derbigp1open-10 skrev:köpte ett effektrör, nu när jag skulle sätta dit det, så såg jag ett smalt rör gå upptill nån burk bredvid förgasaren,sedan när jag tog bort det därifrån börja det bara smattra som faaaan. hur faaa tar jag bort skiten och vafaaaan är det för något,ft irriterande trodde det va lätt att sätta på effektrör....
derbigp1open-10 skrev:köpte ett effektrör, nu när jag skulle sätta dit det, så såg jag ett smalt rör gå upptill nån burk bredvid förgasaren,sedan när jag tog bort det därifrån börja det bara smattra som faaaan. hur faaa tar jag bort skiten och vafaaaan är det för något,ft irriterande trodde det va lätt att sätta på effektrör....
På min moped vilket är en aerox, så drar man ut den slangen, det kallas för " pulse air " ta inte ut den slangen, det är ett förbränningsstadie. Om man tar ut den så smattrar det som fan, rätt gött ljud faktiskt, men mopeden missar en förbränningslevel om man säger så.
asså märkte det när jag testade att ta bort den silvriga saken lät det mycket,jävligt skönt ljud faktiskt . så det är helt okej att dra bort den svarta slangen ifrån den silvriga saken...[/img]
nu har jag tagir bort den där konstiga saken,har fått dit replica röret efter lite jobb., tror ni det e värt att börja på munstycke strl 60(54 original)... för man jsg har det hemma. där jag köper ,kostar dem 35 kr styck per styck så kan inte köpa kit, ft dyrt:D
för någon dag sen köpte jag det här röret men begagnat. säljaren viste inte om han tagit bort någon plugg så därför undrar jag var bluggen sitter på detta rör. har kollat i mynningen men där fans ingen. en till sak jag undrar är om jag måste byta mig upp i munstycke om moppen går bra på full gas?
Riejuman skrev:för någon dag sen köpte jag det här röret men begagnat. säljaren viste inte om han tagit bort någon plugg så därför undrar jag var bluggen sitter på detta rör. har kollat i mynningen men där fans ingen. en till sak jag undrar är om jag måste byta mig upp i munstycke om moppen går bra på full gas?
Mattyyy skrev:Finns det nått effektrör till Vivacity som ger bättre acc än zx-r? Får inte kosta över 2k
bättre att skaffa 70cc och större förgasare samt variator !
Det skulle jag gärna men det blir för dyrt så jag börjar iaf med rör ska ju bara stunta och eftersom en viva är så jävla lätt så krävs ingen hypersetup direkt
Mattyyy skrev:Finns det nått effektrör till Vivacity som ger bättre acc än zx-r? Får inte kosta över 2k
Det skulle jag gärna men det blir för dyrt så jag börjar iaf med rör ska ju bara stunta och eftersom en viva är så jävla lätt så krävs ingen hypersetup direkt
Vivaadam skrev:
Mattyyy skrev:
zx-r har ju bättre acc än zx det står på twostroke att det är lite mer effekt typ eller vad det står och så mailade jag LeoVince och dom sa att zx-r är bättre lämpat för stunt eftersom det ger bättre acc
zx-r har ju bättre acc än zx det står på twostroke att det är lite mer effekt typ eller vad det står och så mailade jag LeoVince och dom sa att zx-r är bättre lämpat för stunt eftersom det ger bättre acc
ok men det jag har hört så är zx-r ett bättre racing rör för den har en högre topp hastighet men ett sämre acc än vad zx har. men jag anske hör hört fel ni får gärna rätta mig om jag har fel
har tänkt att plugga ur mitt orginal rör till min slider 09,den är helt orginal.
har hört att pluggen sitter ungefär där avgasröret "slutar" vad ska man använda föra att få bort pluggen kan man ta en skruvmejsel och hacka bort den eller måste man typ slipa eller nått? vill göra det på ett så enkelt sätt som möjligt
HasseMan skrev:har tänkt att plugga ur mitt orginal rör till min slider 09,den är helt orginal.
har hört att pluggen sitter ungefär där avgasröret "slutar" vad ska man använda föra att få bort pluggen kan man ta en skruvmejsel och hacka bort den eller måste man typ slipa eller nått? vill göra det på ett så enkelt sätt som möjligt
HasseMan skrev:har tänkt att plugga ur mitt orginal rör till min slider 09,den är helt orginal.