Postat: 23 mars 2010, 12:57
Beror ju helt på hur du kör.phille94 skrev:Hur mång mil tror ni att en airsal 70 alu-sport skulle klara sig med ett gianelli 2t å drevning på AM6 ?
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://www.twostrokerider.se/forum/
Beror ju helt på hur du kör.phille94 skrev:Hur mång mil tror ni att en airsal 70 alu-sport skulle klara sig med ett gianelli 2t å drevning på AM6 ?
är det någon som kan svara på min fråga?sinclair skrev:tror ni original veven på Aprilia rx50 03(AM6) pallar min top 80cc (red race) som jag fick av polarn och är det en sport cylinder? och vilket rör bör jag köpa till det vill helst inte lägga ut mer än 2000kr
Rekomenderar att du byter vev JA.sinclair skrev:är det någon som kan svara på min fråga?sinclair skrev:tror ni original veven på Aprilia rx50 03(AM6) pallar min top 80cc (red race) som jag fick av polarn och är det en sport cylinder? och vilket rör bör jag köpa till det vill helst inte lägga ut mer än 2000kr
Det är Aluminium ja, Aluminium blir lättare inkörda en gjutjärn så det räcker att du kör lugnt och fint i 1-2 timmar med varierande gas (MAX 3/4 gas) sen är det mer än nog inkörd. Så sjuukt överskattat att köra in en Aluminumcylle i 50mil, då är det redan dags att byta kolvringar och såFikon skrev:Rekomenderar att du byter vev JA.sinclair skrev:är det någon som kan svara på min fråga?sinclair skrev:tror ni original veven på Aprilia rx50 03(AM6) pallar min top 80cc (red race) som jag fick av polarn och är det en sport cylinder? och vilket rör bör jag köpa till det vill helst inte lägga ut mer än 2000kr
Har även ett problem själv...
Jag har nyligen monetarat på min Barikit 50cc Cylinder. På TwoStroke står det att denna cylindern bör köras in på 3/4 gas i ca 500km.
Men är inte detta en Aluminium Cylinder?
Hade varit tacksam för ett svar som beskriver exakt hur jag ska göra.
MVH
LugntFikon skrev:Då var de som jag trodde. Anvisningen på TwoStroke gjorde mig förvirrad xD
Tack Rikard för ett grymt bra svar
>n0 oNe< skrev:TJnare! Jag hade tänk köpa mig airsal 70cc (racing)till min Derbi Senda 05a. Men vilken förgasare man ska ha till den?
Kör med 19mm Förgasare, lirar bäst till Airsal-cylindern samt att den drar något mindre bensin jämnfört med 21mm, och att det är jämnare register och lite lite mer/bättre bottendrag än i 21'an.>n0 oNe< skrev:TJnare! Jag hade tänk köpa mig airsal 70cc (racing)till min Derbi Senda 05a. Men vilken förgasare man ska ha till den?
Jadu, Sp är lite mer kräm i .. Men Polisen ser ju de lättare! Samt att du kanske måste byta vev eftersom de varvar rätt friskt (?) Inte säker dock.. Men för att vara på den säkra sidan så kanske Gianelli kan vara bra alternativ, varvar max 12k RPM eller va de va ..Azzer skrev:Hej jag vet inte om detta ska ligga i cylinder eller avgas tråden men men.
Jag undrar vilket Avgassystem som passar bäst till Airsal 70 cc Sport.
Metra Kit SP Eller Gianelli 2T.
Mvh Lucas
sp i alla väder. inget vevbyte behövs.Azzer skrev:Hej jag vet inte om detta ska ligga i cylinder eller avgas tråden men men.
Jag undrar vilket Avgassystem som passar bäst till Airsal 70 cc Sport.
Metra Kit SP Eller Gianelli 2T.
Mvh Lucas
kallepalle skrev:sp i alla väder. inget vevbyte behövs.Azzer skrev:Hej jag vet inte om detta ska ligga i cylinder eller avgas tråden men men.
Jag undrar vilket Avgassystem som passar bäst till Airsal 70 cc Sport.
Metra Kit SP Eller Gianelli 2T.
Mvh Lucas
johannesboorg skrev:Moget, beställde min cylinder och när jag ska sätta ihop den så har Twostroke glömt att skicka kolvringarna, alltid problem med dem
mh furia skrev:
många frågar om de måste byta vev när de köper en ny sport cylinder osv
och det måste ni om ni nångång tänker dra moppen fullt för originalveven klarar omkring 10 000 varv och det finns ju cylindrar som ger maxefekt vis 12 000 varv så lagerna i veven kommer skära om ni drar moppen fullt lite för ofta
jimmyx skrev:johannesboorg skrev:Moget, beställde min cylinder och när jag ska sätta ihop den så har Twostroke glömt att skicka kolvringarna, alltid problem med dem
Var de twostroke som glömmde at skicka kolvringarna eller följer de inte med i paketet???
edit: Nån som vet på vilka varv effekten ligger på på dessa cylindrar:
barikit 74cc, metrakit handmade 70cc och airsal racing 70cc??
ni behöver inte veta vilka varv alla cylindrar ligger på för att svara
Beror helt på övrig setup.jimmyx skrev:jimmyx skrev:johannesboorg skrev:Moget, beställde min cylinder och när jag ska sätta ihop den så har Twostroke glömt att skicka kolvringarna, alltid problem med dem
Var de twostroke som glömmde at skicka kolvringarna eller följer de inte med i paketet???
edit: Nån som vet på vilka varv effekten ligger på på dessa cylindrar:
barikit 74cc, metrakit handmade 70cc och airsal racing 70cc??
ni behöver inte veta vilka varv alla cylindrar ligger på för att svara
Bump
chifen skrev:Beror helt på övrig setup.jimmyx skrev:jimmyx skrev:
Var de twostroke som glömmde at skicka kolvringarna eller följer de inte med i paketet???
edit: Nån som vet på vilka varv effekten ligger på på dessa cylindrar:
barikit 74cc, metrakit handmade 70cc och airsal racing 70cc??
ni behöver inte veta vilka varv alla cylindrar ligger på för att svara
Bump
Visst funkar det! Bättre än Original (Om de nu inte är de>n0 oNe< skrev:hejhej! köpte mig en airsal 70cc (racing) till min Derbi, men nu äre så att ja inte har pengar till en 19mm förgasare, men har en 17,5 hemma, kommer de att funka köra med den tror ni?
skulle gissa på metrakit prorace 50Motard-Man skrev:tjao!
Vad e den bästa 50cc trimcylindern till en Derbi x-race 04 ?
vad ska du ha den till?Motard-Man skrev:tjao!
Vad e den bästa 50cc trimcylindern till en Derbi x-race 04 ?
lägga på moppen o köra med?guth skrev:vad ska du ha den till?Motard-Man skrev:tjao!
Vad e den bästa 50cc trimcylindern till en Derbi x-race 04 ?