Moppe problem hjälp tack

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

neme3 skrev:mm har en polare med en keeway och hans gör typ bara 60 med effektrör men det är för att utblåset på cylindern är strypt , :S
Då lämnar man cylindern till mig så låter jag min kompis pontalito porta den... :D
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

CPI_Aragon_50 skrev:hur ska jag vinteruppehålla moppen? ska jag tömma bensinen och oljan och sånt? och vad ska jag göra för att den ska va i skick till sommaren, berätta gärna va jag ska göra å hur jag gör de som att tömma oljan
hahah där jag bor vinter uppehåller man inte xD
man kör när som helst och var som helst hahahaha jag brukar köra när det är snö ute men såklart lite mer försiktigt
CPI_Aragon_50
Elmoped

Inlägg av CPI_Aragon_50 »

hur tömmer man bensinen och hur tömmer man oljan?, e de inte för halt för att köra i vintern när snön kommit ?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

CPI_Aragon_50 skrev:hur tömmer man bensinen och hur tömmer man oljan?, e de inte för halt för att köra i vintern när snön kommit ?
man kan ju alltid hålla ner fötterna i svängar. själv tycker ja de e mkt roligare å köra på vintern än på sommarn. bensinen kan du tömma genom att dra ur bensinslangen från förgasaren å bara låta den rinna ut i en dunk elr liknande. samma mad oljan
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

CPI_Aragon_50 skrev:hur tömmer man bensinen och hur tömmer man oljan?, e de inte för halt för att köra i vintern när snön kommit ?
kör du med separat oljetank så koppla bort sen och häll ut skiten, rengör slangarna, gör rent tanken sätt tillbaka !

när det är snö tar man det lugnare och håller ner fötterna i kurvorna :wink:
Nyxorzz
CPI_Aragon_50
Elmoped

Inlägg av CPI_Aragon_50 »

är det bara de man behöver göra för att få moppen i fint skick till sommaren? tömma oljan och bensinen? ska den inte va på tomgång då och då? tomgång är väl när moppen är uppställd på stödet och man gasar då och då eller?
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Inlägg av track_666 »

tänk oxå på att bensin är en färsk vara så använd inte den bensinen du har tappat ur om den ska stå över hela vintern :P bensinen förlorar sin kvalite då ... men annars så bara tappa ur bensinen och ojan ... behöver inte starta den men de kan vara en fördel ..blir som jag skulle vilja säga mer lätt startad sen när sommaren kommer då ... :P
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
jagerdumare
Elmoped

Inlägg av jagerdumare »

gahahah sorry att ja fick skrattanfall men lät bara roligt.. klart de är halt man måste ha lite teknik när man kör på vinter typ aldrig använda bromsarna elr ah iaf inte framsbroms hårt .. själv bromsar jag aldrig ist för att bromsa så gasar ja o ställar som f-n ;)
JAG GASAR TILLS DE RASAR :D ;)
snutjakter är ju som barnlekar! ;)
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

ta bara nått av munstyckena å sluta gråt fucko!
Låst