Sida 67 av 88

Postat: 10 maj 2011, 16:24
av siiimooon
makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace? :D
Sport, inte mer.

Postat: 10 maj 2011, 16:34
av SickRazer
siiimooon skrev:
makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace? :D
Sport, inte mer.
Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...

Postat: 10 maj 2011, 16:59
av siiimooon
SickRazer skrev:
siiimooon skrev:
makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace? :D
Sport, inte mer.
Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...
Då är du fel ute, dom är till 39mm.
Och dom är bara Sport oavsett vad dom är till för slag.

Postat: 10 maj 2011, 17:00
av SickRazer
siiimooon skrev:
SickRazer skrev:
siiimooon skrev: Sport, inte mer.
Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...
Då är du fel ute, dom är till 39mm.
Och dom är bara Sport oavsett vad dom är till för slag.
ok.

Postat: 12 maj 2011, 20:17
av Joppan64
Vad tror ni om den här cylindern: http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml ?
Edit: Ähh forskade lite och det är ju en top performance 74cc med annat namn..


Airsal Sport 70cc VS Barikit 74cc VS Metrakit SP 70cc
...med org vev, thrower, 21 förgasare.

Postat: 14 maj 2011, 19:29
av wille95
är det STOR skillnad på en bk 74 vs mk sp 70

i effektregistert?

Postat: 14 maj 2011, 19:42
av SickRazer
wille95 skrev:är det STOR skillnad på en bk 74 vs mk sp 70

i effektregistert?
Inte så stor, men mk sp är en midrace cylinder och bk 74 är sport så sp liggrer nog först i registret. Men det beror helt på resten av setupen och eventuell portning. Man kan lika gärna få en bk 74 att gå bättre än en sp, så svårt är det inte. Finns en som har med portning på en bk 70 fått den att nå bättre register än en oportad mhr. Samma gäller andra sport cylindrar

Postat: 14 maj 2011, 23:34
av siiimooon
wille95 skrev:är det STOR skillnad på en bk 74 vs mk sp 70

i effektregistert?
Inte stor skillnad, SP är ganska slö..

Postat: 15 maj 2011, 18:30
av hannesboey
Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en

http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml

eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231

Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.

Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?

Postat: 15 maj 2011, 18:50
av smdavve
Hej jag har en Roxon duel sm 07. Måste man byta vev om man har barikit 70cc culatin racing?

Postat: 15 maj 2011, 21:48
av SickRazer
hannesboey skrev:Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en

http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml

eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231

Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.

Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
Till 80ccn står det att det är bäst att byta vevparti men det behöver du inte till Airsal 70cc. Jag skulle rekommendera 70cc, effektör och större förgasare, kommer inte gå speciellt bra med originalröret men det funkar med originalföggen också. Ska du ha större förgasare så kör med sportluftfilter också eller öppen förgasare.

Postat: 15 maj 2011, 23:11
av siiimooon
hannesboey skrev:Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en

http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml

eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231

Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.

Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
Dom är förmodligen väldigt lika, inte speciellt vassa någon av dom.
smdavve skrev:Hej jag har en Roxon duel sm 07. Måste man byta vev om man har barikit 70cc culatin racing?
Nej, det måste du inte.

Postat: 15 maj 2011, 23:48
av Joppan64
hannesboey skrev:Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en

http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml

eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231

Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.

Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
Tja, jag har beställt en Dr Evolution cylinder och kan ju berätta sen om den går nå bra :) och den är på 73.5cc, inte 80cc.

Postat: 22 maj 2011, 12:52
av TheMidnightRider
Ska beställa ny cylinder och jag undrart hur stor skillnad en 65 cc gör mot en 5,5 hk 50cc på en dt50mx

Postat: 22 maj 2011, 16:40
av SickRazer
TheMidnightRider skrev:Ska beställa ny cylinder och jag undrart hur stor skillnad en 65 cc gör mot en 5,5 hk 50cc på en dt50mx
Om jag säger såhär :: 50cc = 5,5hk // 65cc = upp mot 9hk beroende på resten av setupen.

Vilken väljer du?

Postat: 22 maj 2011, 16:56
av siiimooon
TheMidnightRider skrev:Ska beställa ny cylinder och jag undrart hur stor skillnad en 65 cc gör mot en 5,5 hk 50cc på en dt50mx
Den blir något starkare på låga varv med 65cc, men den är fortfarande bland det absolut tråkigaste man kan köra..

Postat: 22 maj 2011, 22:41
av maxbre
Är Metarkit SP 70cc cylindern bättre än Arisal 70cc Racing cylindern?

Postat: 25 maj 2011, 18:17
av stektkorv

Postat: 25 maj 2011, 18:51
av siiimooon
maxbre skrev:Är Metarkit SP 70cc cylindern bättre än Arisal 70cc Racing cylindern?
Den håller lite bättre, men effektmässigt skiljer det inte så värst mycket, men visst märker man lite skillnad..
stektkorv skrev:http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 4006.phtml

värt att köpa? :) blir ju en billig peng för fina grejjor.
Veven är bra, cylindern har jag inte sett någon film på än dock.

Postat: 25 maj 2011, 19:15
av ml65
kör med den ``80in´´ och sedan underliggande tk och sen 19mm , går helt ok , vet inte vad den gör i topp men räcker till bruks och lite till .

Rieju RRX

Postat: 26 maj 2011, 12:31
av Swe2FX
vad bör jag ha för cylinder på min Rieju RRX 06 om jag kör med ett turbo kit trimrör?
Helst ska det inte kosta för mycket. =)

Re: Rieju RRX

Postat: 26 maj 2011, 16:24
av siiimooon
Swe2FX skrev:vad bör jag ha för cylinder på min Rieju RRX 06 om jag kör med ett turbo kit trimrör?
Helst ska det inte kosta för mycket. =)
Jag körde på Barikit 74cc tillsammans med Turbokit och 21mm förgasare, den gick helt okej!

Postat: 5 juni 2011, 14:02
av beta1994
hej jag funderar på en airsal 70 sport till min beta är dom prisvärda och håller dom bra? :)
Tackar för snabbt svar :D

Postat: 5 juni 2011, 14:43
av wille95
beta1994 skrev:hej jag funderar på en airsal 70 sport till min beta är dom prisvärda och håller dom bra? :)
Tackar för snabbt svar :D
den håller bra om du kör in den rätt och bestyckar rätt

Postat: 5 juni 2011, 16:39
av beta1994
Tack wille95 :) men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc? :)

Postat: 6 juni 2011, 18:32
av kr002
Tjenare!

Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?

Skulle uppskatta svar! :)

Postat: 6 juni 2011, 20:21
av siiimooon
beta1994 skrev:Tack wille95 :) men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc? :)
Inte om den fungerar.
kr002 skrev:Tjenare!

Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?

Skulle uppskatta svar! :)
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.

Postat: 7 juni 2011, 15:23
av kr002
siiimooon skrev:
beta1994 skrev:Tack wille95 :) men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc? :)
Inte om den fungerar.
kr002 skrev:Tjenare!

Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?

Skulle uppskatta svar! :)
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.
Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.

Postat: 7 juni 2011, 15:38
av jonne17
om jag ska köpa en en airsal 73cc cylinder,ska jag byta vev eller något annat lager då?

Postat: 7 juni 2011, 17:41
av siiimooon
kr002 skrev:
siiimooon skrev:
beta1994 skrev:Tack wille95 :) men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc? :)
Inte om den fungerar.
kr002 skrev:Tjenare!

Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?

Skulle uppskatta svar! :)
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.
Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.
Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.

Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.

Postat: 7 juni 2011, 19:17
av kr002
siiimooon skrev:
kr002 skrev:
siiimooon skrev: Inte om den fungerar.
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.
Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.
Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.

Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.
Okej tack för svaret! då var det nog lite mer jobb än jag trodde... Kan du rekomendera något i liknande prisklass som inte är för häftigt för farsan? :) Skulle vart bra med något som inte farsan tycker är för "häftigt" då han redan tycker att den går som fan, men jag har bara Ett MK thrower på.

Postat: 7 juni 2011, 19:35
av siiimooon
kr002 skrev:
siiimooon skrev:
kr002 skrev: Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.
Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.

Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.
Okej tack för svaret! då var det nog lite mer jobb än jag trodde... Kan du rekomendera något i liknande prisklass som inte är för häftigt för farsan? :) Skulle vart bra med något som inte farsan tycker är för "häftigt" då han redan tycker att den går som fan, men jag har bara Ett MK thrower på.
En Airsal 70cc, varvar inte mera men man känner stor skillnad på draget, har du tur så kan du få något litet res till och med.

Postat: 13 juni 2011, 21:44
av kr002
Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!


MvH :kasper

Postat: 13 juni 2011, 21:49
av ValoPallo
kr002 skrev:Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!


MvH :kasper
Om den går bra? Klockrent att du frågar nu när du har köpt den :P
Skruva på och kör en runda!
Men men, det är ju 70 cc, så nog borde den ju ha lite riv i alla fall?

Postat: 13 juni 2011, 22:25
av kr002
ValoPallo skrev:
kr002 skrev:Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!


MvH :kasper
Om den går bra? Klockrent att du frågar nu när du har köpt den :P
Skruva på och kör en runda!
Men men, det är ju 70 cc, så nog borde den ju ha lite riv i alla fall?

hehe ja så tänkte jag med :) har 50cc å 70cc samma topplock eller? :) eftersom att den var lite fel på det....