Sida 38 av 88
Postat: 3 maj 2009, 08:38
av jimmyskoglund
ProoStunter skrev:måste jag byta vev till mk handmade 70cc och tk rör?
du vet att mk handmade är en lågvaravig cylinder? till ett hög varvigt rör..
Postat: 5 maj 2009, 20:20
av Anden-r
Har en AM6 med TK lacada, sportluft och orginal förgasare på 16mm.
skulle det funka att slänga på en airsal t6 75cc elr måste man byta vev? + kan jag köra på orginal förgas.?
Postat: 5 maj 2009, 20:29
av Riejumrx
Anden-r skrev:Har en AM6 med TK lacada, sportluft och orginal förgasare på 16mm.
skulle det funka att slänga på en airsal t6 75cc elr måste man byta vev? + kan jag köra på orginal förgas.?
du kan nog köra på orginalveven men du bör byta upp förgasaren till 19 mm ^^
Postat: 5 maj 2009, 21:11
av Anden-r
okej, men tror du att en manston replica 70cc e bättre?
Postat: 5 maj 2009, 21:17
av chifen
Anden-r skrev:okej, men tror du att en manston replica 70cc e bättre?
Då får du ta och byta vev. arisalen passar bättre till ditt tk

Kör med 19mm förgasare för säkerhets skull, kommer kyla bättre med det plus att du får lite högre effekt också. Kör inte allt för lätt drevning bara så håller originalveven
Postat: 8 maj 2009, 15:34
av xorxiz
undrar hur mkt original vevpartiet tål på Senda r xtreme 02? ska eventuellt köpa ny cylinder inte säker på om jag ska ha 70 ler 80 cc och ny förgasare och nytt rör om nån månad kanske. nått förslag på cylinder förgasare och rör?
Rieju rrx
Postat: 10 maj 2009, 21:59
av Rroobbaann
21mm insug/förgasare
Vforce membran
Polini luftfilter
14/52 drev
boost bottle
Hebo vev
Och jag undrar vilket rör och cylinder jag ska ha för att accet ska vara ganska bra men toppen riktigt bra ,, Och hur snabbt den kmr att gå med det

??
Re: Rieju rrx
Postat: 10 maj 2009, 22:29
av chifen
Rroobbaann skrev:21mm insug/förgasare
Vforce membran
Polini luftfilter
14/52 drev
boost bottle
Hebo vev
Och jag undrar vilket rör och cylinder jag ska ha för att accet ska vara ganska bra men toppen riktigt bra ,, Och hur snabbt den kmr att gå med det

??
Dagligt bruk eller köra enstaka gånger och serva mycket?
Sp sitter alltid ganska så fint
xorxiz skrev:undrar hur mkt original vevpartiet tål på Senda r xtreme 02? ska eventuellt köpa ny cylinder inte säker på om jag ska ha 70 ler 80 cc och ny förgasare och nytt rör om nån månad kanske. nått förslag på cylinder förgasare och rör?
Tål relativt mycket ändå. Hur långt har mopeden gått och är veven i bra skick?
Du kan ju ta och satsa på barikit 74cc sportcylindern, mk sp rör och en 21mm förgasare med passande insug. 13/53-14/53 drevning skull funka fint till det. Skulle köra 14 fram för att spara lite på motorn. Det blir nog även lamellbyte till det.
:D
Postat: 10 maj 2009, 22:30
av Rroobbaann
Dagligt bruk

,, mycket glidare genom stan

Postat: 11 maj 2009, 18:13
av black_kissi
kolv dimensioner för Derbi Senda extreme 2006? Tacksam för svar.
Postat: 11 maj 2009, 18:49
av erik_94
hej, har enn gilera smt som gått 140mil, och vill nu ha lite mera fart
det som sitter på är mk thrower,munstycke,ostrypt cdi.
vill inte byta mer och det ska funka till vardags bruk.
har funderat på denna.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
är den bra?
ge gärna förslag på andra

Postat: 11 maj 2009, 18:51
av Riejumrx
erik_94 skrev:hej, har enn gilera smt som gått 140mil, och vill nu ha lite mera fart
det som sitter på är mk thrower,munstycke,ostrypt cdi.
vill inte byta mer och det ska funka till vardags bruk.
har funderat på denna.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
är den bra?
ge gärna förslag på andra

har du inte större förgasare?
annars behövs det iaf nu

Postat: 11 maj 2009, 19:01
av erik_94
ne kör på org förgasarn, 17,5 dellorto
vet du någo annan bra?
Postat: 11 maj 2009, 19:08
av ProoStunter
hur mkt pallar org vevenn på Rieju rrx 06 (det är AM6 motor)
Postat: 11 maj 2009, 19:47
av erik_94
är AIRSAL T6 72cc bra, lr är vanliga sport bättre till vardagsbruk.
och håller en airsal, har en mil till skolan.
vet någon något om stylepro´s 70cc gjutjärns cylinder?
Postat: 11 maj 2009, 20:29
av kallepalle
erik_94 skrev:är AIRSAL T6 72cc bra, lr är vanliga sport bättre till vardagsbruk.
och håller en airsal, har en mil till skolan.
vet någon något om stylepro´s 70cc gjutjärns cylinder?
t6:an går riktigt fint!
hjälp!
Postat: 18 maj 2009, 15:06
av leeo
hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo

Re: hjälp!
Postat: 18 maj 2009, 15:11
av derbi_senda93
leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo

Köp en metrakit sp cylinder och ett metrakit sp rör så ska den gå ska du se

Re: hjälp!
Postat: 18 maj 2009, 15:15
av chifen
leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo

Mk handmade 70cc cylindern kommer funka fint med ditt lågvarviga rör, kommer bli bra med kraft i botten och bli riktigt skön att köra, om du vill ha kvar det röret dvs

Kommer funka fint med originalveven. Möjligen byta upp till malossi vl6 membran för lite goare respons
Postat: 18 maj 2009, 15:20
av kallepalle
som chifen säger, köp en lågvarvig cylinder. mk handmade eller polini guss. kommer bli skitnajs
Postat: 18 maj 2009, 15:35
av leeo
okej tack, men vart kan jag köpa detta membran och cylinder som passar?:P behöver jag inte byta ngr mer eller? så som tex insug?
Re: hjälp!
Postat: 18 maj 2009, 17:12
av Henry
leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo

Släng sportluftfiltret och köp:
- Hebo 70 Manston Replica
Eller
- Malossi MHR80 Replica
Sen så köper du ett par MHR-kiopplingsfjädrar också.
Postat: 18 maj 2009, 18:59
av leeo
hahahahah aa

men nån som vet var jag kan köpa det membranet och mk handmade 70 cc till Derbi Senda xtreme 06 som chifen rekomenderade?
Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Postat: 18 maj 2009, 20:32
av Rroobbaann
Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Hej jag har lite frågor om denne cylindern

,
Först vill jag fråga om den är starkare än barikit 80cc ,, airsal t6 80cc ,,Top performancec 80cc duo plus ,, Och så undrar jag på vilka varvtal den börjar jobba , för jag vill inte ha en låg varvig cylinder

,,
tackar för snabba svar

Re: Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Postat: 18 maj 2009, 20:34
av chifen
Rroobbaann skrev:Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Hej jag har lite frågor om denne cylindern

,
Först vill jag fråga om den är starkare än barikit 80cc ,, airsal t6 80cc ,,Top performancec 80cc duo plus ,, Och så undrar jag på vilka varvtal den börjar jobba , för jag vill inte ha en låg varvig cylinder

,,
tackar för snabba svar

Ingen idé med den cylindern till turbokit dos salidos och köra dagligen, det har jag sagt

:D
Postat: 18 maj 2009, 20:35
av Rroobbaann
jaja men jag kanske ska ha ett annat rör så vill veta lite om cylindern
:D?
Postat: 18 maj 2009, 21:05
av Rroobbaann

?
:D?
Postat: 18 maj 2009, 21:05
av Rroobbaann

?
Re: :D?
Postat: 18 maj 2009, 21:17
av chifen
Rroobbaann skrev:
?
Fortsätter du spamma åker du på en varning!
Den är lite väl vass för vardagsbruk, inget att köra dagligen med. Ganska vass cylinder med bra bett i, hyffsat bra vrid i den också.
.
Postat: 18 maj 2009, 21:29
av Rroobbaann
Sorry för dubbel post

,, men är den högvarvig

?
Postat: 19 maj 2009, 16:53
av leeo
vart kan jag köpa 70cc sport cylindrar till Derbi Senda extreme 06?
chifen: okej men vart kan jag köpa det membranet hittar inget sådant. behöver jag inte byta nått med om jag ska byta till 70 cc sport? så som tex insug o sånt?

Postat: 19 maj 2009, 18:22
av chifen
leeo skrev:vart kan jag köpa 70cc sport cylindrar till Derbi Senda extreme 06?
chifen: okej men vart kan jag köpa det membranet hittar inget sådant. behöver jag inte byta nått med om jag ska byta till 70 cc sport? så som tex insug o sånt?

Byt till ett insug som passar med din förgasare om du inte redan har det (21mm var det va?) Lameller och fjädrar skulle nog inte sitta helt fel heller. veven behöver du inte byta. Här har du membranet:
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... 274235.C0
Postat: 19 maj 2009, 19:55
av leeo
okey, men jag har original insug på min 21 mm förgasare det passar fint, måste jag byta det?

Postat: 19 maj 2009, 20:25
av chifen
leeo skrev:okey, men jag har original insug på min 21 mm förgasare det passar fint, måste jag byta det?

Innerdiametern på originalinsuget är inte 21mm, så det passar inte fint alls

Nog för att det passar med gummit kanske, men innerdiametern på insuget ska inte vara mindre än innerdiametern på förgasaren, det ska hållas så nära som möjligt

Postat: 19 maj 2009, 20:27
av wahlbeeerg
Jag har en DT50X -09 och den är helt urpluggad, men när jag kommer up i c.a 60 så börjar moppen att hacka och det låter som att det är från cylindern.
Vad bör jag göra?
