Sida 63 av 93
Postat: 19 april 2011, 22:39
av some guy
tja
setup
mh thrower
org förgasare 12mm dellorto
luftburk
50cc original cylinder
moppe mh furia
sittter 75 i nu men förra ägaren tog bort choken för att den skulle få mer soppa...det e ju fusk tkr så jag tänkte ställa in den ordentligt...
Postat: 19 april 2011, 23:00
av derbi_senda93
friberg skrev:hej ! jag har en Rieju drac rr men ska nog köpa ett tk rör och behöver man gå upp i storlekar i munstycket då ? om man ska ha plugg ?

Ska du köra med pluggen i så behöver du inte byta upp i munstycke. Dock kommer den gå skit! Bara en varning
some guy skrev:tja
setup
mh thrower
org förgasare 12mm dellorto
luftburk
50cc original
moppe mh furia
sittter 75 i nu men förra ägaren tog bort choken för att den skulle få mer soppa...det e ju fusk tkr så jag tänkte ställa in den ordentligt...
Den får ju inte mer bensin av att man tar bort choken? Går den bra så hade jag inte rört nåt.
furia<333 skrev:jag har en furia 02:a den går dåligt på 1 växel och på 6:an på 1 så lixom hackar den sig fram och på 6an så saktar den in och dör nästa ?? beror de på munstycke elle?? funderade på om de är lågfartsmunstycke som behövs bytas och huvudmunstycke... har underliggande tk 12,5 och sportluftsfilter ...vad skulle jag behöva ha för munstycke har 94 nu ska jag upp elle ner i storlek ?
Vet du möjligtvis vad originalmunstycket är för storlek? Lågfartsmunstycke är inget man behöver byta oftast. Går den bra på resterande växlar? Kika på tändstiftets färg efter du kört fullgas på några växlar!
Postat: 19 april 2011, 23:04
av some guy
den böar på låga varv men ändå går den runt 70-80...det känns som den går orent
Postat: 19 april 2011, 23:04
av furia<333
Derbi_senda93 skrev:friberg skrev:hej ! jag har en Rieju drac rr men ska nog köpa ett tk rör och behöver man gå upp i storlekar i munstycket då ? om man ska ha plugg ?

Ska du köra med pluggen i så behöver du inte byta upp i munstycke. Dock kommer den gå skit! Bara en varning
some guy skrev:tja
setup
mh thrower
org förgasare 12mm dellorto
luftburk
50cc original
moppe mh furia
sittter 75 i nu men förra ägaren tog bort choken för att den skulle få mer soppa...det e ju fusk tkr så jag tänkte ställa in den ordentligt...
Den får ju inte mer bensin av att man tar bort choken? Går den bra så hade jag inte rört nåt.
furia<333 skrev:jag har en furia 02:a den går dåligt på 1 växel och på 6:an på 1 så lixom hackar den sig fram och på 6an så saktar den in och dör nästa ?? beror de på munstycke elle?? funderade på om de är lågfartsmunstycke som behövs bytas och huvudmunstycke... har underliggande tk 12,5 och sportluftsfilter ...vad skulle jag behöva ha för munstycke har 94 nu ska jag upp elle ner i storlek ?
Vet du möjligtvis vad originalmunstycket är för storlek? Lågfartsmunstycke är inget man behöver byta oftast. Går den bra på resterande växlar? Kika på tändstiftets färg efter du kört fullgas på några växlar!
orginal va 48 ..ja alla andra växlar funkar utmärkt,,ja det har ja gjort
Postat: 19 april 2011, 23:12
av Vivaadam
Vivacity
Stage6 pro replica
Sportluft
Postat: 19 april 2011, 23:27
av derbi_senda93
some guy skrev:den böar på låga varv men ändå går den runt 70-80...det känns som den går orent
Böar den så går den antagligen orent. Testa att skruva in luftskruven 1-2 varv, ta ett halvt varv i taget och kör emellan. På låga varv är det inte huvudmunstycket som sköter bensintillförseln.
furia<333 skrev:orginal va 48 ..ja alla andra växlar funkar utmärkt,,ja det har ja gjort
Att gå upp i 46 storlekar med bara trimrör och sportluftfilter känns liiite mycket! Antar att den måste bluddra och hacka som fan..
Gå ner till 85 och prova, hade jag gjort!
Vivaadam skrev:Vivacity
Stage6 pro replica
Sportluft
Fel forum, posta i Scooter-delen.
Postat: 20 april 2011, 07:10
av Ztraand
Tjena har strypt av EGR:en, och bytt till malossi membran, hur många storlekar måste jag gå upp?
Han får inte bensin på full gas.
Postat: 20 april 2011, 07:39
av friberg
Derbi_senda93 skrev:friberg skrev:hej ! jag har en Rieju drac rr men ska nog köpa ett tk rör och behöver man gå upp i storlekar i munstycket då ? om man ska ha plugg ?

Ska du köra med pluggen i så behöver du inte byta upp i munstycke. Dock kommer den gå skit! Bara en varning
haha

kanske kan borra upp pluggjävlen ist

får inte trimma för pappa xD
Postat: 20 april 2011, 10:32
av 2stroke4ever
Ztraand skrev:Tjena har strypt av EGR:en, och bytt till malossi membran, hur många storlekar måste jag gå upp?
Han får inte bensin på full gas.
om den inte får soppa och dör så gå upp ca 15. sen testar du dig fram. läs på stiftet!
Postat: 20 april 2011, 15:23
av Albino
Derbi Senda sm 04
Gianelli 2t
12 - 53
vilket munstycke tror ni?
orginal var 67
Postat: 20 april 2011, 16:41
av Ztraand
2stroke4ever skrev:Ztraand skrev:Tjena har strypt av EGR:en, och bytt till malossi membran, hur många storlekar måste jag gå upp?
Han får inte bensin på full gas.
om den inte får soppa och dör så gå upp ca 15. sen testar du dig fram. läs på stiftet!
inte 15 väl?:O Det är väl typ 10 om man har strypt av pluggen?
Postat: 20 april 2011, 17:20
av 2stroke4ever
lär er att man aldrig kan säga via internet, dör den när den är varm vid snabbt pådrag så byt upp ca 15 storlekar, lira där efter med olika munstycken, sådana hära saker tar tid, lätt värt det!
Postat: 20 april 2011, 17:35
av kobbstar
Rieju Drac rr 50 00/02, tk rör lacada 13-53 drev, vilket munstycke ungefär?
Postat: 20 april 2011, 22:37
av furiaN48
MH Furia
-Turbokit Lacada
-12/53
-70 orginal men 76 nu
jag hade tänkt och byta till 17,5 mm förgasare istället för 12 mm vad för munstycke ska jag ha på 17,5 förgasaren då?
Postat: 20 april 2011, 23:22
av derbi_senda93
Albino skrev:Derbi Senda sm 04
Gianelli 2t
12 - 53
vilket munstycke tror ni?
orginal var 67
Gå upp till 85 och gå neråt om det behövs!
Postat: 20 april 2011, 23:26
av furia<333
furiaN48 skrev:MH Furia
-Turbokit Lacada
-12/53
-70 orginal men 76 nu
jag hade tänkt och byta till 17,5 mm förgasare istället för 12 mm vad för munstycke ska jag ha på 17,5 förgasaren då?
vrf äns byta förgasare??
Postat: 21 april 2011, 10:49
av jollepoppen1337
Rieju mrx 06-
Tk urpluggad
Org förgasare
Stage6 filter
Postat: 21 april 2011, 21:50
av furiaN48
furia<333 skrev:furiaN48 skrev:MH Furia
-Turbokit Lacada
-12/53
-70 orginal men 76 nu
jag hade tänkt och byta till 17,5 mm förgasare istället för 12 mm vad för munstycke ska jag ha på 17,5 förgasaren då?
vrf äns byta förgasare??
Fel svar
Postat: 23 april 2011, 18:44
av kobbstar
Rieju drac 50 rr 02
Tjena har beställt ett giannelli 2t rör + ljuddämpare, har 11-53 drevning på just nu med ett 76 munstycke, resten på mopeden är original. Vilket munstycke bör jag skaffa melln 80-85 nånstans eller?
En liten extra fråga om någon behagar, vilken drevning borde vara den bästa för detta systemet? (Inget sportluftfilter/andra småsaker osv)
Postat: 24 april 2011, 01:40
av furia<333
kobbstar skrev:Rieju drac 50 rr 02
Tjena har beställt ett giannelli 2t rör + ljuddämpare, har 11-53 drevning på just nu med ett 76 munstycke, resten på mopeden är original. Vilket munstycke bör jag skaffa melln 80-85 nånstans eller?
En liten extra fråga om någon behagar, vilken drevning borde vara den bästa för detta systemet? (Inget sportluftfilter/andra småsaker osv)
jag tror du behöver gå upp minst 20 storlekar i munstycke!!
speedfight
Postat: 24 april 2011, 11:04
av patric29
Har en speedfight med dragen v-ring och luftplugg, och ska sätta på ett gianelli reverse, någon som har en aning om hur stort munstycke jag ska ha?

(bytte från 52 till 55 när jag tog bort luftpluggen)
Postat: 26 april 2011, 18:10
av kobbstar
furia<333 skrev:kobbstar skrev:Rieju drac 50 rr 02
Tjena har beställt ett giannelli 2t rör + ljuddämpare, har 11-53 drevning på just nu med ett 76 munstycke, resten på mopeden är original. Vilket munstycke bör jag skaffa melln 80-85 nånstans eller?
En liten extra fråga om någon behagar, vilken drevning borde vara den bästa för detta systemet? (Inget sportluftfilter/andra småsaker osv)
jag tror du behöver gå upp minst 20 storlekar i munstycke!!
Så stort verkligen? Måste man byta låg-munstycke också? det är ett låg-mellan varvigt rör.
Postat: 26 april 2011, 18:15
av Roberto
Derbi Senda sm-04
Mk thrower
13/53
Vilken munstycke runt 75-82 ?
Postat: 28 april 2011, 15:41
av Gurthorch
Tjena, har en Gilera Smt av årsmodell 2010. Tänkte köpa turbokit lacada till den, vilken storlek ska jag ha på munstycke ungefär?
Postat: 1 maj 2011, 00:59
av izaackio
Tjenare, har en 03 Rieju drac med:
Org. urpluggat rör
13/52 drevning
Sportluftfilter
Passande munstycke? Har 100 nu men på fullgas "böar" den.
Postat: 1 maj 2011, 13:13
av furia<333
izaackio skrev:Tjenare, har en 03 Rieju drac med:
Org. urpluggat rör
13/52 drevning
Sportluftfilter
Passande munstycke? Har 100 nu men på fullgas "böar" den.
gå ner i storlek !! typ 90
Postat: 1 maj 2011, 13:14
av Danne
furia<333 skrev:izaackio skrev:Tjenare, har en 03 Rieju drac med:
Org. urpluggat rör
13/52 drevning
Sportluftfilter
Passande munstycke? Har 100 nu men på fullgas "böar" den.
gå ner i storlek !! typ 90
om den böar så har han för litet munstycke
Postat: 1 maj 2011, 13:15
av furia<333
Born2Ride skrev:furia<333 skrev:izaackio skrev:Tjenare, har en 03 Rieju drac med:
Org. urpluggat rör
13/52 drevning
Sportluftfilter
Passande munstycke? Har 100 nu men på fullgas "böar" den.
gå ner i storlek !! typ 90
om den böar så har han för litet munstycke
inte säker för min gjorde så oxå och de gjorde den för att den ströp sig själv!
Postat: 1 maj 2011, 16:45
av izaackio
Nej ska inte gå ner, hade 90 förut, bytte upp till 100 nu så går den mycket bättre, bättre gasrespons, men böar fortfarande på fullgas
Postat: 1 maj 2011, 16:47
av furia<333
izaackio skrev:Nej ska inte gå ner, hade 90 förut, bytte upp till 100 nu så går den mycket bättre, bättre gasrespons, men böar fortfarande på fullgas
vrf frågar du ens då ?? då vet du ju att du att du ska gå upp lite !
Postat: 1 maj 2011, 16:48
av PK
Derbi Senda r 01
mk thrower
sportluft
13/53
vad för storlek på original lågfart?
Postat: 1 maj 2011, 17:59
av VRG
Ska köra Gannelli 2t, dragen luftplugg och 13/53 på min Rieju Rrx
undrar vilket munstycke jag ska ha

Postat: 1 maj 2011, 20:10
av agertoft
tjena, det blev inte ett gianelli, utan ett TK med gianelli ljuddämpare.
ska slänga på turbokitet med gianelli ljuddämparen på min Derbi drd racing.
så här ser den ut nu:
strypa av 17.5 org förgasare. originalmunstycke 76.
11/53 drev
det var allt.
har munstyckessats hemma, undrar bara för att veta vart jag ska börja ungefär.
tack på förhand MVH agertoft
Postat: 1 maj 2011, 20:26
av izaackio
[quote="furia<333"][quote="izaackio"]Nej ska inte gå ner, hade 90 förut, bytte upp till 100 nu så går den mycket bättre, bättre gasrespons, men böar fortfarande på fullgas[/quote]vrf frågar du ens då ?? då vet du ju att du att du ska gå upp lite ![/quote]
Frågar ju såklart för att veta på ett ungefär -_-
Postat: 1 maj 2011, 20:28
av furia<333
izaackio skrev:furia<333 skrev:izaackio skrev:Nej ska inte gå ner, hade 90 förut, bytte upp till 100 nu så går den mycket bättre, bättre gasrespons, men böar fortfarande på fullgas
vrf frågar du ens då ?? då vet du ju att du att du ska gå upp lite !
Frågar ju såklart för att veta på ett ungefär -_-
gå upp 10 storlekar till och prova dig fram