Sida 55 av 88

Postat: 20 maj 2010, 15:21
av Thebluecow
kallepalle skrev:dom håller hög kvalitet och ger bra effekt. ska du ha den som brukscylinder? isf till vilken övrig setup? jag skulle rekomendera dig 74cc cylindern, då den är en riktigt fin brukscylinder.
aa som bruks ska jag köra, men tror jag ska ha 21 mm eller 19 mm fugge sen större insug och nytt mebran

Postat: 20 maj 2010, 15:24
av Thebluecow
kallepalle skrev:dom håller hög kvalitet och ger bra effekt. ska du ha den som brukscylinder? isf till vilken övrig setup? jag skulle rekomendera dig 74cc cylindern, då den är en riktigt fin brukscylinder.
men hittar bara 70cc och 2 80cc som barkit har gjort på twostroke kan du länka den 74 cc? eller ska jag satsa på en airsal cylinder?

Postat: 20 maj 2010, 15:27
av stylepro
Är en malossi 75cc skuren värd något? fick köpa grannens för 600kr. det är ju bra då dom kostar nästan 1100kr ny!!

Postat: 20 maj 2010, 15:46
av Riiikard
stylepro skrev:Är en malossi 75cc skuren värd något? fick köpa grannens för 600kr. det är ju bra då dom kostar nästan 1100kr ny!!
Det beror på, vill du åka med den så Nej, eftersom om den är skuren så funkar den inte :wink:

Postat: 20 maj 2010, 15:57
av fax110
stylepro skrev:Är en malossi 75cc skuren värd något? fick köpa grannens för 600kr. det är ju bra då dom kostar nästan 1100kr ny!!
du gör bara massa dumma inläg men skall ändå svara

beror på hur skuren den är kanske går att hona köpa ny kolv och köra eller borra lite och köpa öd kolv men är reporna för djupa måste du lägga nytt nickasil

Postat: 20 maj 2010, 19:08
av kallepalle
bry er inte om hans dumma inlägg, han är sur på oss moderatorer (särskillt mig) och gör dom med mening.

Postat: 22 maj 2010, 14:34
av puttrish
tjenare, har haft lite tankar på att köpa en airsal 70cc sport och en dellorto 19mm förgasare till min dt50r 05 sm.
Men jag undrar om jag behöver köpa nytt rör eller om jag kan köra med det som sitter på nu(Gianelli 2t) och så undrar jag ifall jag behöver byta vev eller klarar originalveven den setupen?
Undrar också om jag behöver byta membran eller liknande saker, eller går det bra med original?

Tack på förhand

Postat: 22 maj 2010, 16:20
av TK_DRAC
puttrish skrev:tjenare, har haft lite tankar på att köpa en airsal 70cc sport och en dellorto 19mm förgasare till min dt50r 05 sm.
Men jag undrar om jag behöver köpa nytt rör eller om jag kan köra med det som sitter på nu(Gianelli 2t) och så undrar jag ifall jag behöver byta vev eller klarar originalveven den setupen?
Undrar också om jag behöver byta membran eller liknande saker, eller går det bra med original?

Tack på förhand
du kan köra med orginalröret om du vill så gianellit blir perfekt ;) Det är bara en sportcylle så den går bra på orginalveven. Man behöver ju inte byta membran elr nåt sånt men det kan ju ge lite extra om man köper det.

Postat: 29 maj 2010, 22:29
av nosfloda
Jag har funderat på att skaffa ny cylinder till min Derbi [08].

Det lutar just nu mot en Airsal 73 cc http://twostroke.se/product.asp?product=12151

Har inte allt för mycket pengar och tänkte därför köpa den här för att slippa byta vev. Har för tillfället ett gammalt Hebo rör och en ostrypt CDI. Ska också köpa till antingen en 19 eller 21mm förgasare.

Jag undrar om någon av er vet om denna cylinder är prisvärd och funkar bra som brukscylinder samtidigt som den ger stor effektökning jämfört med original.

Postat: 29 maj 2010, 23:35
av symjet
Tja jag har en sym jet 50cc som går i 70 men skulle vilja ha lite bättre acc. Den är helt urpluggad. Skulle det vara någon idè att plana topplocket? Nån som kan förklara hur man gör?

Postat: 29 maj 2010, 23:40
av TK_DRAC
nosfloda skrev:Jag har funderat på att skaffa ny cylinder till min Derbi [08].

Det lutar just nu mot en Airsal 73 cc http://twostroke.se/product.asp?product=12151

Har inte allt för mycket pengar och tänkte därför köpa den här för att slippa byta vev. Har för tillfället ett gammalt Hebo rör och en ostrypt CDI. Ska också köpa till antingen en 19 eller 21mm förgasare.

Jag undrar om någon av er vet om denna cylinder är prisvärd och funkar bra som brukscylinder samtidigt som den ger stor effektökning jämfört med original.
du kommer märka stor skillnad på den och orginal cylindern om du kör med effektröret å förgasaren till arisalen. Glöm inte byta koppling elr åtminstonde kopplingsfjädrar annars kommer bara kopplingen slira...

Postat: 30 maj 2010, 08:33
av leovince
tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså :) står att man måste ha ett annat nållager till den då :?
http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven.
http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.

Postat: 30 maj 2010, 10:37
av Riiikard
leovince skrev:tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså :) står att man måste ha ett annat nållager till den då :?
http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven.
http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.

Postat: 30 maj 2010, 11:35
av Osten R
Riiikard skrev:
leovince skrev:tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså :) står att man måste ha ett annat nållager till den då :?
http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven.
http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
om ni vet vem gujkaa är så förstår ni att denna veven inte är skit :P

Postat: 30 maj 2010, 14:30
av VooDoo
Osten R skrev:
Riiikard skrev:
leovince skrev:tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså :) står att man måste ha ett annat nållager till den då :?
http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven.
http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
om ni vet vem gujkaa är så förstår ni att denna veven inte är skit :P
visserligen gick hela staken av och böjde sej :oops:

Postat: 14 juni 2010, 10:01
av MartenRRX
Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr? :D

Postat: 19 juni 2010, 10:23
av MartenRRX
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr? :D
behöver svar:P

Postat: 19 juni 2010, 11:08
av phille94
MartenRRX skrev:
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr? :D
behöver svar:P
Mk handmade har grym kvalité men kanske inte värsta effekten och kostar la 1700 något

Postat: 19 juni 2010, 13:45
av Riiikard
MartenRRX skrev:
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr? :D
behöver svar:P
Airsal piskar på bra för priset!

Postat: 19 juni 2010, 15:20
av MartenRRX
phille94 skrev:
MartenRRX skrev:
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr? :D
behöver svar:P
Mk handmade har grym kvalité men kanske inte värsta effekten och kostar la 1700 något
ok ^^

Postat: 19 juni 2010, 15:20
av MartenRRX
Riiikard skrev:
MartenRRX skrev:
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr? :D
behöver svar:P
Airsal piskar på bra för priset!
nice, är det bättre än barikit 74cc?

Postat: 19 juni 2010, 15:31
av zvynx
Vilken cylinder är den värsta man kan få tag på till Cross/SM?

Postat: 19 juni 2010, 16:22
av lindbl0m
zvynx skrev:Vilken cylinder är den värsta man kan få tag på till Cross/SM?

Hebo manston pata negra tror jag :)

Postat: 19 juni 2010, 16:51
av MartenRRX
zvynx skrev:Vilken cylinder är den värsta man kan få tag på till Cross/SM?
Pata negra:D

Postat: 19 juni 2010, 18:01
av kallepalle
zvynx skrev:Vilken cylinder är den värsta man kan få tag på till Cross/SM?
bidalot 80cc.

Postat: 19 juni 2010, 22:56
av zvynx
såg en Derbi med bidalot 80 på youtube fan så den gick alltså XD

Postat: 20 juni 2010, 18:40
av MartenRRX
Är Barikit 74cc en prisvärd cylinder med bra effekt och hållbarhet eller ska jag sattså på någon lite dyrare? ^^

Postat: 20 juni 2010, 18:57
av TK_DRAC
MartenRRX skrev:Är Barikit 74cc en prisvärd cylinder med bra effekt och hållbarhet eller ska jag sattså på någon lite dyrare? ^^
har sj en barikit 74cc och tycker den har varit väldigt prisvärd :)

Postat: 21 juni 2010, 12:56
av MartenRRX
TK_DRAC skrev:
MartenRRX skrev:Är Barikit 74cc en prisvärd cylinder med bra effekt och hållbarhet eller ska jag sattså på någon lite dyrare? ^^
har sj en barikit 74cc och tycker den har varit väldigt prisvärd :)
härligt :D

Postat: 24 juni 2010, 19:17
av eddiejohansson94
MartenRRX skrev:
TK_DRAC skrev:
MartenRRX skrev:Är Barikit 74cc en prisvärd cylinder med bra effekt och hållbarhet eller ska jag sattså på någon lite dyrare? ^^
har sj en barikit 74cc och tycker den har varit väldigt prisvärd :)
härligt :D
ska bara påpeka att den är 70cc med original slaglängd :)

Postat: 26 juni 2010, 23:30
av jonny71
tjaaa jag ska köpa en 70cc till min Rieju rrx 06 ;) är detta något att ha ?
En till fråga passar orginal topplocket till den här cylindern ?::P

http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGRS30102

// JONNY71

Postat: 27 juni 2010, 04:05
av kallepalle
köp inte stylepro eller tnt cylindrar. skitkvalitet.

Postat: 27 juni 2010, 10:03
av david347
VooDoo skrev:
Osten R skrev:
Riiikard skrev: Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
om ni vet vem gujkaa är så förstår ni att denna veven inte är skit :P
visserligen gick hela staken av och böjde sej :oops:
Jo det gjorde den men han körde med patanegra och den höll väldigt länge. så om han ska köra arisial är det inga problem :)

Postat: 27 juni 2010, 11:19
av jonny71
kallepalle skrev:köp inte stylepro eller tnt cylindrar. skitkvalitet.
okeej men har ekonomin är inte den bästa just nu har du nån cylinder som är bra men rätt så billig och ger bra effekt ;)

Postat: 28 juni 2010, 17:42
av MartenRRX
jonny71 skrev:
kallepalle skrev:köp inte stylepro eller tnt cylindrar. skitkvalitet.
okeej men har ekonomin är inte den bästa just nu har du nån cylinder som är bra men rätt så billig och ger bra effekt ;)
kör på airsal eller barikit:D billigt och bra