Sida 59 av 93

Postat: 26 december 2010, 20:43
av ServerError
Jag har allt i original på min CPI Supermoto men ska byta drev och ett Hebo effekt rör, måste jag byta munstycke?

Postat: 26 december 2010, 20:45
av 2stroke4ever
ServerError skrev:Jag har allt i original på min CPI Supermoto men ska byta drev och ett Hebo effekt rör, måste jag byta munstycke?
ja det behöver du precis som karlsson och jag sa i förra tråden.
ca 15-20 storlekar större. köp dig en munstyckesats och börja experimentera. stiftet ska vara oboy brunt, då vet du att du har den perfekta blandningen!

Postat: 26 december 2010, 20:47
av ServerError
2stroke4ever skrev:
ServerError skrev:Jag har allt i original på min CPI Supermoto men ska byta drev och ett Hebo effekt rör, måste jag byta munstycke?
ja det behöver du precis som karlsson och jag sa i förra tråden.
ca 15-20 storlekar större. köp dig en munstyckesats och börja experimentera. stiftet ska vara oboy brunt, då vet du att du har den perfekta blandningen!
Vilket stift, jag har aldrig bytat det så vet inte hur det ser ut, finns det ngn guide? vilken passar original förgasaren då?

Postat: 26 december 2010, 20:54
av 2stroke4ever
hihi. tändstiftet uppe på cylindern i skruvad i toppen. munstycket sitter underförgasaren, den stora guldiga saken i mitten av förgasaren, skruva av flotörkoppen först bara så ser du den.

troligtvist funkar detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=7538 men det enda sättet för att va säker är att jämföra det med det du har i och kolla vilken storlek du har. sen kan du ju köpa en sats med sånna om det var rätt. http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543

Men jag är inte 100 på att det är rätt för just din moppe! :)

Postat: 26 december 2010, 21:02
av ServerError
2stroke4ever skrev:hihi. tändstiftet uppe på cylindern i skruvad i toppen. munstycket sitter underförgasaren, den stora guldiga saken i mitten av förgasaren, skruva av flotörkoppen först bara så ser du den.

troligtvist funkar detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=7538 men det enda sättet för att va säker är att jämföra det med det du har i och kolla vilken storlek du har. sen kan du ju köpa en sats med sånna om det var rätt. http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543

Men jag är inte 100 på att det är rätt för just din moppe! :)
Haha vad är flotörkoppen? rinner inte bensinen ut? tar det mycket mer bensin när man bytat munstycke? Men en sista fråga bara; Måste man inte byta luftfilter när man bytar munstycke?

Postat: 26 december 2010, 21:24
av 2stroke4ever
jo bensinen i förgasaren rinner ut ja. men under förgasaren är det en kopp. oftast en svart i specialplast. den heter flottörkopp.

jo den kommer dricka betydligt mycket mera soppa när du trimmar men det är nog en självklarhet. ang luftfilter, absolut INTE. det är totalt onödigt med sportluftfilter så länge du inte kör med 70cc och uppåt, gör bara så den dricker ännu mera soppa. men du kan ju leta efter nått rör som sticker ner från luftburken som är egentäppt med en liiiten slangbit. den kan du rycka bort för det kallas skorsten och är en liten strypning. men gör detta innan du byter munstycke och experimenterar med det :wink:

Postat: 26 december 2010, 21:29
av KarlssoN^
ServerError skrev:
2stroke4ever skrev:hihi. tändstiftet uppe på cylindern i skruvad i toppen. munstycket sitter underförgasaren, den stora guldiga saken i mitten av förgasaren, skruva av flotörkoppen först bara så ser du den.

troligtvist funkar detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=7538 men det enda sättet för att va säker är att jämföra det med det du har i och kolla vilken storlek du har. sen kan du ju köpa en sats med sånna om det var rätt. http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543

Men jag är inte 100 på att det är rätt för just din moppe! :)
Haha vad är flotörkoppen? rinner inte bensinen ut? tar det mycket mer bensin när man bytat munstycke? Men en sista fråga bara; Måste man inte byta luftfilter när man bytar munstycke?
Bild

Den koppen som är längs ner på förgasaren, under där det står "PWK"


Edit: Bild


nr 10 är flottörkoppen






Nej du behöver inte byta luftfilter när byter munstycke.

Postat: 26 december 2010, 21:43
av ServerError
2stroke4ever skrev:jo bensinen i förgasaren rinner ut ja. men under förgasaren är det en kopp. oftast en svart i specialplast. den heter flottörkopp.

jo den kommer dricka betydligt mycket mera soppa när du trimmar men det är nog en självklarhet. ang luftfilter, absolut INTE. det är totalt onödigt med sportluftfilter så länge du inte kör med 70cc och uppåt, gör bara så den dricker ännu mera soppa. men du kan ju leta efter nått rör som sticker ner från luftburken som är egentäppt med en liiiten slangbit. den kan du rycka bort för det kallas skorsten och är en liten strypning. men gör detta innan du byter munstycke och experimenterar med det :wink:
jag vill nog inte ha nytt rör då, kostar ju me bensin :P

Postat: 26 december 2010, 21:46
av 2stroke4ever
hahaha. vi snackar inte att den kommer dra en liter. jag tankar i snitt 70kr på 8-9 dagar och då kör jag ganska mycket!!

Postat: 26 december 2010, 21:48
av ServerError
2stroke4ever skrev:hahaha. vi snackar inte att den kommer dra en liter. jag tankar i snitt 70kr på 8-9 dagar och då kör jag ganska mycket!!
Jaha när du skrev "betydligt mer" så blev jag orolig. Jag ska ju liksom inte bara köra dragrace

Postat: 26 december 2010, 21:51
av 2stroke4ever
haha sorry om du missuppfattade det. men den kommer ju dra mer och det kommer kännas lite mer i plånboken. men som jag sa. 50kr per vecka kanske. beror på hur du kör och hur ofta du åker.

Postat: 28 december 2010, 18:12
av Asyntiaa
Tjena, Finns det någon som skulle kunna svara på hur stort munstycke ja ska ha? (prova först iaf)

Ostrypt cdi
urpluggat Tk high quallity
sportluftsfilter
13/53 drevning
17.5mm förgasare

Tack på förhand

Postat: 28 december 2010, 18:16
av 2stroke4ever
Asyntiaa skrev:Tjena, Finns det någon som skulle kunna svara på hur stort munstycke ja ska ha? (prova först iaf)

Ostrypt cdi
urpluggat Tk high quallity
sportluftsfilter
13/53 drevning
17.5mm förgasare

Tack på förhand
95 +-5. köp dig en sats och pröva dig fram :)

Postat: 5 januari 2011, 03:12
av Jacke15
Halåjj :)
Vilket munstycke skulle ja börja me till denna setupen?
airsal 70
gianelli
14/53
ostrypt cdi
24 mm Stage 6

För ha kanske tänkt o beställa denna satsen!
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1710
Eller ska ja ha munstycken under 100 ?

Även en fråga om vad som e skillnaden mellan dessa munstyckena??
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1931
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1663
Alltså längden på dom ?

MVh :D

Postat: 5 januari 2011, 04:02
av twooky
Vilken munstyckesats ska jag köpa ifall man skaffar effekrör till moppen?
62-82 elr
80-102


och vilket org. munstycke är det på cpi (dellerto 12mm)

Postat: 5 januari 2011, 04:05
av twooky
Jacke15 skrev:Halåjj :)
Vilket munstycke skulle ja börja me till denna setupen?
airsal 70
gianelli
14/53
ostrypt cdi
24 mm Stage 6

För ha kanske tänkt o beställa denna satsen!
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1710
Eller ska ja ha munstycken under 100 ?

Även en fråga om vad som e skillnaden mellan dessa munstyckena??
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1931
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1663
Alltså längden på dom ?

MVh :D

skillnaden är att denna ena passar till pwk förgasare 19mm till 34mm
och den ena passar dellerto 12mm till 17,5 mm

står ju om du läser beskrivningen på dem :)

Postat: 5 januari 2011, 12:08
av Jacke15
Ja, jag vet att dom passar till olika förgasare men dom är gjorda så bara, en annan konstruktion? men ger liksom ingen skillnad i flöde ?

Eller att den långgängade som passar PWK är länge ner i flottörskålen och, ska man säga "suger" upp bensinen ? jämfört med dellortos som e kortare.
Detta kanske inte har med detta att göra men nu senast i höstas så var det en väldigt kurvig väg hem till en kompis och ja låg ner hyffsat mycket och moppen bara dog i varje sväng lite snabbt men körde vidare när ja rätade upp den! varför ?

:D

Postat: 5 januari 2011, 13:21
av Jetforce_Dahlin
twooky skrev:Vilken munstyckesats ska jag köpa ifall man skaffar effekrör till moppen?
62-82 elr
80-102


och vilket org. munstycke är det på cpi (dellerto 12mm)
Jag vet inte vad du har för org. munstycke. Men jag säger såhär, ska du ha org.luftburken köp 62-82. Ska du ha sportluftfilter köp 80-102.

Postat: 5 januari 2011, 14:49
av Nutbreaker
jag bara undrar för jag har 92 i munstycke på min yamaha slider och då är alla pluggar bortagna (luftpluggen också) och det sitter 90 orginal och jag har effektrör också så borde inte de behövas större?

Postat: 5 januari 2011, 14:51
av Nutbreaker
jag bara undrar för jag har 92 i munstycke på min yamaha slider och då är alla pluggar bortagna (luftpluggen också) och det sitter 90 orginal och jag har effektrör också så borde inte de behövas större?

Postat: 5 januari 2011, 15:27
av Jetforce_Dahlin
Nutbreaker skrev:jag bara undrar för jag har 92 i munstycke på min yamaha slider och då är alla pluggar bortagna (luftpluggen också) och det sitter 90 orginal och jag har effektrör också så borde inte de behövas större?
Jag har svårt att tänka mig att det sitter 90 orginal :P
Jag hade 56 orginal och nu har jag effektrör och sportluftfilter och 92 munstycke :P

Postat: 9 januari 2011, 14:07
av SmtDavid
Hjälper det att lägga större munstycke på en Gilera SMT som är svårstartad / inte startar, och i så fall vilken storlek? :? Tror det sitter 70 på original.

Postat: 9 januari 2011, 14:11
av 2stroke4ever
SmtDavid skrev:Hjälper det att lägga större munstycke på en Gilera SMT som är svårstartad / inte startar, och i så fall vilken storlek? :? Tror det sitter 70 på original.
nej. pröva med choke men munstycket gör ingen skillnad. sen kan du pröva att ställa luftskruven 1,5varv från max inskruvad (bas inställningar)

Postat: 10 januari 2011, 11:24
av D3nnis
har allt orginal på min Rieju drac har köpt nytt luft filter vilket munstycke ska jag ha? köpte Malossi - Luftfilter (E5) Racing 30° luftfilter och den är urpluggad

Postat: 10 januari 2011, 11:32
av Danne
D3nnis skrev:har allt orginal på min Rieju drac har köpt nytt luft filter vilket munstycke ska jag ha? köpte Malossi - Luftfilter (E5) Racing 30° luftfilter och den är urpluggad
gå upp 5-10 storlekar

Postat: 13 januari 2011, 22:10
av Bergsten
Hallå :D

Kör drac 2005, trimmet som är på är turbo kit, malossi vl15 membran, dellorto 19mm, polini luftfilter... Har den drevad också men vet inte om det spelar någon roll :P

Vilken storlek föreslår ni? Har 88, 90, 92, 94, 96, 98, 100, 102, 104, 106, 108 och 110 liggandes :)

Postat: 13 januari 2011, 22:15
av ajonson
Testa dig fram !

Men ingen har fattat detta med munstycke riktigt har ja märkt. Ett munstycke sätter man efter hur varmt/kallt/torr luft/fuktig luft det är. Men eftersom moppe förgasare är så avancerade så kan ni slänga i vad som helst utan att den spikar/skjuter

Postat: 13 januari 2011, 22:16
av Bergsten
ajonson skrev:Testa dig fram !

Men ingen har fattat detta med munstycke riktigt har ja märkt. Ett munstycke sätter man efter hur varmt/kallt/torr luft/fuktig luft det är. Men eftersom moppe förgasare är så avancerade så kan ni slänga i vad som helst utan att den spikar/skjuter
Vart föreslår du att jag ska börja då? :P Funderar på typ 102 eller nått

Postat: 13 januari 2011, 22:18
av ajonson
Om du tittar på stiftet ska de vara oboy brunt, då går den som bäst

Postat: 13 januari 2011, 22:19
av Bergsten
ajonson skrev:Om du tittar på stiftet ska de vara oboy brunt, då går den som bäst
Vet, men tack ändå :)

Postat: 15 januari 2011, 22:19
av torreman94
Du måste i alla fall ha över 100 tror jag men det är ju bara att testa sig fram :P

Postat: 24 januari 2011, 18:10
av vivacity rules
tja vilken storlek ska man ha på mrx med dragen plugg?

Postat: 30 januari 2011, 14:29
av ajonson
testa dig fram.. köp ett helt kit.

Postat: 30 januari 2011, 14:49
av 2stroke4ever
vivacity rules skrev:tja vilken storlek ska man ha på mrx med dragen plugg?
ca 90-95 beroende på övrig setup.

Postat: 30 januari 2011, 15:27
av Riiikard
I'm Back :)

Inte för att så många kommer ihåg mig men, var 1 år sedan jag var aktiv här med mina 1359513 osäkra frågor om Gianelli, förgasare munstycke osv.

Nu är det visst en ny generation påvåg ser jag.