Har en Derbi x-treme 07 , har ett Hebo rör och dreven 13/53 på ingång , vad för munstycke ska jag ha till en orginal förgasare och är det 5mm eller 6mm ? tack på förhand
Miikkonenn skrev:Har en Derbi x-treme 07 , har ett Hebo rör och dreven 13/53 på ingång , vad för munstycke ska jag ha till en orginal förgasare och är det 5mm eller 6mm ? tack på förhand
tjenare , har en Rieju drac 03 spe , drog precis pluggen i mitt Hebo escape (bufanda) rör och undrar vilket munstycke jag ska ha då? allt annat är för övrigt orginal. och vad ska det vara för storlek på jängorna?
Miikkonenn skrev:Har en Derbi x-treme 07 , har ett Hebo rör och dreven 13/53 på ingång , vad för munstycke ska jag ha till en orginal förgasare och är det 5mm eller 6mm ? tack på förhand
tjena jag har köpt gianelli 2t och satt på, samt om drevning 13/53 och med 75munstycke, den orkar inte mycket alls får åka på ettan i backarna och den drar inte något alls på låga varv, tänkte byta till 12drev fram och sedan tror jag att munstycket är för litet för den dör lite när man drar i väg på ettan men inte på de andra växlarna. så vad är lagom att byta till (lång text xD) och mopeden är en Derbi Senda sm e-xtream -03a med 14mm phva förgasare
ungefär hur många storlekar måste jag byta upp om jag tar bort luftburken och har så det kommer in i luften direkt i förgasaren har 72 nu (65 orginal) till 76-78 kanske ??
matton2 skrev:ungefär hur många storlekar måste jag byta upp om jag tar bort luftburken och har så det kommer in i luften direkt i förgasaren har 72 nu (65 orginal) till 76-78 kanske ??
matton2 skrev:ungefär hur många storlekar måste jag byta upp om jag tar bort luftburken och har så det kommer in i luften direkt i förgasaren har 72 nu (65 orginal) till 76-78 kanske ??
5-10 minst men se bara till så att inte massa skit kommer in
hej, undrar om man kan använda samma munstyckesats på en drd 09 och en xtreme 05. alltså är det samma storlek på munstyckena? menar 5 eller 6mm eller va det nu är, original förgasarna så 17.5 på drd och 12? på xtreme, tacksamm för svar!
Skulle rekommendera ett luftfilter Men 10 storlekar: Mera luft = mer bensin annars kan motorn skära
Du undrar nog för att jag rådde dig att göra det i drev-tråden men även här är det jag som svarar först: Ja. Det munstycket man får original fungerar som en strypning eftersom den är ganska liten, moppen går lite renare men om man inte drevar är det ganska onödigt. Men om man drevar om så orkar den lite bättre med större munstycke. Tror det är 60 nånting. Ett par storlekar större blir nog bra.