Sida 59 av 88

Postat: 29 oktober 2010, 13:54
av stektkorv
beckvall skrev:
nej det gör dom värkligen inte. cylindern är till en luftkyld minnareli allså till en scooter. och likaså veven.
okK-
då vet ja vilken de är ja ska köpa. Fanns typ 3 olika modeller för samma cylinder så blir lite confused när man skull välja så tog bara en ;P

var denna ja tänkte mig

http://www.startuning.se/mid-race/70-cy ... li-am.html

fast vev skull behövas UNDER 1000kr :/

Postat: 29 oktober 2010, 14:00
av stektkorv
var kan man köpa 70s mid-race cylindrar billigt?
Behöver också ett passande vevparti till AM6 motorn då :) funderade på ett förstärkt motorforce för typ 1000kr.


passar MRX cyllar på RRX? om dom gör de borde man väl kunna köra skruvfästa rör? eller tänker ja fel? ;D

Postat: 6 november 2010, 20:14
av sendaan
så länka en sida med den bästa cylindern och förhasaren (inte för dyrt) =)

hvilket trim cylinder kan jeg kjøre på AM6 orginal veiv

Postat: 9 november 2010, 02:43
av furia max
hvilke trim cylindre kan jeg kjøre på orginal veiven AM6 furia max?

Postat: 9 november 2010, 14:14
av G-son
Vill ha tag i en lågvarvig cylinder med stor volym till Derbi före 2005, alltså den gamla motorn. Toppeffekt bryr jag mig inte särskilt mycket om även om jag givetvis vill ha lite mer än original, men huvudsakligen är jag ute efter mer ork på lågvarv.

Finns det samlad info om durationer i olika cylindrar någonstans? Eller någon som har koll på lågvarviga 70-80cc cylindrar?

Har kört en Guss 80cc och den är rätt bra, men ändå lite högvarvigare än vad jag söker. Original portdurationer men med 47-50mm cylinderdiameter vore ganska perfekt...

Postat: 9 november 2010, 16:58
av Ztraand
hur mycket klarar en barikit (racing) 50cc cylinder att varva?:)

och är det en av de bättre 50cc cylindrarna ?:) eller vilken är bra att köpa, om man vill ha en ny cylinder men ska va 50cc

Postat: 9 november 2010, 22:47
av stektkorv
lågvarvig cylinder tips nu! ska typ satsa stunt kit istället för att midracekitta skiten hehe ;E

Postat: 10 november 2010, 23:23
av kgponken
Tja , jag har en Derbi drd racing 07 och söker en billig och bra 70cc.

Postat: 10 november 2010, 23:32
av Vivven
airsal sport, stylepro 70cc är det faktiskt inget fel på!

Postat: 11 november 2010, 09:58
av Lazer94
Tja "kgponken". jag har en sån där Barikit 70cc Cyllinder som någon lite ovanför mig tipsade om liggandes hemma som du kan få köpa billigt av mig, den är helt komplett med kolv, topp packningar och sånt. Den är matchportad enligt Derbis original block för att ge optimalt flöde utan modifikationer av blocket. Cyllinder loppet och kolvringarna är i fint skick. Hör av dig

Postat: 11 november 2010, 16:23
av kgponken
Lazer94 skrev:Tja "kgponken". jag har en sån där Barikit 70cc Cyllinder som någon lite ovanför mig tipsade om liggandes hemma som du kan få köpa billigt av mig, den är helt komplett med kolv, topp packningar och sånt. Den är matchportad enligt Derbis original block för att ge optimalt flöde utan modifikationer av blocket. Cyllinder loppet och kolvringarna är i fint skick. Hör av dig

Vart bort du då? är vänligt sugen assa ! :D

Kan du länka den från twostroke eller något ? eller skicka bild :D

Postat: 11 november 2010, 21:55
av Lazer94
kgponken skrev:
Lazer94 skrev:Tja "kgponken". jag har en sån där Barikit 70cc Cyllinder som någon lite ovanför mig tipsade om liggandes hemma som du kan få köpa billigt av mig, den är helt komplett med kolv, topp packningar och sånt. Den är matchportad enligt Derbis original block för att ge optimalt flöde utan modifikationer av blocket. Cyllinder loppet och kolvringarna är i fint skick. Hör av dig

Vart bort du då? är vänligt sugen assa ! :D

Kan du länka den från twostroke eller något ? eller skicka bild :D
Jag bor i mora. Har du msn? Så kan vi snacka där och så kan jag skicka bilder och så.
MVH: Pontus.

Postat: 11 november 2010, 22:08
av stektkorv
kgponken skrev:Tja , jag har en Derbi drd racing 07 och söker en billig och bra 70cc.
finns billiga cyllar på www.startuning.se se bara till att köpa rätt så ska de nog gå finfint :)

Postat: 12 november 2010, 11:38
av kgponken
Aa, jag bor i göteborg men adda kg95_@ hotmail.com.

Ja ag ska kolla startuning när jag kommer hem :):)

Hebo eller Metrakit

Postat: 19 november 2010, 22:11
av isahk
Tja, försöker komma på vilken cylinder jag ska köra med men vilken tror ni blir bäst?
Hebo - Cylinderkit (Manston Racing) 70cc
Metrakit - Cylinderkit (ProRace2) 70cc :)

Postat: 19 november 2010, 22:40
av lillabengan
mk´s pr 2 cylinder

Postat: 22 november 2010, 23:08
av stektkorv
är detta något som ens är värt å köpa?

http://www.scooty.se/motor-delar/cylind ... n-AM6.html

Postat: 23 november 2010, 12:46
av Vivven
stektkorv skrev:är detta något som ens är värt å köpa?

http://www.scooty.se/motor-delar/cylind ... n-AM6.html
helt klart värt pengarna! kommer hålla ett bra tag också, vassare än andra gjutgärnssuggor (mk handmade)

Postat: 23 november 2010, 15:32
av stektkorv
Vivven skrev:
stektkorv skrev:är detta något som ens är värt å köpa?

http://www.scooty.se/motor-delar/cylind ... n-AM6.html
helt klart värt pengarna! kommer hålla ett bra tag också, vassare än andra gjutgärnssuggor (mk handmade)
seriös nu? har iaf hört att dom ska duga finfint, kommer köra den med mest troligt ett Metrakit Thrower

Postat: 23 november 2010, 18:04
av Vivven
ja seriöst :O Den kommer gå fint med thrower!

Postat: 23 november 2010, 20:20
av stektkorv
Vivven skrev:ja seriöst :O Den kommer gå fint med thrower!
låter gött ;P har en deal med en Thrower för 600kr + frakt å cylindern går på en 900kr å fyllde år idag så har dragit ihop en 1500kr ungefär ;P päääfeeekt ju ;P

Postat: 24 november 2010, 13:49
av Lazer94
Tja, är pro race 70cc något att satsa på för gatbruk? Annars funderar jag på sp cyllindern, men hade vart kul med pro race eftersom det är lite mer drag i den. Tacksam för svar.

Postat: 24 november 2010, 18:21
av chifen
Lazer94 skrev:Tja, är pro race 70cc något att satsa på för gatbruk? Annars funderar jag på sp cyllindern, men hade vart kul med pro race eftersom det är lite mer drag i den. Tacksam för svar.
Nej, knappt sp för dagligt bruk den delen heller.

Postat: 27 november 2010, 11:47
av Lazer94
chifen skrev:
Lazer94 skrev:Tja, är pro race 70cc något att satsa på för gatbruk? Annars funderar jag på sp cyllindern, men hade vart kul med pro race eftersom det är lite mer drag i den. Tacksam för svar.
Nej, knappt sp för dagligt bruk den delen heller.
OKej, men har oxå funderat på Hebo manston revolution cyllindern, det står i beskrivningen på den att den ska vara byggd så att den är mycket slitstarkare samt så har den ju en grafitbelaggd kolv vilket gör det ännu bättre. Någon som hört eller nåt om den eller vet någon som använder en sån här cyllinder på gatan? :)

Postat: 27 november 2010, 12:09
av Vivven
Lazer94 skrev:
chifen skrev:
Lazer94 skrev:Tja, är pro race 70cc något att satsa på för gatbruk? Annars funderar jag på sp cyllindern, men hade vart kul med pro race eftersom det är lite mer drag i den. Tacksam för svar.
Nej, knappt sp för dagligt bruk den delen heller.
OKej, men har oxå funderat på Hebo manston revolution cyllindern, det står i beskrivningen på den att den ska vara byggd så att den är mycket slitstarkare samt så har den ju en grafitbelaggd kolv vilket gör det ännu bättre. Någon som hört eller nåt om den eller vet någon som använder en sån här cyllinder på gatan? :)
det är hyper cylindrar för RACING!

kör med någon replica cylinder, möjligtvis sp om du sköter om den väl

Postat: 27 november 2010, 12:54
av Mr_SERIOUS
Lazer94 skrev: OKej, men har oxå funderat på Hebo manston revolution cyllindern, det står i beskrivningen på den att den ska vara byggd så att den är mycket slitstarkare samt så har den ju en grafitbelaggd kolv vilket gör det ännu bättre. Någon som hört eller nåt om den eller vet någon som använder en sån här cyllinder på gatan? :)
det går bra att köra sp på gatan. men jag skulle nog ta polini guss istället då den har ungefär samma effekt men har 2 ringar och sen är det 80cc så du får mera vrid och det är ju skönt på gatan.

Postat: 27 november 2010, 13:03
av chifen
Lazer94 skrev:
chifen skrev:
Lazer94 skrev:Tja, är pro race 70cc något att satsa på för gatbruk? Annars funderar jag på sp cyllindern, men hade vart kul med pro race eftersom det är lite mer drag i den. Tacksam för svar.
Nej, knappt sp för dagligt bruk den delen heller.
OKej, men har oxå funderat på Hebo manston revolution cyllindern, det står i beskrivningen på den att den ska vara byggd så att den är mycket slitstarkare samt så har den ju en grafitbelaggd kolv vilket gör det ännu bättre. Någon som hört eller nåt om den eller vet någon som använder en sån här cyllinder på gatan? :)
Nä då är sp ett bättre val faktiskt. Men för gatbruk så är det vettigare att välja någon med 2 ringar som inte varvar riktigt lika högt, för hållbarhetens skull. Vill du åt samma effekt ändå så rekommenderar jag att du går upp i volym istället. Någon som sa polini guss här och det är ett utmärkt val till gatbruk, riktigt fin cylinder som presterar väldigt bra. Vad hade du tänkt använda för rör?

Postat: 28 november 2010, 15:21
av Lazer94
chifen skrev:
Lazer94 skrev:
chifen skrev: Nej, knappt sp för dagligt bruk den delen heller.
OKej, men har oxå funderat på Hebo manston revolution cyllindern, det står i beskrivningen på den att den ska vara byggd så att den är mycket slitstarkare samt så har den ju en grafitbelaggd kolv vilket gör det ännu bättre. Någon som hört eller nåt om den eller vet någon som använder en sån här cyllinder på gatan? :)
Nä då är sp ett bättre val faktiskt. Men för gatbruk så är det vettigare att välja någon med 2 ringar som inte varvar riktigt lika högt, för hållbarhetens skull. Vill du åt samma effekt ändå så rekommenderar jag att du går upp i volym istället. Någon som sa polini guss här och det är ett utmärkt val till gatbruk, riktigt fin cylinder som presterar väldigt bra. Vad hade du tänkt använda för rör?
Okej, vill åt så mycket effekt som möjligt och ska även funka bra till gatan. Så lutar nog nu år sp då. Och ja rören så har jag ett underliggande prorace, ett underliggande sp och ett överliggande thower att välja på, har alla hemma :)

Hebo 70cc replica

Postat: 1 december 2010, 00:43
av blackout1994
Hejsan... jag undrar vilken ni tror att jag tjänar mest på att ha av dessa cylindrarna http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057(monterad nu) eller http://www.twostroke.se/product.asp?product=7886 fast den har en liten repa i loppet... :?:

Re: Hebo 70cc replica

Postat: 1 december 2010, 00:46
av Pontusandersson95
blackout1994 skrev:Hejsan... jag undrar vilken ni tror att jag tjänar mest på att ha av dessa cylindrarna http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057(monterad nu) eller http://www.twostroke.se/product.asp?product=7886 fast den har en liten repa i loppet... :?:

Om du ska betala för hebon är det inte värt har du den hemma så ska du bara hona den sen ska den gå riktigt fint

Re: Hebo 70cc replica

Postat: 1 december 2010, 00:54
av blackout1994
Pontusandersson95 skrev:
blackout1994 skrev:Hejsan... jag undrar vilken ni tror att jag tjänar mest på att ha av dessa cylindrarna http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057(monterad nu) eller http://www.twostroke.se/product.asp?product=7886 fast den har en liten repa i loppet... :?:

Om du ska betala för hebon är det inte värt har du den hemma så ska du bara hona den sen ska den gå riktigt fint
han vill byta min airsal mot hebon... pga att han vill testa en airsal setup...

Postat: 12 december 2010, 15:01
av stektkorv
fråga uti stylepros 70cc gjutjärns. http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGRS30102

hur kommer den gå med MK Thrower å original 16mm förg med 102 munstycke? Hoppas på ett bra drag å åtminstone 90km/h

Och har hört att den ska gå bra med original topplock fast är de värt att köpa matchande topplock för 399kr?

Postat: 12 december 2010, 15:57
av Vivven
stektkorv skrev:fråga uti stylepros 70cc gjutjärns. http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGRS30102

hur kommer den gå med MK Thrower å original 16mm förg med 102 munstycke? Hoppas på ett bra drag å åtminstone 90km/h

Och har hört att den ska gå bra med original topplock fast är de värt att köpa matchande topplock för 399kr?
jag rekommenderar att köpa matchande topplock!

gjutjärn=lågvarvigt
thrower är faktiskt ganska lågvarvigt
men 80~
det ska gå fint med 16mm, byt gärna membran och insug.

Postat: 12 december 2010, 21:23
av stektkorv
Vivven skrev:
stektkorv skrev:fråga uti stylepros 70cc gjutjärns. http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGRS30102

hur kommer den gå med MK Thrower å original 16mm förg med 102 munstycke? Hoppas på ett bra drag å åtminstone 90km/h

Och har hört att den ska gå bra med original topplock fast är de värt att köpa matchande topplock för 399kr?
jag rekommenderar att köpa matchande topplock!

gjutjärn=lågvarvigt
thrower är faktiskt ganska lågvarvigt
men 80~
det ska gå fint med 16mm, byt gärna membran och insug.
kej, tacktack för svar :)

Postat: 13 december 2010, 18:06
av chifen
Vivven skrev:
stektkorv skrev:fråga uti stylepros 70cc gjutjärns. http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGRS30102

hur kommer den gå med MK Thrower å original 16mm förg med 102 munstycke? Hoppas på ett bra drag å åtminstone 90km/h

Och har hört att den ska gå bra med original topplock fast är de värt att köpa matchande topplock för 399kr?
jag rekommenderar att köpa matchande topplock!

gjutjärn=lågvarvigt
thrower är faktiskt ganska lågvarvigt
men 80~
det ska gå fint med 16mm, byt gärna membran och insug.
Gjutjärn = lågvarvigt? Nädu. Dock brukar gjutjärn användas till lågvarvigare cylindrar då det ger längre hållbarhet men också en högre vikt och sämre värmeavledning. Det är också billigare att tillverka men det är inte materialet som avgör hur mycket det varvar. Tar det lite kortfattat:

Fördelar alu:
Lägre vikt
Bättre kylning (vilket i sin tur ger möjligheten att kunna plocka ut lite högre effekter)
Lättare inkörning

Fördelar gjutjärn:
Tåligare
Möjligheten att borra upp och montera öd kolv om det skulle nypa/skära (går förvisso också med alu men att sätta in nytt nicasilfoder är dyyyyrt)
Billigare