Dator Hjälp! Tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
thuresson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av thuresson »

jag har nyss lagt in windows xp i min data och sen koppla jag in ljud osså men det funka inte ? vrf funkar inte ljudet ?
/Thur3ss0n
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

thuresson skrev:jag har nyss lagt in windows xp i min data och sen koppla jag in ljud osså men det funka inte ? vrf funkar inte ljudet ?
Du behöver drivrutiner till ditt grafikkort. Kolla in på ditt ljudkorttillverkares hemsida.
patrikmmm
Elmoped

Inlägg av patrikmmm »

jag har AVG free för 30 dagar vet någon vart men an få tag på AVG som man har hela tiden elr grattis asså
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

patrikmmm skrev:jag har AVG free för 30 dagar vet någon vart men an få tag på AVG som man har hela tiden elr grattis asså
Du kan ladda ner dom riktiga versioner på piratebay och dom sidorna ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

jag kör på ad-aware 8) den är skrämande allti när den har sökt klart om man har hög volym :lol:
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

skogen_swe skrev:jag kör på ad-aware 8) den är skrämande allti när den har sökt klart om man har hög volym :lol:

haha jag har varit med om värre ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
Användarens profilbild
>NOS<
Svårstartad skrothög

Inlägg av >NOS< »

hejsan... jag ska byta processor men jag vet inte hur man installerar den.. satte först dit den men inget hände så jag kollade o då så skulle man visst uppdatera biose... ngn som vet hur/var man gör de?
E de du?
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

hejhej nån som vet hur man lägger in sånna här mods på gta san andreas? och var man får tag på sånt. http://www.youtube.com/watch?v=OPOsdpX5f18
tomt
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

>NOS< skrev:hejsan... jag ska byta processor men jag vet inte hur man installerar den.. satte först dit den men inget hände så jag kollade o då så skulle man visst uppdatera biose... ngn som vet hur/var man gör de?
Installera drivrunter du fick med eller ladda ner dom på deras hemsida ;)
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
Användarens profilbild
>NOS<
Svårstartad skrothög

Inlägg av >NOS< »

hittar inte de:P fick inga drivrutiner till den :idea:
E de du?
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

va menas de när de blir så här när jag försöker packa upp me winrar? hur ska jag göra för att få de fungera? :(
Bild
tomt
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

perre92 skrev:va menas de när de blir så här när jag försöker packa upp me winrar? hur ska jag göra för att få de fungera? :(
http://img90.imageshack.us/img90/5931/n ... sssmc5.jpg

du har inte alla filer!

Testa att markera alla winrar filer och ta sedan "Packa upp här"

Eller så får du tanka om saken!
Bild
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Jag har problem med min stationära dator och har haft väldigt länge. Just nu är det 3 operativsystem installerade och när jag startar kommer det upp en lista där jag ska välja vilket jag vill starta. Två av de har jag råkat dubbelinstallera över varandra så de har kraschat medans ett funkar.
Nu till problemet, ALLA mina usb-portar har slutat fungera. Även testat med gammalt tangentbord med "piggar". Funkar inte i BIOS och jag kan inte gå ner för att välja rätt operativsystem, så jag är helt fast. Någon som har några förslag på vad som kan vara fel?
jippsadipp
Elmoped

Inlägg av jippsadipp »

:O dubbelpost på moddad :O

^^

Jag vill bara säga: Norton SUUUUUUUUUUGEEEER , AVG (#*FREE*#) rules ;)

Norton suger bajs, ja har haft de sedan ja fick datorn för tre år sen, och ja har fått tusentals virus o skit :evil: Dedär jävla programmet kostar bara grymt me pengar o förstör bara för datorn..... Tur att ja fick tips om AVG för min dator var riktigt nära att kollapsa ^^
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

jippsadipp skrev::O dubbelpost på moddad :O

^^

Jag vill bara säga: Norton SUUUUUUUUUUGEEEER , AVG (#*FREE*#) rules ;)

Norton suger bajs, ja har haft de sedan ja fick datorn för tre år sen, och ja har fått tusentals virus o skit :evil: Dedär jävla programmet kostar bara grymt me pengar o förstör bara för datorn..... Tur att ja fick tips om AVG för min dator var riktigt nära att kollapsa ^^
Kan lova dej att AVG är sämre. Kör på f-secure. Har inte haft ett ända virus men den har rensat hur mycke som helst ;) alltså direkt när den märker att ngt försöker angripa datan :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

AVG funkar jättebra jämfört med alla andra virusskydd jag använt :)
Svara på min fråga och få en kaka nu ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Moddad skrev:AVG funkar jättebra jämfört med alla andra virusskydd jag använt :)
de du kan göra är att du stoppar in en windows skiva (eller omformateringskiva) för ja hoppas att du har så den bootar från cd först? isf så e de ba omformatera skiten, då borde de funka sen. (de behöver du inge tangentbord fö, däremot en mus) och om du inte har så att musen funkar eller att du inte har så den bootar från cd föst, så kan du prova med att nollställa cmos. (en liten jumper som sitter på moderkortet) ofta en röd liten irriterande sak. om de inte funkar så vettefan vad som kan funka...

sen så ska ja bara säga såhär, att avg free e de bästa programmet om man ska köra med standrad inställningar å med gratis. annar som du ska köpa å köra med standard inställningar så kör med nod 32. om du vill ställa in det själv så ta bara nod 32 elr avg free elr kaspersky antivirus.

f. secure är ett bra programm, dock mkt resurskrävande. om du tex spelar ett spel, vi säger cs. kanske tar upp 400 000kb elr nått sånt. då tar f.secure ungefär lika mkt för att scanna cs. därav ska man ej välja att köra med f.secura
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:AVG funkar jättebra jämfört med alla andra virusskydd jag använt :)
kanske är så nu :) men för några år sedan när polaren använde de så funkade de inte alls. den visade att han inte hade några virus men när han bytte till f-secure hade han flera styckna :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

meanzick skrev:
kanske är så nu :) men för några år sedan när polaren använde de så funkade de inte alls. den visade att han inte hade några virus men när han bytte till f-secure hade han flera styckna :D
men omg, f.secura tar ju crackade filer som virus om man inte ställer om den ffs
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

kallepalle skrev:
meanzick skrev:
men omg, f.secura tar ju crackade filer som virus om man inte ställer om den ffs
nej då ;) men den kan va lite överkänslig.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Tack Kalle!
Ska testas
Användarens profilbild
radioluke
Elmoped

Inlägg av radioluke »

Hur kortar man ner text i t.ex. word eller mina anteckningar?

om Jag t.ex. har skrivit 137942 tecken och vill ha ner det till 500 snabbt, hur ska jag göra då? nån som fattar va jag menar?
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

radioluke skrev:Hur kortar man ner text i t.ex. word eller mina anteckningar?

om Jag t.ex. har skrivit 137942 tecken och vill ha ner det till 500 snabbt, hur ska jag göra då? nån som fattar va jag menar?
nepp :wink:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
sven-fala
Elmoped

Inlägg av sven-fala »

tja har ett litet problem men våran dator.

när man startar datorn så kommer ju den svarta sidan med vit text fram som vanligt, men sen när den ska gå vidare så dör datorn och startar om och så kommer den svarta sidan med vit text igen och sen kommer "starta i felsäkert läge rutan upp och sen startar datorn som vanligt fast datum och klockan är nollställt, blir alltid "1 januari 2002 kl 00:00"

Någon som vet vad det kan vara för fel?
kom helt plötsligt och varken virusprogrammet (avast) eller ad awere hittar något mysko
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

sven-fala skrev:tja har ett litet problem men våran dator.

när man startar datorn så kommer ju den svarta sidan med vit text fram som vanligt, men sen när den ska gå vidare så dör datorn och startar om och så kommer den svarta sidan med vit text igen och sen kommer "starta i felsäkert läge rutan upp och sen startar datorn som vanligt fast datum och klockan är nollställt, blir alltid "1 januari 2002 kl 00:00"

kom helt plötsligt och varken virusprogrammet (avast) eller ad awere hittar något mysko
Formatera datorn...
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

sven-fala skrev:tja har ett litet problem men våran dator.

kan ha blivit ngt fel i en windowsfil, så prova formatera om den
Användarens profilbild
klingeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av klingeee »

ja har ett litet problem.. Jag har båda Mozilla Firefox o Internet Explorer på datan, o ja använder helst FireFox... men när ja ska logga in på TSR så funkar det inte med FireFox, men det funkar med Explorer..

Vf funkar det inte att logga in med FIreFOx? :S
livsfilosofin : att köra scooter är som att knulla en 90-årig gammal kärring med alzheimers och åderbråk ;)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Tja, har nyss installerat om till Windows Ultimate 64bit.
Nu saknas virusprogram. Vad kan ni rekommendera?
Vill inte att det ska sega ner.
Och vill inte att det ska fucka upp alla spel
Tack på förhand :)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

TobbaN skrev:Tja, har nyss installerat om till Windows Ultimate 64bit.
f secure tycker jag :) dock de ända jag testat men de funkar skitbra :wink:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Jag fattar inte hu man gö en rintscreen på f**t vist vill ha hjälp mä att både printa å att öppna bilden
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Tryck Printscreen
In i Paint och tryck CTRL+V
Spara
There you go
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

klingeee skrev:ja har ett litet problem.. Jag har båda Mozilla Firefox o Internet Explorer på datan, o ja använder helst FireFox... men när ja ska logga in på TSR så funkar det inte med FireFox, men det funkar med Explorer.. Vf funkar det inte att logga in med FIreFOx? :S
När man skapar sidor så kan man skapa en sida som man ska använda IE och andra Mozilla. Och TSR är nog avsedd för att användas med IE som standard webbläsare.
TobbaN skrev:Tja, har nyss installerat om till Windows Ultimate 64bit.
Tycker att AVG Free är både bra och gratis , så jag tycker du kan testa det ett tag.

Mvh Danne^
Senast redigerad av Daanne den 11 november 2008, 20:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

men de ä de som inte fönka :cry:
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

LinuSuniL skrev:men de ä de som inte fönka :cry:
När du trycker "Print Screen" och nu när du öppnar paint så trycker du ju CTRL+V och frågan är då.. Kommer det fram en bild överhuvudtaget?
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

hände precis inge ting
Skriv svar