Sida 38 av 60

Postat: 22 juni 2011, 15:13
av daben
Jag kör med 11 53 på min Derbi Senda fast jag bara har sportluftfilter större munstycke:) fungerar hur bra som helst :D

Postat: 23 juni 2011, 12:07
av gilera smt
har ställt den här frågan länge nu men aladrig fått något riktigt svar..
har en gilera smt med en drevning på 11/53 men den orkar inte varva ur 5-6ans växel. tror ni den orkar vara ur med en drevning på 11/65?

Postat: 23 juni 2011, 12:14
av Ekman
gilera smt skrev:har ställt den här frågan länge nu men aladrig fått något riktigt svar..
har en gilera smt med en drevning på 11/53 men den orkar inte varva ur 5-6ans växel. tror ni den orkar vara ur med en drevning på 11/65?
har du trimmat den eller nått?

Postat: 23 juni 2011, 18:32
av gilera smt
ja det är den(urpluggad,+större munstycke(90) ostrypt cdi)
på 4ans växel varvar den ca 13k och gör 65km/h(4ans växel)
men när jag växlar upp till 5an och 6an orkar den typ bara varva till ca 9-10k:( och gör då bara 60km/h

Postat: 23 juni 2011, 18:34
av Ekman
låter som det skulle vara för stort munstycke, har själv en Gilera SMT 08 urpluggad och ostrypt CDI och har på 86 munstycke och de e fö stort! prova att lägga på 85 typ

Postat: 23 juni 2011, 18:38
av gilera smt
tror du den går bättre om jag bytar till mindre munstycke?? ska man inte ha så stort som möjligt?(utan att den fyrtaktar??)
Hur snabbt går din?:)

Postat: 23 juni 2011, 18:40
av Ekman
Den kommer gå bättre och orka varva ut. Blöddrar den på fullgas? Min går ca. 70km/h

Postat: 23 juni 2011, 18:41
av gilera smt
okej, nej det gör den inte:) somsagt den varvar ur 4 ans växel som en klocka:)

Postat: 23 juni 2011, 18:44
av Ekman
gilera smt skrev:okej, nej det gör den inte:) somsagt den varvar ur 4 ans växel som en klocka:)
samma sak med min då jag hade för stort, den varvade ut på alla andra växlar förutom på 6an, men vad händer om du drar full gas?

Postat: 23 juni 2011, 18:49
av gilera smt
hadde du me för stort?? hur många storlekar bytte du ner??(74 va orginal)

Postat: 23 juni 2011, 18:52
av Ekman
hade 86 på först och det var lite för stort så jag bytte ner till 82 och det var lite för litet, så 84 borde väll vara passligt men då ingen j*vla butik här har de så har jag inte kunnat byta ennu. Men testa att gå ner till ca. 85 :)

Postat: 23 juni 2011, 19:00
av gilera smt
okej:) orkar den varva ur nu då?:)

Postat: 23 juni 2011, 19:01
av Ekman
nä, har ju 82 på nu och de e för litet.. har inte hittat ett 84 munstycke ennu :? men vi glider lite oT nu så vi borde sluta :)

Postat: 23 juni 2011, 19:04
av gilera smt
okej men jag måste beställa munstycken, vilka storlekar tycker du jag ska beställa?? 80-85??
och hjälper det om man bytar lågfartsmunstycket?

Postat: 23 juni 2011, 19:07
av Ekman
köp Denhär munstyckessatsen :)

Postat: 25 juni 2011, 09:17
av BoxarnSkalman
BoxarnSkalman skrev:Hejsan, jag har en TMS Motard helt orginal. Det gör 45, 50 men lite medvind och nedförsbacke.. Men jag är så otroligt slö i axxet så jag får tokspel. Jag vet inte vad orginal dreven är men nån som kanske vet och har nån idé på vad jag ska byta till? :-)
Tacksam för svar :-)
Har 11/55 drev nu :) Vad bör jag byta till? :)

Postat: 25 juni 2011, 20:04
av ValoPallo
BoxarnSkalman skrev:
BoxarnSkalman skrev:Hejsan, jag har en TMS Motard helt orginal. Det gör 45, 50 men lite medvind och nedförsbacke.. Men jag är så otroligt slö i axxet så jag får tokspel. Jag vet inte vad orginal dreven är men nån som kanske vet och har nån idé på vad jag ska byta till? :-)
Tacksam för svar :-)
Har 11/55 drev nu :) Vad bör jag byta till? :)
Om du är redo att offra lite toppfart skulle jag rekommendera 12 framme, 13 om du vill ha lite extra axx

Postat: 26 juni 2011, 10:13
av BoxarnSkalman
ValoPallo skrev:
BoxarnSkalman skrev:
BoxarnSkalman skrev:Hejsan, jag har en TMS Motard helt orginal. Det gör 45, 50 men lite medvind och nedförsbacke.. Men jag är så otroligt slö i axxet så jag får tokspel. Jag vet inte vad orginal dreven är men nån som kanske vet och har nån idé på vad jag ska byta till? :-)
Tacksam för svar :-)
Har 11/55 drev nu :) Vad bör jag byta till? :)
Om du är redo att offra lite toppfart skulle jag rekommendera 12 framme, 13 om du vill ha lite extra axx
Det är axxet jag är ute efter, vill ju inte stå stilla i uppförsbackar ;-)
Testar 12 och 13 :-) tack för svaret :-)

Postat: 26 juni 2011, 11:58
av agertoft
Om du vill ha axx så ska du inte ha 12 eller 13 fram.

Testa 10/55, eller 12/65 det fungerar kanon på sendorna:)

Postat: 26 juni 2011, 13:13
av BoxarnSkalman
Får köpa lite olika och testa:-)
Det är en rätt tung moped 130 kilo netto vikt sen är den en 11 liters tank och så där så den väger ju en del :-)

Postat: 6 juli 2011, 12:39
av fredde_lb
Tjena jag har denna setup: Metrakit SP 70, Metrakit thrower, 21mm förgasare och 13 framdrev och 48 bakdrev och jag har sjukt axx och den toppar 100 bilmätare om jag bytar drev till 15fram och 52 bak kommer jag fortfarande ha bra axx men bättre topphastighet ?

Postat: 18 juli 2011, 12:25
av Lowe
Har en Rieju RRX SM 2007. Urpluggad o 90 munstycke. Har dock ingen aning vad för drev som sitter på original, någon som vet?

Sen om ni kan rekommendera nån grym drevning me kanske? :D Funderar på 14:52

Haadee!

Postat: 18 juli 2011, 14:24
av Piotr
Lowe skrev:Har en Rieju RRX SM 2007. Urpluggad o 90 munstycke. Har dock ingen aning vad för drev som sitter på original, någon som vet?

Sen om ni kan rekommendera nån grym drevning me kanske? :D Funderar på 14:52

Haadee!
13/53 Skulle ja rekommendera, har det på min urpluggade Dt.

Postat: 18 juli 2011, 15:20
av stollen9
gilera smt skrev:ja det är den(urpluggad,+större munstycke(90) ostrypt cdi)
på 4ans växel varvar den ca 13k och gör 65km/h(4ans växel)
men när jag växlar upp till 5an och 6an orkar den typ bara varva till ca 9-10k:( och gör då bara 60km/h
liten fråga bara , kör du på orginalveven ? =)

Postat: 19 juli 2011, 18:18
av MrAndersson
Detta är ju drevningstråden då borde man kunna fråga om kedjor också va? :)

Iaf Hur många länkar behöver jag ungefär på en Senda xtreme sm 07 med orginal sving och 13/56 eller 14/56? :)

Postat: 21 juli 2011, 20:11
av rieju_rrx07
Har en Rieju RRX 07'a, måste ha helt nytt drev då det jag har är helt utnött. Vad ska jag ha för någonting? Det är original på nu, men måste jag ha ny kedja också? funderar på detta: http://twostroke.se/product.asp?product=18937 http://twostroke.se/product.asp?product=21906 och http://twostroke.se/product.asp?product=21867

Kommer detta fungera tillsammans och på min RRX? :) Och, vad ska jag ta för storlekar på drevet?

BEHÖVER SNABBA SVAR

Postat: 26 juli 2011, 12:20
av Derbi_MackaN
Derbi Senda xtreme sm 06:a

minerrelli motor

drev 14/65

undrar hur de blir med 14/70 drev? :)

Postat: 26 juli 2011, 12:37
av Swe2FX
Derbi_MackaN skrev:Derbi Senda xtreme sm 06:a

minerrelli motor

drev 14/65

undrar hur de blir med 14/70 drev? :)
Då kommer den varva alldeles för mycket stanna kvar på vad du har :)

Postat: 26 juli 2011, 13:01
av Derbi_MackaN
Swe2FX skrev:
Derbi_MackaN skrev:Derbi Senda xtreme sm 06:a

minerrelli motor

drev 14/65

undrar hur de blir med 14/70 drev? :)
Då kommer den varva alldeles för mycket stanna kvar på vad du har :)
Okajj för har ombes på den så ska sätta ditt 13/70 snart o funderar på att bytta tillbaka efter det till 14/65

Postat: 26 juli 2011, 19:24
av hammarroth
Rieju drac am5
har urpluggat Hebo escape
13/48
den orkar inte varva ut på 5an, blir det bättre med 12 lr 11??

Postat: 26 juli 2011, 20:25
av derbi_senda93
hammarroth skrev:Rieju drac am5
har urpluggat Hebo escape
13/48
den orkar inte varva ut på 5an, blir det bättre med 12 lr 11??
Sätt på ett 52 bak istället :)

Postat: 27 juli 2011, 15:50
av hammarroth
48 drevet är nytt så lite onödigt att byta det
men vad är bäst mellan 11 och 12 för den ska orka??

Postat: 27 juli 2011, 18:15
av Swe2FX
Tjena jag har en Rieju RRX 06 med urpluggat orginal 13/52 drevning toppar 70, som är riktigt seg i backar och axx så om jag sätter på 11 drev kommer jag förlora mycket toppfart och kommer det hjälpa axxet mycket??

hammarroth skrev:48 drevet är nytt så lite onödigt att byta det
men vad är bäst mellan 11 och 12 för den ska orka??
11

Postat: 27 juli 2011, 20:40
av derbi_senda93
hammarroth skrev:48 drevet är nytt så lite onödigt att byta det
men vad är bäst mellan 11 och 12 för den ska orka??
Då skulle jag säga 12 :)


Swe2FX: Sätter du på ett 12 drev kommer toppfarten gå ner men den kommer orka bättre i backarna såklart. Att ha på ett 11 drev är enligt mig alldeles för litet :P

Postat: 27 juli 2011, 23:12
av Swe2FX
Derbi_senda93 skrev:
hammarroth skrev:48 drevet är nytt så lite onödigt att byta det
men vad är bäst mellan 11 och 12 för den ska orka??
Då skulle jag säga 12 :)


Swe2FX: Sätter du på ett 12 drev kommer toppfarten gå ner men den kommer orka bättre i backarna såklart. Att ha på ett 11 drev är enligt mig alldeles för litet :P
Kanske men jag får testa med tanke på att motorn är väldigt klen och det är hyffsat litet bakdrev