Sida 42 av 60

Postat: 12 februari 2012, 23:03
av prozon
Riejuman skrev:
prozon skrev:Tjenare har en Roxon sm med det här röret på.

Bild
har 14 - 67 i drev just nu och orginal munstycke. Något tips på hur jag kan göra för att den ska gå snabbare och fortfarande ha bra axx? Borde jag sänka til 12- 53?
13/53 skulle vara en bra drevning i ditt fall, men om du har ett metrakit sp rör så borde du absålut byta upp dig åtminstone 8storlekar i munstycke

okej tack! nej jag har ett annat rör på nu som jag toppar bara 65
med "/ men ska testa att höja munstycket och sänka drevningen. Någon som kan tippa på max hastighet?
Bild

Postat: 12 februari 2012, 23:03
av Riejuman
Ztraand skrev:
Ztraand skrev:
MrAndersson skrev: vad har du för setup?

Ja den kan nog orka, dock klenare i backar o om du skjutsar osv!

14/48 ~ 90 om den varvar ur
14/52 ~ 85 om den varvar ur
12/52
malossi VL 16 reeds
Dell'orto 17,5mm
Avstrypt org rör


ska köpa MK thrower rör i veckan som kommer, vad tror ni den kommer toppa med det?:)
bump
inte så bra på att gissa men kanske med metrakit och resten du skrev så kanske 95

Postat: 12 februari 2012, 23:04
av Riejuman
prozon skrev:
Riejuman skrev:
prozon skrev:Tjenare har en Roxon sm med det här röret på.

Bild
har 14 - 67 i drev just nu och orginal munstycke. Något tips på hur jag kan göra för att den ska gå snabbare och fortfarande ha bra axx? Borde jag sänka til 12- 53?
13/53 skulle vara en bra drevning i ditt fall, men om du har ett metrakit sp rör så borde du absålut byta upp dig åtminstone 8storlekar i munstycke

okej tack! nej jag har ett annat rör på nu som jag toppar bara 65
med "/ men ska testa att höja munstycket och sänka drevningen. Någon som kan tippa på max hastighet?
Bild
om du byter till en tyngre drevning så max 75

Postat: 12 februari 2012, 23:07
av prozon
Riejuman skrev:
prozon skrev:
Riejuman skrev: 13/53 skulle vara en bra drevning i ditt fall, men om du har ett metrakit sp rör så borde du absålut byta upp dig åtminstone 8storlekar i munstycke

okej tack! nej jag har ett annat rör på nu som jag toppar bara 65
med "/ men ska testa att höja munstycket och sänka drevningen. Någon som kan tippa på max hastighet?
Bild
om du byter till en tyngre drevning så max 75

med metrakit sp och 13-53?

Postat: 12 februari 2012, 23:09
av Riejuman
prozon skrev:
Riejuman skrev:
prozon skrev:
okej tack! nej jag har ett annat rör på nu som jag toppar bara 65
med "/ men ska testa att höja munstycket och sänka drevningen. Någon som kan tippa på max hastighet?
Bild
om du byter till en tyngre drevning så max 75

med metrakit sp och 13-53?
80 kanske. somsagt är inte så bra på att gissa :wink:

Postat: 12 februari 2012, 23:11
av prozon
Riejuman skrev:
prozon skrev:
Riejuman skrev: om du byter till en tyngre drevning så max 75

med metrakit sp och 13-53?
80 kanske. somsagt är inte så bra på att gissa :wink:
okej en sita fråga :) kvad blire det för skillnad om jag bytter till 13-53 från 67-14. Blir det bättre axx eller bättre topphastighet?

Postat: 13 februari 2012, 00:18
av Peppenamnlos
Kommer mopeden orka med 12-52 drev och ett pluggat TK rör?

Postat: 13 februari 2012, 01:17
av MrAndersson
Peppenamnlos skrev:Kommer mopeden orka med 12-52 drev och ett pluggat TK rör?
moppe, nuvarande drevning, original drevning, övrig setup?

Postat: 13 februari 2012, 15:09
av Peppenamnlos
MrAndersson skrev:
Peppenamnlos skrev:Kommer mopeden orka med 12-52 drev och ett pluggat TK rör?
moppe, nuvarande drevning, original drevning, övrig setup?

Det är en Derbi och nuvarande drevning är orginal dvs 12-72. Resten är orginal inget annat trim.

Postat: 13 februari 2012, 15:56
av MrAndersson
Peppenamnlos skrev:
MrAndersson skrev:
Peppenamnlos skrev:Kommer mopeden orka med 12-52 drev och ett pluggat TK rör?
moppe, nuvarande drevning, original drevning, övrig setup?

Det är en Derbi och nuvarande drevning är orginal dvs 12-72. Resten är orginal inget annat trim.
original på en Derbi är ju dock 12/65 men!

Hmm tror 12/52 blir för tungt! Den kommer bli riktigt slö o klen! Kör 12/62 eller som tyngst 12/56 istället!

drevning

Postat: 16 februari 2012, 00:41
av prozon
Vad blir det för skillnad om man har 12-56 eller 14-56 i drevning ? :)

Re: drevning

Postat: 16 februari 2012, 01:56
av Bergsten
prozon skrev:Vad blir det för skillnad om man har 12-56 eller 14-56 i drevning ? :)
Mindre kraft mer fart

Postat: 23 februari 2012, 11:53
av ollebolle15
Vilken drevning skulle ni rekommendera till en helt ostrypt Rieju Drac från -03? :)

Samt hur många kugg har orginal dreven? :)

Postat: 23 februari 2012, 11:55
av k-skåpet
ollebolle15 skrev:Vilken drevning skulle ni rekommendera till en helt ostrypt Rieju Drac från -03? :)

Samt hur många kugg har orginal dreven? :)
12/53 om du vill ha lite drag i den, men om du är en äkta dracförare så byt på fram och bakdrev för optimala topfarten ;)

roxon

Postat: 5 mars 2012, 21:32
av prozon
Hur mycket segare skulle den axxa om jag bytte drev till 12-52 från 14-67 och vad skulle topphastigheten bli?

Har en roxon med ett Metrakit Sp rör. Allt annat orginal. några få pluggar som är bortagna.

Postat: 12 mars 2012, 09:57
av Swe2FX
Tjena jag ska byta drevning och jag behöver veta om det är någon märkbar skillnad att byta ut 12/52 till 12/53? och om det isåfall är värt pengarna att köpa? :)

Re: drevning

Postat: 12 mars 2012, 10:58
av potog
prozon skrev:Vad blir det för skillnad om man har 12-56 eller 14-56 i drevning ? :)
Ja det är det!:)

Postat: 12 mars 2012, 11:08
av TSR`BakarN
om man har 11-48 på en Derbi Senda orginal är det för tungt elle? :)

Postat: 14 mars 2012, 16:20
av tS
Hej, tror ni 13 - 54 drev skulle blir bra till en Derbi DRD Racing 07 kapat blindrör och urpluggat org. rör ?
Har 11 - 54 nu och tycker växlarna är lite väl korta också kan jag varva den som fan på 6ans växel. Om ni itne tycker 13 - 54 är bra så kom med tips :D

Postat: 15 mars 2012, 12:11
av henkka
Jag vill ha bra axx men ändå inte förlora för mkt toppfart men endå köra org. En Derbi Senda xtreme -06

Postat: 15 mars 2012, 12:17
av MrAndersson
vill du köra original o ha axx utan o förlora någon topp?
Jadu, då är de 12/65 som gäller de är den enda drevningen du kan köra med original, men om du sedan vill trimma lite skulle jag rekommendera 14/65 då du får bättre axx då växlarna blir längre o du tjänar 4-5 km/h!

Postat: 15 mars 2012, 17:21
av henkka
Men har Derbi en plugg i början av röret ifall den har det så om man tar bort den blir det ngn skillnad och om man lägger sportluftfilter och byter förgasare hurdan drevning kan man ha för bra axx och inte förlora så mycket topp?

Postat: 15 mars 2012, 17:26
av MrAndersson
henkka skrev:Men har Derbi en plugg i början av röret ifall den har det så om man tar bort den blir det ngn skillnad och om man lägger sportluftfilter och byter förgasare hurdan drevning kan man ha för bra axx och inte förlora så mycket topp?
Nej de har dom inte!
Den blir lite piggare, genom hela registret men kommer dricka onödigt mycket bensin! Så skit i de!
Kör med allt original o sedan 14/65 drevning du får du lite topp o även bättre axx då du inte behöver växla hela tiden!

Postat: 16 mars 2012, 11:36
av Stensviik
Har en Derbi drd racing limited edition 08 , nuvarande dreving är 11 - 52 , har ett ostrypt Hebo rör och ostrypt cdi, om jag byter till 12 - 52 hur stor skillnad kommer det bli på topp å acc ?

tacksam för svar.

Postat: 19 mars 2012, 17:12
av trigger_rasse
Hej, jag har 11,55 nu och min moped är helt orginal, men jag måste byta drev och det finns inte 55 drev på ts, så då undrar jag om jag ska köpa ett 53 drev eller ett 62 drev, om jag skulle köpa 53 drevet så skulle det väl inte sänka axxet så mycket? Men om jag köper ett 62 drev och sätter på ett 14 drev fram, skulle det gå bättre då? så alltså, 14,62 eller 11,53 till en otrimmad Generic trigger.

Postat: 24 mars 2012, 08:50
av FilipLIS
Hej!
Jag har en helt original Derbi Senda xtreme.
Vilken drening skulle passa bäst ifall man vill ha bättre axx och vilken är bäst för bäst topfart? Tack :D

Postat: 25 mars 2012, 19:26
av bajsson
gilera smt 08

nuvarande drev 14,50

inget ändrat förutom drev

vilken drev ska man ha fall man vill ha go acc men ändå inte tappa toppfart utan att trimma?:)

Postat: 25 mars 2012, 20:04
av CaToXXo
FilipLIS skrev:Hej!
Jag har en helt original Derbi Senda xtreme.
Vilken drening skulle passa bäst ifall man vill ha bättre axx och vilken är bäst för bäst topfart? Tack :D
13-53 kör många med sendor :)
bajsson skrev:gilera smt 08

nuvarande drev 14,50

inget ändrat förutom drev

vilken drev ska man ha fall man vill ha go acc men ändå inte tappa toppfart utan att trimma?:)
Du kan ju skaffa ett 12-13 framdrev så får du lite bättre axx men inte förlora så mkt topp.

Postat: 25 mars 2012, 20:52
av rrxen
Hej, jag har en helt original Rieju rrx som jag vill öka axxet på utan att öka topphastigheten, vad ska jag ha för drevning då?

Jag vet inte riktigt vad den har nu men tror den har 56 på bak.

Om jag ändrar drevningen så att den får bättre axx, minskar topphastigheten då?

Postat: 25 mars 2012, 21:07
av CaToXXo
rrxen skrev:Hej, jag har en helt original Rieju rrx som jag vill öka axxet på utan att öka topphastigheten, vad ska jag ha för drevning då?

Jag vet inte riktigt vad den har nu men tror den har 56 på bak.

Om jag ändrar drevningen så att den får bättre axx, minskar topphastigheten då?
Köp 1-2 kuggar mindre framdrev, ja toppen kan minska något.

Postat: 25 mars 2012, 22:09
av Swe2FX
rrxen skrev:Hej, jag har en helt original Rieju rrx som jag vill öka axxet på utan att öka topphastigheten, vad ska jag ha för drevning då?

Jag vet inte riktigt vad den har nu men tror den har 56 på bak.

Om jag ändrar drevningen så att den får bättre axx, minskar topphastigheten då?
Om den är helt orginal så har den nog 52 bak och 11 fram, men om du vill dreva för bättre axx och inte förlora så mycket top så gå på 11/56

Postat: 26 mars 2012, 07:18
av Bergsten
Swe2FX skrev:
rrxen skrev:Hej, jag har en helt original Rieju rrx som jag vill öka axxet på utan att öka topphastigheten, vad ska jag ha för drevning då?

Jag vet inte riktigt vad den har nu men tror den har 56 på bak.

Om jag ändrar drevningen så att den får bättre axx, minskar topphastigheten då?
Om den är helt orginal så har den nog 52 bak och 11 fram, men om du vill dreva för bättre axx och inte förlora så mycket top så gå på 11/56
Billigare, enklare, och du tappar mindre topp om du byter drevet fram till ett 12t

Postat: 26 mars 2012, 07:22
av rrxen
Bergsten skrev:
Swe2FX skrev:
rrxen skrev:Hej, jag har en helt original Rieju rrx som jag vill öka axxet på utan att öka topphastigheten, vad ska jag ha för drevning då?

Jag vet inte riktigt vad den har nu men tror den har 56 på bak.

Om jag ändrar drevningen så att den får bättre axx, minskar topphastigheten då?
Om den är helt orginal så har den nog 52 bak och 11 fram, men om du vill dreva för bättre axx och inte förlora så mycket top så gå på 11/56
Billigare, enklare, och du tappar mindre topp om du byter drevet fram till ett 12t
Okej, så jag ska alltså byta upp mig till 12t framdrev, men med hur mycket minskar toppen?

Postat: 26 mars 2012, 12:46
av Swe2FX
Bergsten skrev:
Swe2FX skrev:
rrxen skrev:Hej, jag har en helt original Rieju rrx som jag vill öka axxet på utan att öka topphastigheten, vad ska jag ha för drevning då?

Jag vet inte riktigt vad den har nu men tror den har 56 på bak.

Om jag ändrar drevningen så att den får bättre axx, minskar topphastigheten då?
Om den är helt orginal så har den nog 52 bak och 11 fram, men om du vill dreva för bättre axx och inte förlora så mycket top så gå på 11/56
Billigare, enklare, och du tappar mindre topp om du byter drevet fram till ett 12t
Det blir ju sämre axx och högre topp om man går upp i storlek fram?

drac 04

Postat: 26 mars 2012, 19:35
av DracCarlsson
tja, har en helt avstrypt drac 04 med 10-48 drev o orginalrör men har ett 56 6liggandes hemma, hur skulle axx/topp bli med 11/12-56? :D