Sida 46 av 88

Re: Vilken cylinder?

Postat: 6 november 2009, 14:57
av henric92
csKungeN ^ skrev:Tjena
Vilken cylinder tycker ni ja ska köpa om ja vill ha 10-15 hästar och ganska bra toppfart?
Jag vill ha 50cc så att man kan använda den till vardagen .
om du lyckas få ut mer än 10-15 hk ur en 50cc kommer du nog i guinniess records bok

Re: Vilken cylinder?

Postat: 6 november 2009, 15:04
av Team.Alibaba
henric92 skrev:
csKungeN ^ skrev:Tjena
Vilken cylinder tycker ni ja ska köpa om ja vill ha 10-15 hästar och ganska bra toppfart?
Jag vill ha 50cc så att man kan använda den till vardagen .
om du lyckas få ut mer än 10-15 hk ur en 50cc kommer du nog i guinniess records bok
Kommer jag i guineess boken?
Har en Drd/Rd 2st 2t gammal motor 60cc.

Re: Vilken cylinder?

Postat: 6 november 2009, 15:07
av henric92
Team.Alibaba skrev:
henric92 skrev:
csKungeN ^ skrev:Tjena
Vilken cylinder tycker ni ja ska köpa om ja vill ha 10-15 hästar och ganska bra toppfart?
Jag vill ha 50cc så att man kan använda den till vardagen .
om du lyckas få ut mer än 10-15 hk ur en 50cc kommer du nog i guinniess records bok
Kommer jag i guineess boken?
Har en Drd/Rd 2st 2t gammal motor 60cc.
?

Re: Vilken cylinder?

Postat: 8 november 2009, 15:10
av Robiin937
henric92 skrev:
Team.Alibaba skrev:
henric92 skrev: om du lyckas få ut mer än 10-15 hk ur en 50cc kommer du nog i guinniess records bok
Kommer jag i guineess boken?
Har en Drd/Rd 2st 2t gammal motor 60cc.
?
finns 50cc's du kan få ut runt 20 - 25 hästar med

Postat: 8 november 2009, 16:09
av robin93
polini sljer ju en cylinder med 16hk, men då ska det ju vara rätta grejerna till cylindern men det går ofc.

Re: Vilken cylinder?

Postat: 8 november 2009, 16:50
av Frukt Soda
finns 50cc's du kan få ut runt 20 - 25 hästar med[/quote]

Tvivlar jag på att du får ur några 25 hk ur en 50cc

Re: Vilken cylinder?

Postat: 8 november 2009, 17:42
av Robiin937
Frukt Soda skrev:finns 50cc's du kan få ut runt 20 - 25 hästar med
Tvivlar jag på att du får ur några 25 hk ur en 50cc[/quote]

T.ex Prorace 50cc och andra

Re: Vilken cylinder?

Postat: 8 november 2009, 17:42
av Robiin937
Frukt Soda skrev:finns 50cc's du kan få ut runt 20 - 25 hästar med
Tvivlar jag på att du får ur några 25 hk ur en 50cc[/quote]

T.ex Prorace 50cc och andra

Re: Vilken cylinder?

Postat: 8 november 2009, 18:23
av Henry
Robiin937 skrev: T.ex Prorace 50cc och andra
Du får aldrig ur 20-25hk på bakhjulet med 50cc på en moped. Är du helt jävla supergrym kanske du kan få ut 15+hk. Får knappt ut 20 på veven....


Tro inte på det Twostroke säger på produkterna är ett bra tips.

Postat: 8 november 2009, 22:42
av Eklund93
Tjenare , undrar vilken cylinder jag ska köpa till min setup , vill ha 70cc Jag har en Derbi Senda extreme -06, Här kommer min setup:

Cylinder: Barikit 50cc
Vev: Hebo 16000rpm @ c3 lager
Rör: Metrakit överliggande
Koppling: Original @ Metrakit prorace kopplingsfjädrar
Tändning: Original @ Metrakit prorace cdi
Förgasare: Dellorto 21mm
Insug: Homemade 21mm
Membran: Doppler s3r racing @ carbon reeds
Drevning: 13/53

Och jag ska köpa 70cc till den Men vilken ? :D

Postat: 8 november 2009, 23:55
av kallepalle
vilket metrakitrör?

en sportcylinder alternativt en lättare midrace då du bara har 21mm förgasare.

Postat: 9 november 2009, 00:23
av Eklund93
kallepalle skrev:vilket metrakitrör?

en sportcylinder alternativt en lättare midrace då du bara har 21mm förgasare.
Skulle jag kunna köpa en Metrakit sp 70cc ? ;D

Postat: 9 november 2009, 12:24
av Robiin937
Eklund93 skrev:
kallepalle skrev:vilket metrakitrör?

en sportcylinder alternativt en lättare midrace då du bara har 21mm förgasare.
Skulle jag kunna köpa en Metrakit sp 70cc ? ;D
ja de hade funkat bra

Postat: 9 november 2009, 12:53
av kallepalle
Eklund93 skrev:
kallepalle skrev:vilket metrakitrör?

en sportcylinder alternativt en lättare midrace då du bara har 21mm förgasare.
Skulle jag kunna köpa en Metrakit sp 70cc ? ;D
beror helt och hållet på vilket metrakit rör du har.

Postat: 9 november 2009, 14:38
av Eklund93
kallepalle skrev:
Eklund93 skrev:
kallepalle skrev:vilket metrakitrör?

en sportcylinder alternativt en lättare midrace då du bara har 21mm förgasare.
Skulle jag kunna köpa en Metrakit sp 70cc ? ;D
beror helt och hållet på vilket metrakit rör du har.
Jag vet inte vilket metrakit rör jag har , jag tror det är det gamla trhower för det är inte den ovala ljuddämparen , det är den runda ( överliggande rör)

Re: Vilken cylinder?

Postat: 9 november 2009, 15:18
av henric92
Henry skrev:
Robiin937 skrev: T.ex Prorace 50cc och andra
Du får aldrig ur 20-25hk på bakhjulet med 50cc på en moped. Är du helt jävla supergrym kanske du kan få ut 15+hk. Får knappt ut 20 på veven....


Tro inte på det Twostroke säger på produkterna är ett bra tips.
eller hur! ofta 25 hk på 50cc...tänk då 70cc ....50hk?!?!?!?!

Re: Vilken cylinder?

Postat: 9 november 2009, 15:34
av Robiin937
henric92 skrev:
Henry skrev:
Robiin937 skrev: T.ex Prorace 50cc och andra
Du får aldrig ur 20-25hk på bakhjulet med 50cc på en moped. Är du helt jävla supergrym kanske du kan få ut 15+hk. Får knappt ut 20 på veven....


Tro inte på det Twostroke säger på produkterna är ett bra tips.
eller hur! ofta 25 hk på 50cc...tänk då 70cc ....50hk?!?!?!?!
Tog bara prorace som exempel för de stod i deras info men Henry, jag vet att man inte kan lita på deras info. Men när jag var i spanien var jag på ett "motorställe" och där bänkade en kille sin Senda 50cc. Antagligen max portad m.m. Vet inte vad det var för cylinder, bara att de va 50cc. Han fick ut 18hk. Därför tänkte jag att det kanske var möjligt men nehopp

Re: Vilken cylinder?

Postat: 9 november 2009, 17:03
av Frukt Soda
Robiin937 skrev:
henric92 skrev:
Henry skrev: Du får aldrig ur 20-25hk på bakhjulet med 50cc på en moped. Är du helt jävla supergrym kanske du kan få ut 15+hk. Får knappt ut 20 på veven....


Tro inte på det Twostroke säger på produkterna är ett bra tips.
eller hur! ofta 25 hk på 50cc...tänk då 70cc ....50hk?!?!?!?!
Tog bara prorace som exempel för de stod i deras info men Henry, jag vet att man inte kan lita på deras info. Men när jag var i spanien var jag på ett "motorställe" och där bänkade en kille sin Senda 50cc. Antagligen max portad m.m. Vet inte vad det var för cylinder, bara att de va 50cc. Han fick ut 18hk. Därför tänkte jag att det kanske var möjligt men nehopp
Vad i hel**te är en "maxportning"?

sett att flera skrivit det och det är ju inte direkt att ju mer du portar/filar dessto bättre går den.

Re: Vilken cylinder?

Postat: 9 november 2009, 17:22
av Henry
Frukt Soda skrev:
Vad i hel**te är en "maxportning"?

sett att flera skrivit det och det är ju inte direkt att ju mer du portar/filar dessto bättre går den.
En jävel på att porta den där Max!!!

Postat: 9 november 2009, 20:54
av WestinMX
Vilken/Vilka cylindrar passar på Beta rr/rk6 -00?
Vill gärna ha en Metrakit Handmade 70, så länka gärna om ni vet :)
Tack på förhand.

Re: Cylinder Tråden!

Postat: 15 november 2009, 13:05
av csKungeN ^
Min Derbi har skurit så nu skall jag köpa en ny cylinder.
Jag skall köpa 50cc men vill endå ha effekt.
Jag funderar på
Top Performance Trophy som lämnar typ 12,5HK
Airsal Racing som lämnar hur mycket ungefär?
Barikit Racing. Berätta lite om den och passar den direkt utan t.ex ny vevaxe eller portning av blocket. Och vilken skulle ni köpa?

Postat: 15 november 2009, 13:39
av csKungeN ^
WestinMX skrev:Vilken/Vilka cylindrar passar på Beta rr/rk6 -00?
Vill gärna ha en Metrakit Handmade 70, så länka gärna om ni vet :)
Tack på förhand.
här ! http://twostroke.se/product.asp?product=12180

cylinder!

Postat: 19 november 2009, 17:53
av johannesboorg
Tjenna funderar på att köpa ny cylinder :D! men vilken är bäst till denna setuppen?
13/52
urpluggat Hebo överliggande
22mm förgasare
100 munstyckte
sen har jag ngt random luftfilter men det spelar nog ingen roll xD

Re: cylinder!

Postat: 19 november 2009, 18:05
av Frukt Soda
johannesboorg skrev:Tjenna funderar på att köpa ny cylinder :D! men vilken är bäst till denna setuppen?
13/52
urpluggat Hebo överliggande
22mm förgasare
100 munstyckte
sen har jag ngt random luftfilter men det spelar nog ingen roll xD
Du kan köpa typ en arsial 70cc sport/racing. polare till mej hade lika setup som dej bara fast han hade en 19mm förgasare ist och den cylindern och den gick bra.

Malossi MHR Replica 50cc

Postat: 21 november 2009, 14:55
av csKungeN ^
Jag undrar om man kan köra med orginal vev med denna cylinder och måste man typ porta blocket eller nåt? Passar den direkt på? Och vad är det för skillna på Replican och TEAM? Hur många hästar får man ut från den. Tänkte den på en Derbi -05 .

Re: Malossi MHR Replica 50cc

Postat: 21 november 2009, 15:22
av Robiin937
csKungeN ^ skrev:Jag undrar om man kan köra med orginal vev med denna cylinder och måste man typ porta blocket eller nåt? Passar den direkt på? Och vad är det för skillna på Replican och TEAM? Hur många hästar får man ut från den. Tänkte den på en Derbi -05 .
Replica går på org vev, måste inte porta block. Du kan köra med 50cc trimrör. Går bra. Är sportcylinder

Team är ju hyper cylinder så den får du ju köpa vev o större förgasare o ja du fattar..

Ska du köra på gatan ta replican

Re: Malossi MHR Replica 50cc

Postat: 22 november 2009, 09:15
av csKungeN ^
Robiin937 skrev:
csKungeN ^ skrev:Jag undrar om man kan köra med orginal vev med denna cylinder och måste man typ porta blocket eller nåt? Passar den direkt på? Och vad är det för skillna på Replican och TEAM? Hur många hästar får man ut från den. Tänkte den på en Derbi -05 .
Replica går på org vev, måste inte porta block. Du kan köra med 50cc trimrör. Går bra. Är sportcylinder

Team är ju hyper cylinder så den får du ju köpa vev o större förgasare o ja du fattar..

Ska du köra på gatan ta replican
Okej, tror jag kör på en sån då :)

Postat: 23 november 2009, 22:44
av Jacke15
Hej, Jag har en Xrace 05 med gianelli rör, ostrypt cdi luftfilter och större munstycke 82 tror jag.. här om dagen var det juh väldigt regnigt. och skulle köra hem från en kompis, och nu till prblemet.. jag låg och maxade och så plötsligt blev det som ett jätte stop den bara dog.. ja höll inne kopplingen och släppte igen och den startade igen men kändes konstigt och var liksom svag på något sätt.. den dog när jag inte gasade något.. skulle stanna och kolla vad som hände och stängde av. Försökte starta igen men hände ingenting lät som om man inte hade på tändningen.. men kollade gnistan och det fanns. Jag sprang i gång den och den startade.. men var som sagt mkt svag.. orkade inte varvar ur typ. Nu dagen efter tvättade jag rent förgasaren. Startar fortfarande inte.. plockade bort röret och kollade in på kolven och såg lite svart på sidorna. och nu till frågan har den nypit? vad kan jag göra åt det, köpa ny?.. om isf vad kan jag köpa som passar bästa till org Veven..
kom gärna med mer frågor! :D

Jag är väldigt tacksam för svar så snart som möjligt !!

Mvh :D

Postat: 23 november 2009, 23:11
av Henry
Jacke15 skrev:Hej, Jag har en Xrace 05 med gianelli rör, ostrypt cdi luftfilter och större munstycke 82 tror jag.. här om dagen var det juh väldigt regnigt. och skulle köra hem från en kompis, och nu till prblemet.. jag låg och maxade och så plötsligt blev det som ett jätte stop den bara dog.. ja höll inne kopplingen och släppte igen och den startade igen men kändes konstigt och var liksom svag på något sätt.. den dog när jag inte gasade något.. skulle stanna och kolla vad som hände och stängde av. Försökte starta igen men hände ingenting lät som om man inte hade på tändningen.. men kollade gnistan och det fanns. Jag sprang i gång den och den startade.. men var som sagt mkt svag.. orkade inte varvar ur typ. Nu dagen efter tvättade jag rent förgasaren. Startar fortfarande inte.. plockade bort röret och kollade in på kolven och såg lite svart på sidorna. och nu till frågan har den nypit? vad kan jag göra åt det, köpa ny?.. om isf vad kan jag köpa som passar bästa till org Veven..
kom gärna med mer frågor! :D

Jag är väldigt tacksam för svar så snart som möjligt !!

Mvh :D

JA, den har nypit. Du kan köpa en B kolv(Överdimensions kolv) beroende på hur loppet ser ut, men det är inte lika roligt som 70sport. Köp en Airsal T6.

Postat: 24 november 2009, 10:45
av Jacke15
Henry skrev:
Jacke15 skrev:Hej, Jag har en Xrace 05 med gianelli rör, ostrypt cdi luftfilter och större munstycke 82 tror jag.. här om dagen var det juh väldigt regnigt. och skulle köra hem från en kompis, och nu till prblemet.. jag låg och maxade och så plötsligt blev det som ett jätte stop den bara dog.. ja höll inne kopplingen och släppte igen och den startade igen men kändes konstigt och var liksom svag på något sätt.. den dog när jag inte gasade något.. skulle stanna och kolla vad som hände och stängde av. Försökte starta igen men hände ingenting lät som om man inte hade på tändningen.. men kollade gnistan och det fanns. Jag sprang i gång den och den startade.. men var som sagt mkt svag.. orkade inte varvar ur typ. Nu dagen efter tvättade jag rent förgasaren. Startar fortfarande inte.. plockade bort röret och kollade in på kolven och såg lite svart på sidorna. och nu till frågan har den nypit? vad kan jag göra åt det, köpa ny?.. om isf vad kan jag köpa som passar bästa till org Veven..
kom gärna med mer frågor! :D

Jag är väldigt tacksam för svar så snart som möjligt !!

Mvh :D

JA, den har nypit. Du kan köpa en B kolv(Överdimensions kolv) beroende på hur loppet ser ut, men det är inte lika roligt som 70sport. Köp en Airsal T6.
Aha..:/ tack nu vet jag.. funderade på det bästa som passade till orginal veven som sagt.. något bra tips ?? :)

Postat: 24 november 2009, 16:06
av Henry
Jacke15 skrev:
Henry skrev:
Jacke15 skrev:Hej, Jag har en Xrace 05 med gianelli rör, ostrypt cdi luftfilter och större munstycke 82 tror jag.. här om dagen var det juh väldigt regnigt. och skulle köra hem från en kompis, och nu till prblemet.. jag låg och maxade och så plötsligt blev det som ett jätte stop den bara dog.. ja höll inne kopplingen och släppte igen och den startade igen men kändes konstigt och var liksom svag på något sätt.. den dog när jag inte gasade något.. skulle stanna och kolla vad som hände och stängde av. Försökte starta igen men hände ingenting lät som om man inte hade på tändningen.. men kollade gnistan och det fanns. Jag sprang i gång den och den startade.. men var som sagt mkt svag.. orkade inte varvar ur typ. Nu dagen efter tvättade jag rent förgasaren. Startar fortfarande inte.. plockade bort röret och kollade in på kolven och såg lite svart på sidorna. och nu till frågan har den nypit? vad kan jag göra åt det, köpa ny?.. om isf vad kan jag köpa som passar bästa till org Veven..
kom gärna med mer frågor! :D

Jag är väldigt tacksam för svar så snart som möjligt !!

Mvh :D

JA, den har nypit. Du kan köpa en B kolv(Överdimensions kolv) beroende på hur loppet ser ut, men det är inte lika roligt som 70sport. Köp en Airsal T6.
Aha..:/ tack nu vet jag.. funderade på det bästa som passade till orginal veven som sagt.. något bra tips ?? :)
Som sagt.
Airsal T6.
Malossi MHR Replica.

Barikit eller metrakit? passar nån till org vev ?

Postat: 25 november 2009, 21:39
av Jacke15
Hej alla :D ska beställa ett nytt cylinderkit, så jag undrar om nåon av dessa passar orginal veven ?? :D

http://twostroke.se/product.asp?product=12456 = Barikit

http://twostroke.se/product.asp?product=11002 = Metrakit
jätte tacksam för snabba svar ;) !

Mvh

Postat: 25 november 2009, 21:50
av Jacke15
Henry skrev:
Jacke15 skrev:
Henry skrev:
JA, den har nypit. Du kan köpa en B kolv(Överdimensions kolv) beroende på hur loppet ser ut, men det är inte lika roligt som 70sport. Köp en Airsal T6.
Aha..:/ tack nu vet jag.. funderade på det bästa som passade till orginal veven som sagt.. något bra tips ?? :)
Som sagt.
Airsal T6.
Malossi MHR Replica.
Okaj, men kan du berätta vilken du rekommenderar .. jag är inte proffs på sånt här ;) Och skulle du kunna länka den :D

Postat: 25 november 2009, 22:10
av Henry
Jacke15 skrev:
Henry skrev:
Jacke15 skrev: Aha..:/ tack nu vet jag.. funderade på det bästa som passade till orginal veven som sagt.. något bra tips ?? :)
Som sagt.
Airsal T6.
Malossi MHR Replica.
Okaj, men kan du berätta vilken du rekommenderar .. jag är inte proffs på sånt här ;) Och skulle du kunna länka den :D
Finns på Twostroke. Malossin skulle jag tagit.

shena

Postat: 29 november 2009, 21:33
av leeo
jag har köpt en Barikit - Cylinderkit (Culatin Racing) 50cc (PIA)
den som kostar: 1539kr alltså den billigare varianten. denna cylinder har jag köpt till min Derbi Senda exterme sm 06. men nu undrar jag när jag ska sätta på den vad den är för guld färgat litet uttag på topplocket och vad man ska koppla inn där???? här är länken: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12453


väldigt tacksam för svar vill få dit cylindern nu!!!!