Postat: 10 maj 2011, 16:24
Sport, inte mer.makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://www.twostrokerider.se/forum/
Sport, inte mer.makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace?
Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...siiimooon skrev:Sport, inte mer.makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace?
Då är du fel ute, dom är till 39mm.SickRazer skrev:Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...siiimooon skrev:Sport, inte mer.makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace?
ok.siiimooon skrev:Då är du fel ute, dom är till 39mm.SickRazer skrev:Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...siiimooon skrev: Sport, inte mer.
Och dom är bara Sport oavsett vad dom är till för slag.
Inte så stor, men mk sp är en midrace cylinder och bk 74 är sport så sp liggrer nog först i registret. Men det beror helt på resten av setupen och eventuell portning. Man kan lika gärna få en bk 74 att gå bättre än en sp, så svårt är det inte. Finns en som har med portning på en bk 70 fått den att nå bättre register än en oportad mhr. Samma gäller andra sport cylindrarwille95 skrev:är det STOR skillnad på en bk 74 vs mk sp 70
i effektregistert?
Inte stor skillnad, SP är ganska slö..wille95 skrev:är det STOR skillnad på en bk 74 vs mk sp 70
i effektregistert?
Till 80ccn står det att det är bäst att byta vevparti men det behöver du inte till Airsal 70cc. Jag skulle rekommendera 70cc, effektör och större förgasare, kommer inte gå speciellt bra med originalröret men det funkar med originalföggen också. Ska du ha större förgasare så kör med sportluftfilter också eller öppen förgasare.hannesboey skrev:Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231
Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.
Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
Dom är förmodligen väldigt lika, inte speciellt vassa någon av dom.hannesboey skrev:Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231
Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.
Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
Nej, det måste du inte.smdavve skrev:Hej jag har en Roxon duel sm 07. Måste man byta vev om man har barikit 70cc culatin racing?
Tja, jag har beställt en Dr Evolution cylinder och kan ju berätta sen om den går nå brahannesboey skrev:Jag har en Rieju rrx 06a.
Ska man köpa en
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231
Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.
Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
Om jag säger såhär :: 50cc = 5,5hk // 65cc = upp mot 9hk beroende på resten av setupen.TheMidnightRider skrev:Ska beställa ny cylinder och jag undrart hur stor skillnad en 65 cc gör mot en 5,5 hk 50cc på en dt50mx
Den blir något starkare på låga varv med 65cc, men den är fortfarande bland det absolut tråkigaste man kan köra..TheMidnightRider skrev:Ska beställa ny cylinder och jag undrart hur stor skillnad en 65 cc gör mot en 5,5 hk 50cc på en dt50mx
Den håller lite bättre, men effektmässigt skiljer det inte så värst mycket, men visst märker man lite skillnad..maxbre skrev:Är Metarkit SP 70cc cylindern bättre än Arisal 70cc Racing cylindern?
Veven är bra, cylindern har jag inte sett någon film på än dock.stektkorv skrev:http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 0114.phtml
http://www.cykelkraft.se/ProduktInforma ... 4006.phtml
värt att köpa?blir ju en billig peng för fina grejjor.
Jag körde på Barikit 74cc tillsammans med Turbokit och 21mm förgasare, den gick helt okej!Swe2FX skrev:vad bör jag ha för cylinder på min Rieju RRX 06 om jag kör med ett turbo kit trimrör?
Helst ska det inte kosta för mycket. =)
den håller bra om du kör in den rätt och bestyckar rättbeta1994 skrev:hej jag funderar på en airsal 70 sport till min beta är dom prisvärda och håller dom bra?![]()
Tackar för snabbt svar
Inte om den fungerar.beta1994 skrev:Tack wille95men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc?
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.kr002 skrev:Tjenare!
Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?
Skulle uppskatta svar!
Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.siiimooon skrev:Inte om den fungerar.beta1994 skrev:Tack wille95men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc?
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.kr002 skrev:Tjenare!
Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?
Skulle uppskatta svar!
Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.kr002 skrev:Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.siiimooon skrev:Inte om den fungerar.beta1994 skrev:Tack wille95men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc?
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.kr002 skrev:Tjenare!
Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?
Skulle uppskatta svar!
Okej tack för svaret! då var det nog lite mer jobb än jag trodde... Kan du rekomendera något i liknande prisklass som inte är för häftigt för farsan?siiimooon skrev:Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.kr002 skrev:Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.siiimooon skrev: Inte om den fungerar.
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.
Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.
En Airsal 70cc, varvar inte mera men man känner stor skillnad på draget, har du tur så kan du få något litet res till och med.kr002 skrev:Okej tack för svaret! då var det nog lite mer jobb än jag trodde... Kan du rekomendera något i liknande prisklass som inte är för häftigt för farsan?siiimooon skrev:Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.kr002 skrev: Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.
Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.Skulle vart bra med något som inte farsan tycker är för "häftigt" då han redan tycker att den går som fan, men jag har bara Ett MK thrower på.
Om den går bra? Klockrent att du frågar nu när du har köpt denkr002 skrev:Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!
MvH :kasper
ValoPallo skrev:Om den går bra? Klockrent att du frågar nu när du har köpt denkr002 skrev:Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!
MvH :kasper
Skruva på och kör en runda!
Men men, det är ju 70 cc, så nog borde den ju ha lite riv i alla fall?