Sida 42 av 64

Postat: 26 augusti 2011, 21:34
av Nutbreaker
[quote="Jetforce_Dahlin"][quote="Nutbreaker"]frågar igen, hur vet jag om tryckfjädern är för mjuk? vad blir det för defekter i effekten osv hur känner man om den är för hård? :)[/quote]Ska det vara mjuk lr hård? :P[/quote]

ojj hehe , jag kan tänka mig att min är för HÅRD!? altså hur vet jag om den är för hård xD?

Postat: 27 augusti 2011, 10:40
av Jetforce_Dahlin
Roxxen96 skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Roxxen96 skrev: Jag tog loss vikterna och jag hade 16x13 ! Beställt stage 6 nu, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5 ! Har för lätta vikter i nu det vet jag.
Fan, jag hatar att ha fel! :P
Men skyller på att jag har peugeot ;)
Du hade inte fel, original är 15x12! Eller ja aerox brukar ha 15x12 . Men jag har polini vikter i nu så det är inte samma mått :wink:
Haha ok, fan va gött :P

Postat: 27 augusti 2011, 16:33
av Abretto
tjaa, jag har en kymco super 9. Har strypt av cdi boxen, ska klämma blindröret snart. Men när det kommer till variatorn då vet jag inte riktigt hur jag ska göra, kan ingenting om ämnet.

Ska köpa denna hylsa och byta ut
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=8821

Och sen ska jag skaffa nya variatorvikter också, men vilka ska
Man ta? Dessa verkar bra, men kan jag vara säker på att dom passr till min originalvariator? Tror att originalvikten på min moped är 8,5g. Måtten, hur är det med
Dom?
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7990

Någon mopedägare som har gjort likadant? Hur snabbt går den om man trimmar som jag funderar på att göra?

Tacksam för svar

problem tryckfjäder-byte

Postat: 27 augusti 2011, 23:07
av zycora
har bytt tryckfjäder från orginal till en Polini Evo-slide. Allt gick bra tills....den inte ens gick att rulla.. vad kan ha gått snett? det kan väl inte skita sig av en starkare t-fjäder?

ps. sprutade remolja på remmen ds.

Postat: 28 augusti 2011, 01:13
av robin6
finns säkert folk som frågat tidigare men, har yamaha slider 2010 6,5 g , 15*12 ?. isåfall, vad ska man byta till om man vill ha bättre axx och kanske lite mer toppfart ? tacksam för svar

Postat: 28 augusti 2011, 09:48
av Jetforce_Dahlin
robin6 skrev:finns säkert folk som frågat tidigare men, har yamaha slider 2010 6,5 g , 15*12 ?. isåfall, vad ska man byta till om man vill ha bättre axx och kanske lite mer toppfart ? tacksam för svar
Det blir inte så mycket bättre acc bara av att byta vikter, och du kommer inte lyckas märka större skillnad på båda de delarna. Men det som gäller är att prova dig fram, köp ett set och testa. Men gå inte för lågt.

Variatorvikter till Kymco

Postat: 28 augusti 2011, 23:30
av Abretto
Vad ska jag ha för variatorvikter till Kymco super 9?

http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=7990

Fungerar ovanstående med måtten och så och vilken vikt är bäst att ha för bra acc och toppfart?

hej

Postat: 31 augusti 2011, 06:31
av seakex
jag har lite problem när jag skulle byta vikter och kopplingsfjädrar.
E det någon som vet hur man får bort den där kopplings muttern sitter stenhårt har provat massa saker..... inte muttern på klockan utan den inuti.



andra frågan:

vart kan man köpa en mutterknacka/mutterpicka? till muttern vi variatorn.

Postat: 31 augusti 2011, 06:56
av karlgren
Nån som vet vilken vikt originalvikterna har på blaster?

Postat: 31 augusti 2011, 09:37
av Jetforce_Dahlin
karlgren skrev:Nån som vet vilken vikt originalvikterna har på blaster?
På Jetforce är det 8g, och eftersom båda är peugeot så tror jag inte det är allt för stor skillnad.

Postat: 31 augusti 2011, 16:13
av tobbeboström
dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!

Postat: 31 augusti 2011, 16:43
av Jetforce_Dahlin
tobbeboström skrev:dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!
Vilket rör skulle ju vara bra att veta, vilken moppe? Hur ska du köra? toppfart eller stunt? Du behöver vara lite mer specifik.

Postat: 31 augusti 2011, 16:44
av Rakie
Gilera runner

-Dragen v-ring
-ZX-R Rör

jag har på dem vikterna (6,7g) och kopplingsfjädrarna (mjuka blå) som följde med röret men den går inte så bra. Jag vill ha bra axx och undrar vilka vikter och kopplingsfjädrar jag ska byta till.



OBS! Har inte hunnit byta munstycke än OBS!

Postat: 31 augusti 2011, 16:45
av tS
Rakie skrev:Gilera runner

-Dragen v-ring
-ZX-R Rör

jag har på dem vikterna (6,7g) och kopplingsfjädrarna (mjuka blå) som följde med röret men den går inte så bra. Jag vill ha bra axx och undrar vilka vikter och kopplingsfjädrar jag ska byta till.



OBS! Har inte hunnit byta munstycke än OBS!
Byt till rätt munstycke innan du gör något annat , för beror nog på de.

Postat: 31 augusti 2011, 16:48
av Jetforce_Dahlin
Det allra första man gör är att byta munstycke så du vet. Sen finjusterar man med vikter, men du får prova dig fram

Postat: 31 augusti 2011, 16:51
av tobbeboström
Jetforce_Dahlin skrev:
tobbeboström skrev:dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!
Vilket rör skulle ju vara bra att veta, vilken moppe? Hur ska du köra? toppfart eller stunt? Du behöver vara lite mer specifik.
speedfight 2 07, ett gianelli extra, bara köra vanligt med bra toppfart och skapligt axx! :) , nu går den as segt i början och rullar inte änds iväg efter ett tag går det och går segt som fan innan den drar iväg..:/

Postat: 31 augusti 2011, 20:23
av pickupphil
Funkar det med att köpa ett kopplings set och passar till original axeln och tryckfjädern?
slarvade nämnligen bort en liten del i kopplingen så nu ska jag köpa ett nytt.
Vet ni om en 112 Mm funkar på en Cpi aragon? :D

Postat: 31 augusti 2011, 20:43
av Jetforce_Dahlin
tobbeboström skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
tobbeboström skrev:dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!
Vilket rör skulle ju vara bra att veta, vilken moppe? Hur ska du köra? toppfart eller stunt? Du behöver vara lite mer specifik.
speedfight 2 07, ett gianelli extra, bara köra vanligt med bra toppfart och skapligt axx! :) , nu går den as segt i början och rullar inte änds iväg efter ett tag går det och går segt som fan innan den drar iväg..:/
Du måste börja med att ställa in förgasaren genom att byta munstycke. Sen ställer du in vikterna. Om den knappt varvar skitlite och knappt rör sig så behöver du byta ner vikter, varvar den som fan och inte rör sig behöver du byta upp vikter.

Postat: 1 september 2011, 16:03
av Roxxen96
Tjena :). Jag har en original koppling och original kopplingsfjädrar i min roxx nu, och jag vill ha ännu lite mer axx eller toppfart, vad för fjädrar ska jag ha? Min moppe - Yamaha aerox race replica 2008 om det behövs vetas.

Jag bytte nyss till 5.5 grams vikter, hade 4.5 i förut, och nu axxar den jämnt hela vägen. Men jag vill fortfarande ha lite mer fart eller mer axx! Vad ska jag göra åt det? Jag har även original tryckfjäder i.

Detta kör jag med just nu :

Dragen v-ring
72 munstycke
Stage 6 - 5.5 grams vikter.
Original koppling + original kopplingsfjädrar + original tryckfjäder.
Original rör.
Original insug.
Kör med skorsten på.
Original förgasare.

Som sagt vill jag ha ytterliggare lite mer toppfart eller axx, vad ska jag göra?

Jätte tacksam för svar ! :D

/ Roxxen96 !

Postat: 1 september 2011, 16:05
av Jetforce_Dahlin
Roxxen96 skrev:Tjena :). Jag har en original koppling och original kopplingsfjädrar i min roxx nu, och jag vill ha ännu lite mer axx eller toppfart, vad för fjädrar ska jag ha? Min moppe - Yamaha aerox race replica 2008 om det behövs vetas.

Jag bytte nyss till 5.5 grams vikter, hade 4.5 i förut, och nu axxar den jämnt hela vägen. Men jag vill fortfarande ha lite mer fart eller mer axx! Vad ska jag göra åt det? Jag har även original tryckfjäder i.

Detta kör jag med just nu :

Dragen v-ring
72 munstycke
Stage 6 - 5.5 grams vikter.
Original koppling + original kopplingsfjädrar + original tryckfjäder.
Original rör.
Original insug.
Kör med skorsten på.
Original förgasare.

Som sagt vill jag ha ytterliggare lite mer toppfart eller axx, vad ska jag göra?

Jätte tacksam för svar ! :D

/ Roxxen96 !
Köp ett högvarvigt effektrör, då får du mer toppfart, och även lite bättre acc. Annars kan du ju prova att köpa stage6 röda(deras hårdaste) kopplingsfjädrar. Men det är inte sån stor skillnad. Tryckfjädern byter du bara om remmen slirar

Postat: 1 september 2011, 16:20
av Roxxen96
Jetforce_Dahlin skrev:
Roxxen96 skrev:Tjena :). Jag har en original koppling och original kopplingsfjädrar i min roxx nu, och jag vill ha ännu lite mer axx eller toppfart, vad för fjädrar ska jag ha? Min moppe - Yamaha aerox race replica 2008 om det behövs vetas.

Jag bytte nyss till 5.5 grams vikter, hade 4.5 i förut, och nu axxar den jämnt hela vägen. Men jag vill fortfarande ha lite mer fart eller mer axx! Vad ska jag göra åt det? Jag har även original tryckfjäder i.

Detta kör jag med just nu :

Dragen v-ring
72 munstycke
Stage 6 - 5.5 grams vikter.
Original koppling + original kopplingsfjädrar + original tryckfjäder.
Original rör.
Original insug.
Kör med skorsten på.
Original förgasare.

Som sagt vill jag ha ytterliggare lite mer toppfart eller axx, vad ska jag göra?

Jätte tacksam för svar ! :D

/ Roxxen96 !
Köp ett högvarvigt effektrör, då får du mer toppfart, och även lite bättre acc. Annars kan du ju prova att köpa stage6 röda(deras hårdaste) kopplingsfjädrar. Men det är inte sån stor skillnad. Tryckfjädern byter du bara om remmen slirar

Okej tack :)

Postat: 2 september 2011, 16:57
av Roxxen96
Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...

Bild :

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Som ni ser ger inte min variator full effekt.. Just nu har jag jätte bra axx, den axxar jämnt hela vägen. Men vad ska jag göra för att få maximal effekt ? Snälla hjälp! :). Behövs mjukare tryckfjäder, andra kopplingsfjädrar eller vad? :D

Postat: 2 september 2011, 18:37
av Roxxen96
Roxxen96 skrev:Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...

Bild :

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Som ni ser ger inte min variator full effekt.. Just nu har jag jätte bra axx, den axxar jämnt hela vägen. Men vad ska jag göra för att få maximal effekt ? Snälla hjälp! :). Behövs mjukare tryckfjäder, andra kopplingsfjädrar eller vad? :D

Någon som vill svara? Snälla? :roll:

Postat: 3 september 2011, 09:40
av Jetforce_Dahlin
Roxxen96 skrev:Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...

Bild :

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Som ni ser ger inte min variator full effekt.. Just nu har jag jätte bra axx, den axxar jämnt hela vägen. Men vad ska jag göra för att få maximal effekt ? Snälla hjälp! :). Behövs mjukare tryckfjäder, andra kopplingsfjädrar eller vad? :D
För det första så har du tryckfjädern i kopplingen ;)
Men du ska ha tyngre vikter om du vill pressa ut remmen längre. Om du har för hård tryckfjäder så leder det enbart till effektförlust samt mer remslitage. Tryckfjädern byter man bara om remmen slirar.

Postat: 3 september 2011, 11:37
av Roxxen96
Jetforce_Dahlin skrev:
Roxxen96 skrev:Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...

Bild :

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Som ni ser ger inte min variator full effekt.. Just nu har jag jätte bra axx, den axxar jämnt hela vägen. Men vad ska jag göra för att få maximal effekt ? Snälla hjälp! :). Behövs mjukare tryckfjäder, andra kopplingsfjädrar eller vad? :D
För det första så har du tryckfjädern i kopplingen ;)
Men du ska ha tyngre vikter om du vill pressa ut remmen längre. Om du har för hård tryckfjäder så leder det enbart till effektförlust samt mer remslitage. Tryckfjädern byter man bara om remmen slirar.

Jag har 5.5 grams vikter, och jag körde längre än vad jag gjorde innan, jag målade ett streck igen, sedan körde jag cirka 10 min, då var det cirka 1 cm kvar på båda sidor! Så det har löst sig. Tack för hjälpen iallafall! :)

Postat: 4 september 2011, 17:55
av pickupphil
Vad blir det för effekt om man byter kopplingskål och en ny variator?

Postat: 4 september 2011, 20:12
av potog
settupp

Stage6 Pro
fög 17mm
Cylinder stage6 50cc (Alu)
Koppling stage6 sport pro
variator stage6 sport pro

Alla grejer sitter inte på så jag har ingen arning vad jag ska köra med för vikter eller tryckfjäder??. då målet e att dra hundra gränsen.Tack

:)

Postat: 4 september 2011, 20:13
av Danne
potog skrev:settupp

Stage6 Pro
fög 17mm
Cylinder stage6 50cc (Alu)
Koppling stage6 sport pro
variator stage6 sport pro

Alla grejer sitter inte på så jag har ingen arning vad jag ska köra med för vikter eller tryckfjäder??. då målet e att dra hundra gränsen.Tack

:)
Vad är det för moped?

Gör om, gör rätt.

Postat: 6 september 2011, 18:17
av robin6
tjena, har en org slider, om jag byter vikter på den för att få bättre axx, och vi säger att jag har 4,5 - 5 g. sen så sätter jag på ett leo v zx, kommer de gå elr måste jag byta vikter igen? elr kan man inte ha så lätta vikter på en org ? vet ej vilken tråd det ska va i så la både i avgasrörs tråden och denna! :) /robin

Postat: 7 september 2011, 15:38
av AlleMan95
Okej grabbar! :D

Jag har köpt en Peugeot Ludix Snake 08.
Jag har dragit V-Ringen och ska ta bort blindtarmen (ur orginal röret). :)
Så ni vet ska jag börja stunta, och jag tror den har 8-9g vikter orginal. Då är mina frågor.

Hur mycket lättare vikter ska jag ha så det blir lättare att stunta, men fortfarande behåller lite topp (65+)?
Och jag vill byta kopplingsfjädrar för så bra axx som möjligt, vad för några ska jag köpa? :)
Och ska jag köpa någon tryckfjäder?

Mvh
AlleMan. 8)

Postat: 7 september 2011, 15:59
av Jetforce_Dahlin
AlleMan95 skrev:Okej grabbar! :D

Jag har köpt en Peugeot Ludix Snake 08.
Jag har dragit V-Ringen och ska ta bort blindtarmen (ur orginal röret). :)
Så ni vet ska jag börja stunta, och jag tror den har 8-9g vikter orginal. Då är mina frågor.

Hur mycket lättare vikter ska jag ha så det blir lättare att stunta, men fortfarande behåller lite topp (65+)?
Och jag vill byta kopplingsfjädrar för så bra axx som möjligt, vad för några ska jag köpa? :)

Mvh
AlleMan.
Kötta på med 7g vikter och stage6:s hårdaste fjädrar ;)

Postat: 7 september 2011, 16:13
av AlleMan95
Jetforce_Dahlin skrev:
AlleMan95 skrev:Okej grabbar! :D

Jag har köpt en Peugeot Ludix Snake 08.
Jag har dragit V-Ringen och ska ta bort blindtarmen (ur orginal röret). :)
Så ni vet ska jag börja stunta, och jag tror den har 8-9g vikter orginal. Då är mina frågor.

Hur mycket lättare vikter ska jag ha så det blir lättare att stunta, men fortfarande behåller lite topp (65+)?
Och jag vill byta kopplingsfjädrar för så bra axx som möjligt, vad för några ska jag köpa? :)

Mvh
AlleMan.
Kötta på med 7g vikter och stage6:s hårdaste fjädrar ;)
Okej, det ska jag! Men varför hårdaste? :P Och ska jag skaffa en annan tryckfjäder? :)

Postat: 9 september 2011, 14:39
av robin6
robin6 skrev:tjena, har en org slider, om jag byter vikter på den för att få bättre axx, och vi säger att jag har 4,5 - 5 g. sen så sätter jag på ett leo v zx, kommer de gå elr måste jag byta vikter igen? elr kan man inte ha så lätta vikter på en org ? vet ej vilken tråd det ska va i så la både i avgasrörs tråden och denna! :) /robin
svara någon, snälla! :)

Postat: 14 september 2011, 19:19
av Victorh
Vilken hårdhet på tryckfjädern rekommenderar ni till keeway matrix.

Setup:
V-brickan borta
Borradplugg i avgasröret + katalysator slangen borta

Tror det blir bra med en malossi vit +7 eller?

Postat: 14 september 2011, 19:22
av Nutbreaker
du behöver inte byta tryckfjädern om det är den du menar