Sida 34 av 88
Postat: 7 mars 2009, 18:31
av chifen
Rabxorzz skrev:Ett bra tips på en vanlig bruks cylinder? Inget vevbyte!
inte vara för dyr heller

Arisal 70cc sport. Inte bäst på något riktigt, men heller inte sämst, ett bra alternativ som duger för det mesta för vardagskörning
Mk handmade 70cc, bästa cylinder för stunt och lågt varvtal. Nog också den hållbaraste cylindern. Troligtvis också den svagaste tyvärr.
barikit 74cc. Bra sportcylinder med bra effekt och genomgående helt godkänd kvalité.
Alla dedär håller sig till rätt bra pris och behövs inget vevbyte =)
Postat: 7 mars 2009, 18:40
av Henry
Rabxorzz skrev:Ett bra tips på en vanlig bruks cylinder? Inget vevbyte!
inte vara för dyr heller

Rör och förgasare?
Postat: 7 mars 2009, 19:01
av Rabxorzz
Henry skrev:Rabxorzz skrev:Ett bra tips på en vanlig bruks cylinder? Inget vevbyte!
inte vara för dyr heller

Rör och förgasare?
förgasare blir väll 21 eller 24
Rör vet jag inte, vill ha PR men de är dyrt.
Postat: 7 mars 2009, 19:03
av chifen
Rabxorzz skrev:Henry skrev:Rabxorzz skrev:Ett bra tips på en vanlig bruks cylinder? Inget vevbyte!
inte vara för dyr heller

Rör och förgasare?
förgasare blir väll 21 eller 24
Rör vet jag inte, vill ha PR men de är dyrt.
Satsa på ett midracerör istället och 21mm räcker bra. Går du på pr röret så närmar sig varvtalen ett vevbyte ändå.
Re: Cylinder Tråden!
Postat: 10 mars 2009, 11:28
av chpontus
KoNG skrev:Här kan ni fråga och diskutera om Cylindrar inom crossmopeder, så slipper vi få massa med trådar om det.
Mvh // Kong
barakit 50 cc hur är den

Postat: 10 mars 2009, 11:50
av kallepalle
knappt någon skillnad motför orginal.
Postat: 10 mars 2009, 21:36
av Tompo
Tjena jag undrar om Barikit 50cc racing är en bra cyllinder och om den levererar mycke effekt för att va 50cc?

Ska ha på min Rieju drac
Postat: 10 mars 2009, 21:39
av Moddad
Köp en 70 sport ist.
Gör ingen större skillnad med den.
Postat: 10 mars 2009, 21:45
av Tompo
Farsan ee lite halv snåpen när de gäller 70 :/ men kanske kan få till mig en handmade

nån billig bra 70cc..

Postat: 11 mars 2009, 19:28
av Rabxorzz
Postat: 11 mars 2009, 22:21
av kallepalle
ser så ut

Postat: 12 mars 2009, 21:04
av DraceN^
Hej igen!
Är de här cylindrarna gjord i gjutjärn?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10235
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10237
samt är det någon som har haft dem och kan säga hur dem är:P
Postat: 12 mars 2009, 21:30
av kallepalle
inte säker men borde vara aluminium.
hållbarheten har jag ingen aning om men har för mig att henry har sagt att dom ofta levereras skadade. (rätta mig om jag har fel)
Postat: 12 mars 2009, 21:33
av DraceN^
kallepalle skrev:inte säker men borde vara aluminium.
hållbarheten har jag ingen aning om men har för mig att henry har sagt att dom ofta levereras skadade. (rätta mig om jag har fel)
okej, för på cykelkraft står det att dem e gjutjärn men dem har inte samma namn

Postat: 13 mars 2009, 17:26
av Ukno
Tja funkar det att köra med orginal kopplingen till en mk handmade 70cc cylinder?
Postat: 13 mars 2009, 17:38
av victoor
Ukno skrev:Tja funkar det att köra med orginal kopplingen till en mk handmade 70cc cylinder?
det går men skulle rekomendra att byta fjädrar anars
kan den börja slira på koplingen ett par fjädrar kosta typ 80 kr och ingen konst att byta.
Postat: 13 mars 2009, 17:42
av Ukno
ok men man behöver väl inte byta lameller eller så ?
Kan räcka med originalfjädrar till den cylindern tillochmed

Beror på hur slitna de är. Men helt klart värt att byta fjädrar så slipper man öppna upp igen, det är ju rätt billigt och snabbt gjort ändå. Originallamellerna räcker fint till den. Lycka till =)
Postat: 13 mars 2009, 17:43
av victoor
Ukno skrev:ok men man behöver väl inte byta lameller eller så ?
nej om den inte slirar på koplingen
Postat: 13 mars 2009, 17:49
av Ukno
ok
Postat: 15 mars 2009, 19:01
av DraceN^
Hej, alla som har patanegra cylindern AM6 kan ni skicka bilder på dens portning är ni snälla om ni kan
Johan.25@live.se
Postat: 18 mars 2009, 16:41
av Most Wanted
Har en gilera smt 06 ska byta cylinder snart till den här
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13404
Då är min fråga äv avgasporten större en orginal kommer jag att ha problem att få på röret (Dos Salidos) har nämlingen ingen adapter till den
Postat: 18 mars 2009, 16:47
av kallepalle
byt inte cylinder till den. bortkastade pengar eftersom du inte kommer märka någon skillnad på orginal och 50 sport.
Postat: 18 mars 2009, 16:49
av Most Wanted
kallepalle skrev:byt inte cylinder till den. bortkastade pengar eftersom du inte kommer märka någon skillnad på orginal och 50 sport.
Det var inte frågan.... Och jag får inte trimma så mycket därför tog jag sport istället för orginal
Postat: 18 mars 2009, 16:53
av kallepalle
du behöver inte adapter. men om du nu ska ha en 50cc sport så köp en lågvarvig så du ens märker skillnad. för med den där som du länka kommer den gå max 2km/h snabbare och inget skillnad i acc. dvs bortkastade pengar
Postat: 20 mars 2009, 18:14
av shitfag
någon som vet vad de e för durationer,längdoch diameter på avgasporten på en airsal t6 70cc?
Postat: 21 mars 2009, 11:06
av Robiin937
Någon som vet om denna cylindern ger hyffsat bra med effekt, så den toppar runt 100? Kommer de bli bra axx? Den ska sitta på en ryz pro racing
http://twostroke.se/product.asp?product=12180
Postat: 21 mars 2009, 11:18
av kallepalle
beroende på rör och drevning så kommer den gå 95-100 med ett riktigt gött acc, bottendrag. (lågvarvig cylinder)
Postat: 21 mars 2009, 11:45
av Robiin937
kallepalle skrev:beroende på rör och drevning så kommer den gå 95-100 med ett riktigt gött acc, bottendrag. (lågvarvig cylinder)
Okej, låter bra , jag har 52/14 drevning och kundo banzai (högvarvigt)
och det är väl ingen cylinder man behöver byta vev o lager eller något sånt för?
Postat: 21 mars 2009, 11:52
av Moddad
Nej
Postat: 21 mars 2009, 15:15
av shitfag
nån som vet på vilket varvtal en airsal t6 70cc har max effekten på?
Postat: 21 mars 2009, 17:55
av chifen
shitfag skrev:nån som vet på vilket varvtal en airsal t6 70cc har max effekten på?
Går inte att säga ett fast varvtal utan att veta förgasarstorlek och avgassystem och göra en beräkning på det. Räkna med att hitta maxeffekten i den runt 10-12k rpm

Tror itne du behöver ett mer detaljerat svar än så

motoforce orginal cylinder
Postat: 21 mars 2009, 20:53
av pampirus
Tjena, jo det är såhär att jag har nyss satt på en motoforce orginal cylinder på min xps alltså AM6 motor , men är det en aluminium cylinder ? tanke på hur lätt den var ?
Ny cylinder
Postat: 22 mars 2009, 01:53
av rlofving
Hallå, jag hade tänkt att köpa en ny cylinder :D och tvekar mellan Airsal 70cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231
och barikit 74cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12457
Vad tycker ni? och jag vill INTE byta vev :P
Postat: 22 mars 2009, 02:16
av kallepalle
barikit. högre kvalite, effekt. annars är top performance 74cc en riktigt fin cylinder också
Postat: 22 mars 2009, 02:21
av RiejuForce
kallepalle skrev:barikit. högre kvalite, effekt. annars är top performance 74cc en riktigt fin cylinder också
Top performance 74 är en Riktigt vass sport cylinder går mycket bättre än airsal 70. jag kör själv med cylindern och rekommenderar den starkt.