yamahadt55 skrev:hallå! Very Happy
tänkte fråga vad ni tycker man ska köpa å börja stunta med? jag hade tänkt mig Rieju drac eller Derbi Senda men vill helst ha AM6 motorn. tack på förhand
Smile
PS: har kört moppe i snart tre år så jag kan köra på bakhjluet lite.. å vill börja stunta då jag blivit av med lämpet å ej kan ta körkort.
Tycker du ska satsa på beta rr sm / Derbi Senda, Rieju är jävla tunga fram som gör hela proceduren svårare. Om du vill köra mycket meka lite är nog och föredra Derbi(piggiao) motorn då den är lite snällare än am6an, men den funkar också väldigt bra. Glhf
Skulle nog säga att Derbin går värre original, AM6 motorer (iaf dom rrx osv jag testat) går som en påse skit original. Men drar många effektrörs moppar med bara dragen plugg..
Skulle ut och åka till en kompis och fixa med koppling/variaor, då jag sj inte har en kompressor. MEN så ska det börja snöa -.-
Om det blir soligt imorgon så blir det nog att åka till honom och sedan kanske ut o dra första stunt åkningen för iår!
dannei skrev:Skulle ut och åka till en kompis och fixa med koppling/variaor, då jag sj inte har en kompressor. MEN så ska det börja snöa -.-
Om det blir soligt imorgon så blir det nog att åka till honom och sedan kanske ut o dra första stunt åkningen för iår!
Jag ska skaffa en typhoon till att stunta med. Jag vill dock inte lägga ner en massa pengar. Så tänkte då bara plugga ur den, samt dra v-ringen. Måste man byta vikter då? Kommer jag upp på bakhjulet med bara det?
Och är det någon som har koll på vilken gänga det sitter på typhoon 02?
Sorry för delvis felpost, men jag visste inte annars var jag skulle lägga den,
agertoft skrev:Jag ska skaffa en typhoon till att stunta med. Jag vill dock inte lägga ner en massa pengar. Så tänkte då bara plugga ur den, samt dra v-ringen. Måste man byta vikter då? Kommer jag upp på bakhjulet med bara det?
Och en ny tråd kändes bara onödigt:)
Tack på förhand mvh Agertoft
Klart du kommer upp på bakhjulet? Handlar bara om teknik.
agertoft skrev:Jag ska skaffa en typhoon till att stunta med. Jag vill dock inte lägga ner en massa pengar. Så tänkte då bara plugga ur den, samt dra v-ringen. Måste man byta vikter då? Kommer jag upp på bakhjulet med bara det?
Och en ny tråd kändes bara onödigt:)
Tack på förhand mvh Agertoft
Klart du kommer upp på bakhjulet? Handlar bara om teknik.
om du är nybörjare kan det vara lite svårt men med bra teknik får du upp vilken moppe som helst men ett tips är o lägga ganska lätta vikter o byta kopplingsfjädrar så den drar iväg först på högre varv.
CalleNajs skrev:vad fan ska jag bygga mina krash puckar av
fixa billiga stunt kåpor istället. annars så skruvar du hål i kåpan och drar igenom vagnsbultar igenom kåpan men det blir fula märken när du tar bort dem.
Nu äre daxx att börja köra så nu tycker jag vi borde få igång lite stuntsnack jag har en fråga jag har tolva men jag har inget o göra så vill göra något på moppen så den blir skönare för att stunta med har höjjning också och jag har testat få fast en peg på dämparfester men den blir bara konstig någon som har bild ellr något ?
Nutbreaker skrev:Nu äre daxx att börja köra så nu tycker jag vi borde få igång lite stuntsnack jag har en fråga jag har tolva men jag har inget o göra så vill göra något på moppen så den blir skönare för att stunta med har höjjning också och jag har testat få fast en peg på dämparfester men den blir bara konstig någon som har bild ellr något ?
Hey!
Hade tänkt mig börja stunta om ett tag när jag fått ihop lite pengar.
Jag undrar om det är någon fördel om man är bra på att åka bakhjulet med cykel. Om det finns någon likhet mellan cykel å moppe. Har aldrig testat med moppe det är därför jag frågar.
Iceen skrev:Hey!
Jag undrar om det är någon fördel om man är bra på att åka bakhjulet med cykel. Om det finns någon likhet mellan cykel å moppe. Har aldrig testat med moppe det är därför jag frågar.
Tack på förhand
Jag körde jämt på bakhjulet med cykel innan moppe, hjälpte så gott som ingenting. Styret är mycket mindre, du sitter oskönare och du trampar istället för att gasa. Jag tycker det är mycket lättare att köra på bakhjulet med motordrivna saker än cykel iaf
makkeman1337 skrev:om ni fortfarande undrar varför det blir lättare med höjning.
det är högre tyngdpunkt men också kortare hjulbas.
Tack på förhand
Jag körde jämt på bakhjulet med cykel innan moppe, hjälpte så gott som ingenting. Styret är mycket mindre, du sitter oskönare och du trampar istället för att gasa. Jag tycker det är mycket lättare att köra på bakhjulet med motordrivna saker än cykel iaf
Okey
Borde vara roligare oxå med motordrivna saker
Tack på förhand
Okey
Borde vara roligare oxå med motordrivna saker
Roligare, lättare (alla tycker förstås olika), och ser mycket bättre ut.. Speciellt med sm/cross moppe
tänkte bara höra, kör ni med skylt som stuntar? för jag är rädd fför att om man kommer på bakhjulet på vägen så kommer ngn gubbe ellr kärring ringa till snuten och säga att han med det reg nr:et kör på bakhjulet i trafik och sen kommer dom typ ringa min mamma o pappa och så är det så eller ?
Nutbreaker skrev:tänkte bara höra, kör ni med skylt som stuntar? för jag är rädd fför att om man kommer på bakhjulet på vägen så kommer ngn gubbe ellr kärring ringa till snuten och säga att han med det reg nr:et kör på bakhjulet i trafik och sen kommer dom typ ringa min mamma o pappa och så är det så eller ?
Risken finns ju! får du inte stunta för mor och far eller?:(
jo de får jag nog jag behöver ju inte berätta men dom gillar nog inte det ifall jag skulle köra på bakhjulet på vägen i typ 40 - 50 hehe men jag ska sätta den så den inte syns när man kör på bakhjulet
Nutbreaker skrev:jo de får jag nog jag behöver ju inte berätta men dom gillar nog inte det ifall jag skulle köra på bakhjulet på vägen i typ 40 - 50 hehe men jag ska sätta den så den inte syns när man kör på bakhjulet
Nutbreaker skrev:jo de får jag nog jag behöver ju inte berätta men dom gillar nog inte det ifall jag skulle köra på bakhjulet på vägen i typ 40 - 50 hehe men jag ska sätta den så den inte syns när man kör på bakhjulet
ett tips är ju o stegra vart det inte finns annat folk så finns det ju ingen där som kan bli sur på dig
Ett hett tips gällande all mopedåkning, släng skylten åt helvete och ta aldrig fram den igen! Med skylt är du ALDRIG säker, minsta lilla fel och nån KAN ringa polisen..
ktm_danielsson skrev:Ett hett tips gällande all mopedåkning, släng skylten åt helvete och ta aldrig fram den igen! Med skylt är du ALDRIG säker, minsta lilla fel och nån KAN ringa polisen..
otrimmad kör skylt fan ska dom göra? trimmat ta bort skiten själv har man inte ens någon på roxxen 30-moppe ftw
ktm_danielsson skrev:Ett hett tips gällande all mopedåkning, släng skylten åt helvete och ta aldrig fram den igen! Med skylt är du ALDRIG säker, minsta lilla fel och nån KAN ringa polisen..
otrimmad kör skylt fan ska dom göra? trimmat ta bort skiten själv har man inte ens någon på roxxen 30-moppe ftw
Ja men vem fan orkar köra helt lagligt (alltid stanna vid rödljus, aldrig köra på trottoarer osv. Säger detsamma, 30moppe är livet
Ja men vem fan orkar köra helt lagligt (alltid stanna vid rödljus, aldrig köra på trottoarer osv. Säger detsamma, 30moppe är livet
tjenare , har en aerox och är sugen på börja stunta men är ganska svårt att få upp den , har dragen v ring samt 4,5 grams vikter, har även ett giannelli go rör men vet inte om de har någon effekt, iaf är de bara träna på eller kan man köpa nya kopplingfjädrar så den axxar bättre? isåfall vilka?