Sida 37 av 88

Postat: 19 april 2009, 11:08
av kallepalle
med en vassare cylinder får du ju mer hk

Postat: 19 april 2009, 11:10
av MinikeV
kallepalle skrev:med en vassare cylinder får du ju mer hk
Ja men vad är det då för skillnad i effekt på en sport och racing cylinder?

Postat: 19 april 2009, 11:19
av kallepalle
du får ut mycket mer hk i en midrace/hyper änn i en sport

exakt hur stor skillnad det blir går inte säga om man inte säger resterande setup, specifierar just vilket cylinder och sedan bänkar dom båda.

Postat: 19 april 2009, 11:21
av MinikeV
hade tänkt köra orginal men med en 50cc sport eller racing. så vilken är bättre om jag bara vill ha mera kraft och int så mycket fart? :D

Postat: 19 april 2009, 11:24
av kallepalle
om du ska köra med pluggat orginalrör så lär du välja en sportcylinder. för att du kommer alldrig kunna komma upp i varvtal som en racecylinder går upp i med ett plugat orginalrör. köp en vanlig 50cc sport cylinder tex barikit 50cc.


eller så köper du en mk handmade 70cc eller polini guss 80cc. båda lågvarviga sportcylindrar som passar bäst ihop med ditt pluggade orginalrör. detta pga effektkurvan liknar rörets mest av alla

Postat: 19 april 2009, 13:01
av kjj
hur många hästar har barikit 80cc och barikit 75cc?

Postat: 19 april 2009, 19:43
av MinikeV
Min moppe gör ca 70km/h nu med urpluggat rör och orginaldrevning (12/53) så hur fort skulle den gå men airsal 50cc sport cylinder och 11/65 drevning?

Tacksam för svar :D

Postat: 19 april 2009, 19:58
av chifen
MinikeV skrev:Min moppe gör ca 70km/h nu med urpluggat rör och orginaldrevning (12/53) så hur fort skulle den gå men airsal 50cc sport cylinder och 11/65 drevning?

Tacksam för svar :D
60km/h möjligen. Betydligt bättre acceleration

Postat: 19 april 2009, 20:01
av antonjansson_
chifen skrev:
MinikeV skrev:Min moppe gör ca 70km/h nu med urpluggat rör och orginaldrevning (12/53) så hur fort skulle den gå men airsal 50cc sport cylinder och 11/65 drevning?

Tacksam för svar :D
60km/h möjligen. Betydligt bättre acceleration
Men kmr det passa med orginal rör å fögg ?

Postat: 19 april 2009, 20:02
av MinikeV
chifen skrev:
MinikeV skrev:Min moppe gör ca 70km/h nu med urpluggat rör och orginaldrevning (12/53) så hur fort skulle den gå men airsal 50cc sport cylinder och 11/65 drevning?

Tacksam för svar :D
60km/h möjligen. Betydligt bättre acceleration
12/65 då?

Postat: 19 april 2009, 20:07
av antonjansson_
MinikeV skrev:
chifen skrev:
MinikeV skrev:Min moppe gör ca 70km/h nu med urpluggat rör och orginaldrevning (12/53) så hur fort skulle den gå men airsal 50cc sport cylinder och 11/65 drevning?

Tacksam för svar :D
60km/h möjligen. Betydligt bättre acceleration
12/65 då?
Nå 11 å 12 eju int så jätte stor skillnad. kanske 63 :P

Postat: 19 april 2009, 20:12
av MinikeV
11/60 då :P

Postat: 19 april 2009, 20:15
av chifen
MinikeV skrev:11/60 då :P
Skulle fortsätta på 12/53 jag. Ta denna diskussion i drevningstråden =)

Postat: 19 april 2009, 20:17
av MinikeV
chifen skrev:
MinikeV skrev:11/60 då :P
Skulle fortsätta på 12/53 jag. Ta denna diskussion i drevningstråden =)
Men alltså jag kulle vilja ha den och gå ca 65 men med hyffsat bra axx :P

Postat: 19 april 2009, 20:39
av bensinskalle
kjj skrev:hur många hästar har barikit 80cc och barikit 75cc?
de beror på vilka cylindrar du menar...

Är de sport, hyper eller midrace? 5 cc är inte mkt volym så skulle cylindrarna vara exakt likadana förutom lite större borrning på ena så märks de knappt...

lånar tråden

Postat: 20 april 2009, 15:03
av adam_CpiPerformance
Jag kör just nu:

Hebo underliggande
luftfilter
ostrypt cdi
19mm förgasare
ny koppling
13/56.

Kommer airsal 80cc funka till orgveven/setupen eller vad krävs ?

Postat: 20 april 2009, 15:48
av chifen
Jag skulle byta vev till den cylindern

Postat: 20 april 2009, 18:56
av kjj
tror 75cc är sport och 80cc hyper men vet inte :/

:)

Postat: 21 april 2009, 19:19
av adam_CpiPerformance
Hadde min originalfögge funkat till 80cc airsal. ( rätt bestyckad )?

Re: :)

Postat: 21 april 2009, 19:26
av Riejumrx
adam_CpiPerformance skrev:Hadde min originalfögge funkat till 80cc airsal. ( rätt bestyckad )?
nej, du bör byta upp dig till 24 mm

Postat: 21 april 2009, 19:29
av adam_CpiPerformance
Hur är det med veven då ? den ger 12hk och bör varva mindre en t6 70cc. fungerar org ?

Postat: 21 april 2009, 19:30
av DEA!!
adam_CpiPerformance skrev:Hur är det med veven då ? den ger 12hk och bör varva mindre en t6 70cc. fungerar org ?
jag tycker du skulle byta för att få ut mer effekt och va säker på att den hå¨ller :roll:

Postat: 21 april 2009, 19:32
av adam_CpiPerformance
80cc airsal är den ända cylindern som finns till cpi ( skruvfäste ) så det är ända valet tror jag . Vill verkligen inte byta vev. Finns det någonstans någon annan cylinder en jusst denna till cpi ?

Postat: 21 april 2009, 19:50
av mtpower
kjj skrev:tror 75cc är sport och 80cc hyper men vet inte :/
Tror knappast de räknar kubiken vid de olika klasserna, snarare effekten..

Postat: 26 april 2009, 11:51
av RiejuForce
Vilken cylinder är vassast?


manston red revo 70 vs. pro race 70

Postat: 26 april 2009, 11:58
av ProoStunter
en Rieju drac har original drev och tk(high quality) rör
vad går den om ag köper Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6)

tja

Postat: 26 april 2009, 12:05
av RiejuSpike03
någon som vet en billig 50cc cylinder som är bra? :D

Re: tja

Postat: 26 april 2009, 12:13
av DraceN^
RiejuSpike03 skrev:någon som vet en billig 50cc cylinder som är bra? :D
airsal 50 porta den så e allt klart :wink:

Postat: 26 april 2009, 13:26
av kallepalle
ta hellre en barikit 50 då. bättre kolvkvalitet

Postat: 30 april 2009, 21:34
av Tomaz
Har två små frågor.

1. Ger denna samma effekt som orginal cylindern gör ? (Derbi Senda 01)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10991

2. Vilken håller bästa kvaliten ?
Den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10991
Eller denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=13653 ?

Mvh / DerbiSM

Postat: 30 april 2009, 22:36
av ProoStunter
måste jag byta vev till mk handmade 70cc och tk rör?

Postat: 30 april 2009, 22:53
av kallepalle
ProoStunter skrev:måste jag byta vev till mk handmade 70cc och tk rör?
nej.

Postat: 1 maj 2009, 08:06
av DEA!!
ProoStunter skrev:en Rieju drac har original drev och tk(high quality) rör
vad går den om ag köper Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6)
Den ska nog gå runt 100 iaf!

Postat: 1 maj 2009, 08:08
av DEA!!
DerbiSM skrev:Har två små frågor.

1. Ger denna samma effekt som orginal cylindern gör ? (Derbi Senda 01)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10991

2. Vilken håller bästa kvaliten ?
Den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10991
Eller denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=13653 ?

Mvh / DerbiSM
Den gör ingen skillnad, jag tror mer på den första cylindern! :wink:

Snabb Fråga

Postat: 3 maj 2009, 00:38
av mc_93
Håller Orginal Veven till denna cylindern och ett Hebo Escape?. http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... ode=D1-259