa varv men ingen effekt att tala om. Så lösningen får bli ett nytt rör med lite lägre varv samt att jag ska se hur mkt mer area det går att få till på avgasporten utan att höjja den något större.

Men varvade gjorde det iaf, vi loggade en bit över 18 000 rpm.

Bild

Stort tack till Hampus med för tiden i bänken och svarvning av variatorvikter m.m ;)

porta den till 80-85%/Borr, mer än så kan du nog inte köra med.

Postat: 9 mars 2012, 20:14
av Perra.S
Byggt nytt rör idag, 12500rpm samt bredare register. Börjar f.ö bli dags att inhandla en tig-svets, blir så fruktansvärt fult med MIG..

Hade slut på rör till stinger, kommer till veckan.
Bild

Postat: 9 mars 2012, 20:15
av TrueBorn
Perra.S skrev:Byggt nytt rör idag, 12500rpm samt bredare register. Börjar f.ö bli dags att inhandla en tig-svets, blir så fruktansvärt fult med MIG..

Hade slut på rör till stinger, kommer till veckan.
Bild
Lust att göra ett rör till mig :roll:

Postat: 9 mars 2012, 20:29
av TechnoMen
Perra.S skrev:Byggt nytt rör idag, 12500rpm samt bredare register. Börjar f.ö bli dags att inhandla en tig-svets, blir så fruktansvärt fult med MIG..

Hade slut på rör till stinger, kommer till veckan.
Bild
När ska du köra igen då? :)

Postat: 9 mars 2012, 21:58
av Perra.S
TrueBorn skrev:Lust att göra ett rör till mig :roll:
Visst, dock blir inte svetsarna snyggare än vad de är på bilden ;) Skicka pm om du är seriös så tar vi allt där.

TechnoMen skrev:När ska du köra igen då? :)
Vet ej, vore kul om det gick nästa helg men det återstår att se.

Postat: 9 mars 2012, 21:59
av meckARN96
går lite segt men faan så ballt asså! :D

Postat: 9 mars 2012, 22:25
av Perra.S
meckARN96 skrev:går lite segt men faan så ballt asså! :D
Segt? Har ju byggt en hel hojj från bara ett motorblock och framgaffel på under 2 månader :lol:

Postat: 9 mars 2012, 22:28
av difaren
Perra.S skrev:
meckARN96 skrev:går lite segt men faan så ballt asså! :D
Segt? Har ju byggt en hel hojj från bara ett motorblock och framgaffel på under 2 månader :lol:

Exakt.. ska jag vara ärlig så har detta varit ett utav dem mest aktiva under sån kort tid.. och inte är det något "styling-projekt" som man kan sätta dit alla delar på 1 dag.. utan detta är ju ett Turbo-bygge på 2T som inte är så vanligt.. MECKARN!

Tänk lite innan du skriver något.


Riktigt bra projekt!

Postat: 9 mars 2012, 22:29
av Mattyyy
[spoiler]
Perra.S skrev:Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.

Sen upptäcktes nästa problem. Röret är alldeles för högvarvigt för den lilla area som det är på avgasporten så det blir bara en massa varv men ingen effekt att tala om. Så lösningen får bli ett nytt rör med lite lägre varv samt att jag ska se hur mkt mer area det går att få till på avgasporten utan att höjja den något större.

Men varvade gjorde det iaf, vi loggade en bit över 18 000 rpm.

Bild[/spoiler]

Stort tack till Hampus med för tiden i bänken och svarvning av variatorvikter m.m ;)
Skulle du kunna skicka den bilden i högre upplösning? T.ex 1680 x 1550 eller högre behöver ny bakgrundsbild

Postat: 9 mars 2012, 23:14
av Perra.S
Mattyyy skrev: Skulle du kunna skicka den bilden i högre upplösning? T.ex 1680 x 1550 eller högre behöver ny bakgrundsbild
Har den i 4288x2848 men hittar ingen sida som inte skalar ner den =/ photobucket blir bara 1024.

tinypic blir dock 1599×1062
http://i39.tinypic.com/2j0z252.jpg

Säg till om du hittar ngn sida som inte skalar ner så laddar jag upp den där.

Postat: 9 mars 2012, 23:27
av meckARN96
difaren skrev:
Perra.S skrev:
meckARN96 skrev:går lite segt men faan så ballt asså! :D
Segt? Har ju byggt en hel hojj från bara ett motorblock och framgaffel på under 2 månader :lol:

Exakt.. ska jag vara ärlig så har detta varit ett utav dem mest aktiva under sån kort tid.. och inte är det något "styling-projekt" som man kan sätta dit alla delar på 1 dag.. utan detta är ju ett Turbo-bygge på 2T som inte är så vanligt.. MECKARN!

Tänk lite innan du skriver något.


Riktigt bra projekt!

nejnejnej! det var inte så jag menade! :shock: menade att det har varit asbra och nu när hela projektet har nått sitt klimax så har det tagit lite längre tid jämfört med hur mycket han har hunnit med tidigare! Fast kan hålla med om jag inte hade alla hästar hemma när jag skrev det.. TV-shop hade förgiftat mig med sin "aire brah", jag har varit sjuk och hemma hela veckan.. jaja förlåt :cry:

Postat: 10 mars 2012, 14:40
av Hugge66
Perra.S skrev:
Mattyyy skrev: Skulle du kunna skicka den bilden i högre upplösning? T.ex 1680 x 1550 eller högre behöver ny bakgrundsbild
Har den i 4288x2848 men hittar ingen sida som inte skalar ner den =/ photobucket blir bara 1024.

tinypic blir dock 1599×1062
http://i39.tinypic.com/2j0z252.jpg

Säg till om du hittar ngn sida som inte skalar ner så laddar jag upp den där.

ska väll gå och skicka med ngt program elr via email m.m?

Postat: 10 mars 2012, 14:42
av Börniee
Faan vilket nice projekt:-D

Postat: 10 mars 2012, 14:58
av potog
Tror den kommer att gå mycket bättre med det nya röret!
Om du inte vill höja porten så är det väl bara å brädda den då? :)

Du kan ju köpa ett rör som är anpassat för cylindern å modda ditt?:)

Postat: 10 mars 2012, 20:34
av Perra.S
potog skrev:Tror den kommer att gå mycket bättre med det nya röret!
Om du inte vill höja porten så är det väl bara å brädda den då? :)

Du kan ju köpa ett rör som är anpassat för cylindern å modda ditt?:)
Den kommer både höjjas och breddas, men först ska den testas standard.
Nja köperör går helt bort.


Fixxat avgasrör idag så nu slipper det skvätta så jävulskt med olja överallt, fick ju tvätta väggen förra helgen efter man var klar i bromsrummet.
Skulle även byggt nytt plenum men hade tydligen slut på plåt i rätt tjocklek så det får bli ngn annan dag.

Bild

Postat: 10 mars 2012, 21:16
av TechnoMen
Perra.S skrev:
potog skrev:Tror den kommer att gå mycket bättre med det nya röret!
Om du inte vill höja porten så är det väl bara å brädda den då? :)

Du kan ju köpa ett rör som är anpassat för cylindern å modda ditt?:)
Den kommer både höjjas och breddas, men först ska den testas standard.
Nja köperör går helt bort.


Fixxat avgasrör idag så nu slipper det skvätta så jävulskt med olja överallt, fick ju tvätta väggen förra helgen efter man var klar i bromsrummet.
Skulle även byggt nytt plenum men hade tydligen slut på plåt i rätt tjocklek så det får bli ngn annan dag.

Bild
Nice, lycka till! :)

Postat: 10 mars 2012, 21:21
av Demuz
älskar dehär projektet!! :D så sjukt grymt bygge och du verkar väldigt kunnig också!

hoppas du får allt och lira bra med varann och att vi får se en film på det hela snart :wink: lycka till!

Postat: 12 mars 2012, 21:37
av Perra.S
Byggt nytt plenum idag med fullradietratt. Eller ja, egentligen har jag byggt två plenum för jag byggde fel först, svetsade igen hela och glömde av att jag skulle ha in en tratt med..

Blev lite större än det förra med, ca. 1.2 liter nu.

Bild

Bild

Bild

Postat: 12 mars 2012, 21:42
av HondaPojkeN
Perra.S skrev:Byggt nytt plenum idag med fullradietratt. Eller ja, egentligen har jag byggt två plenum för jag byggde fel först, svetsade igen hela och glömde av att jag skulle ha in en tratt med..

Blev lite större än det förra med, ca. 1.2 liter nu.

Bild

Bild

Bild
Fint! men måste fråga, Hur fan har du tid ?! :D du jobbar ju mycket på den och även snabbt :)

Postat: 12 mars 2012, 22:02
av Perra.S
HondaPojkeN skrev:Fint! men måste fråga, Hur fan har du tid ?! :D du jobbar ju mycket på den och även snabbt :)
Läser egentligen till byggnadsingenjör men har tagit studieuppehåll fram tills hösten och nu är jag bara timanställd på Volvo Aero så när jag inte jobbar där så byggs det i garaget :)

Postat: 12 mars 2012, 22:10
av draclover
e det möjligt att du skulle bygga ett rör för matrial pengar ? om du nu kan för det ska ju vara till en stående peugeot motor ? betalar givetvis frakt också o kanske om du vill ha lite pengar för jobbet :-) skulle bli glad om det gick och ordna kan man kanske ta ditt mobilnummer o smsa ? :-) ps grymt projekt bästa på länge suttit varje dag o kollat o hoppats på update anars har jag kollat på det om o om igen ! 8) :P

Postat: 12 mars 2012, 22:35
av meckARN96
Sjukt nice!