Sida 44 av 93
Postat: 28 oktober 2009, 15:34
av -TeddaN-
25 kronor

Postat: 28 oktober 2009, 15:35
av primax
okej tack tack!

Postat: 29 oktober 2009, 10:43
av _Robban_
Panik:
Någon som vet va det sitter för munstycke i Beta rr 07a sm med AM6???

Postat: 31 oktober 2009, 18:48
av guth
_Robban_ skrev:Panik:
Någon som vet va det sitter för munstycke i Beta rr 07a sm med AM6???

fan så störd ja blir på sånt här...!! står de inte i din manual? varför måste du veta?? kolla själv är ju de ända säkra, ?
skiljer mellan moppe o moppe, jag hade 58 (AM6) en polare med samma motorer bruka ha mellan 64-74 men de spelar ju egentilgen ingenroll så länge den går bra. och om du ska byta, ska du ju endå bort me de
Postat: 2 november 2009, 16:02
av Lundahl
guth skrev:_Robban_ skrev:Panik:
Någon som vet va det sitter för munstycke i Beta rr 07a sm med AM6???

fan så störd ja blir på sånt här...!! står de inte i din manual? varför måste du veta?? kolla själv är ju de ända säkra, ?
skiljer mellan moppe o moppe, jag hade 58 (AM6) en polare med samma motorer bruka ha mellan 64-74 men de spelar ju egentilgen ingenroll så länge den går bra. och om du ska byta, ska du ju endå bort me de
svårt att bara kolla då?
Postat: 2 november 2009, 16:10
av kallepalle
_Robban_ skrev:Panik:
Någon som vet va det sitter för munstycke i Beta rr 07a sm med AM6???

16mm förgasare i dom antar jag då.
isf 75-85. varierar mellan moped till moped.
Postat: 7 november 2009, 14:56
av the devil chris
har en fråga om man har 70cc mk cylinder och 21mm förgasare från mk och ett Turbo kit dos salidos vad ska man munstyke?
Postat: 7 november 2009, 14:58
av stunt_pojken^^
köp munstyckes sats o testa dig fram
sen gör väll inte mk förgasare eller är jag helt fel ute?

Postat: 7 november 2009, 15:11
av the devil chris
ja inte vet jag fick förgasaren i en mk kartong

Postat: 7 november 2009, 23:26
av puchmogge
hej! Fråga om min yamaha dt50r-93
Min setup är:
(65)cc cylinder
hk topp 43mm
sporluftfilter
org. avgasrör
och jag undrar vilken förgasare och munstycke jag ska ha, räcker det med 16,5 eller ska det vara 20mm.
Postat: 8 november 2009, 19:02
av Dolling
Vad ska jag ha för munstycke ungefär?:
Derbi Senda 07
Gianelli 2t
Ostrypt Cdi
Sportluft / ostrypt luftburk
12/13-53 drev
Org förgasare (14mm)
mvh

Postat: 13 november 2009, 23:57
av CAN
Tjena!
Har en Derbi x-treme Supermotard -02 med 13/53 och gianelli 2t rör.
Vad ska jag ha för munstycke ?

Postat: 13 november 2009, 23:59
av -TeddaN-
CAN skrev:Tjena!
Har en Derbi x-treme Supermotard -02 med 13/53 och gianelli 2t rör.
Vad ska jag ha för munstycke ?

Vet inte vad som sitter orginal i men byta upp 10strl ungefär, Sedan kör du ett tag och skruvar av tändstiftet och går efter:
vit=för lite bensin byt upp i munstycke
gyllenbrun/oboybrun= perfekt munstycke/bensin
svart=för stort munstycke/för mkt bensin byta ner i munstycke

Postat: 14 november 2009, 00:29
av kallepalle
CAN skrev:Tjena!
Har en Derbi x-treme Supermotard -02 med 13/53 och gianelli 2t rör.
Vad ska jag ha för munstycke ?

antar att det sitter 14mm dellorto i dom äldre x-treme också, isf ska du ha ca strolek 80. du ska ha dellortomunstycke med 6mm gänga.
Postat: 14 november 2009, 14:17
av CAN
Okej, tack så mkt

Postat: 14 november 2009, 19:28
av Kire
Hade tänkt dra pluggen på min Drac -99 och dra på ett sportluftfilter men nu undrar jag vad jag ska ha för munstycke?
Postat: 14 november 2009, 20:38
av kallepalle
ca strl 100. dellortomunstycken med 6mm gänga.
Postat: 14 november 2009, 21:01
av Kire
Ok tack! bra att du svarade om vilken gänga de skulle va me glömde fråga de

Postat: 16 november 2009, 20:57
av backmannn
tjo

ja undrar varför jag som har en honda mt med 65cc o 21 mm förgasare kör med 160 bestyckning o den går snålt medans en Derbi till exempel med 80cc o 21 förgasare går bra med 120 varför e det så hur kan min behöva mer soppa när det är mindre kubik

Postat: 16 november 2009, 21:09
av Mura
backmannn skrev:tjo

ja undrar varför jag som har en honda mt med 65cc o 21 mm förgasare kör med 160 bestyckning o den går snålt medans en Derbi till exempel med 80cc o 21 förgasare går bra med 120 varför e det så hur kan min behöva mer soppa när det är mindre kubik

helt annan motor?
Postat: 16 november 2009, 21:45
av Bud3r
jag har en Derbi Senda med ett gianellirör, 12/53 drev om de nu spelar nån roll,, och ett 75 munstycke. Alla har så j**la stora munstycken tycker jag, min går bra med det lilla jag har, e de nått konstigt? O.o[/i][/b]
Postat: 16 november 2009, 21:46
av -TeddaN-
Roonkan skrev:jag har en Derbi Senda med ett gianellirör, 12/53 drev om de nu spelar nån roll,, och ett 75 munstycke. Alla har så j**la stora munstycken tycker jag, min går bra med det lilla jag har, e de nått konstigt? O.o[/i][/b]
Kollat tändstiftet? Dom andra kanske har sportslufilter.
Postat: 16 november 2009, 22:18
av Tiepkoffeh
Hej! Har letat men inte hittat, en guide hur man byter munstycke? vill veta 100% så jag inte gör ngt fel
Postat: 16 november 2009, 22:20
av -TeddaN-
Tiepkoffeh skrev:Hej! Har letat men inte hittat, en guide hur man byter munstycke? vill veta 100% så jag inte gör ngt fel
Då har du inte letat noga!
http://www.twostrokerider.se/guider/visa/33
Postat: 16 november 2009, 22:25
av Bud3r
-TeddaN- skrev:Roonkan skrev:jag har en Derbi Senda med ett gianellirör, 12/53 drev om de nu spelar nån roll,, och ett 75 munstycke. Alla har så j**la stora munstycken tycker jag, min går bra med det lilla jag har, e de nått konstigt? O.o[/i][/b]
Kollat tändstiftet? Dom andra kanske har sportslufilter.
juste ja

Postat: 16 november 2009, 22:37
av backmannn
Mura skrev:backmannn skrev:tjo

ja undrar varför jag som har en honda mt med 65cc o 21 mm förgasare kör med 160 bestyckning o den går snålt medans en Derbi till exempel med 80cc o 21 förgasare går bra med 120 varför e det så hur kan min behöva mer soppa när det är mindre kubik

helt annan motor?
men kan det vara sån stor skillnad på att ja har insuget på cylindern o en Derbi på blocket? kan det vara att ja har längre slag ??:P
munstycke
Postat: 19 november 2009, 17:49
av johannesboorg
Vetifan vilket munstycke jag ska ha, har nuvarande 100
setup: 13/52, urpluggat överliggande Hebo 22mm förgasare orginal cylinder
Re: Munstycketråden - Vilket munstycke ska du ha?
Postat: 19 november 2009, 17:52
av hilto
Henry skrev:Hej!
Jag har sett att det kommit upp en och annan tråd om vilket munstycke man ska ha.
Så jag tänkte att vi tar den diskussionen i den här tråden.
Vi hjälper varandra av egna erfarenheter helt enkelt.
Mvh
Hjälpte Henry att klistra tråden 
//Holman
Motor/mäke : Peugeot vivacity, Peugeot Stående motor
setup
STAGE6 PRO REPLICA
Mikuni 26 mm huvudmunstycke 95
STYLEPRO GJUTJÄRN 70CC
Doppler - Insug Anslutningsdiameter: 24 mm
Andra kopplingsfjädrar och tryckfjäder
vilket munstycke?
Postat: 21 november 2009, 19:53
av Tiepkoffeh
NU ÄR JAG HELT PAFF!!! Min sportcyllinder skar när jag pluggade ur mitt Gianelli, trodde då jag hade orginal munstycke, men tills idag, då märkte jag att det är strl 94! Hur kunde den skurit?
Postat: 21 november 2009, 20:58
av kallepalle
Tiepkoffeh skrev:NU ÄR JAG HELT PAFF!!! Min sportcyllinder skar när jag pluggade ur mitt Gianelli, trodde då jag hade orginal munstycke, men tills idag, då märkte jag att det är strl 94! Hur kunde den skurit?
vilken moped har du?
pumpar den olja, finns det olja i behållaren?
Postat: 21 november 2009, 21:58
av Tiepkoffeh
EDIT: Det är en Derbi Senda extreme SM 2006
Fullt med olja typ hela tiden, eller typ nästan, var ett tag sen den skar med
Postat: 24 november 2009, 17:52
av erkan94
Jag har en Derbi Senda 06 extreme, vilket munstycke ska jag ha på den om jag bara har ett Hebo rör? Min förgasare är original

Re: munstycke
Postat: 24 november 2009, 17:59
av Frukt Soda
johannesboorg skrev:Vetifan vilket munstycke jag ska ha, har nuvarande 100
setup: 13/52, urpluggat överliggande Hebo 22mm förgasare orginal cylinder
Du kan nog gå upp några storlekar med tanke på att jag har samma setup fast 16mm förgasare och jag kör på 100 munstycke, med burken.
Om du ska köra med burk skulle jag gissa på ca105-110 och med sportluft ca 10 storlekar mer
Postat: 24 november 2009, 18:01
av freidow
erkan94 skrev:Jag har en Derbi Senda 06 extreme, vilket munstycke ska jag ha på den om jag bara har ett Hebo rör? Min förgasare är original

Man brukar säga att sätter man på ett trimrör så ska man gå upp ungefär 10 storlekar i munstycke, man kan itne direkt säga exakt vilket munstycke du ska ha men runt 10 storlekar större.
ta gärna ett lite för stort munstycke för att inte ta risken att den skär.
Kolla gärna stiftet oxå och det ska vara oboybrunt, då är det perfekt blandning.
Om det är nästan vitt för snål blandning och om det är nästan svart så är munstycket för stort.
Postat: 24 november 2009, 18:55
av sorex_senda
erkan94 skrev:Jag har en Derbi Senda 06 extreme, vilket munstycke ska jag ha på den om jag bara har ett Hebo rör? Min förgasare är original

jag har 85 munstycke i min Derbi 06, och på den har jag bara ett mk thrower och drevad, orginal luftburk o allt sånt. men 85 e lite för stort för mitt stift e lite svart. men tror att 80-83 skulle passa.