Sida 7 av 88

val av cylinder

Postat: 21 februari 2008, 17:05
av rrx_rider
tja undrar vad ni tkr jag ska ha för cylinder på en Rieju rrx den ska funka bra till org veven. vill ha så mkt axx som möjligt utan veven tar stryk

MVH

Postat: 21 februari 2008, 17:36
av >NOS<
top performance 74cc kör jag på, går riktigt bra, gör ca 12 hk.... men de finns också handmade airsal alu-sport :D

Postat: 21 februari 2008, 19:03
av rrx_rider
okej kör du på org veven me den cylindern?
vilken tror ni går bäst mk handmade lr airsal alu sport 70cc

Postat: 21 februari 2008, 19:05
av >NOS<
japp, de gör ja, airsal alu-sport ger ca 12hk o handmade 10hk men handmade håller bättre då den är i gjutjärn

Postat: 21 februari 2008, 19:10
av rrx_rider
ok vad kör du för moppe? har hört att airsalen är en "skär" cylinder men hur många hk ger top performance cylindern?

MVH

Postat: 21 februari 2008, 19:28
av Batman
Division skrev:Är de nån som har lirat med Barikits 70ccc gjutjärn ? Skulle vilja ha lite info om den typ till vilka varvtal den har effekt o ge ? Likvärdig med Handmaden elr ?
Skulle också vilja veta detta

Postat: 21 februari 2008, 20:03
av >NOS<
[quote="rrx_rider"]ok vad kör du för moppe? har hört att airsalen är en "skär" cylinder men hur många hk ger top performance cylindern?

MVH[/quote]

Ja har en Rieju mrx 03, tp ger ca 12 hk med en 21mm förgasare

Postat: 21 februari 2008, 20:12
av rrx_rider
okej hur länge har du kört me den cylindern? funkar den bra till org förgasaren? bara byta munstycke? e det gött axx i den? vad toppar den? e det en lågvarvig lr högvarvig cylinder? kommer köra på ett mk thrower

MVH

Postat: 21 februari 2008, 20:14
av >NOS<
nae ja vet inte om den funkar så bra till orginalförgasaren men om du vill ha mkt axx kan du ju köpa handmade, funkar skit bra till thrower

Postat: 21 februari 2008, 20:17
av rrx_rider
okej vilken e bäst av handmade och airsalen? vill ha mkt axx inte så hög topp min kompis körde me sin Derbi på handmade o thrower tyckte inte den gick nått vidare fast min axxar extremt bra för att vara bara effektrör har jag fått höra av vissa :P

Postat: 21 februari 2008, 20:26
av >NOS<
airsalen axxar ju bättre (aluminium) men den håller ju inte lika länge som handmaden. båda funkar bra till orginalförgasaren :wink:

Postat: 21 februari 2008, 20:31
av rrx_rider
hej igen jag e väldigt osäker på handmade lr airsal alu sport 70cc vad tkr ni jag ska ta?

MVH

Postat: 21 februari 2008, 20:33
av rrx_rider
undrar hur lång livslängd en airsal har om man kör in den rätt?

Postat: 21 februari 2008, 20:34
av >NOS<
typ 500mil sen ska mean typ byta kolven

Postat: 22 februari 2008, 11:06
av Division
Division skrev:Är de nån som har lirat med Barikits 70ccc gjutjärn ? Skulle vilja ha lite info om den typ till vilka varvtal den har effekt o ge ? Likvärdig med Handmaden elr ?
Ingen som vet ?

cylinderval

Postat: 25 februari 2008, 16:34
av rrx_rider
tja e det nån som vet en bra cylinder som man kan köra på org veven förutom airsal alu sport och mk handmade? vill ha ut så mkt axx som möjligt.

MVH

Postat: 25 februari 2008, 16:35
av >NOS<
Top performance 74cc :twisted:

Postat: 25 februari 2008, 16:38
av rrx_rider
okej. men jag gillar inte att den e svart finns det någon annan som ni kan rekommendera :D ?

Postat: 25 februari 2008, 20:01
av mrxrider
dom flesta trimcyllar ser anorlunda ut:P...

Postat: 25 februari 2008, 22:01
av rrx_rider
tja om jag kör me mk handmade 70cc och ett mk thrower måste jag ta bort oljetanken o hälla det rakt in i tanken lr kan jag bara köra på som vanligt?

MVH

Postat: 25 februari 2008, 22:04
av yamaharidermana
Nej de behöver du inte göra men de funkar vel bäst så men du märker inte mycket skillnad.

Postat: 25 februari 2008, 22:40
av Hell_qwist
du ska alltid köra me oljetank om du kan och alltid en extra skvätt i tanken om du kör me trimm, i alla fall 70cc är det nästan ett nåste, men du kan väl ställa in hur mycket olja den ska få fråpn tanken, men lika bra och vara på säkra sidab:P

Postat: 4 mars 2008, 21:21
av dracen__93
skulle vara jätte bra om nån kunde svara på det här :D

skulle det funka med en airsal t6 med urpluggat orginalrör och 16 mm förgasare eller måste man byta vev på den lilla setupen också?
och säg inte att jag ska köpa trimrör och störreförgasar har ingen större lust att lägga ut mer pengar på moppen




ps det är en Rieju drac rr -05 har gått 500 mil

Postat: 4 mars 2008, 21:23
av Hell_qwist
dracen__93 skrev:skulle vara jätte bra om nån kunde svara på det här :D

skulle det funka med en airsal t6 med urpluggat orginalrör och 16 mm förgasare eller måste man byta vev på den lilla setupen också?
och säg inte att jag ska köpa trimrör och störreförgasar har ingen större lust att lägga ut mer pengar på moppen




ps det är en Rieju drac rr -05 har gått 500 mil

nee absolut inte, kommer gå ganska bra me de, men ja skulle rekomendera hårdare kopplingsflädrar, för säkerhets skull

Postat: 5 mars 2008, 17:40
av dracen__93
men tror ni att man måste gå upp mer än 10 storlekar i munstycke till airsal 70 cc sport?

Postat: 5 mars 2008, 18:11
av Henry
dracen__93 skrev:skulle vara jätte bra om nån kunde svara på det här :D

skulle det funka med en airsal t6 med urpluggat orginalrör och 16 mm förgasare eller måste man byta vev på den lilla setupen också?
och säg inte att jag ska köpa trimrör och störreförgasar har ingen större lust att lägga ut mer pengar på moppen




ps det är en Rieju drac rr -05 har gått 500 mil



Köp ett annat rör istället för en cylinder, kommer gå mycket bättre.

Postat: 5 mars 2008, 18:42
av Hell_qwist
henry, hur i helvete ska en orginal 50cc komma i närheten av en 70 sport med bara ett rör??

Postat: 5 mars 2008, 18:43
av LimmiL
MHR supermoto replicarör
21mm dellorto
Mallossi E5 luftfilter
Barkit insug
Mrd carboon kopplingslameller
Mallossi kopplingfjädrar
Drevning 53-13
Mallosi membran
Hebo Performance Vevparti


vilken cylinder? :D:D

Postat: 5 mars 2008, 18:58
av Henry
LimmiL skrev:MHR supermoto replicarör
21mm dellorto
Mallossi E5 luftfilter
Barkit insug
Mrd carboon kopplingslameller
Mallossi kopplingfjädrar
Drevning 53-13
Mallosi membran
Hebo Performance Vevparti


vilken cylinder? :D:D

Kan ju lira hyper på den veven dock blir röret för klent då.

Postat: 5 mars 2008, 19:01
av Hell_qwist
köp en heboreplica, eller en malossi 80cc som är perfekt för röret:P

Postat: 5 mars 2008, 19:02
av LimmiL
haha jo kanske det :P men jag tror inte jag vill det ;) midrace räcker nog :)

Postat: 6 mars 2008, 20:20
av krawe
hej! jag undrar om orginalveven håller för denna setup:
airsal t6 racing70cc
yasuni r1 carbondämp effektrör
membran
ostrypt insug
21mm förgasare
Hebo sportluftfilter
metrakit prorace koppling
malossi kopplingsfjädrar

Postat: 6 mars 2008, 22:08
av Hell_qwist
aarå, veven brukar palla bra me stryk, det är ramlagerna som åker först... (kullagerna runt veven) om du inte visste:p

Postat: 6 mars 2008, 23:03
av mrxrider
det håller ett tag om duinte kör som en jä**a idiot och tokvarvar men börjar det låta och svänghjulet glappar BYT LAGER+VEV

Postat: 7 mars 2008, 16:38
av dracen__93
undrar hur många mil min orginalvev klarar airsal sport 70 cc den är portad

har en Rieju drac -05 den har gått ca 600 mil urpluggat hela tiden

kommer den att hålla i över 1000 mil till?