Sida 60 av 129
Postat: 22 juni 2009, 16:29
av Tomaz
Jo, blir väll att plugga ur det sen.
Vilket tycker ni ser bäst ut utseendes mässigt ? Ska ju vara snyggt också, hehe.

Postat: 22 juni 2009, 16:33
av TobbaN
DerbiSM skrev:Jo, blir väll att plugga ur det sen.
Vilket tycker ni ser bäst ut utseendes mässigt ? Ska ju vara snyggt också, hehe.

Då tycker jag Leovince

Postat: 22 juni 2009, 16:35
av kallepalle
DerbiSM skrev:Jo, blir väll att plugga ur det sen.
Vilket tycker ni ser bäst ut utseendes mässigt ? Ska ju vara snyggt också, hehe.

leovince e sjukt snyggt. samma gäller gianelli. mk thrower tycker inte jag e snyggt.
tobban: gianelli är ett högvarvigt sportrör. klart att det är lågvarvigt om man gämför med tex ett prorace som varvar till 15 000rpm. men när vi pratar sportrör så är det högvarvigt.
Postat: 22 juni 2009, 16:48
av Tomaz
Lutar åt Leovince nu, tycker också det är det snyggaste och verkar vara väldigt bra.
Får tänka lite på de, hehe.
Men tack för hjälpen grabbar !

Postat: 22 juni 2009, 22:23
av Junne_94
Hej har en Derbi Senda R -98 som jag har följande setup:
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Skulle vilja ha ett tystare och mer lågvarvigt än Turbokittet. Vilka skulle ni rekomendera??
Postat: 22 juni 2009, 22:28
av TobbaN
Junne_94 skrev:Hej har en Derbi Senda R -98 som jag har följande setup:
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Skulle vilja ha ett tystare och mer lågvarvigt än Turbokittet. Vilka skulle ni rekomendera??
Vad jag har hört/sett, så är Tk rören väldigt högljudda av sig. Skulle gissa på att Mk thrower är betydligt tystare

och lågvarvigt som fan med

Postat: 22 juni 2009, 22:30
av Junne_94
Ok, har hört att Giannelli Enduro 2T också ska vara ett tyst och lågvarvit rör
Postat: 22 juni 2009, 22:46
av TobbaN
Junne_94 skrev:Ok, har hört att Giannelli Enduro 2T också ska vara ett tyst och lågvarvit rör
Det är dom nog också

Annars kan du ju bara packa om dämparen i ditt Tk rör ^^,
Postat: 22 juni 2009, 22:48
av Junne_94
Det hjälper ju mot ljudet men det blir inte mer lågvarvit av det:P
Postat: 23 juni 2009, 15:57
av kallepalle
Junne_94 skrev:Ok, har hört att Giannelli Enduro 2T också ska vara ett tyst och lågvarvit rör
det är ett relativt tyst rör på låga varv men i effektkurvan så lever det om vill jag lova. det är inte lågvarvigt, det är högvarvigt.
Postat: 23 juni 2009, 16:24
av derbi_senda93
Undrar hur bra ett metrakit pro-race rör skulle gå med org-cylindern?
Alla säger att det går skit eftersom det är ett hyperrör men de som använder det säger att det går skitfint
Tack.
Postat: 23 juni 2009, 16:26
av kallepalle
inget att rekomendera. effektkurvan ligger skyhögt upp i vädret om man gämför med cylindern. satsa hällre på något sportrölr alt midrace. bara bortkastade pengar med hyperrör till orginalcylindern. dessutom tex ett sp går bättre än pr till org.
Postat: 23 juni 2009, 16:28
av derbi_senda93
Okej.
Har tänkt på ett SP men vill helst ha överliggande och det finns inte överliggande SP tyvärr :/
Men vilket skulle gå bäst till org-cylindern, ett Giannelli 2T eller ett Yasuni Cross HM?
Postat: 23 juni 2009, 16:29
av kallepalle
Derbi_senda93 skrev:Okej.
Har tänkt på ett SP men vill helst ha överliggande och det finns inte överliggande SP tyvärr :/
Men vilket skulle gå bäst till org-cylindern, ett Giannelli 2T eller ett Yasuni Cross HM?
finns ett rör som är likvärdigt sp, fast lite vassare. heter polini forrace 2 och det är överliggande.
yasuni hm röret vet jag inget om, men gianelli är ett av dom bästa till orginalcylindern.
Postat: 23 juni 2009, 16:33
av TobbaN
Derbi-j skrev:Yasuni cross HM är ett riktigt vasst avgassystem som ja har hört..funkar bra till original cylinder och upp mot lite vassare 70cc... effekt kurvan ligger på 8,5/9000-13000 rpm.. (högvarvigt) vassare än Gianelli


Postat: 23 juni 2009, 16:35
av derbi_senda93
kallepalle skrev:finns ett rör som är likvärdigt sp, fast lite vassare. heter polini forrace 2 och det är överliggande.
yasuni hm röret vet jag inget om, men gianelli är ett av dom bästa till orginalcylindern.
Såg att det kostade 3000 kr och det är för mycket tyvärr..
De säger att Yasunit är lite högvarvigare är Giannellit och går bra till org-cylindern men det kostar lite mer och det kan bli precis att det räcker för min ekonomi och då måste jag också låna pengar av päronen
Men jag tar fan å köper ett giannelli, det har bra omdöme, är snyggt och är relativt billigt ^^
rör
Postat: 23 juni 2009, 17:01
av sorex_senda
tjenare. jag har en Derbi Senda x-treme, har ett mk rk replica och 14/53 drevning men är sugen på ett annat rör. vill ha ett "normalvarvigt" och tyst rör. funderar på ett Hebo escape eller ett gianelli 2t. vad tycker ni??
tacksam för snabba svar!!

Postat: 23 juni 2009, 17:02
av kallepalle
köp Hebo, gianelli låter gode mkt
Postat: 23 juni 2009, 17:03
av Robiin937
Hebo låter minst lika mkt om inte mer
Postat: 23 juni 2009, 17:06
av sorex_senda
okej det lutar åt de hållet

"smeker" det på bra med derbimotorn som med AM6:an??
Postat: 23 juni 2009, 17:07
av sorex_senda
Robiin937 skrev:Hebo låter minst lika mkt om inte mer
gör det??
Postat: 23 juni 2009, 17:09
av Robiin937
en polare har ett Hebo o en annan ett gianneli på sina derbis, dom låter lika. Hebo låter kanske lite mer
Postat: 23 juni 2009, 17:21
av derbi_senda93
Hebo-rören låter mer än Giannelli!

Postat: 23 juni 2009, 17:35
av sorex_senda
Derbi_senda93 skrev:Hebo-rören låter mer än Giannelli!

okej
Postat: 23 juni 2009, 17:38
av derbi_senda93
Men ett bra tips är att köpa ljuddämparull och packa om ljuddämparen. Det drar till sig mindre uppmärksamhet pga av att det låter mindre och man förlorar ingen effekt

Postat: 23 juni 2009, 19:59
av kallepalle
Derbi_senda93 skrev:Hebo-rören låter mer än Giannelli!

nej.
är det med gammla eller nya dämparen du har hört?
hjälp
Postat: 24 juni 2009, 18:08
av leeo
har en Derbi Senda extreme sm 06. med ett urpluggat leovince v6 rör.
men jag har strypt (original) cdi box på moppen. kommer då inte mitt leovince v6 rör kunna ge ut all effekt eftersom jag har strypt cdi box?????
Postat: 24 juni 2009, 18:11
av dMS
Tjena, jag ska köpa ett nytt rör men vet inte villket riktigt..
Men något som man kan köra med original cyllindern och förgasaren o.s.v.
Det jag undrar är vad skillnaden mellan dessa rör är eftersom priset skiljer säg rätt mycket!
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... tion&code= (MK Thrower)
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... tion&code= (Technigas RSG)
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... tion&code= (Leovince V6)
&
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... tion&code= (kunda banzai)
Det enda röret jag vet något om är MK thrower eftersom det är bland dom vanligaste rören..
Hittade detta nu ochså ..
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... tion&code=
Säg villket du tycker är bäst av alla =)
Är det liksom acc som skiljer mellan dom lite dyrare och dom lite billigare?
eller toppfart? eller kvaliten? Aja jag vet inte så mycket.
Tell me
Mvh Douglas
Re: hjälp
Postat: 24 juni 2009, 18:11
av Robiin937
leeo skrev:har en Derbi Senda extreme sm 06. med ett urpluggat leovince v6 rör.
men jag har strypt (original) cdi box på moppen. kommer då inte mitt leovince v6 rör kunna ge ut all effekt eftersom jag har strypt cdi box?????
de beror på hur måga varv din cdi är strypt på
Postat: 24 juni 2009, 18:13
av Robiin937
av dom 4 hade ja valt mk thrower eller kundo banzai. kundot är högvarv o mk lågvarv
Postat: 24 juni 2009, 18:17
av dMS
om man ska ha högvarvigt är det bäst att byta cdi ochså väll?
Det kommer jag inte göra
Postat: 24 juni 2009, 18:18
av Robiin937
dMS skrev:om man ska ha högvarvigt är det bäst att byta cdi ochså väll?
Det kommer jag inte göra
de är bäst i vilket fall som . kommer inte gå så bra som de kan göra med strypt cdi och t.ex. ett mk thrower
Postat: 24 juni 2009, 18:20
av dMS
Är bara ute efter att den ska gå runt 70 och helt OK!
Inte något racing åk liksom :p
Massa polare kör med thrower utan bytt cdi :s Deras går rätt nice
Postat: 24 juni 2009, 18:21
av Robiin937
dMS skrev:Är bara ute efter att den ska gå runt 70 och helt OK!
Inte något racing åk liksom :p
Massa polare kör med thrower utan bytt cdi :s Deras går rätt nice
okej men om du inte vill byta cdi kan du ju räkna bort högvarviga rör direkt. Allas cdi är inte strypta orginal heller, va har du för moppe ?
Postat: 24 juni 2009, 18:24
av TobbaN
dMS skrev:Är bara ute efter att den ska gå runt 70 och helt OK!
Inte något racing åk liksom :p
Massa polare kör med thrower utan bytt cdi :s Deras går rätt nice
Mk har nice axx och toppfart.
Min gör 90, men jag har liksom bytat drev & filter och massa skit.
Men kör du på det, 75-80 gör den nog med orginal dreven skulle jag tro
